گروه قطعات اتومبیل : خکار - ختوقا - خرینگ - خکمک - خمحور .....

سهم طلایی

Well-Known Member
کاربر فعال
بازار بورس کاملا پویا و طبیعی به روند خود ادامه میدهد
با توجه به تعین سود بانکی بصورت ماهیانه از طرف بانکها و عدم تمایل مردم به سپرده گذاری در بانکها و رکود و خطرات بازارهای موازی همچون دلار و طلا و رکود مسکن مطمن ترین مکان برای سرمایه گذاری بورس می باشد
ورود نقدینگی به بازار کاملا مشهود است.
اکثر سهمها و گروههای بازار به کف قیمتی رسیده اند. فقط باید گروه مستعد را در هر زمان نسبت به اخبار و قیمتهای جهانی و دیگر فاکتورهای مهم تشخص داد. سرمایه های بازار مدام در حال جابجایی از یک گروه به گروه دیگر میباشند.یک روز سیمانیها یک روز پالایشیها و روز دیگر خودروییها و بانکیها .....
شک نکنید تمام اخبار منفی با خروج ترامپ از برجام و عملا پاره کردن برجام پیشخور شده است. هیچ خبر منفی دیگر قدرت پایین اوردن بازار را ندارد چون اکثر سهمها کف قیمت رسیده اند.
کاهش ارزش ریالی قیمت سهام شرکتها و مهمترین فاکتور که افزایش نرخ دلار است اکثر شرکتهای بورسی تعدیلهای سنگین به همراه افزایش سرمایه های جذاب خواهند داشت .

با توجه به بی ارزش شدن ریال کف قیمتی خیلی از سهمهای بازار بزودی 1000 تومان خواهد شد
 

taha123

Well-Known Member
کاربر فعال
از قبل هم معلوم بود خودرو ساز ها و مخصوصا قطعه سازان با ضرر روز افزون روبرو شده اند
به علت همین زیان هاست که دولت اجازه افزایش شدید قیمت خودرو را داد ، به علت همین زیان ها است که دولت قول کمک به قطعه سازان را داد
به علت همین زیان هاست که قیمت سهام خودروی ی و خصوصا قطعه سازان پایین است
خرید سهام قطعه سای و خودرو ی ی برای سود سه ماهه نیست ، بلکه به این علت است دولت مجبور است شرایط را بر ای خروج خودرو سازان و قطعه سازان از شرایط بحرانی فراهم کند
برای اینکه در شرایط تحریم بازار خودرو آسیب نبیند،،،،،،حمایت از قطعه سازان باید بیشتر از خودرو سازآن مهم است
حرکت از مونتاژ کاری به سمت قطعه سازی تنها راه است
، هرکدام که بیشتر در بحران باشند بیشتر احتمال دریافت کمک دارد
----------------------
نظر شخصی خودم را عرض کردم
اصراری هم بر درستی آنها ندارم
شاید هم اشتباه باشد
لطفا با تحلیل خود معامله کنید
 
آخرین ویرایش:

