پتایر ( ایران تایر )

تک شاخ

Well-Known Member
کاربر فعال
عضو تازه
به نظرم اگه افزایش نرخ ۱۰۰ درصدی بگیره شاید حاشیه سود ناخالص حتی به محدوده بالای ۲۵ درصد هم برسه.اگه فرض کنیم ۱۰۰۰ میلیارد بفروشه و حاشیه سود ۲۵ درصد لحاظ کنیم سود ناخالص ۲۵۰۰۰۰۰ و هزینه اداری هم ۳۰۰۰۰۰ و هزینه مالی هم ۱۳۰۰۰۰ و مالیات هم مانند دوره های قبل صفر باشه کل سود به ۲.۷۰۰۰۰ خواهد رسید که سود هر سهم در محدوده ۷۲۰ تومن خواهد بود اگه پی به ای ۶ بگیره قیمت ۴۳۰۰ تومن ایشالا خواهد بود. البته تمام اینها واسه زمانی هست که حاشیه سود ۲۵ درصد باشه باید منتظر صورت مالی باشیم ببینیم حاشیه سود چند درصده ایشالا که از ۲۵ هم بیشتر باشه.
میبینم کم کم هدف ۵ هزار تومن داره عادی میشه دیگه بریم بالاتر خخخ
 

HAMSAFAR

Well-Known Member
کاربر فعال
احتمال حذف ارز دولتی از صنعت تایر

⭕ رئیس انجمن صنعت تایر ایران می‌گوید: ما از ابتدای سال تا هفته گذشته موفق به دریافت ارز با قیمت هر دلار 4200 تومان شدیم اما اکنون زمزمه‌هایی در زمینه حذف ارز دولتی از تایرهای تولیدی و وارداتی به‌گوش می‌رسد

تقی‌گنجی افزود: به‌همین‌دلیل احتمال دارد ارز دولتی از صنعت تایر حذف شده و از این پس تمام مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت این محصول از محل سامانه نیما تامین شود

@smbroker
 

بالسامو

Well-Known Member
کاربر فعال
عضو تازه
این سهم اگر قرار بشه به ۳۰۰۰یا ۵۰۰۰یا ۱۰۰۰۰برسه توی مسیر ۹۵درصد مسافران فعلی را پیاده میکنه همانطور که تا الان امثال میثم و می و کهنمویی و ... را پیاده کرده فعلا میشه روی ۱۲۰۰تومن شنبه حساب کرد
 

siso

Well-Known Member
کاربر فعال
عضو تازه
واردات لاستیک به صفر رسید

ایلنا نوشت: دبیر انجمن وارد کنندگان لاستیک گفت: تعرفه ۴۰درصدی و اختصاص ارز نیمایی که به سختی می‌توان آن را تهیه کرد، باعث شده که واردات هیچ گونه توجیه اقتصادی نداشته باشد.
سید محمد میرعابدینی دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک در خصوص آخرین وضعیت بازار این کالا در کشور گفت: در این حوزه واردات ما به صفر رسیده است و وارداتی نداریم. مطابق آمار منتشر شده از سویگمرک نیز در سال ۹۶- ۹۷ واردات ما در حوزه لاستیک‌های سبک و سنگین ۱۰۰درصد کاهش داشته است
 

HAMSAFAR

Well-Known Member
کاربر فعال
http://www.donyayekhodro.com/news/225053


رئیس انجمن صنعت تایر درگفت‌وگو با «دنیای‌خودرو» خبر داد
احتمال حذف مواد اولیه تایرسازی از گروه‌یک ارزی قوت گرفت

