گروه قطعات اتومبیل : خکار - ختوقا - خرینگ - خکمک - خمحور .....

شهروز..

Well-Known Member
کاربر فعال
عضو تازه
همین الان کلاغه برام خبر آورد تنی چند از خواص بازار بانقدینگی سنگین از دیروز شروع به جمع آوری خریخت کرده اند و رنج مثبت کشیدن هم کاره این گروه بوده .... ورود به سهم در قیمتهای فعلی کاملا توجیه پذیر هستش. انشالله بعد از انجام و ثبت افزایش سرمایه حداقل 100 تومن میفروشیم این سهم ارزشمند را...
 

taha123

Well-Known Member
کاربر فعال
منبع :
http://www.ikcopress.ir/FA/News.aspx?docID=30782
راهبرد ساپكو درزمان تحريم ها اعلام شد:

بومی سازی فن آوری تولید قطعات با تکنولوژی بالا

مديرعامل ساپكو گفت: اين شركت برنامه هاي جامعي جهت افزايش عمق خودكفايي قطعات و مجموعه ها درزمينه طراحي و مهندسي، فرآيند توليد و مواد اوليه دارد.


 

شهروز..

Well-Known Member
کاربر فعال
عضو تازه
وچه زود دیر میشود
قیمت 150 تومنی فعلی برای خریخت با افزایش سرمایه 217% از تجدید ارزیابی یک اکازیون هستش... قیمت فعلی سهم با توجه به افزایش سرمایه فوق تقریبا 47 تومن هستش!!!
از امروز دارم نقدینگی قابل توجهی را که دو ماه قبل از بازار خارج کردم صرف خرید خریخت با قیمت حدودا 150 تومنی میکنم البته با 3 کد. الهی به امید تو
حداکثر زمان انتظار برای کسب بازدهی مناسب ..... تا انتهای سال
1546406067712.png
 

پیوست ها

HAMSAFAR

Well-Known Member
کاربر فعال
درخواست قطعه سازان برای افزایش 50 تا 70درصدی قیمت ها
چهارشنبه ، ۱۲ دی ۱۳۹۷-۲۰:۲۷