siroos 74

Active Member
کاربر فعال
عضو تازه
چند توصیه مهم به دوستان تازه وارد به بازار سرمايه@ahmadi_sirous
#سیروس_احمدی
1- بازار جایی نیست که یک شبه ره صد ساله را بروید. مطمئن باشید مدت زمان بسیار زیادی (حداقل ۴ الی ۵ سال) باید در بازار باشید و حرکات را ببینید و مطالعه کنید تا به یک درک نسبی از شرایط بازار برسید. پس اگر حوصله و صبر ندارید، اصلا و ابدا وارد بازار نشوید چون مسلما روزهای سخت و تیره‌ای در@ahmadi_sirous انتظارتان خواهند بود.
2– با خواندن یکی دو کتاب، دیدن یک دوره آموزشی یا شرکت در یک کلاس هیچکس تریدر نشده است که شما نفر دوم باشید. متاسفانه تفکر غلطی که خیلی‌ها دچارش هستند این است که فکر می‌کنند اگر یک کتاب بخوانند یا یک کلاس آموزشی بروند، از فردا به جان بازار افتاده و پدرش را در می‌آورند. این را بدانید که یک دکتر جراح با خواندن چند کتاب و شرکت در کلاس‌های دانشگاه نتوانسته مستقیما وارد اتاق عمل شده و سیستم مغز و اعصاب یک بیمار را پیاده و دوباره سوار کند! پس مطالعه و شرکت در کلاس‌های آموزشی تنها بخش کوچکی از مسیر است. بعد از آن باید خودتان پیگیر ماجرا باشید.#سیروس_احمدی
@ahmadi_sirous
3– به اندازه‌ای که سرمایه دارید و به شکل معقول به دنبال کسب سود باشید. نه اینکه توقع کسب سود چند ده برابر میزان@ahmadi_sirous سرمایه‌تان را داشته باشید. چون در این حالت باید ریسک‌های فوق تصوری را انجام دهید و ریسک بالا اسمش معامله‌گری نیست، بلکه قمار است. #سیروس_احمدی
@ahmadi_sirous
3– دنبال سیگنال گرفتن از این و آن نباشید. اگر واقعا معامله‌گری را به عنوان یک شغل قبول کرده‌اید خودتان پیگیر کار باشید نه اینکه با پول دادن به این و آن و منت کشی دنبال سگینال گرفتن باشید. هرچند تجربه نشان داده هیچکس از این راه به موفقیت نرسیده و بالاخره یک روزی کل حساب‌اش را به باد داده است.
#سیروس_احمدی
5– اگر درآمد خوبی دارید و دخل و خرج زندگی‌تان جور است، واقعا در این بازارها چیز جدیدی وجود ندارد. بعضی‌ها فکر می‌کنند چون اینجا پول هست باید یک ناخنکی هم اینجا بزنند. غاقل از اینکه بدون اطلاعات و دانش کافی وارد بازار می‌شوند و مقداری از سرمایه‌شان را از دست می‌دهند و برای جبران سرمایه‌ از دست رفته دوباره تریدهای اشتباه انجام می‌دهند تا جایی که می‌بینند بدجوری در باتلاق بازار فرو رفته‌اند. @ahmadi_sirous

6– در ابتدای ورودتان به دنیای معامله‌گری اصلا و ابدا به فکر خروج از شغل اول‌تان نباشید. چونکه تا زمانی که چم و خم بازار دست‌تان بیاید متحمل زیان‌هایی مختلفی خواهید شد و اگر منبع درآمد اصلی‌تان (شغل اول) وجود نداشته باشد، دچار فشارهای *** بسیار زیادی می‌شوید که همین فشارهای *** باعث بروز تصمیم گیری‌های اشتباه در زمان انجام معاملات می‌شوند. پس فعلا صبور باشید و همزمان که کار اصلی‌تان را ادامه می‌دهید، معاملات خود را نیز آغاز کنید.
#سیروس_احمدی
حتی زمانی که حرفه‌ای شدید هم باز هم نیازی نیست منبع درآمد ثابتی که دارید را قطع کنید. بالاخره داشتن دو منبع درآمد بهتر از یکی است. @ahmadi_sirous
این‌ها یکسری توصیه ساده بود. اگر باور ندارید و فکر می‌کنید این موارد بیهوده هستند مشکلی ندارد. خودتان وارد بازی شوید تا عمیقا با گوشت و پوست و استخوان‌تان درک‌شان کنید.
#سیروس_احمدی
@ahmadi_sirous
 

skyman

Well-Known Member
کاربر فعال
در گروه قطعات شاهد بازی خوبی در نماد خزر هستیم ...
 

