گروه لاستیک (ایران تایر،ایران یاسا،دنا و سهند.....)

Smoke

Well-Known Member
کاربر فعال
عضو تازه
پاسا بتونه نرخ فروش لاستیکشو کیلو بالا 20 برسونه و تثبیت کنه میترکونه.بخصوص سال دیگه که کل سال به اون نرخ میفروشه.پایین اومدن ارزش ریال هم موقعیت عالی براش ایجاد کرده واسه صادرات که افزایش میزان صادراتش در تابستون اینو نشون میده.به نظر امسال رکورد تولید و صادراتشو بشکنه:)
نرخ دلار چه نیمایی چه ازاد آهسته و پیوسته افزایش خواهد یافت تا اخر سال و نرخ فروش هم به تبع صعودیه و ماه به ماه افزوده میشه
ولی مواد اولیه ۴۲۰۰
دیگه چیز پنهانی نیست این مسیله
قیمتهای تایریها مفته مفته
 

".احسان."

Well-Known Member
کاربر فعال
سلام روز بخیر،
بعضی از دوستان خودشان را درگیر شاخص کل می کنند، هرچند که مهم است. اما از آن مهم تر سهام رشد نکرده بازار هست، که با استراحت شاخص توانایی رشد دارند. گروه های کمتر رشد کرده که به دلیل سرکوب قیمتی، قیمتهای آن پایین نگه داشته شده است. همچون گروه خودرو؛ دارویی، لاستیک، غذایی و بعضا کانی های غیر فلزی از جمله سهامی هستند که با پتانسیل برای رشدهای بعدی بازار می مانند. بعضی سهام در کف تکنیکال نباید سهام را به ریال تبدیل کرد، این بدترین کاری است که از دست یک فعال در بورس می تواند صورت گیرد. به نظرم گروه لاستیک جای بسیار خوبی برای رشد دارد، پکرمان و پتایر گزارش های خوبی را دادند و مطمینا بازار به آنها توجه خواهد کرد. خریدهای خوبی هم در گروه لاستیک انجام شده و باید منتظر روزهای آینده باشیم. افزایش سرمایه 120 درصدی همراه با سود سازی عمیاتی خوب کگاز می تواند این سهم را چهار رقمی کند. منتظر تعادل در گروه خودرو برای خرید خگستر این آتش زیر خاکستر باید بود. نطرین همچنان ارزش جمع کردن دارد، هم گزارش خوبی داده و هم در قیمت بسیار عالی به تعادل رسیده است. از بین بازار پایه روی سه سهم برای نوسان یا میان مدت تاکید داریم، خفناور، وآرین و نیرو سرمایه. در وآرین چند روز پیش یک حقیقی درصدهای سهم اضافه شد. شرکت 10 درصد سرمایه گذاری ایران را دارد، سرمایه گذاری که سال پیش 5000 میلیارد تومان ارزش گذاری شده بود. با دلار فعلی بماند. بازار کم کم به تعادل خواهد رسید و سهام پرپتانسیل سر بلند خواهند کرد.
 

Smoke

Well-Known Member
کاربر فعال
عضو تازه
این گزارش به خوبی نشون میده چرا پاسا لیدر هست و بقیه لاستیکی ها دارن درجا میزن