«رضا رضایی» عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره اعلام احتمالی قیمت نهایی خودروها در روز آینده (پنجشنبه- سیزدهم دی ماه) افزود: هیچگاه در چنین جلساتی نظر کارشناسی قطعه سازان خواسته نشده و نهایت نظرخواهی از این صنف در شیوه پرداخت بدهی های خودروسازان بوده است.
به گفته وی، خودروسازی حلقه های متعددی دارد و پیچیده ترین آنها قطعه سازی است.
این مقام صنفی بیان داشت: اهمیت مسائل نیروی کار، به روزرسانی ماشین آلات، بهره وری، ارتقای دانش و غیره در قطعه سازی کمتر از خودروسازی نیست و حتی در مواردی بالاتر از آنهاست و حتی در جهان به قطعه سازان درجه یک به عنوان نقطه ثقل اتکا می شود.
عضو انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان به اعلام قیمت برخی خودروهای بالای 45 میلیون تومان از سوی ایران خودرو و سایپا در هفته های گذشته اشاره کرد و گفت: به طور حتم خودروسازان سود منطقی را در این قیمت ها در نظر گرفته و سپس نسبت به اعلام قیمت های جدید اقدام کرده اند.
رضایی تاکید کرد «مساله اساسی به روز رسانی قیمت هاست؛ در حالی که قیمت مواد اولیه مصرفی داخلی در ماه های گذشته بین 2 تا سه برابر شده است، چگونه از قطعه سازان ارائه قطعه به یک سوم قیمت روز انتظار می رود؟»
وی ادامه داد: اگر دولت به فکر مردم و مصرف کنندگان است باید قیمت ها را به 2 سال پیش بازگرداند (که امکانپذیر نیست) یا یارانه و وام بلندمدت به آنان بپردازد.
** فرمول پیشنهادی برای افزایش قیمت
رئیس پیشین انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو گفت: عمده تولید خودروسازان پراید، پژو 405 و تیباست و در این زمینه منتظر اعلام قیمت نهایی این خودروها هستیم.
«با این حال در صورتی که قیمت های اعلام شده خواسته قطعه سازان را تامین نکند، جای اعتراض برای ما وجود دارد؛ زیرا در غیر این صورت صنعت قطعه سازی نابود می شود».
وی اضافه کرد: انتظار ما این است که قیمت های جدید خودروها برپایه فرمول 60 تا 65 درصد سهم افزایش قیمت مواد اولیه، 30 تا 35 درصد سهم هزینه های تولید و هشت تا 10 درصد سهم سود حداقلی محاسبه شود.
رضایی یادآوری کرد: در 6 ماه نخست امسال افزایش هشت تا 9 درصدی قیمت برای خودروسازان اعلام شد اما تولید آنها با زیان همراه بود.
وی افزود: از شهریورماه شاهد افزایش قیمت مواد اولیه دولتی تا 250 درصد بودیم اما امکان خرید اعتباری همچون گذشته برای قطعه سازان وجود ندارد که به هزینه های موجود افزوده است.
«با موارد یاد شده، افزایش قیمت متوسط 50 تا 70 درصدی قطعات خودرو قابل قبول است».
** مشکل کاهش شمارگان تولید خودروها
عضو انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان از کاهش شمارگان تولید (تیراژ) خودروسازان در ماه های گذشته به عنوان یکی از مشکلات اصلی یاد کرد و گفت: با این وجود هزینه ها، هزینه های سربار و بدهی های قطعه سازان تغییر نکرده و این به معنای افزایش کلی هزینه هاست.
رضایی اضافه کرد: دستمزد کارگران از سه سال پیش تاکنون تغییری نکرده است و قطعه سازان به روز رسانی ماشین آلات و خطوط تولید و ارتقای دانش و مهارت کارکنان و کارگران خود را لازم دارند تا قطعه کم کیفیت تولید نشود.
وی از سختگیری بیشتر سیستم بانکی نسبت به گذشته، دشواری تخصیص ارز به قطعه سازان و پیمان سپاری ارزی به عنوان سایر مشکلات قطعه سازان یاد کرد که باید در تعیین قیمت های جدید خودروها و قطعات در نظر گرفته شود.
به گفته این مقام صنفی، صنعت قطعه سازی 20 هزار میلیارد تومان از خودروسازان طلبکار است و باید دستکم 40 درصد آن (معادل هشت هزار میلیارد تومان) پرداخت شود تا به روز رسانی خطوط، ظرفیت سازی و تامین کارکنان و کارگران این صنعت میسر شود.
به گزارش ایرنا بر اساس آخرین آمارها، آذرماه امسال 38 هزار و 275 دستگاه سواری، 61 دستگاه ون، 2 هزار و 949 دستگاه وانت، 148 دستگاه مینی بوس و میدل باس، 12 دستگاه اتوبوس و 700 دستگاه کامیونت، کامیون و کشنده در کشور تولید شد که در مقایسه با آذرماه پارسال بیش از 71 درصد کاهش داشت.
** توجه جدی به حقوق مصرف کنندگان در تعیین قیمت خودروها
در این پیوند، یک مقام آگاه در وزارت صنعت، معدن و تجارت به ایرنا گفت: یک ماه است که درگیر موضوع پیشنهاد قیمت خودرو هستیم و همه دست اندرکاران امر به اجماع رسیده اند که پنجشنبه این هفته (سیزدهم دی ماه) سیاست های مربوط را اعلام کنند اما هنوز این موارد به امضا نرسیده است.
وی که خواست نام وی ذکر نشود، بیان داشت: اگر در روز مقرر یک یا 2 نفر این سیاست ها و پیشنهادها را امضا نکنند، خبری از اطلاع رسانی نخواهد بود؛ بنابراین اعلام نهایی قیمت ها را به بعد از امضای سیاست ها موکول می کنیم.
این مسئول تاکید کرد «در این سیاست ها به طور جدی به حقوق مصرف کننده توجه شده است».
 

nazary1356

Well-Known Member
کاربر فعال
درخواست قطعه سازان برای افزایش 50 تا 70درصدی قیمت ها
چهارشنبه ، ۱۲ دی ۱۳۹۷-۲۰:۲۷





