وگردش ( بانک گردشگری )

shamlo

Well-Known Member
نارنجی سابق
#1
سلام بر دوستان گرامی.....بنظر شما این بانک چند قیمت میخوره؟.....فقط امیدوارم تراژدی بانک دی تکرار نشه.....
 

vaita

New Member
کاربر فعال
#2
کسی از دولت تو این بانک هست؟
پشت بانک به کجا گرمه؟
از سایت این بانک که اطلاعات درستی نمیشه بدست آورد
10 شعبه بیشتر نداره , هیات مدیره هم که فرد شاخصی نداره

نمیشه گفت چند قیمت میخوره
 

meysam meysam

Well-Known Member
کاربر فعال
#3
با توجه به سود اعلامي و گزارش هاي ارائه شده بانك، قيمت سهم بايست بين 110 الي 120 تومان باز گردد. و بالاتر از اين رقم ها ضرر خريداران خواهد بود پس عزيزان مراقب باشيد، به خصوص كه وضعيت سود دهي بانك دي خيلي بيشتر از اين بانك مي باشد.
 

فردوسی؟

مسدود شده
مسدود شده
#4
طبق دعواهاي سياسي كه در دو سه ماهه قبل بوجود آمده بود روزنامه كيهان اين بانك را منتصب به گروه انحراف (مشايي و بقايي و .....) اعلام كرده بود!!
در هر صورت علي الظاهر اين بانك از رشد و مديريت بهتري نسبت به بانك دي بايد برخوردار باشه و در يك جمله بانك صاحب داره.
شركت پيشبيني سودش را به فرض اعمال افزايش سرمايه از 200 ميليارد تومن به 600 ميليارد و همچنين در صورت عدم انجام افزايش سرمايه به شرح ذيل اعلام كرده بود.
در صورت عدم افزايش سرمايه
90-1040 ريال
91-2226 ريال
92-3578 ريال
همچنين در صورت اعملا افرايش فوق...
90-463ريال
91-1097 ريال
92-2329 ريال
در هر حال مزيد اطلاع شركت افزايش سرمايه به ميزان 100% اعمال كرده و پيشبيني سال مالي 90.9.30 را 129 ريال و پوشش شش ماهه را با سرمايه قبلي (200 ميليارد تومن) 97 ريال اعلام كرده.
لازم به توضيح است كه شركت در حال حاضر داراي 6 شعبه ميباشد و اعلام كرده تا انتهاي سال حداقل 50 شعبه خواهد داشت.
به نظر با توجه به موفق عمل كردن شركت در جذب سپرده و تسهيلات اعطايي قابل ملاحظه و ميزان 10% سهام در نزد مردم اين شركت پتانسيل نهفته ايي دارد كه در صورت مانده با سهم سودآوري قابل ملاحظه ايي را براي خريدارن به ارمغان خواهد آورد (البته اميدوارم به قيمت مناسبي روانه تابلو بشه)
 

زنده رود

Well-Known Member
کاربر فعال
#6
بانک گردشگری در مجمع فوق العاده 200 درصد افزایش سرمایه ( از 200 به 600 میلیارد تومان) از آورده را تصویب کرد که 100 درصد آن به اجرا در آمده و مابقی در اختیار هیئت مدیره قرار گرفته است و با سرمایه جدید 400 میلیارد تومان 90 را 129 ریال اعلام کرده است که ممکن است درصدی از آن محقق نگردد ، سهم 100 تومان ارزندگی دارد و بزودی در فرابورس بازگشائی می شود(پاکزادیان)
 

mustafa

New Member
کاربر فعال
#8
قطعا از بانک دي بهتر است. تصور مي کنم
120 تا 130 قيمت تعادلي باشه.
 

تمدن ایلام

New Member
عضو تازه
#11


بانك گردشگري در يك نگاه

نام بانك:
بانك گردشگري
ميزان سرمايه: 000ر2 ميليارد ريال
نحوة تأمين مالي: 60 % مؤسسان و 40 % عامة سرمايه‌گذاران
شكل حقوقي : سهامی عام
محل فعاليت: تهران و ساير شهرهاي بزرگ كشور

محصولات و خدمات: اين بانك به ارائة طيف گسترده‌اي از محصولات و خدمات بانكي و مالي به مشتريان خود اقدام خواهد كرد. در حوزة اعتبارات، به‌ويژه مشتريان فعال در صنعت گردشگري مخاطب قرار مي‌گيرند. بانك گردشگري مصر است كه اعتبار، نام و آوازة بلندي در اين حوزة فعاليت بيابد، و به اتكاي ظرفيت‌ها و فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري اين صنعت، به بزرگ‌ترين بانك خصوصي كشور بدل شود. تأكيد بانك بر صنعت گردشگري مانع از آن نيست كه اين بانك هم‌چون بانكي عمومي در خدمت كل نظام پولي كشور و گسترده‌ترين تركيب از سپرده‌گذاران و مشتريان اعتباري نباشد.









