گروه لبنیات

msa

Well-Known Member
کاربر فعال





تاریخ خبر : پنجشنبه ۵ مهرماه ۱۳۹۷


افزایش مجدد ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت محصولات پگاه :




 

msa

Well-Known Member
کاربر فعال
اخبار مربوط به افزایش زیاد صادرات مواد غذایی و لبنی از گمرکات استان های مختلف که اخیرا اعلام شد :


























































 

jalalsal

Well-Known Member
کاربر فعال
لایک ها: msa

msa

Well-Known Member
کاربر فعال
روسیه و جمهوری آذربایجان مشتری های ثابت فرآورده های لبنی ایران هستند
شنبه 14 مهر 1397 ساعت 11:1

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آستارا گفت: در 6 ماه نخست امسال صدها تن محصول لبنی به فدراسیون روسیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان صادر شد.



فروش پنیر و کره تولیدی شرکتهای پگاه اصفهان ، فارس و گلپایگان در روسیه :


 

jalalsal

Well-Known Member
کاربر فعال

گروه بنگاه‌ها : مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران با اشاره به تاثیر آیین‌نامه‌های غیرکارشناسی در از دست دادن بازارهای صادراتی گفت: دولت باید با تصویب بخشنامه‌های کارآمد شرایط رشد صادرات و ارزآوری برای بنگاه‌ها را فراهم کند. سیدابراهیم حسینی در گفت وگو با «دنیای اقتصاد» با بیان اینکه هدف‌گذاری صادراتی شرکت پگاه برای سال ۱۳۹۷ مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار بود، گفت: متاسفانه نوسانات در بازار ارز از ابتدای امسال، همچنین ابلاغ آیین نامه‌های غیرکارشناسی از سوی بانک مرکزی درباره ترخیص کالا و فرآیند بازگشت ارز حاصل از صادرات غیرنفتی و اخذ تعهدنامه ارزی برای محموله‌های صادراتی، شرایط را برای کلیه صادرکنندگان و شرکت‌های زیرمجموعه صنایع شیر ایران بسیار سخت کرده است.وی افزود: در صورت ادامه این فرآیند آسیب‌های جدی به بدنه صادرات غیرنفتی کشور وارد خواهد آمد؛ به‌طوری‌که بازارهایی که سال‌ها برای کسب و حفظ آن وقت و هزینه صرف شده، به راحتی درحال واگذاری به رقبای سنتی خود در منطقه مانند عربستان و ترکیه است. با این حال درصورت لغو آیین‌نامه‌ها و سایر موانع ایجادشده برای فرآیند صادرات، امید داریم بتوانیم رشد ۲۵ درصدی در صادرات این شرکت را شاهد باشیم.مدیرعامل صنایع شیر ایران با اشاره به اینکه در سه سال اخیر این شرکت موفق به شناسایی ۱۳ بازار برای معرفی و عرضه محصولات خود شده است، ادامه داد: همچنین در سال ۹۶ با اضافه شدن بازارهای جدید از قبیل قطر، قرقیزستان، ازبکستان، قزاقستان، ارمنستان و آمریکا توانستیم تعداد بازارهای خود را با افزایش ۶۲ درصدی به ۲۱ کشور ارتقا دهیم. حسینی تصریح کرد: بیشتر صادرات این شرکت از طریق شرکت‌های پگاه تهران، پگاه اصفهان، پگاه آذربایجان غربی و شرقی، پگاه خراسان، پگاه فارس، پگاه گلستان، پگاه گلپایگان و پگاه کرمان صورت می‌پذیرد؛ اما با توجه به کیفیت مناسب پگاه کلیه شرکت‌های مجموعه صنایع شیر ایران در تامین نیاز بازارهای هدف مشارکت دارند.حسینی ادامه داد: با توجه به آمار فروش صادراتی، در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه در سال قبل از نظر وزنی و ارزشی حدود ۳۰ درصد افزایش فروش صادراتی داشتیم. با این حال درصورت عدم اخذ تصمیمات مقتضی درباره آیین‌نامه‌های پیش دارنده فرآیند صادرات، می‌توان مشکلات بسیاری را برای صادرات کشور متصور بود؛ ولی در صورت اصلاح شرایط فوق امید است بتوانیم امسال رشد قابل قبولی را در حوزه صادرات شاهد باشیم.