http://www.donyayekhodro.com/news/222080/توقف-تولید-تایرهای-بایاس-قوت-گرفت

اولا که این مصابحه که امروز شده تایید میکنه که دارن 4200 مواد اولیه وارداتی میگیرن ولی نکته اصلی جای دیگس
علت اصلی درجازدگی لاستیکی ها این است که قیمت مواد اولیه داخلی مورد استفاده در تایرهای سنگین و سواری وزن زیادی در هزینه این نوع لاستیک دارد و چون این مواد دو برابر شدن لذا بارز و پتایر و بقیه مشکل دارن
با وجود اینکه کائوچوی طبیعی با ارز 4200 وارد میشود ولی نمیتونه خیلی جبران هزینه های 2 برابری مواد اولیه داخلی رو بکنه از طرفی به دلیل اعتصاب قیمتهای فروش به شدت در این لاستیکا کنترل میشه و سرکوب میشه
اما در پاسا که تایر موتور و دوچرخه و فرغون و فراورده میزنه اصلا خبری از سیم فلزی نیست همچنین نسبت دوده و کائوچوی مصنوعی در تولیدش خیلی کم اهمیتتر هست لذا ارز 4200 که برای کائوچوی طبیعی میگیره باعث سود دهی زیادش شده
یک مزیت دیگه پاسا هم اینه که قیمت موتور و دوچرخه رو خودش تو کشور تعیین میکنه و هیچ رقیبی نداره و حسایستی هم روش نیست مثل تایر سواری و کامیون که بخان اعتصاب کنن
مزیت دیگه پاسا هم صادارتی بودن و تراز ارزی خوبش هست
یک عامل مثبت دیگه هم قطع همکاری بانکهای چینی که تو کار واردات لاستیک بودن هست که به دلیل ترس از تحریم دیگه حساب ارزی باز نمیکنن و واردات لاستیک کم شده از چین

به عبارت دیگه همه چیز به نام لاستیکی ها ولی به کام پاسا شده (بخصوص داستان اعتصابات که باعث تخصیص ارز 4200 شده) و این مسئله رو تو معاملات عجیب و غریب این روزهاش میشه دید
منتظر شاهکار مهرماه هستیم
این سهم 700تومن رو نشانه گرفته با سود تحلیلی 60 تا 100 تومن
 
آخرین ویرایش:

Smoke

Well-Known Member
کاربر فعال
عضو تازه
این گزارش به خوبی نشون میده چرا پاسا لیدر هست و بقیه لاستیکی ها دارن درجا میزن

http://www.donyayekhodro.com/news/222080/توقف-تولید-تایرهای-بایاس-قوت-گرفت

اولا که این مصابحه که امروز شده تایید میکنه که دارن 4200 مواد اولیه وارداتی میگیرن ولی نکته اصلی جای دیگس
علت اصلی درجازدگی لاستیکی ها این است که قیمت مواد اولیه داخلی مورد استفاده در تایرهای سنگین و سواری وزن زیادی در هزینه این نوع لاستیک دارد و چون این مواد دو برابر شدن لذا بارز و پتایر و بقیه مشکل دارن
با وجود اینکه کائوچوی طبیعی با ارز 4200 وارد میشود ولی نمیتونه خیلی جبران هزینه های 2 برابری مواد اولیه داخلی رو بکنه از طرفی به دلیل اعتصاب قیمتهای فروش به شدت در این لاستیکا کنترل میشه و سرکوب میشه
اما در پاسا که تایر موتور و دوچرخه و فرغون و فراورده میزنه اصلا خبری از سیم فلزی نیست همچنین نسبت دوده و کائوچوی مصنوعی در تولیدش خیلی کم اهمیتتر هست لذا ارز 4200 که برای کائوچوی طبیعی میگیره باعث سود دهی زیادش شده
یک مزیت دیگه پاسا هم اینه که قیمت موتور و دوچرخه رو خودش تو کشور تعیین میکنه و هیچ رقیبی نداره و حسایستی هم روش نیست مثل تایر سواری و کامیون که بخان اعتصاب کنن
مزیت دیگه پاسا هم صادارتی بودن و تراز ارزی خوبش هست
یک عامل مثبت دیگه هم قطع همکاری بانکهای چینی که تو کار واردات لاستیک بودن هست که به دلیل ترس از تحریم دیگه حساب ارزی باز نمیکنن و واردات لاستیک کم شده از چین