آقای مهدی جهانگیری:رئیس هیات مدیره و مدیرعامل

مؤسسان و سهام‌داران



شركت سرمايه‌گذاري ميراث فرهنگي و گردشگري ايران – سمگا (سهامي عام) كه به‌عنوان اولين هلدينگ تخصصي كشور در تيرماه سال 1388 با مشاركت عمدة دست‌اندركاران صنعت گردشگري و عامة سرمايه‌گذاران شكل گرفته است، محور تأسيس و سهام‌دار اصلي بانك گردشگري است. در طرح كسب‌وكار سمگا تأسيس بانك گردشگري پيش‌بيني شده بود. چنين است كه مؤسسان بانك گردشگري بيشتر همان مؤسسان هلدينگ گردشگري سمگا‌ مي‌باشند، يعني شركت‌هاي سرمايه‌گذاري در بخش گردشگري، اعضاي اتحادية هتلداران، جامعة تورگردانان، جامعة راهنمايان، انجمن سرمايه‌گذاران صنعت گردشگري، شركت‌هاي سرمايه‌گذاري در بخش گردشگري، و ساير دست‌اندركاران صنعت گردشگري – در كنار ساير مالكان صنايع و كسب‌وكارها – منابع مالي خود را براي پيشبرد اين هدف ملي تجهيز كرده‌اند. 60% سرماية شركت قبل از پذيره‌نويسي توسط مؤسسان تأمين شده است. تركيب سرماية اين سهام‌داران از سرماية پيش‌بيني‌شده در اين مقطع (000ر2 ميليارد ريال) به‌شرح زير است:



سرمايه‌گذاران فعال در بخش گردشگري
30%
به‌عنوان مؤسس​
سرمايه‌گذاران فعال در بخش توسعة ساخت‌وساز و انبوه‌سازي
15%
به‌عنوان مؤسس​
سرمايه‌گذاران فعال در صنايع مختلف
15%
به‌عنوان مؤسس​
عامة سرمايه‌گذاران
40%
خريد سهام در عرضة عمومي)​

چرايي تشكيل بانك خصوصي جديد


چرا بانكي جديد؟ با اين همه بانك دولتي و خصوصي، چه نيازي به بانكي جديد مي‌رود؟ بانك گردشگري چه وجه تمايزي با ساير بانك‌هاي تجاري موجود دارد؟ پاسخ به اين پرسش‌ها را در اين بروشور خواهيد يافت. بانك گردشگري به‌شكل هلدينگي از فعاليت‌هاي گستردة مالي (بانكداري فراگير) سازماندهي خواهد شد. هرچند فعاليت‌هاي تجاري آن مشابهت‌هاي بسياري با بانك‌هاي ديگر دارد، اما توجه ويژة آن به صنعت گردشگري كشور، فعاليت آن را متمايز مي‌كند. بانك گردشگري بانك همة مردم ايران خواهد بود و در همة حوزه‌ها فعاليت خواهد كرد، اما تخصص مؤسسان بانك در حوزة پرظرفيت و سودآور گردشگري، فرصت‌هاي عمده براي سرمايه‌گذاري و ابتكارات بخش خصوصي در اين صنعت فراهم مي‌آورد. از اين گذر، بانك گردشگري با تجهيز سرمايه و توسعة اشتغال در خدمت اقتصاد ملي قرار مي‌گيرد.

پيش‌بيني مي‌شود كه سرماية بانک ظرف مدت كوتاهي پس از شروع فعاليت، به 000ر4 ميليارد ريال افزايش يابد.


فلسفة فعاليت بانك گردشگري


بانك گردشگري (سهامي عام) نهادي مالي است كه هدف آن با رعايت كامل قوانين و مقررات پولي و مالي كشور به حداكثررساندن سود و ثروت پايدار و بلندمدت براي سهام‌داران خود از طريق ارائة خدمات نوين اعتباري و مالي در سراسر كشور و در آينده در خارج از كشور مي‌باشد. اين بانك بر صنعت گردشگري تأكيد دارد، و در صرف وجوه به‌طور تخصصي و با تكيه بر آن صنعت عمل خواهد كرد و در پي آن است كه سهم قابل‌ملاحظه‌اي از فعاليت‌هاي اعتباري و مالي در ايران را از طريق رقابت سالم با بانك‌ها و مؤسسات اعتباري دولتي و خصوصي، كاهش هزينه‌ها، و ارائة محصولات و خدمات مالي و اعتباري جديد كسب كند. هدف بانك تبديل‌شدن به موقعيت رهبري در بازار از طريق عرضة محصولات مالي و اعتباري‌اي است كه داراي كيفيت واقعي و قيمت‌گذاري مناسب باشند.