economista

Well-Known Member
کاربر فعال
عضو تازه
چند توصیه مهم به دوستان تازه وارد به بازار سرمايه@ahmadi_sirous
#سیروس_احمدی
1- بازار جایی نیست که یک شبه ره صد ساله را بروید. مطمئن باشید مدت زمان بسیار زیادی (حداقل ۴ الی ۵ سال) باید در بازار باشید و حرکات را ببینید و مطالعه کنید تا به یک درک نسبی از شرایط بازار برسید. پس اگر حوصله و صبر ندارید، اصلا و ابدا وارد بازار نشوید چون مسلما روزهای سخت و تیره‌ای در@ahmadi_sirous انتظارتان خواهند بود.
2– با خواندن یکی دو کتاب، دیدن یک دوره آموزشی یا شرکت در یک کلاس هیچکس تریدر نشده است که شما نفر دوم باشید. متاسفانه تفکر غلطی که خیلی‌ها دچارش هستند این است که فکر می‌کنند اگر یک کتاب بخوانند یا یک کلاس آموزشی بروند، از فردا به جان بازار افتاده و پدرش را در می‌آورند. این را بدانید که یک دکتر جراح با خواندن چند کتاب و شرکت در کلاس‌های دانشگاه نتوانسته مستقیما وارد اتاق عمل شده و سیستم مغز و اعصاب یک بیمار را پیاده و دوباره سوار کند! پس مطالعه و شرکت در کلاس‌های آموزشی تنها بخش کوچکی از مسیر است. بعد از آن باید خودتان پیگیر ماجرا باشید.#سیروس_احمدی
@ahmadi_sirous
3– به اندازه‌ای که سرمایه دارید و به شکل معقول به دنبال کسب سود باشید. نه اینکه توقع کسب سود چند ده برابر میزان@ahmadi_sirous سرمایه‌تان را داشته باشید. چون در این حالت باید ریسک‌های فوق تصوری را انجام دهید و ریسک بالا اسمش معامله‌گری نیست، بلکه قمار است. #سیروس_احمدی
@ahmadi_sirous
3– دنبال سیگنال گرفتن از این و آن نباشید. اگر واقعا معامله‌گری را به عنوان یک شغل قبول کرده‌اید خودتان پیگیر کار باشید نه اینکه با پول دادن به این و آن و منت کشی دنبال سگینال گرفتن باشید. هرچند تجربه نشان داده هیچکس از این راه به موفقیت نرسیده و بالاخره یک روزی کل حساب‌اش را به باد داده است.
#سیروس_احمدی
5– اگر درآمد خوبی دارید و دخل و خرج زندگی‌تان جور است، واقعا در این بازارها چیز جدیدی وجود ندارد. بعضی‌ها فکر می‌کنند چون اینجا پول هست باید یک ناخنکی هم اینجا بزنند. غاقل از اینکه بدون اطلاعات و دانش کافی وارد بازار می‌شوند و مقداری از سرمایه‌شان را از دست می‌دهند و برای جبران سرمایه‌ از دست رفته دوباره تریدهای اشتباه انجام می‌دهند تا جایی که می‌بینند بدجوری در باتلاق بازار فرو رفته‌اند. @ahmadi_sirous