به عبارت دیگه همه چیز به نام لاستیکی ها ولی به کام پاسا شده (بخصوص داستان اعتصابات که باعث تخصیص ارز 4200 شده) و این مسئله رو تو معاملات عجیب و غریب این روزهاش میشه دید
منتظر شاهکار مهرماه هستیم
این سهم 700تومن رو نشانه گرفته با سود تحلیلی 60 تا 100 تومن
این از شاهکار مهرماه
وای چه افزایش نرخی از شهریور به مهر گرفته:eek::eek:
واقعا بی اختیار یاد اون شعر می افتم که گفت "پرواز را بخاطر بسپار"
افزایش نرخ مهر نسبت به اردیبهشت تایر 70% افزایش، تیوب 48% و فراورده 60%
مهر نسبت به شهریور، تایر 17%، تیوب 21% و فراورده 2%

با توضیحاتی که در پست بالا دادم و با این افزایش نرخ هر ماهه، پاسا 100 خواهد ساخت:D
اگر مجال بده فردا خودم رنج رو میزنم و تقریبا تک سهم میشم
تارگت رو 700 میدونم
 

".احسان."

Well-Known Member
کاربر فعال
در بین تلاطم های بازار بعضی از گزارشها مغفول ماند. گزارش پتایر در سه ماه تابستان بسیار عالی بود و فعلا نادیده گرفته شده، اما افراد باهوش در حال خرید سهم در کف قیمتی هستند. در سه ماهه تابستان 17 تومان سودسازی داشته است. که اگر با همین روش جلو رود، 55 تومان تومان سودسازی خواهد داشت. انتهای سال قبل 10 میلیارد زیان داشته و تا اخر سال به امید خدا به سود انباشته خواهد رسید. نکته اصلی افزایش فروش های ماه های اخیر است. گزارش مهر ماه 27 میلیارد تومان و تیر ماه 31 میلیارد تومان فروش داشته است. یک زمانی تولید سالیانه شرکت 10 الی 14 هزار تن تولید بود، الان تولید و اکنون فروش شرکت به 20 الی 22 هزار تن رسیده است. این بدون افزایش نرخ است. یعنی هنوز با دلار 4200 تومان، بنابراین اگر زمانی فروش شرکت به بالای 450 میلیارد تومان برسد، یعنی شرکت توانایی سود 72 میلیارد تومان سود ناخالص می سازد. پتایر سال آینده باید به قول بازار به یک سهم بنیادی تبدیل خواهد شد!، یعنی شرکتی با سود 120 الی 150 تومان و پی بر ای 6 الی 7 ....از نظر تکنیکالی اگر بتواند 500 تومان را عبور کند، توانایی رسیدن به هزار تومان را دارد. دوستان گزارش را حتما بررسی داشته باشند. پکرمان و پاسا و پکویر هم همه این قابلیت را دارند.
 

مصدق مظلوم

Well-Known Member
کاربر فعال
سلام
من بعد باید دو طرفه به این گونه سهم ها نگاه بشود شرکت هایی که به نوعی واردکننده مواد اولیه هستند بعلت محدودیت های واردات شاید نتوانند به همان سرعت تولید کنند، شنیده ام که در واردات کائوچوی طبیعی (اسیای شرقی) وحتی سیم ( کناره های لاستیک رادیال از چین ) به مشکل خورده اند بنابراین الان با توجه به کاهش ارزش ریال برای تقریبا همه محصولات ایرانی تقاضا انهم بصورت افسانه ای وجود دارد اما تا الان بعلت موجودی انبارها (مواد اولیه ) امکان افزایش تولید بیشتر بوده اما از این به بعد شاید رشد تولید و به تبع رشد فروش شان شارپ نباشد و از طرفی سربارها و هزینه های پیش بینی نشده ی زیادی تحمیل شود
پ.ن این دفعه ترامپ اجازه هیچ گونه دور زدن را نخواهد داد و ماها باید خیلی انالیزهایمان را دقیق تر انجام دهیم ( البته عرض کردم بسته به احتیاط های انجام شده برای موجودی انبار مواد اولیه در هر صنعت ، اثرات اش در صورت های مالی سه ماهه بعدی بیشتر نمایان خواهد شد)
 