محصولات و خدمات


در چارچوب بانكداري فراگير، بانك گردشگري هم‌چون سوپرماركت خدمات مالي، همة خدمات و محصولات بانكي و مالي غيربانكي را با مجوز بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران، ارائه مي‌دهد. غير از محصولات رايج سپرده‌گذاري و اعطای تسهيلات، در چند گروه‌بندي كلي، محصولات جديدي به بازار بانكداري كشور عرضه خواهد شد:
بانكداري شركتي: در اين حوزه نيازهاي كسب‌وكارها و به‌ويژه كسب‌وكارهاي متوسط و بزرگ با عرضه محصولات جديد ازقبيل تأمين مالي دارايي‌ها، ليزينگ تجهيزات توليدي و فضاهاي گردشگري، تأمين مالي طرح‌هاي املاك و مستغلات به‌ويژه در صنعت گردشگري، تأمين مالي ساختاريافته، تسهيلات فروش اقساطي بلندمدت، و ... پاسخ داده مي‌شود.
بانكداري مصرفي: در اين گروه‌بندي نياز اشخاص به محصولات پرداخت ازقبيل طيف وسيعي از كارت‌هاي اعتباري و پيش‌پرداخت، كارت‌هاي ويژة گردشگری؛ و اعتبارات مصرفي چون تسهيلات رهني، تسهيلات مشاركت‌هاي زمانی، و ... پاسخ داده مي‌شود.
بانكداري الكترونيك: بخش عمده‌اي از نيازهاي خدماتي كسب‌وكارها در چارچوب بانكداري شركتي و اشخاص در چارچوب بانكداری مصرفي از طريق توليد محصولات و خدمات مجازي مرتفع مي‌شود: اعلام مانده‌هاي حساب و صورت‌حساب‌ها، پرداخت‌هاي مرتب فصلي يا ماهانه، انتقال‌هاي بين‌بانكي، سفارش دسته‌چك و ساير مدارك، دريافت اطلاعات روی نرخ‌ها و محصولات، بودجه‌بندي درآمد و هزينة خانوارها، ارائه نمودارهاي اطلاعاتي در حوزه اقتصاد، ... تنها بخشي از اين محصولات است كه در چارچوب بانكداري الكترونيك از طريق موبايل، اينترنت، ... قابل‌عرضه است.
بانكداري اختصاصي: خدمات مديريت ثروت، خدمات توليت، مشاوره‌هاي مالی، برنامه‌ريزی طرح‌های بازنشستگی مكمل، و ... از اين مجرا قابل‌عرضه خواهد بود.
بانكداري بين‌المللي: غير از خدمات صرافي و حواله‌ها‌ي ارزی، چك‌هاي مسافرتي، اعتبارات اسنادی و برات‌هاي ارزی، ارائة كارت‌های ارزي ويژه گردشگران، انواع راه‌حل‌ها براي سرعت‌بخشيدن و كارآمدكردن فعاليت‌های صادرات و واردات (خدمات بازرگاني بين‌المللي) ارائه خواهد شد و نيز سپرده‌گذاري و اعطاي تسهيلات ارزی از اين مجرا اجرايی مي‌شود.
خدمات مالي غيربانكي: انواع محصولات بيمه‌ای، خدمات كارگزاری و معامله‌گری، انتشار انواع اوراق بازار و شكل‌دهي به انواع صندوق‌ها، و ارائة خدمات مشاوره سرمايه‌گذاری، عرضه‌های عمومي، پذيرش در بورس‌ها، و ديگر محصولات بازار سرمايه از طريق اين بخش از فعاليت بانك گردشگري ارائه مي‌شود.


توان رقابتي بانك گردشگري



توان رقابتي بانك گردشگري به كيفيت و ويژگي‌هاي خدمات و محصولات و نيروي انساني آن بستگي دارد: اين دو مؤلفه تركيب مشتريان بانك را شكل مي‌دهند. دفاتر و شعب بانك، اگر مقررات اجازه دهد، در همة ساعات باز خواهد بود و در طول هفته خدمات ارائه خواهد كرد. به‌رغم تعهد اين بانك به حفظ حداقل لازم نيروي انساني و سطح بالاي اتوماسيون و فن‌آوري، تلاش خواهد شد كه همواره مشتريان با تعداد كافي نيروي انساني و تجهيزات در سطح شعب و ادارات و نيز در استفاده از دستگاه‌هاي اتوماتيك (ازقبيل ATM و POS ) مواجه باشند.