احتمال حذف ارز دولتی از صنعت تایر و انتقال مواد اولیه تایرسازی به سامانه نیما قوت گرفت
اگرچه کارخانه‌های تایرسازی در وضعیتی عادی به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند اما کند شدن سرعت تخصیص ارز به این شرکت‌ها باعث شده است مواد اولیه با کمی تاخیر روانه خطوط تولید شود و درنهایت برخی کارخانه‌ها با 30تا 60درصد از ظرفیت خود،‌ تایر تولید کنند. این موارد را محمدرضا تقی‌گنجی، رئیس انجمن صنعت تایر ایران می‌گوید. او در گفت‌وگو با «دنیای‌خودرو» از عزم جدی تایرسازان برای تامین نیاز کشور می‌گوید و البته برخی مشکلات ایجادشده برای انتقال ارز را ازجمله دلایلی می‌داند که باعث شده‌اند کارخانه‌های تایرسازی تنها با 30تا 60درصد از ظرفیت خود به تولید ادامه دهند.
درحال‌حاضر مشکل اصلی صنعت تایر چیست؟
وضعیت در کارخانه‌ها کاملا عادی است اما فعالان این صنعت درگیر یک مشکل هستند و آن تخصیص و تامین ارز مورد نیاز واحدهای تولیدی است. ازآنجاکه این صنعت به مواد اولیه گوناگونی نیاز دارد،‌ سرعت تخصیص ارز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است بنابراین کند شدن این روند و ایجاد فاصله بین تامین مواد اولیه می‌تواند منجربه توقف موقتی تولید در کارخانه‌ها شود.
ما از ابتدای سال تا هفته گذشته موفق به دریافت ارز مورد نیاز خود با قیمت هر دلار 4هزار و 200تومان شدیم اما اکنون زمزمه‌هایی در زمینه حذف ارز دولتی از تایرهای تولیدی و وارداتی به‌گوش می‌رسد. به‌همین‌دلیل احتمال دارد ارز دولتی از صنعت تایر حذف شده و از این پس تمام مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت این محصول از محل سامانه نیما تامین شود.
آیا تغییر قیمت ارز از دولتی به نیمایی تاثیری بر قیمت تایر خواهد گذاشت؟
با توجه به اینکه 30تا 40درصد از مواد اولیه این صنعت از خارج کشور تامین می‌شود، ‌این تغییر قیمت می‌تواند تا حدی بر قیمت تمام‌شده لاستیک تاثیر بگذارد. اما آنچه مهم بوده لحاظ کردن تمام عوامل در افزایش قیمت است البته تفاوت قیمت دلار تنها یکی از این موارد خواهد بود. بنابراین باید افزایش حقوق و دستمزد،‌ا فزایش هزینه انرژی و هزینه‌های انتقال ارز به خارج کشور را نیز مدنظر قرار داد.
آیا این افزایش قیمت به رونق کارخانه‌ها و سودآوری بیشتر برای تایرسازان می‌انجامد؟
خیر. شرکت‌های تایرساز پس از آنالیز قیمت‌های تمام‌شده، ‌تنها مجاز به دریافت سود 17درصدی هستند. پس باید توجه داشت گران‌تر خریدن دلار توسط ما سودی نخواهد داشت و تنها به نفع صادرکنندگان و شرکت‌هایی که فروشنده ارز در سامانه نیما هســـــتند، تمام خواهد شد.
آیا با تغییر منبع تخصیص ارز،‌امکان تولید با ظرفیت کامل برای کارخانه‌ها وجود دارد؟
چنین چیزی قابل پیش‌بینی نیست. اگر این ارز به میزان حداقل 50میلیون دلار به سرعت در اختیار کارخانه ها قرار بگیرد، می‌توان به تامین سریع مواد اولیه امیدوار بود. در غیراین‌صورت برای رسیدن به تولید با تمام ظرفیت باید منتظر گذر زمان باشیم.
 

HAMSAFAR

Well-Known Member
کاربر فعال
اخبار صنعت تایر, [17.05.19 19:45]
تعرفه 40 درصدی باعث شده که واردات لاستیک توجیه اقتصادی نداشته باشد

سید محمد میرعابدینی دبیر انجمن واردکنندگان لاستیک در خصوص آخرین وضعیت بازار این کالا در کشور گفت: در این حوزه واردات ما به صفر رسیده است و وارداتی نداریم. مطابق آمار منتشر شده از سوی گمرک نیز در سال 96- 97 واردات ما در حوزه لاستیک‌های سبک و سنگین 100درصد کاهش داشته است.

وی گفت: تعرفه 40درصدی و اختصاص ارز نیمایی که به سختی می‌توان آن را تهیه کرد، باعث شده که واردات هیچ گونه توجیه اقتصادی نداشته باشد. این در حالی است که آقایان این تعرفه را به اسم حمایت از تولید داخل مصوب کرده‌اند. در حالی که اگر تعرفه پنج درصد باشد ارزانترین لاستیک وارداتی با گرانترین لاستیک تولید داخل 40 درصد تفاوت قیمت دارد و هیچ تهدیدی برای کالای داخلی محسوب نمی‌شود. اما الان بیش از 140 درصد تفاوت قیمت وجود دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تولیدکنندگان داخلی می‌توانند نیاز بازار را تامین کنند، گفت: برای جواب این سوال، بهترین کار رجوع به آمار است. در سال‌های اخیر ما به طور متوسط هر ساله بیش از 60 هزار تن لاستیک وارد می‌کردیم در حالی که نه تولید داخل در فروش مشکلی داشت و نه واردکننده مشکلی در فروش کالای خود احساس می‌کرد پس بازار این کشش را داشته. اکنون که جلوی واردات گرفته شده قیمت لاستیک‌های پرمصرف مانند پراید با قیمت مصوب فروش دوبرابر اختلاف دارد.
@tirenews
میرعابدینی درخصوص نحوه واردات لاستیک به کشور گفت: ژاپن و کره از روز اول تحریم‌ها ارتباط خود را با ما قطع کردند و اکنون چین و کره تنها تامین کنندگان ما هستند. این در حالی است که تا قبل از تحریم‌ها هزینه هر کانتینر در چین 1300 دلار می‌شد اما الان باید 3300 دلار پرداخت کنیم. ضمن آنکه فروشنده شرط کرده است که پول باید از کشوری به غیر از ایران برای آنها حواله شود و آنها نیز کالا را به همان کشور فقط می‌فرستند. این در حالی است که ما مشکل انتقال ارز نیز داریم.