6– در ابتدای ورودتان به دنیای معامله‌گری اصلا و ابدا به فکر خروج از شغل اول‌تان نباشید. چونکه تا زمانی که چم و خم بازار دست‌تان بیاید متحمل زیان‌هایی مختلفی خواهید شد و اگر منبع درآمد اصلی‌تان (شغل اول) وجود نداشته باشد، دچار فشارهای *** بسیار زیادی می‌شوید که همین فشارهای *** باعث بروز تصمیم گیری‌های اشتباه در زمان انجام معاملات می‌شوند. پس فعلا صبور باشید و همزمان که کار اصلی‌تان را ادامه می‌دهید، معاملات خود را نیز آغاز کنید.
#سیروس_احمدی
حتی زمانی که حرفه‌ای شدید هم باز هم نیازی نیست منبع درآمد ثابتی که دارید را قطع کنید. بالاخره داشتن دو منبع درآمد بهتر از یکی است. @ahmadi_sirous
این‌ها یکسری توصیه ساده بود. اگر باور ندارید و فکر می‌کنید این موارد بیهوده هستند مشکلی ندارد. خودتان وارد بازی شوید تا عمیقا با گوشت و پوست و استخوان‌تان درک‌شان کنید.
#سیروس_احمدی
@ahmadi_sirous
بجز مورد آخر با بقیه موارد موافقم و کاملا صحیح است
ولی مورد 6 بنطرم برای یک تریدر حرفه ای امکان و زمان فعالیت دوم به هیچ وجه وجود دارد.تریدر حرفه ای بیش از 10 ساعت در روز زمان برای برسی ، تفکر،مطالعه و تحلیل و... نیاز دارد.
موفق باشید
 

HAMSAFAR

Well-Known Member
کاربر فعال
BourseNews | بورس نیوز, [23.01.19 10:21]
اصلاح قیمت قطعات کلید خورد

در جلسه‌ای که دوشنبه شب میان مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت و مدیران عامل خودروسازی و قطعه‌سازان برگزار شده، گویا توافقاتی بر سر اصلاح قیمت قطعات حاصل شده است.
به گفته یک منبع آگاه، در این جلسه، رضا رحمانی وزیر صمت از خودروسازان خواسته با توجه به اعمال سیاست قیمت‌گذاری خودرو در حاشیه بازار، نسبت به اصلاح قیمت قطعات و به‌روز کردن قرارداد میان آنها و قطعه‌سازان اقدام کنند.
در واکنش به این خواسته وزیر صمت، مدیرعامل ایران خودرو نسبت به تعدیل قیمت قطعات اعلام آمادگی کرده است. به گفته این منبع آگاه، هاشم یکه‌زارع به قطعه‌سازان قول داده ظرف دو هفته قراردادهای ایران خودرو با قطعه‌سازان را اصلاح و قیمت قطعات را به‌روز کند.
@Boursenews

http://www.bourex.ir/showthread.php?tid=910&pid=28194#pid28194
 

HAMSAFAR

Well-Known Member
کاربر فعال
یک قطعه ساز: خودروسازان 8 ماه بدهی خود را نپرداخته اند

عضو انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان گفت: زمان پرداخت بدهی های خودروسازان به قطعه سازان به بیش از هشت ماه رسیده است اما هنوز انتظار دارند قطعات را به یک سوم قیمت تمام شده عرضه کنیم./ ایرنا
 

HAMSAFAR

Well-Known Member
کاربر فعال
کانال خبرگزاری فارس, [26.01.19 11:04]
مجوز افزایش ۷۰ درصدی قیمت قطعات خودرو دریافت شد!

سخنگوی انجمن سازندگان و قطعات خودرو:
بعد از ما‌ه‌ها پیگیری، توانستیم از زبان مدیرعامل ایران خودرو مجوز افزایش ۷۰ درصدی قیمت قطعات قطعه‌سازان ر‌ا دریافت کنیم.
بنابراین قطعه‌سازان می‌توانند با ارائه مدارک مثبته د‌رخواست افزایش قیمت ر‌ا از این شرکت خودروسازی داشته باشند که البته از زبان مدیرعامل ساپکو هم مجوز این افزایش قیمت ر‌ا دریافت کر‌د‌ه‌ایم.
مطالبات قطعه‌سازان از دو خودروساز ۱۵ هزار میلیارد تومان است که بخشی از آن سررسید نشده است.
امیدواریم آقای سلیمانی به عنوان مدیرعامل جدید سایپا بتواند به وضع سایپا سروسامان دهد و امیدواریم بتوانیم نظر مثبت سایپا ر‌ا د‌ر مورد افزایش قیمت بگیریم.
www.fna.ir/brchmj
Farsna
 

HAMSAFAR

Well-Known Member
کاربر فعال
خنصیربعد از افت قیمت قابل توجه در گروه قطعه سازها از کزینه های کم ریسک و آماده برگشت میتونه باشه...
 