بانك گردشگري و بانكداري اسلامي



مؤسسان بانك گردشگري، نظام بانكي ايران را اسلامي مي‌دانند و بدان عميقاً متعهداند. مؤسسان بانك معتقداند كه بانكداري شركتي مدرن، بانكداري خرده‌فروشي از طريق اينترنت يا PC ، بانكداري از طريق تلفن يا ساير امكانات ارتباطي، و با استفاده از انبوه كارت‌ها و وسايل انتقال وجوه جديد، كمترين تضادي با قالب‌هاي بانكداری غيرربوي ندارد. كلية عقود مورد عمل در بانك در چارچوب بانكداري غيرربوي تنظيم خواهد شد. ابزارهاي اسلامي به‌معناي خاص هم‌چون اوراق مشاركت، صكوك اجاره، و اوراق مبتني بر خريد دين نيز وسيعاً به‌كار گرفته خواهد شد.


ارتباط بين‌المللي بانك


بانك گردشگري در سه حوزه همكاري با مؤسسات مالي خارجي را دنبال مي‌كند: فن‌آوري، مديريت، و تأمين سرمايه. در شرايط جاري كشور، دو مؤلفة فن‌آوري و مديريت مهم‌تر از از تأمين منابع مالي توسط خارجي‌هاست.
مؤسسان ضرورت حضور خارجي‌ها را براي پيونددادن فعاليت بانك با بازارهاي پول و سرماية جهان نيز تشخيص مي‌دهند. به‌ويژه بانك گردشگري در حوزة سرمايه‌گذاري در خارج (placement) ، مديريت ارز، و بازاريابي محصولات و خدمات در خارج از كشور، نيازمند كمك از نهادها و مؤسسات مالي و اعتباري و بانكي خارجي است.

تطابق رويه‌هاي بانك با استانداردهاي بين‌المللي


بانك گردشگري خود را ملزم مي‌داند كه ضمن رعايت كامل قوانين و مقررات جاري و به‌ويژه پذيرش كامل هدايت‌هاي مقامات ناظر بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران، هرجا كه ممكن باشد، استانداردها و معيارهاي بين‌المللي فعاليت‌هاي اعتبارات مالي و بانكي را رعايت كند. به‌ويژه، در حوزة كفايت سرمايه، خود را متعهد به رعايت استانداردهاي بين‌المللي مربوطه مي‌داند.
از اين‌رو، رعايت ضوابطي فراتر از مقررات داخلي و در چارچوب استانداردهاي بين‌المللي، آن‌جايي الزامي است كه اولاً بار مالياتي ويژه‌اي بر سهام‌داران تحميل نكند، و ثانياً در تضاد آشكار با اقتصاد ملي نباشد، و بستر عملي اجرايي براي رعايت آن‌ها فراهم باشد. بديهي است كه رعايت استانداردهاي يادشده، حتي اگر در كوتاه‌مدت به زيان سهام‌داران و سپرده‌گذاران باشد، در بلندمدت منافع آن‌ها را تأمين مي‌كند.


ارتقاي دائمي كيفيت


در صنعت بانكداريِ هر روز رقابتي‌ترشدة ايران، همة بانك‌ها ناچارند بر مشتريان هدف خود تمركز يابند. براي كسب رضايت‌مندي و حفظ مشتريان، بانك گردشگري راهي جز ارتقاي دائمي سطح خدمات و كيفيت محصولات خود ندارد. بانك گردشگري مي‌بايد دريابد كه كدام ابعاد از كيفيت خدمات و محصولات براي مشتريانش اهميت دارد: قابليت اطمينان، رغبت به پاسخگويي، تضمين، احساس همدلي، عينيت، قيمت، دسترسي، موثربودن و .... .
همة مشتريان به كيفيت اهميت مي‌دهند، اما كيفيت بالاتر را در دامنة معني‌داري از قيمت پذيرفتني مي‌يابند. ضعف اصلي بازار محصولات بانكي و مالي غيربانكي در ايران نيز در كيفيت نازل آن‌ها نهفته است. بنابراين، بانك گردشگري همّ خود را مصروف ارتقاي كيفيت خدمات و محصولات خواهد كرد تا به موقعيت برتر در ميان بانك‌هاي تجاري خصوصي كشور دست يابد و مسئولان كنترل كيفيت بانك در همة مراحل از طراحي، توليد و بسته‌بندي گرفته تا عرضه و شيوة بازاريابي محصولات بانكي حضوري فعال خواهند داشت. در اين راستا از مدل‌هاي اندازه‌گيري كيفيت خدمات پيشرفته استفاده خواهد شد. اين مدل‌ها تفاوت بين انتظارات مشتريان از خدمات و برداشت آنان از سطح خدمات جاري را تحليل كرده، و به ارائة خدمات و محصولات با كيفيت كمك خواهند كرد.