Smoke

Well-Known Member
کاربر فعال
عضو تازه
سلام
من بعد باید دو طرفه به این گونه سهم ها نگاه بشود شرکت هایی که به نوعی واردکننده مواد اولیه هستند بعلت محدودیت های واردات شاید نتوانند به همان سرعت تولید کنند، شنیده ام که در واردات کائوچوی طبیعی (اسیای شرقی) وحتی سیم ( کناره های لاستیک رادیال از چین ) به مشکل خورده اند بنابراین الان با توجه به کاهش ارزش ریال برای تقریبا همه محصولات ایرانی تقاضا انهم بصورت افسانه ای وجود دارد اما تا الان بعلت موجودی انبارها (مواد اولیه ) امکان افزایش تولید بیشتر بوده اما از این به بعد شاید رشد تولید و به تبع رشد فروش شان شارپ نباشد و از طرفی سربارها و هزینه های پیش بینی نشده ی زیادی تحمیل شود
پ.ن این دفعه ترامپ اجازه هیچ گونه دور زدن را نخواهد داد و ماها باید خیلی انالیزهایمان را دقیق تر انجام دهیم ( البته عرض کردم بسته به احتیاط های انجام شده برای موجودی انبار مواد اولیه در هر صنعت ، اثرات اش در صورت های مالی سه ماهه بعدی بیشتر نمایان خواهد شد)
رشد فروشی رو شاهد نبودیم ما از نظر تناژ
شرکتها دارن همون میزان قبل تولید میکنند
سودسازی صرفا به دلیل نرخ فروش بالاست
ضمنا کالاهای استراتژیک در ورود مواد اولیه هیچ مشکلی ندارن
ضمنا سیم که اصلا وارداتی نیست و محصول داخل هست مثل کائوچوی مصنوعی
اتفاقا برعکس نظر شما، مشکل لاستیکیها اصلا مواد اولیه وارداتی نیست بلکه تمام مشکلشون مواد اولیه داخلی هست که میگن دوبل و سوبل شده مثل سیم فلزی
یه کارخانه دار میگفت اوباما نتونست در کارخونه ما رو ببینده، ترامپ نتونست، جنگ 8 ساله نتونست ولی حسن روحانی تونست اونم با قوانین خلق الساعته وزارت صنعت و معدن و بی برنامگی و افزایش نرخ و مابه التفاوت و کلا منظورش تحریم داخلی بود که کمر شکن بوده
اتفاقا از 13 ابان به بعد باید به دیده تردید به صنایع صادرات محور مانند پالایشی، پتروشیمی، روانکار، فولادی و غیر نگاه کرد چون اولا صادراتشون سخت خواهد بود دوما دریافت ارزشون سختتر و لذا دچار رکود خواهند شد و چرخش رونق بورس به نظر من روی صنایع داخلی خواهد بود مانند دارو، لاستیک، قند و غذایی و انفورماتیک و خودرو ....
در کل تحریم روی همه چیز تاثیر منفی خواهد گذاشت اما برنده کسی هست تو بورس که رانتها و سوراخها و حفره ها رو کشف کنه مثلا سهمی که مواد اولیه 4200 میگیره ولی نرخش ازاده یا رو به افزایشه (پاسا)
یا سهمی که مواد اولیش کلا داخلیه ولی فروشش دلاری (فولاد مبارکه 200 تومنی)
یا سهمی که بعد تحریم مشکل نخوره و محصولش حجیم نباشه مثل شرکتهایی که شمش میزنن و کوچکن (فراور 1000 تومنی)
البته خیلی از سهامها دیگه برای خرید مناسب نیستند و قبلا باید به فکرشون می افتادیم
ولی باز هم سهامهایی که توشون رانت هست یا سود دهی از شرایط تحریم دارن پیدا میشن
تحریم اونقدرها هم بد نیست
 
