گروه لاستیک (ایران تایر،ایران یاسا،دنا و سهند.....)

baran

Well-Known Member
کاربر فعال
پتاير را يك عده امروز خيلي زيبا در حال جمع كردن بودند........به احتمال زياد در هفته آينده بالاي 400 معامله خواهد شد
 

HAMSAFAR

Well-Known Member
کاربر فعال
اخبار صنعت تایر, [17.05.19 19:45]
تعرفه 40 درصدی باعث شده که واردات لاستیک توجیه اقتصادی نداشته باشد

سید محمد میرعابدینی دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک در خصوص آخرین وضعیت بازار این کالا در کشور گفت: در این حوزه واردات ما به صفر رسیده است و وارداتی نداریم. مطابق آمار منتشر شده از سوی گمرک نیز در سال 96- 97 واردات ما در حوزه لاستیک‌های سبک و سنگین 100درصد کاهش داشته است.

وی گفت: تعرفه 40درصدی و اختصاص ارز نیمایی که به سختی می‌توان آن را تهیه کرد، باعث شده که واردات هیچ گونه توجیه اقتصادی نداشته باشد. این در حالی است که آقایان این تعرفه را به اسم حمایت از تولید داخل مصوب کرده‌اند. در حالی که اگر تعرفه پنج درصد باشد ارزانترین لاستیک وارداتی با گرانترین لاستیک تولید داخل 40 درصد تفاوت قیمت دارد و هیچ تهدیدی برای کالای داخلی محسوب نمی‌شود. اما الان بیش از 140 درصد تفاوت قیمت وجود دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تولیدکنندگان داخلی می‌توانند نیاز بازار را تامین کنند، گفت: برای جواب این سوال، بهترین کار رجوع به آمار است. در سال‌های اخیر ما به طور متوسط هر ساله بیش از 60 هزار تن لاستیک وارد می‌کردیم در حالی که نه تولید داخل در فروش مشکلی داشت و نه واردکننده مشکلی در فروش کالای خود احساس می‌کرد پس بازار این کشش را داشته. اکنون که جلوی واردات گرفته شده قیمت لاستیک‌های پرمصرف مانند پراید با قیمت مصوب فروش دوبرابر اختلاف دارد.
@tirenews
میرعابدینی درخصوص نحوه واردات لاستیک به کشور گفت: ژاپن و کره از روز اول تحریم‌ها ارتباط خود را با ما قطع کردند و اکنون چین و کره تنها تامین کنندگان ما هستند. این در حالی است که تا قبل از تحریم‌ها هزینه هر کانتینر در چین 1300 دلار می‌شد اما الان باید 3300 دلار پرداخت کنیم. ضمن آنکه فروشنده شرط کرده است که پول باید از کشوری به غیر از ایران برای آنها حواله شود و آنها نیز کالا را به همان کشور فقط می‌فرستند. این در حالی است که ما مشکل انتقال ارز نیز داریم.

وی با بیان اینکه چه بخواهیم و چه نخواهیم نیازمند واردات هستیم و باید قبل از اینکه به مشکل بر بخوریم اقدام به تامین بازار کنیم، گفت: با وجود تمام مشکلات بین‌المللی اما مشکل اصلی ما داخلی است به طوری که تحریم‌های داخلی بیشتر از تحریم‌های خارجی جلوی کار ما را گرفته است.
@tirenews
 

صادق

Well-Known Member
کاربر فعال
این یعنی آماده شدن برای آزادسازی نرخ لاستیک.
یکی از دوستان از اتاق بازرگانی هم خبر عدم تخصیص ارز 4200 تومانی از هفته پیش را تایید کرد.
 

تک شاخ

Well-Known Member
کاربر فعال
عضو تازه
دوستان تنها شرکت تولید کننده مواد اولیه لاستیک پتروشیمی تخت جمشید هست .
دوستان لاستیکی بررسی کنند بد نیست
مواد اولیه لاستیک سقوط میکنه و برعکس فروشی هستن
خود لاستیکی ها رو بچسب عزیز
 

HAMSAFAR

Well-Known Member
کاربر فعال
در آستانه حذف دلار4200 تومانی لاستیک و اختصاص دلار نیمایی یادآوری این مطلب خالی از لطف نیست...