«رضا رضایی» عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره اعلام احتمالی قیمت نهایی خودروها در روز آینده (پنجشنبه- سیزدهم دی ماه) افزود: هیچگاه در چنین جلساتی نظر کارشناسی قطعه سازان خواسته نشده و نهایت نظرخواهی از این صنف در شیوه پرداخت بدهی های خودروسازان بوده است.
به گفته وی، خودروسازی حلقه های متعددی دارد و پیچیده ترین آنها قطعه سازی است.
این مقام صنفی بیان داشت: اهمیت مسائل نیروی کار، به روزرسانی ماشین آلات، بهره وری، ارتقای دانش و غیره در قطعه سازی کمتر از خودروسازی نیست و حتی در مواردی بالاتر از آنهاست و حتی در جهان به قطعه سازان درجه یک به عنوان نقطه ثقل اتکا می شود.
عضو انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان به اعلام قیمت برخی خودروهای بالای 45 میلیون تومان از سوی ایران خودرو و سایپا در هفته های گذشته اشاره کرد و گفت: به طور حتم خودروسازان سود منطقی را در این قیمت ها در نظر گرفته و سپس نسبت به اعلام قیمت های جدید اقدام کرده اند.
رضایی تاکید کرد «مساله اساسی به روز رسانی قیمت هاست؛ در حالی که قیمت مواد اولیه مصرفی داخلی در ماه های گذشته بین 2 تا سه برابر شده است، چگونه از قطعه سازان ارائه قطعه به یک سوم قیمت روز انتظار می رود؟»
وی ادامه داد: اگر دولت به فکر مردم و مصرف کنندگان است باید قیمت ها را به 2 سال پیش بازگرداند (که امکانپذیر نیست) یا یارانه و وام بلندمدت به آنان بپردازد.
** فرمول پیشنهادی برای افزایش قیمت
رئیس پیشین انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو گفت: عمده تولید خودروسازان پراید، پژو 405 و تیباست و در این زمینه منتظر اعلام قیمت نهایی این خودروها هستیم.
«با این حال در صورتی که قیمت های اعلام شده خواسته قطعه سازان را تامین نکند، جای اعتراض برای ما وجود دارد؛ زیرا در غیر این صورت صنعت قطعه سازی نابود می شود».
وی اضافه کرد: انتظار ما این است که قیمت های جدید خودروها برپایه فرمول 60 تا 65 درصد سهم افزایش قیمت مواد اولیه، 30 تا 35 درصد سهم هزینه های تولید و هشت تا 10 درصد سهم سود حداقلی محاسبه شود.
رضایی یادآوری کرد: در 6 ماه نخست امسال افزایش هشت تا 9 درصدی قیمت برای خودروسازان اعلام شد اما تولید آنها با زیان همراه بود.
وی افزود: از شهریورماه شاهد افزایش قیمت مواد اولیه دولتی تا 250 درصد بودیم اما امکان خرید اعتباری همچون گذشته برای قطعه سازان وجود ندارد که به هزینه های موجود افزوده است.
«با موارد یاد شده، افزایش قیمت متوسط 50 تا 70 درصدی قطعات خودرو قابل قبول است».
** مشکل کاهش شمارگان تولید خودروها
عضو انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان از کاهش شمارگان تولید (تیراژ) خودروسازان در ماه های گذشته به عنوان یکی از مشکلات اصلی یاد کرد و گفت: با این وجود هزینه ها، هزینه های سربار و بدهی های قطعه سازان تغییر نکرده و این به معنای افزایش کلی هزینه هاست.
رضایی اضافه کرد: دستمزد کارگران از سه سال پیش تاکنون تغییری نکرده است و قطعه سازان به روز رسانی ماشین آلات و خطوط تولید و ارتقای دانش و مهارت کارکنان و کارگران خود را لازم دارند تا قطعه کم کیفیت تولید نشود.
وی از سختگیری بیشتر سیستم بانکی نسبت به گذشته، دشواری تخصیص ارز به قطعه سازان و پیمان سپاری ارزی به عنوان سایر مشکلات قطعه سازان یاد کرد که باید در تعیین قیمت های جدید خودروها و قطعات در نظر گرفته شود.
به گفته این مقام صنفی، صنعت قطعه سازی 20 هزار میلیارد تومان از خودروسازان طلبکار است و باید دستکم 40 درصد آن (معادل هشت هزار میلیارد تومان) پرداخت شود تا به روز رسانی خطوط، ظرفیت سازی و تامین کارکنان و کارگران این صنعت میسر شود.
به گزارش ایرنا بر اساس آخرین آمارها، آذرماه امسال 38 هزار و 275 دستگاه سواری، 61 دستگاه ون، 2 هزار و 949 دستگاه وانت، 148 دستگاه مینی بوس و میدل باس، 12 دستگاه اتوبوس و 700 دستگاه کامیونت، کامیون و کشنده در کشور تولید شد که در مقایسه با آذرماه پارسال بیش از 71 درصد کاهش داشت.
** توجه جدی به حقوق مصرف کنندگان در تعیین قیمت خودروها
در این پیوند، یک مقام آگاه در وزارت صنعت، معدن و تجارت به ایرنا گفت: یک ماه است که درگیر موضوع پیشنهاد قیمت خودرو هستیم و همه دست اندرکاران امر به اجماع رسیده اند که پنجشنبه این هفته (سیزدهم دی ماه) سیاست های مربوط را اعلام کنند اما هنوز این موارد به امضا نرسیده است.
وی که خواست نام وی ذکر نشود، بیان داشت: اگر در روز مقرر یک یا 2 نفر این سیاست ها و پیشنهادها را امضا نکنند، خبری از اطلاع رسانی نخواهد بود؛ بنابراین اعلام نهایی قیمت ها را به بعد از امضای سیاست ها موکول می کنیم.
این مسئول تاکید کرد «در این سیاست ها به طور جدی به حقوق مصرف کننده توجه شده است».
پدر سوخته ها دارند با مردم و سهامداران خرد بازی می کنند. و آخر هم یا به سال بعد موکول می کنند و یا همچنان بازی را ادامه می دهند. دروغ های هفته ای یا سیاست زدگی در صنعت و تولید خودرو. فقط نکته جالب این هست که خودرو و قطعاتی در بازار با قیمت های گران و دو تا سه برابر قبل سال فروش می شوند و هیچ اتفاقی هم نمی افتد. فقط اینجا سهامداران ضرر می کنند که در صورت های مالی ثبت نمی شوند و همه شرکتها ژیان اعلام می کنند.
 