وی با بیان اینکه چه بخواهیم و چه نخواهیم نیازمند واردات هستیم و باید قبل از اینکه به مشکل بر بخوریم اقدام به تامین بازار کنیم، گفت: با وجود تمام مشکلات بین‌المللی اما مشکل اصلی ما داخلی است به طوری که تحریم‌های داخلی بیشتر از تحریم‌های خارجی جلوی کار ما را گرفته است.
@tirenews
 

mds

Well-Known Member
کاربر فعال
عضو تازه
امروز بسته میشه برای گره 20 درصد
چیزی که جالبه 1 نفر 1 میلیون فروش گذاشته رو 1200
معمولا کسی فروشنده باشه اینطور آشکار نمیذاره
حال باید دید در ادامه چی میشه
 

HAMSAFAR

Well-Known Member
کاربر فعال
در آستانه حذف دلار4200 تومانی لاستیک و اختصاص دلار نیمایی برای واردات مواد اولیه و ...یادآوری این مطلب خالی از لطف نیست...

کهنمویی, [09.03.19 18:33]
گروه لاستیک رو اگر با فرض حذف دلار ۴۲۰۰ تومانب محاسبه کنیم بیس محاسبات لاستیک سازان بزرگ مثل پکرمان خواهند بود

پکرمان با دلار نیمایی برای واردات نیاز به ۳۳۰ میلیارد هزینه اضافی خواهد داشت و برای اینکه ضررده نشود دولت باید مثل دفعه قبل ۳۰ درصد لاستیک را گران کند تا به قیمت بازار آزاد نزدیک شود در این شرایط پکرمان به سختی قادر به پوشش سود به اندازه سال ۹۷ خواهد بود

اگر پتایر رو با واردات نیمایی در نظر بگیریم مبلغ ۶۰ میلیارد به هزینه ها اضافه میشود و با افزایش نرخ ۳۰ درصدی و ترکیب فروش فعلی به مبلغ فروش ماهانه بیش از ۵۲ میلیارد خواهد رسید که در کل سال ۶۲۰ میل رو خواهدفروخت در مقابل هزینه ها به ۴۲۰ میلیارد خواهد رسید که اگر از فروش کل کم بشه به سود ۷۰۰ تومانی خواهیم رسید حالا شما هر چقدرش رو که دوست دارید کم کنید مثل کانال ۴۰۰ تومان که قبلا گفته شد باز هم در کانال ۵۰۰ تومان برای کل سهم باید صف خرید چیده میشد
این آخرین تحلیل از پتایر خواهد بود که در کانال گذاشته میشه و بعد از این فقط معاملات بررسی خواهد شد
https://****/kahnamoue
 

Smoke

Well-Known Member
کاربر فعال
عضو تازه
این سهم راه خودشو میره
هرکس فروشنده است به سلامت، خیر ببینه
تا 10هزارتومن هستیم
حالا 1سال، دو سال یا سه سال:cool:
 

reza197554

Member
کاربر فعال
عضو تازه
جز ضرر به خودتون کار دیگه ای نمیتونین انجام بدین حالا هی رنج منفی بزنین.
 

M-Jamshidi

Well-Known Member
کاربر فعال
عضو تازه
سهم داره مثبت ۴-۵ معامله میشه.خب میخوای بفروشی بفروش چرا رنج منفی میزنی بنده خداااااااا
اگر هم میخوای مثلا بترسونی و پایین بخری که موفق باشی.هر چی ترسو از سهم خارج بشه بهتررررررر
 

hassan996

Well-Known Member
کاربر فعال
دیگه حرف و حدیثی باقی نمیمونه از 300 با سهم هستم و در 400 خرید اصلی رو انجام دادم و کماکان هستیم. حساب کنید سه ماه آخر چقدر ساخته و کف سود سال بعد چقدره
 

تک شاخ

Well-Known Member
کاربر فعال
عضو تازه
تبریک به سهامداران پتایر بخاطر سود محقق شده ۱۱۷ تومانی سال ۹۷ و شفافیت عملکرد شرکت در تحقق سود تحلیلی بازار بلکه یکم بیشتر
عجب گزارش محشری داد
فروشنده ها امروزم جا ماندن رفتیم ۲ هزار
 
بالا