کهنمویی, [09.03.19 18:33]
گروه لاستیک رو اگر با فرض حذف دلار ۴۲۰۰ تومانب محاسبه کنیم بیس محاسبات لاستیک سازان بزرگ مثل پکرمان خواهند بود

پکرمان با دلار نیمایی برای واردات نیاز به ۳۳۰ میلیارد هزینه اضافی خواهد داشت و برای اینکه ضررده نشود دولت باید مثل دفعه قبل ۳۰ درصد لاستیک را گران کند تا به قیمت بازار آزاد نزدیک شود در این شرایط پکرمان به سختی قادر به پوشش سود به اندازه سال ۹۷ خواهد بود

اگر پتایر رو با واردات نیمایی در نظر بگیریم مبلغ ۶۰ میلیارد به هزینه ها اضافه میشود و با افزایش نرخ ۳۰ درصدی و ترکیب فروش فعلی به مبلغ فروش ماهانه بیش از ۵۲ میلیارد خواهد رسید که در کل سال ۶۲۰ میل رو خواهدفروخت در مقابل هزینه ها به ۴۲۰ میلیارد خواهد رسید که اگر از فروش کل کم بشه به سود ۷۰۰ تومانی خواهیم رسید حالا شما هر چقدرش رو که دوست دارید کم کنید مثل کانال ۴۰۰ تومان که قبلا گفته شد باز هم در کانال ۵۰۰ تومان برای کل سهم باید صف خرید چیده میشد
این آخرین تحلیل از پتایر خواهد بود که در کانال گذاشته میشه و بعد از این فقط معاملات بررسی خواهد شد
https://****/kahnamoue
 

HAMSAFAR

Well-Known Member
کاربر فعال
پیش بینی درآمد 569 میلیارد تومانی کویرتایر برای سال مالی 98

روند درآمدی شرکت کویرتایر طی 5 سال مالی طی شده صعودی بوده اما به دلیل نرخ‌گذاری توسط سازمان حمایت، روند درآمدی رشد قابل توجهی نداشته است.

اما برآورد شرکت از درآمد سال مالی منتهی به 30 آذر 98 رشد قابل توجهی می‌باشد. همواره درآمد شرکت در محور 300 میلیارد تومان بوده که درآمد برآوردی کویرتایر برای سال مالی 98 مبلغ 569 میلیارد تومان می‌باشد که یکی از دلایل اصلی این موضوع افزایش نرخ فروش تایر می‌باشد. با توجه به درآمد برآوردی 569 میلیارد تومان، انتظار می‌رود جهت محقق کردن این میزان از درآمد، کویرتایر بتواند در هر سه ماه مبلغ 142 میلیارد تومان درآمد داشته باشد.
@tirenews
 

HAMSAFAR

Well-Known Member
کاربر فعال
اخبار صنعت تایر, [20.05.19 22:46]
افزایش رسمی قیمت تایر ایرانی / اعلام نرخ جدید تا فردا

محمدرضا تقی‌گنجی، رئیس انجمن صنعت تایر ایران در حالی از خروج صنعت تایر از لیست گروه یک ارزی خبر داد که پیش‌از این انجمن صنعت تایر تنها راه برون‌رفت از زیان ناشی‌از افزایش هزینه‌های تولید تایر را افزایش 36درصدی قیمت انواع تایر اعلام کرده بود. حال با حذف ارز دولتی، ‌رئیس انجمن صنعت تایر ایران گفت: باتوجه به تامین ارز موردنیاز برای واردات تایر به کشور از سامانه نیما، ‌بخشی از هزینه‌های تولید افزایش می‌یابد که درنهایت در قیمت تمام‌شده تایرسازان موثر خواهد بود.
@tirenews
وی یادآور شد: افزایش هزینه‌های انتقال ارز،‌ افزایش حقوق و دستمزد کارگر و بالارفتن هزینه انرژی و حمل‌ونقل همگی در تعیین نرخ‌های جدید برای تایرهای تولید داخل موثر است و کارشناسان شرکت‌های تایرسازی در انجمن صنعت تایر حداکثر تا پایان وقت اداری امروز قیمت‌های مصوب جدید برای فروش تایرهای تولید داخل را استخراج و از طریق روزنامه «دنیای‌خودرو» به اطلاع خواهند رساند.

وی با تاکید بر اینکه این افزایش هزینه‌ها تاثیر چندانی بر قیمت خریدوفروش تایر در بازار نخواهد گذاشت، گفت: متاسفانه درحال‌حاضر سود اصلی به جیب دلال‌ها و برخی کسبه بازار می‌رود. به‌همین‌دلیل این اطمینان را به مردم و مصرف‌کنندگان نهایی می‌دهیم که قیمت‌های جدید به هیچ‌وجه از آنچه در بازار اعلام می‌شود، بالاتر نخواهد رفت.
@tirenews
 
بالا