وی درمورد بازار داخل و روند قیمت‌گذاری محصولات لبنی نیز گفت: دولت در مرداد ماه قیمت خرید شیرخام را ۱۵۷۰۰ریال تعیین کرد؛ درحالی‌که قیمت واقعی شیرخام در همین ماه بالغ بر ۱۷ هزار ریال بوده و این عدم تعادل در نرخ مصوب و قیمت بازار باعث افزایش بهای تمام شده محصولات لبنی شد. همچنین افزایش قیمت مواد بسته‌بندی پیش‌بینی‌شده در بودجه ۱۰ درصد بوده است، اما در ۵ ماه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۴ درصد رشد درباره تامین مواد بسته‌بندی با حجم تولید مشابه سال گذشته داشته‌ایم. بنابراین رشد بی‌رویه افزایشی قیمت شیرخام و مواد بسته‌بندی، افزایش قیمت تمام شده محصولات را در پی داشته است. این درحالی است که با توجه به رسالت صنایع شیر ایران مبنی بر ترویج فرهنگ استفاده از لبنیات و توجه به سلامت مردم با حفظ و ارتقای کیفیت، قیمت محصولات صنایع شیر در مقایسه با سایر شرکت‌ها کمترین افزایش را داشته است.وی ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به گسترش واحدهای لبنی سنتی و زیرپله‌ای، افزایش نرخ شیرخام به‌دلیل افزایش نهاده‌های دامی، افزایش هزینه‌های مواد بسته‌بندی به سبب افزایش نرخ ارز، کاهش تولید و فروش به‌دلیل کاهش مصرف سرانه کشور، حذف توزیع شیر مدارس و تعیین قیمت‌های فروش توسط سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار، حاشیه سود این صنعت حداکثر ۳ درصد است. وی در پاسخ به اینکه افزایش قیمت محصولات چه تاثیری در میزان مصرف مردم دارد، گفت: با توجه به آمار ۱۱ درصدی سهم شیر و فرآورده‌های لبنی از سبد خانوار به‌عنوان سومین گروه محصولات پرمصرف خانواده‌های ایرانی پس از گوشت و برنج و نان و غلات، کشش تقاضای مردم همچنان با همان شدت وجود دارد و افزایش قیمت‌ها تا یک سقف معین ماهیتا تاثیر زیادی بر تغییر الگوی مصرف نخواهد داشت؛ اما گرایش مردم به خرید لبنیات به صرفه‌تر و ارزان‌تر یا حتی لبنیات سنتی و غیربهداشتی محتمل‌تر است. درحال‌حاضر خرید شیر روزانه صنایع شیر ایران حدود ۳ هزار تن است. این درحالی است که به هرحال تقاضا با افزایش قیمت نسبت معکوس داشته و این امری طبیعی است. با این همه با توجه به شرایط اقتصادی امروز و عدم تخصیص یارانه به صنعت لبنیات مصرف سرانه آن به‌شدت رو به کاهش است. حسینی درباره سهم بازار شرکت‌های گروه صنایع شیر ایران از بازار لبنیات کشور، گفت: صنایع شیر ایران «پگاه» براساس آخرین مطالعات بازار حدود ۲۸ درصد از کل بازار لبنیات سراسر کشور را به خود اختصاص داده است. این درحالی است که به رغم دریافت یک میلیون تن شیر در سال هنوز از تمام ظرفیت خود استفاده نکرده است و پگاه توانایی و ظرفیت تولید بسیار بیشتری از این مقدار را دارد.وی درمورد برنامه تولید محصولات جدید در صنایع شیر ایران گفت: صنعت ما جزو صنایع کالاهای تند مصرف FMCG بوده و طبعا نوآوری و توسعه محصولات جدید جزء لاینفک آن است و همگام با تغییر سلیقه و ذائقه مصرف‌کنندگان تغییرات لازم در سبد محصولات داده می‌شود. با توجه به اهمیت شرکت شیر خشک نوزاد و تولید محصولی استراتژیک توسط این شرکت و همچنین مذاکرات به‌عمل آمده با شرکت تامین‌کننده تجهیزات خاص این صنعت، برنامه‌هایی برای توسعه محصول در داخل کشور در دست پیگیری است. همچنین در صورت رفع ممنوعیت صادرات این محصول توسعه آن را در بازارهای صادراتی خواهیم داشت و با توسعه بازار از ظرفیت ایجاد شده بهره‌برداری بهتری صورت خواهد پذیرفت
 