آخرین ویرایش:

مصدق مظلوم

Well-Known Member
کاربر فعال
شنیده ام که در واردات کائوچوی طبیعی (اسیای شرقی) وحتی سیم ( کناره های لاستیک رادیال از چین ) به مشکل خورده اند

سلام مجدد
مطلب را حدودا یک ماه پیش از یکی از دوستان که در یک شرکت لاستیک سازی مسوله شنیدم .امیدورام مشکل حل شده باشد . پرسود باشید
 

سبحان10

Well-Known Member
کاربر فعال
http://www.fasleqtesad.ir/Fa/News/225001/توقف-فروش-تایرسازان-به-بهانه-افزایش-قیمت‌ها

فصل اقتصاد - به‌نظر می‌رسد تایرسازان داخلی با توقف فروش محصولات خود در آبان‌ماه ‌ ادامه فعالیت خود را منوط‌به موافقت دولت با افزایش قیمت‌ها کرده‌اند.

به گزارش فصل اقتصاد، کمتر از یک‌ماه قبل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با درخواست انجمن صنفی صنعت تایر ایران برای افزایش 30درصدی قیمت انواع تایر موافقت کرد. اما به فاصله یک‌روز از این موافقت،‌کارگروه تنظیم بازار تایر مخالفت خود با هرگونه افزایش قیمت را اعلام کرد تا پرونده بالا رفتن قیمت تایرهای ایرانی برای مدتی بسته شود. مخالفت دولتی با بالا رفتن قیمت تایر در شرایطی صورت گرفت که مواداولیه ساخت تایر از نوع داخلی آن به‌شدت افزایش یافت و سه‌ نهاده اصلی یعنی نخ تایر،‌ دوده و کائوچو طبیعی که توسط کارخانه‌های ایرانی تامین می‌شد، افزایش قیمتی حداقل دوبرابری پیدا کرد. همین روند کافی بود تا کارخانه‌های تایرسازی فعالیت خود را با زیان ادامه دهند و به‌ویژه در بخش تولید لاستیک‌های بایاس نخی با 25درصد زیان دست‌به تولید بزنند.
به گزارش روزنامه «دنیای‌خودرو» ‌بررسی‌های صورت‌گرفته در بازار حکایت از توقف فروش شرکت‌های تایرسازی در دومین‌ماه پاییز دارد. البته تولیدکنندگانی مانند کویرتایر و لاستیک دنا حتی در مهرماه هم سبدی برای فروش اعلام نکردند و حال با ورود به دومین‌ماه پاییز،‌ کمبود محصولات این دو کارخانه بیش‌از دیگران در بازار احساس می‌شود. بررسی بازار در نیمه‌ آبان‌ماه، ‌حکایت از توقف فروش شرکت‌های تایرسازی دارد. در این بین تنها گروه صنعتی بارز اقدام به اعلام سبد فروش آبان‌ماه کرده است، آن‌هم با تعدادی کمتر از سبد ماه‌های گذشته که به‌گفته مازیار روغنی، مدیرکل بازاریابی و صادرات گروه صنعتی بازر تنها برای عدم ایجاد التهاب در بازار تایر به عاملان فروش ابلاغ شده است. به‌نظر وی فروش در شرایط فعلی برای گروه صنعتی بارز زیان‌آور است اما این تایرساز تنها برای تزریق آرامش به بازار، ‌محصولات خود را با زیان به فروش می‌رساند.
وی با تاکید بر اینکه درصورت عدم موافقت دولت با افزایش قیمت تایر،‌گروه صنعتی بارز تولیدات خود در گروه محصول بایاس را به‌شدت کاهش خواهد داد و تولید رادیال سواری را نیز محدود خواهد کرد، گفت: در چنین شرایطی که مواداولیه افزایش قیمت دوبرابری داشته‌اند، ‌امکان تولید تایر بدون افزایش قیمت وجود ندارد.
به‌گفته منابع آگاه در صنعت تایر، ‌درحال‌حاضر تمام تایرسازان داخلی فروش آبان‌ماه را منوط به تصویب افزایش قیمت‌ها کرده‌اند، به‌همین‌دلیل با وجود گذشت 15روز از ماه، هنوز سبد فروش محصولات خود را اعلام نکرده‌اند. ازسوی‌دیگر حذف ارز دولتی برای واردات تایرهای رادیال سواری که به‌دلیل حمایت از تولید داخلی صورت‌گرفته بود، باعث شده است تجار تمایلی برای واردات لاستیک‌های سواری نداشته باشند. در شرایط فعلی،‌کاهش تولید تایرسازان داخلی و عدم واردات کالا از خارج کشور می‌تواند بازار لاستیک‌های سواری را با تورم بی ‌سابقه‌ای روبه‌رو کند و دولتی‌ها این‌بار تجربه تایرهای باری-اتوبوسی را نیز در بخش سواری تکرار کنند.
 