HAMSAFAR

Well-Known Member
کاربر فعال
بر اساس گفته نماینده ویژه وزیر صنعت، تا پایان هفته جای کمک 4 هزار میلیارد تومانی دولت به خودروسازان واریز خواهد شد، تا اندکی از زیان آن‌ها کم شود.
از سوی دیگر قرار است برای تامین سرمایه در گردش قطعه سازان مبلغ 11 هزار میلیارد تومان در اختیار خودروسازان قرار بگیرد، تا آن‌ها بتوانند با این تسهیلات بدهی خود به قطعه سازان را تسویه کنند، تا آن‌ها نیز جانی دوباره بگیرند.

www.eghtesadonline.com/n/1esu
 

Parvazzz

Well-Known Member
کاربر فعال
عضو تازه
کاهش شدید قیمت خنصیر به خاطر جمع کردن حق ها بوده که مهلتش امروز تمومه، فرصت خرید را از دست ندید که از فردا صعودی میشه سهم
 

سهم طلایی

Well-Known Member
کاربر فعال
بازار کنونی سراسر فرصت است برای سرمایه گذاری در بعضی سهمها و گروههای خاص. اکثر سهمها و گروهها افت سنگینی داشتند و بازار کاملا در کف قیمتی میباشد و جای هیچ نزول قیمتی ندارد.

به دنبال سهمها و گروههای مستعد بازار باشید . سرمایه ها مدام از یک گروه به گروه دیگر انتقال پیدا میکند. در شرایط فعلی که بازار لیدر ندارد اکثرا سهامداران به سمت گروههای خاص و سهمهای کوچک باشناور پایین گرایش پیدا کرده اند. از سهمهای کوچک و حتی بعضی سهمهای مستعد بازار پایه غافل نباشید.

دیگر بازار بر اساس رنگ شاخص تصمیم نمیگیرد بسیار سهمها هستند که حتی در شاخص منفی مثبت و صف خرید میباشند
گزارشها اکثر عالی بوده همراه با تعدیلهای سود چند صد درصدی افزایش سرمایه ها مدام گزارش میشوند . جالبه در روزهای منفی اکثر حقوقی هاذشروع به خرید میکنند. و این بهترین سیستم مدیریت بازار است

درهر صورت بازار معقول و منطقی باید هم روزهای مثبت داشته باشد هم منفی .با توجه به رکود و ابهام در ارز و طلا و رکود کامل در مسکن و ایجاد سیستم سود بانکی که به حداقل سپرده در ماه سود میدهد طبیعتا استقبال از بورس باید روز افزون افزایش یابد .
 

mh-1350

Member
کاربر فعال
با سلام
قرار بود از اول بهمن ماه سود سهام ختوقا واریز بشه تا حالا که خبری نیست
 