لایک ها: msa

jalalsal

Well-Known Member
کاربر فعال
کدام گروه بیشترین رشد صادراتی را دارند؟
براساس آمار منتشر شده از سوی سازمان توسعه تجارت، در نیمه نخست امسال صادرات غیرنفتی با ارزش ۲۳ میلیارد و ۱۲۳ میلیون دلار نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۳ درصدی را تجربه کرد. این آمار نشان می‌دهد بیشترینرشد صادراتی مربوط به بخش کشاورزی بوده و پس از آنپتروشیمی و صنعت توانسته‌اند رشد مثبت را تجربه کنند. اما صادرات میعانات گازی، فرش و صنایع‌دستی و معدن، افت داشته است. جزئیات این آمار نشان می‌دهد صادرات میعانات گازی نسبت به نیمسال نخست سال گذشته با افت ۲۸ درصدی روبه‌رو بوده است. اما پتروشیمی وصنعتدر صادرات توانسته‌اند هر کدام رشد ۲۴ درصدی را تجربه کنند. صدور فرش و صنایع‌دستی نیز ۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افت داشته است. رشد صادراتی ۳۴ درصدی در بخش کشاورزی نیز در خیز صادرات در نیمه نخست امسال سهم قابل‌توجهی دارد. در بخش معدن اما شاهد افت ۳۴ درصدی صادرات هستیم.

https://www.google.com/url?sa=t&sou...ARAB&usg=AOvVaw0pziFUnnqaBfEif2fQsi40&ampcf=1
 

msa

Well-Known Member
کاربر فعال




تاریخ خبر : ۲۲ مهر ۱۳۹۷

اخذ عنوان نمونه كشوري توسط شركت هاي پگاه در مراسم روز جهاني استاندارد

پگاه همچنان پيشتاز كيفيت و استاندارد

در مراسم روز جهاني استاندارد كه با حضور معاون اول رييس جمهور ، مديران ، شركت ها و صنايع نمونه و برتر برگزار شد شركت هاي تحت پوشش صنايع شير ايران ؛

شركت هاي گلپايگان و اصفهان عنوان نمونه كشوري را از آن خود كرده و تنديس و نشان استاندارد ملي را از دست معاون اول رييس جمهور دريافت كردند .

در اين مراسم سه تن از مديران كيفيت شركت هاي پگاه ؛ فارس ، اصفهان و پگاه گلپايگان نيز به عنوان مديران كيفيت نمونه از سوي سازمان ملي استاندارد انتخاب شدند .

شايان ذكر است شركت پگاه گلپايگان اولين توليد كننده پنير صنعتي در ايران ، اولين دارنده استاندارد پنير ايران و اولين صادر كننده پنير ايران


و پگاه اصفهان اولين واحد صادر كننده شركت هاي لبني گروه پگاه ، اولين توليد كننده محصولات ESL در كشور و استفاده از شير خام با بالاترين كيفيت در سطح كشور را تا كنون از آن خود كرده اند

 

msa

Well-Known Member
کاربر فعال





شرکت پگاه بزرگترین صادرکننده لبنیات ایران به پاکستان است .
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

سقوط

Well-Known Member
کاربر فعال
غالبر گروه تلگرامی یا تاپیک مخصوص به خود نداره?اگه کسی لینک داره برام لطف کنه ممنون میشم.
چندروز بود مترصد ورود بودم که امروز همشو رو ۱۷۹ بهم دادن.
 

virangar1

Well-Known Member
کاربر فعال
عضو تازه
رتبه بندی شرکتهای لبنی به ترتیب میزان صادرات :



۱ - پگاه اصفهان :
۴۴/۴ میلیارد تومان در ۶ ماه نخست ۹۷ و ۶۱/۱ میلیارد تومان در سال ۹۶





۲ - پگاه خراسان :
۱۹/۴ میلیارد تومان در ۶ ماه نخست ۹۷ و ۲۷/۷ میلیارد تومان در سال ۹۶





۳ - پگاه آذربایجان شرقی :
۱۸/۹ میلیارد تومان در ۶ ماه نخست ۹۷ و ۲۵/۷ میلیارد تومان در سال ۹۶





۴ - پگاه فارس :
۱۵/۶ میلیارد تومان در ۶ ماه نخست ۹۷ و ۲۰/۸ میلیارد تومان در سال ۹۶





۵ - پگاه گلستان :
۹/۶ میلیارد تومان در ۶ ماه نخست ۹۷ و ۱۸/۶ میلیارد تومان در سال ۹۶





۶ - پگاه گلپایگان :
۹/۲ میلیارد تومان در ۶ ماه نخست ۹۷ و ۱۳ میلیارد تومان در سال ۹۶





۷ - لبنیات پاک :
۷/۹ میلیارد تومان در ۶ ماه نخست ۹۷ و ۲۰/۸ میلیارد تومان در سال ۹۶