Mohsen Mehrvarz

Well-Known Member
کاربر فعال
خزر
این سهم با شکستن مقاومت 136 به سمت 160 در حرکته
هر سری استارت زده رالی خوبی داشته
خزر :
این سهم هم با نقدینگی که جذب کرده از کف 115 حرکت خودش رو آغاز کرده و امروز با مقاومت 136 درگیر بود . الگوی کف دوقلو در سهم دیده میشه و سهم اگه فردا خودشو بالای 136 تثبیت کنه یعنی خط گردن شکسته شده ست و سهم میره به سمت حوالی 160 تومن
اگر سهم بتونه 160 رو رد کنه ، جریان نقدینگی شدت میگیره و سهم به سمت سقف قبلی در 205 حرکت میکنه
وضعیت حجم معاملاتی امروز و سیگنال اندیکاتورها هم مشخص هستند ...

 

علی حا

Active Member
کاربر فعال
عضو تازه
خریخت
گرفتن مجوز افزایش نرخ
فروش سه ماهه سوم سال برابر با مجموع کل 6 ماهه اول
کاهش زیان 20 تومانی 6 ماهه به 10 تومان در گزارش 9 ماهه
به سوددهی رسیدن شرکت در سه ماهه پاییز و ادامه روند در زمستان
افزایش سرمایه 217 درصدی از تجدید ارزیابی(قیمت فعلی 52 تومان)
در آستانه صدور مجوز توسط سازمان
قطعا بازار اشتباه بزرگی در قیمت دهی فعلی به خریخت داشته و جبران خواهد شد...خیلی خیلی بیشتر از خمهر...
 

شهروز..

Well-Known Member
کاربر فعال
عضو تازه
خریخت با توجه به ماهیت سهامدار عمده (خبهمن) سهامداران رو دق مرگ میکنه تا کمی رشد کنه...ولی قطعا رشد میکنه و بدون کوچکترین مشکلی افزایش سرمایه اش انجام میشه.
همچنان با سهم هستیم اونهم با تعدادی قابل توجه.
1546758446994.png
 

siwan

Well-Known Member
کاربر فعال
حیف نیست خمهر باشه این نسبت مسخره بین فروش و ارزش بازار رو داشته باشه و افزایش از تجدید هم داشته باشه بری سراغ سهم دیگه ای
 

Mohsen Mehrvarz

Well-Known Member
کاربر فعال
خزر :
این سهم هم با نقدینگی که جذب کرده از کف 115 حرکت خودش رو آغاز کرده و امروز با مقاومت 136 درگیر بود . الگوی کف دوقلو در سهم دیده میشه و سهم اگه فردا خودشو بالای 136 تثبیت کنه یعنی خط گردن شکسته شده ست و سهم میره به سمت حوالی 160 تومن
اگر سهم بتونه 160 رو رد کنه ، جریان نقدینگی شدت میگیره و سهم به سمت سقف قبلی در 205 حرکت میکنه
وضعیت حجم معاملاتی امروز و سیگنال اندیکاتورها هم مشخص هستند ...