baran

Well-Known Member
کاربر فعال
چند تا حقيقي مريض تو پاسا ورود كرده اند و در حال كشيدن رنج منفي
 

Smoke

Well-Known Member
کاربر فعال
عضو تازه
http://www.fasleqtesad.ir/Fa/News/225001/توقف-فروش-تایرسازان-به-بهانه-افزایش-قیمت‌ها

فصل اقتصاد - به‌نظر می‌رسد تایرسازان داخلی با توقف فروش محصولات خود در آبان‌ماه ‌ ادامه فعالیت خود را منوط‌به موافقت دولت با افزایش قیمت‌ها کرده‌اند.

به گزارش فصل اقتصاد، کمتر از یک‌ماه قبل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با درخواست انجمن صنفی صنعت تایر ایران برای افزایش 30درصدی قیمت انواع تایر موافقت کرد. اما به فاصله یک‌روز از این موافقت،‌کارگروه تنظیم بازار تایر مخالفت خود با هرگونه افزایش قیمت را اعلام کرد تا پرونده بالا رفتن قیمت تایرهای ایرانی برای مدتی بسته شود. مخالفت دولتی با بالا رفتن قیمت تایر در شرایطی صورت گرفت که مواداولیه ساخت تایر از نوع داخلی آن به‌شدت افزایش یافت و سه‌ نهاده اصلی یعنی نخ تایر،‌ دوده و کائوچو طبیعی که توسط کارخانه‌های ایرانی تامین می‌شد، افزایش قیمتی حداقل دوبرابری پیدا کرد. همین روند کافی بود تا کارخانه‌های تایرسازی فعالیت خود را با زیان ادامه دهند و به‌ویژه در بخش تولید لاستیک‌های بایاس نخی با 25درصد زیان دست‌به تولید بزنند.
به گزارش روزنامه «دنیای‌خودرو» ‌بررسی‌های صورت‌گرفته در بازار حکایت از توقف فروش شرکت‌های تایرسازی در دومین‌ماه پاییز دارد. البته تولیدکنندگانی مانند کویرتایر و لاستیک دنا حتی در مهرماه هم سبدی برای فروش اعلام نکردند و حال با ورود به دومین‌ماه پاییز،‌ کمبود محصولات این دو کارخانه بیش‌از دیگران در بازار احساس می‌شود. بررسی بازار در نیمه‌ آبان‌ماه، ‌حکایت از توقف فروش شرکت‌های تایرسازی دارد. در این بین تنها گروه صنعتی بارز اقدام به اعلام سبد فروش آبان‌ماه کرده است، آن‌هم با تعدادی کمتر از سبد ماه‌های گذشته که به‌گفته مازیار روغنی، مدیرکل بازاریابی و صادرات گروه صنعتی بازر تنها برای عدم ایجاد التهاب در بازار تایر به عاملان فروش ابلاغ شده است. به‌نظر وی فروش در شرایط فعلی برای گروه صنعتی بارز زیان‌آور است اما این تایرساز تنها برای تزریق آرامش به بازار، ‌محصولات خود را با زیان به فروش می‌رساند.
وی با تاکید بر اینکه درصورت عدم موافقت دولت با افزایش قیمت تایر،‌گروه صنعتی بارز تولیدات خود در گروه محصول بایاس را به‌شدت کاهش خواهد داد و تولید رادیال سواری را نیز محدود خواهد کرد، گفت: در چنین شرایطی که مواداولیه افزایش قیمت دوبرابری داشته‌اند، ‌امکان تولید تایر بدون افزایش قیمت وجود ندارد.