HAMSAFAR

Well-Known Member
کاربر فعال
حسین زمانی درمزاری, [05.02.19 12:13]
حدود یک ماه پیش بود که سخنگوی انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی خبر از تصویب پرداخت تسهیلاتی ۱۵ هزار میلیارد تومانی به خودروسازان داد. ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مصوب کرد ۴ هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات ریالی و ۸۰۰ میلیون یورو نیز به‌عنوان تسهیلات ارزی به زنجیره خودروسازی پرداخت شود. حالا خبر می‌رسد فرآیند پرداخت بخش ریالی این تسهیلات آغاز و حساب خودروسازان در بانک‌های عامل شارژ شده است.
آن‌طور که رئیس پیشین انجمن قطعه‌سازان ایران عنوان کرده بود: پرداخت تسهیلات ۴ هزار میلیارد تومانی به خودروسازان با محور تسویه حساب بخشی از مطالبات شرکت‌های قطعه‌ساز، آغاز شده است. به گفته رضا رضایی در جلسه هفته گذشته هیات دولت، حسن روحانی؛ رئیس‌جمهور با توجه به اخذ گزارش‌های مربوط به اوضاع وخیم صنایع خودرو و قطعه، به رئیس‌کل بانک مرکزی دستور داد مقدمات پرداخت تسهیلات کمکی به خودروسازان را فراهم کند.
وی با بیان اینکه در نهایت رئیس‌کل بانک مرکزی نیز با پرداخت تسهیلات ریالی به زنجیره خودروسازی موافقت کرده، گفت:روند کار به این شکل است که قطعه‌سازان پس از ارایه مدارک خود به خودروسازها، از سوی شرکت‌های خودروساز به بانک‌های عامل معرفی و بخشی از طلب‌های خود را دریافت می‌کنند.
رضایی تاکید کرد: در حال حاضر گروه خودروسازی سایپا اقدام به معرفی قطعه‌سازان به بانک‌های عامل کرده و ایران خودرو نیز به‌زودی وارد این فرآیند خواهد شد. به گفته وی قطعه‌سازان در قالب این تسهیلات ریالی، طلب‌های ۱۲۰ روزه خود را دریافت می‌کنند.
تسویه ۳۰ درصد از طلب قطعه‌سازان
طرح پرداخت تسهیلات ۱۵ هزار میلیارد تومانی به زنجیره خودروسازی، پس از آن مطرح شد که خودروسازان و قطعه‌سازان به‌دلیل بروز مشکلات اقتصادی در داخل و تحریم‌های آمریکا، در بحران عمیق نقدینگی فرو رفتند.
اگر نگاهی به روزهای رفته بر صنعت خودرو در سال‌جاری بیندازیم، متوجه خواهیم شد مشکلات ارزی از یکسو و آغاز تحریم‌ها از سوی دیگر، جریان نقدینگی در صنعت خودرو را ضعیف کرد و در ادامه به افت شدید تولید انجامید. نزولی شدن تیراژ خود سبب شد خودروسازان نتوانند به تعهدات عقب‌افتاده‌شان عمل کنند و در نتیجه، موجی از نارضایتی دامان شرکت‌های خودروساز را گرفت. به عبارت بهتر، خودروسازی کشور طی سال‌جاری با دو مشکل عمده کمبود نقدینگی و تحریم مواجه شد و کاهش تولیدی که در پس این دو اتفاق رخ داد، به تعدیل نیرو در صنایع قطعه‌سازی و حذف برخی شیفت‌های کاری در خطوط تولید خودروسازان منجر شد.
در نهایت از آنجاکه خودروسازی دومین صنعت بزرگ کشور به شمار می‌رود و دولت نمی‌خواست خطوط تولید صنایع خودرو و قطعه بخوابد و بیکاری بزرگ رخ دهد، به هر دو خواسته خودروسازان و قطعه‌سازان پاسخ مثبت داد. دولت ابتدا سیاست سرکوب قیمت را کنار گذاشت و به خودروسازان اجازه داد قیمت محصول‌های خود را در حاشیه بازار تعیین کنند و سپس مصوب کرد تسهیلات کمکی در اختیار زنجیره خودروسازی قرار گیرد.
این در حالی بود که گفته می‌شد بانک مرکزی موافق پرداخت پول به صنعت خودرو نیست و از همین رو پروسه تزریق تسهیلات ۱۵ هزار میلیارد تومانی در نطفه خفه شده است. مخالفت بانک مرکزی موجی از نگرانی را در بین خودروسازان ایجاد کرد و سبب شد قطعه‌سازان باز هم بابت تعطیلی واحد‌های تولید قطعه و به تبع آن، خطوط تولید خودروسازان هشدار دهند.
در نهایت اما چون هیات دولت و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی پرداخت تسهیلات موردنظر را مصوب کرده و بسیاری از نمایندگان مجلس و حتی علی لاریجانی؛ رئیس مجلس نیز پیگیر و موافق این ماجرا بودند، مرحله اول تزریق تسهیلات موردنظر کلید خورد.
پرداخت ۴ هزار میلیارد تومان به قطعه‌سازان
طلبکار را برای معرفی به بانک، تعیین کردند. طبق نظارتی که ما انجام دادیم، می‌توانم بگویم خودروسازان انصاف را در پرداخت‌ها رعایت کرده‌اند.
پرسش: پرداخت تسهیلات موردنظر تا چه حد به افزایش تیراژ کمک خواهد کرد؟
پاسخ: طبق قولی که قبلا داده‌ایم، ظرف هشت هفته پس از دریافت کامل این ۴ هزار میلیارد تومان، تیراژ را به سمت رشد حرکت می‌دهیم. می‌توانم ادعا کنم که تولید خودرو در کشور از سال آینده به مرز حدود ۵ هزار دستگاه در روز خواهد رسید، یعنی بیش از دو برابر تیراژ فعلی.
در واقع تزریق این پول عملا به افزایش تیراژ قطعه‌سازان کمک بزرگی خواهد کرد و حتی می‌توانیم بخشی از نیروهای تعلیقی را به سر کارشان برگردانیم. از ابتدا نیز اعلام کردیم که اگر قیمت‌گذاری آزاد و تسهیلات مالی تزریق شود، تیراژ افزایش خواهد یافت و حالا این دو اتفاق تقریبا رخ داده و بنابراین تیراژ را ظرف هشت هفته افزایش خواهیم داد.