خزر
دیروز یه منفی زد واس جابجایی سهامدارا
امروز میره برای تارگت 160
 

HAMSAFAR

Well-Known Member
کاربر فعال
فراخوان ایران خودرو برای داخلی سازی ۱۱۰۰ قطعه /تولید پژو ۳۰۱ بدون حضور خارجی ها
دوشنبه ، ۱۷ دی ۱۳۹۷-۲۰:۳۵





«منصور منصوری بیرجندی» معاون ساپکو امروز (دوشنبه) در حاشیه سومین نمایشگاه بین المللی خودرو تهران در گفت و گو با ایرنا افزود: در این دوره از نمایشگاه، توانمندی های داخلی سازی قطعات از سوی ایران خودرو را در معرض دید عموم قرار دادیم، همچنین فضایی را برای فراخوان عمومی در نظر گرفتیم تا آن دسته از قطعاتی را که توان ساخت آنها وجود ندارد به سرمایه گذاران معرفی کنیم.
وی گفت: از شرکت های دانش بنیان، متخصصان و سرمایه گذاران دعوت می شود در داخلی سازی و خودکفایی این قطعات به یاری ایران خودرو بشتابند.
** تولید پژو 301 بدون حضور خارجی ها
معاون ساپکو یادآور شد: پس از برجام تولید خودرو پژو 2008 در کشور آغاز و در نهایت این خودرو وارد بازار شد. اکنون خودرو پژو 301 یکی از پروژه های مهم ایران خودروست که مقرر شده بدون حضور شرکت پژو در کشور تولید شود.
منصوری گفت: پژو 301 از 1200 قطعه تشکیل شده که تاکنون 600 قطعه آن داخلی سازی شده است و برای داخلی سازی بقیه آنها برنامه داریم.
«همانطور که اوایل دهه 90 در دوره نخست تحریم ها توانستیم پژو 206 را خودمان تولید کنیم و در مورد پژو 207 و دنا پلاس نیز به این موفقیت رسیدیم، و در تلاشیم تا پایان سال 98 پژو 301 را بدون همکاری شرکت های خارجی به تولید انبوه برسانیم».
این مسئول ادامه داد: اکنون بیش از 80 درصد موتور پژو 301 و افزون بر 90 درصد بدنه آن داخلی سازی شده است و موفق به ارتقای گیربکس دستی آن شده ایم.
وی تصریح کرد: پژو 301 به طور حتم استانداردهای 85 گانه سازمان ملی استاندارد ایران را پاس می کند؛ زیرا مطابق استانداردهای روز وارد کشور شده است.
با اجرای برجام مقرر بود خودرو پژو 301 به عنوان دومین محصول شرکت مشترک ایران خودرو و پژو با ساخت داخل بالای 50 درصد تولید شود.
سومین نمایشگاه بین المللی خودرو تهران تا بیست و یکم دی ماه از ساعت 10 تا 18 در محل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه مندان است و از فردا به طور رسمی کار خود را آغاز می کند.
 

شهروز..

Well-Known Member
کاربر فعال
عضو تازه
قیمت 150 تومنی فعلی برای خریخت با افزایش سرمایه 217% از تجدید ارزیابی یک اکازیون هستش... قیمت فعلی سهم با توجه به افزایش سرمایه فوق تقریبا 47 تومن هستش!!!
از امروز دارم نقدینگی قابل توجهی را که دو ماه قبل از بازار خارج کردم صرف خرید خریخت با قیمت حدودا 150 تومنی میکنم البته با 3 کد. الهی به امید تو
حداکثر زمان انتظار برای کسب بازدهی مناسب ..... تا انتهای سال
خریخت 150 تومنی (47 تومن بعد از افزایش سرمایه)را خیلیها قدر نمیدونند و وقتی ...... که دیگر دیر است.

خریخت 150 تومنی هقته قبل امروز 175 تومنه...تا انتهای هفته دیگه بنظرم براحتی 200 تومن را می بینه.
 

HAMSAFAR

Well-Known Member
کاربر فعال
وام ۱۱ هزار میلیارد تومانی بانک مرکزی به قطعه‎سازان خودرو
خبرآنلاین - رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: از مبلغ ۱۵ هزارمیلیارد تومان تسهیلات بانک مرکزی ۱۱ هزار میلیارد تومان به صنعت قطعه سازی تخصیص می‌یابد.
@aban_saham
 
بالا