به‌گفته منابع آگاه در صنعت تایر، ‌درحال‌حاضر تمام تایرسازان داخلی فروش آبان‌ماه را منوط به تصویب افزایش قیمت‌ها کرده‌اند، به‌همین‌دلیل با وجود گذشت 15روز از ماه، هنوز سبد فروش محصولات خود را اعلام نکرده‌اند. ازسوی‌دیگر حذف ارز دولتی برای واردات تایرهای رادیال سواری که به‌دلیل حمایت از تولید داخلی صورت‌گرفته بود، باعث شده است تجار تمایلی برای واردات لاستیک‌های سواری نداشته باشند. در شرایط فعلی،‌کاهش تولید تایرسازان داخلی و عدم واردات کالا از خارج کشور می‌تواند بازار لاستیک‌های سواری را با تورم بی ‌سابقه‌ای روبه‌رو کند و دولتی‌ها این‌بار تجربه تایرهای باری-اتوبوسی را نیز در بخش سواری تکرار کنند.
مقاومت دولت به دلیل آن است که میگوید شما ارز 4200 دارید میگیرد
اما به این نکته توجه ندارد که 50% مواد اولیه ارز 4200 میگیرن و 50% مواد اولیه داخلی هست که با ارز 8000 تومن محسوب می گردد
بنابراین افزایش نرخ 30% منطقی هست برای فروش و اتفاق خواهد افتاد
در این میان پاسا در تولیداتش وزن زیادتری مواد خارجی دارد برای همین بیشترین سود را از ارز 4200 میبرد
حقیقیهایی که دیروز سهامدار شدن از حقوقی، امروز سهم را کنترل کردند
ما پیاده بشو نیستیم فعلا که 3 ساله جمع کردیم
3 ساله دیگه هم روش:D
 

Smoke

Well-Known Member
کاربر فعال
عضو تازه
افزایش 30% قیمت تایر داخلی

به گزارش روزنامه «دنیای‌خودرو»، از هفته گذشته تا امروز، ‌بانک‌مرکزی هیچ حواله‌ای برای واردات تایرهای سواری در سامانه ارزی نیما صادر نکرده است و به‌همین دلیل به‌رغم کمبودهای ایجادشده دربازار تایرهای رادیال‌سواری، ‌هیچ‌یک از تجار امکان واردات لاستیک به کشور را ندارند. بر اساس گزارش‌های رسیده به روزنامه «دنیای‌خودرو»، ‌هم‌زمان باتوقف فروش ارز در سامانه نیما، ‌بانک‌های عامل نیز امکان خرید ارز با قیمت‌های مصوب در این سامانه را از صرافی‌های موجود در کشور ندارند. ازسوی‌دیگر بازار تایر در روزی که گذشت شاهد توقف فروش محصولات رادیال‌سواری ایرانی توسط عمده‌فروشان بازار بود. روز گذشته در بازار تهران حتی یک حلقه تایر سواری تولید داخل از انبارهای عمده‌فروشان خارج نشد تا شایعه توقف فروش تایر توسط این افراد برای بالا بردن قیمت‌ها تقویت شود.
درحالی‌که روزنامه «دنیای‌خودرو» در شماره روز گذشته از احتکار تعداد زیادی تایر رادیال‌سواری تولید داخل در انبارهای تهران خبر داد، ‌اخبار بازار تایر در پایتخت از توقف کامل فروش لاستیک‌های سواری تولید داخل در بین عمده‌فروشان پایتخت حکایت دارد. این اتفاق که باعث افزایش تقاضا بین مردم و کاهش عرضه مناسب کالا نیز شده،‌ تنها یک دلیل دارد و آن هم قوت گرفتن شایعه تصویب افزایش قیمت لاستیک‌های داخلی به میزان 30درصد توسط وزارت صمت است. برهمین اساس برخی عاملان فروش شرکت‌های بزرگ ایرانی با احتکار تایرهای سواری در انبارهای خود به انتظار افزایش 30درصدی قیمت‌ها توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نشسته‌اند تا پس از تصویب و ابلاغ این مصوبه بتوانند موجودی انبار خود را با 30تا 50درصد سود بیشتر در بازار عرضه کنند.
--------------------------