۸ - پگاه آذربایجان غربی :
۴/۴ میلیارد تومان در ۶ ماه نخست ۹۷ و ۷/۷ میلیارد تومان در سال ۹۶





۹ - لبنیات کالبر :
۲/۹ میلیارد تومان در ۶ ماه نخست ۹۷ و ۵/۱ میلیارد تومان در سال ۹۶

 

MILAD3100

Well-Known Member
کاربر فعال
دوما، توافق منطقه آزاد تجاری بین ایران و اتحادیه اوراسیا را تصویب کرد

مجلس دومای روسیه امروز پنجشنبه توافق ایجاد یک منطقه آزاد تجاری بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا را به تصویب رساند./فارس
@BourseNews


یکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۰


منطقه آزاد تجاری اوراسیا بازار بزرگ برای مواد غذایی ایران است


سرویس اقتصادی


عضو کمیسیون برنامه و بودجه ومحاسبات مجلس می گوید که مواد غذایی ایرانی می تواند بازار منطقه آزا تجاری اوراسیا را اشباع کند اما باید قوانین مناطق آزاد که معطل مانده هر چه روزدتر تصویب شود.


عزت الله یوسفیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه دومای روسیه روز پنجشنبه هفته گذشته در نشست علنی خود توافقنامه ایجاد محدوده آزاد تجاری میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا را تأیید کرد، اظهار داشت: هر بازاری که در روسیه شروع به کار کرد به خصوص در بخش پوشاک و مواد غذایی بازخورد خوبی داشت، پیش از انقلاب کفش ملی و وین بازار روسیه و به ویژه سن پترزبورگ را اشغال کرده بود.


مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی


عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با بیان اینکه بعد از انقلاب این فرصت را از دست دادیم، ادامه داد: با این حال تولیدات مواد غذایی سه استان شمالی کشور می تواند به بازار روسیه برگردد و آنها ( کشور روسیه ) نیز از لبنیات ایران استقبال می کنند.


صادرات به روسیه آسان است

نماینده مردم آمل در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه به راحتی می توان به روسیه صادرات داشت، اظهار داشت: متاسفانه ما از فرصت های تجاری مان به درستی استفاده نکردیم، زمانی که ترکیه و روسیه بر سر هواپیمای نظامی بحث داشتند صادرات گوشت از ترکیه به روسیه متوقف شد و ما می توانستیم از این فرصت برای توسعه صادرات کوشت استفاده کنیم اما از این موقعیت غفلت کردیم و بازار دوباره به دست ترکیه افتاد.

باید راه کارهای قانونی برای فعالیت مناطق آزاد تجاری فراهم شود تا به دنبال آن منطقه آزاد تجاری ایران و ارواسیا شکل بگیرد.
وی تاکید کرد: سه استان شمالی کشور کالاهایی دارد که می تواند بخش اعظمی از بازار روسیه را تصاحب کند و نیاز نیست که برای صادرات این محصولات آنها را به جنوب کشور انتقال داد تا به دست کشورهای همسایه و شیخ نشین های خلیج فارس برسد، لازم است از منطقه آزاد تجاری اوراسیا برای صادرات مواد پروتینی و مواد غذایی به روسیه استفاده کرد.

لایحه مناطقه آزاد در انتظار نظر مجمع تشخیص

یوسفیان ملا در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به مشکلات صادرکنندگان و تغییر مداوم تعرفه ها بیان داشت: دولت برای تمام مناطق آزاد تجاری ومناطق ویژه اقتصادی لایحه ای در نظر گرفته بود که به تصویب مجلس رسید اما به طور ناگهانی این لایحه بین مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس مانده است.

این نماینده مجلس گفت: انتظار می رفت که موادر واقعا ضروری این لایحه که قبلا مورد آموز قرار گرفته بود و نتیجه بخش بود احصا و تفکیک می شد تا مناطق آزاد بتوانند مطابق با این قوانین به کار خود ادامه دهند اما هنوز مجمع در این زمینه تصمیم گیری نکرده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: باید راه کارهای قانونی برای فعالیت مناطق آزاد تجاری فراهم شود تا به دنبال آن منطقه آزاد تجاری ایران و ارواسیا شکل بگیرد./
 

behzadbonyasi

Well-Known Member
کاربر فعال
عضو تازه
✅ پوتین توافق تجارت آزاد ایران - اتحادیه اقتصادی اوراسیا را امضا کرد


رئیس جمهور روسیه امروز قانون تصویب توافقنامه موقت ایجاد منطقه آزاد تجاری بین ایران و کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا را امضا کرد...

ادامه مطلب ...

@bourse24ir
 
بالا