پرسش: اما خودروسازان و قطعه‌سازان همچنان با مشکل تامین قطعات از خارج به دلیل تحریم، مواجه هستند؛ با این چالش چه می‌کنید؟
پاسخ: اگر دولت کاری به قیمت خودرو نداشته باشد و تسهیلات موردنیاز در اختیار صنایع خودرو و قطعه قرار گیرد، ما تحریم‌های بزرگ‌تر از این را نیز دور خواهیم زد. به هر حال هنوز تمامی راه‌های تامین قطعات خارجی بسته نشده و می‌توان با وجود سختی‌های فراوان، قطعات موردنیاز را وارد کرد.
البته اگر دولت در آینده نسبت به پرداخت تسهیلات ۸۰۰ میلیون یورویی اقدام کند، قطعا روند تامین قطعات از خارج نیز سرعت خواهد گرفت و این به معنای رشد هر چه بیشتر تولید است. خودروسازان و قطعه‌سازان هدفشان این است که تیراژ را تا حد امکان افزایش دهند تا در نهایت قیمت خودروها در حاشیه بازار کاهش یابد.
 

HAMSAFAR

Well-Known Member
کاربر فعال
جزئیات دستور بانک مرکزی برای پرداخت وام به قطعه‌سازان
جمعه ، ۱۹ بهمن ۱۳۹۷-۱۷:۱۹



به گزارش مهر، مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی در نامه‌ای به بانکهای عامل شرکت کننده در کنسرسیوم پرداخت تسهیلات به خودروسازان، پرداخت و مساعدت حداکثری با قطعه‌سازان معرفی شده از سوی خودروسازان را مورد تاکید قرار داد. ضمن اینکه در این نامه، شرایط اعطای وام به قطعه‌سازان نیز ذکر شده است. تصویر این نامه را منتشر کرده است:

 

HAMSAFAR

Well-Known Member
کاربر فعال
خانه ملت، پیگیر مشکلات قطعه سازان است

علی لاریجانی گفت:

مشکلات قطعه سازان با جدیت از سوی خانه ملت پیگیری می شود و نشست هایی نیز با این قشر و خودروسازان برگزار شده و تسهیلاتی در این خصوص پرداخت شده است.

@boltann
 
بالا