اگر رسما 30% کارخانجات بکشن روش تو بازار ازاد که قبلا 2 برابر شده بود حالا 60% دیگه هم میره روش میشه 3.2 برابر
قبلا عرض شد تایریها با خودروییها میرن بالا و افزایش نرخ رسمی خودرو هرچقدر باشه تایر هم همون حدود خواهد بود
پرواز این گروه شروع شده و دیگه معما حل شده و صفهای عجیب غریب خرید رو شاهد هستیم این روزها
 

اسپرلوس

Well-Known Member
کاربر فعال
دیروز و پریروز دو تا کد حقیقی جدید وارد ترکیب ایران تایر شدن
شناور سهم کاملا جمع شده و واقعا سهم زیادی دست بازار نمونده
صحبت از سود 250 تومانی سال 98 و قیمت های بالای 1200 تا پایان سال بعد هست
 

باتوسای

Well-Known Member
کاربر فعال
عضو تازه
دیروز و پریروز دو تا کد حقیقی جدید وارد ترکیب ایران تایر شدن
شناور سهم کاملا جمع شده و واقعا سهم زیادی دست بازار نمونده
صحبت از سود 250 تومانی سال 98 و قیمت های بالای 1200 تا پایان سال بعد هست
ارزان ترین سهم گروهش هستش .....................ارزش این سهم بالای 1000تومانه
 

Smoke

Well-Known Member
کاربر فعال
عضو تازه
این هفته جلسه وزارت صمت برای افزایش نرخ لاستیک هست
همچنین خودروسازها هم جلسه دارن این هفته
این افزایش نرخ رسمی علاوه بر افزایشی هست که تا الان شرکتها پله پله داشتن
احتمالا بین 20 تا 30 درصد افزایش نرخ رسمی داشته باشن
فروش شرکتهای در ابان پایین بوده چون لاستیک بیرون ندادن تا افزایش نرخ بگیرن لذا انتظار میره تو گزارش ابان مقدار فروش پایین باشه
دو هفته لاستیک به بازار ندادن نرخها به شدت بالا رفته، تو این مملکت فقط حرف زور باید بزنی تا مسئولین حالیشون بشه، همین که لاستیک بیرون ندادن سریعا جلسه میذارن براشون تا نرخ افزایش پیدا کنه
این افزایش نرخ جذابیتش آنجاست که دولت ارز 4200 میده به مواد اولیه :D
پینشهاد خرید پاسا و پتایر برای کسانی که وارد نشدن دارم
 

باتوسای

Well-Known Member
کاربر فعال
عضو تازه
پتایر ارزان ترین سهم گروه لاستیک .....................................................
 

باتوسای

Well-Known Member
کاربر فعال
عضو تازه
ارزش بازار پکویر 4 برابر پتایر شده است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟4 برابر
 
بالا