مدل بازاريابي هدف در بانك گردشگري


بانك گردشگري در انتخاب مدل بازاريابي خود ناچار بود به پرسش‌هاي زير پاسخ دهد:

بهترين مشتريان بانك كدام‌اند و چه‌گونه مي‌بايد آن‌ها را جذب كرد و به مشتريان دائمي بدل كرد؟
بزرگ‌ترين ظرفيت‌هاي بازار در كجا است، و در كدام بازار مي‌بايد مشتريان معتبر را جستجو كرد؟
در كدام محل‌ها مي‌بايد شبكه شعب را مستقر كرده و گسترش داد، و شبكه مجازي ارائه خدمات و محصولات چه‌گونه بايد با شبكه فيزيكي مجموعه واحد و يك‌پارچه‌اي را تشكيل دهد؟
و چه‌گونه شبكه شعب و مجازي بانك بايد حداكثر كارايي را ارائه كند؟

بانك گردشگري در تهيه طرح كسب‌وكار خود، به‌اتكاي مطالعات گسترده، به سؤال‌هاي بالا پاسخ داده است. غير از بانكداري شركتي (corporate banking) ، به‌لحاظ نيازهاي گسترده گردشگران، طيف متنوعي از محصولات بانكي در چارچوب بانكداري مصرفي نيز مي‌بايد به مشتريان بانك ارائه شود. مشتريان شركتي نيازهاي خدمات مالي و نيز اعتباري خود را از بانك دريافت مي‌كنند. مشتريان شخصي غير از دريافت تركيب گسترده‌اي از خدمات و محصولات – مشابه ساير بانك‌ها – از خدمات و محصولات ويژه گردشگري ازقبيل كارت سفر، كارت‌هاي اعتباري پرداخت هزينه‌هاي گردشگري، كارت تخفيف، اعتبارات مصرفي تأمين هزينه‌هاي سفر، اعتبارات خريد مشاركت زماني در مراكز اقامتي گردشگري، .... برخوردار خواهند شد.
در مدل بازاريابي هدف بانك گردشگري، گروه‌هاي هدف مختلفي از مشتريان تعريف شده‌اند، و متناسب با نيازهاي اين گروه‌هاي هدف، محصولات و خدمات طراحي‌شده از مجاري شعب و نيز از طريق بانكداري الكترونيك به آن‌ها ارائه مي‌شود.

مشتريان هدف بانك


پس از محكم‌شدن جاي پاي بانك در بخش اصلي بانكداري كشور، و ارائه كالاها و خدمات معمول در صنعت بانكداري، بانك گردشگري براي تقويت مباني درآمدي خود، به بخش ويژه خود در صنعت گردشگري متوجه خواهد شد، و بازارهاي هدف جديدي را با مشتريان مختص به آن بازارها جستجو خواهد كرد. اين مشتريان قابل‌گروه‌بندي در رده مشتريان با فرصت‌هاي بالاهستند كه بانك گردشگري فرصت رشد آن‌ها را شناسايي خواهد كرد، و خدمات خود را به آن‌ها ارائه مي‌كند.
مشتريان بانك گردشگري ايران در مرحله اول جمعيت شهري كشور مستقر در شهرهاي بزرگ خواهند بود. بنابراين، عرضه محصولات و خدمات اعتباري و مالي از تهران آغاز مي‌شود، و در نخستين گام به شهرهاي بزرگ چون اصفهان، شيراز، كرج، تبريز و مشهد، ساری، رشت،‌ کرمان ، رامسر،...توسعه مي‌يابد و سپس در گام‌هاي بعدي به شهرهايي بسط مي‌يابد كه از نظر گردشگري در كشور اهميت دارند، هرچند كه ممكن است به‌لحاظ سهم در توليد ملي در اولويت نباشند. در عين‌حال، در ميان اقشار شهري، مشتريان طبقه متوسط در اولويت خواهند بود.
همچنین طراحی نظام های همکاری با بنگاه ها و کارگذاری ها از جمله هدف های طراحی شده برای بانک است.

شبكه شعب


بانك گردشگري، به مثابة بانك تجاري خرده‌فروش، نياز به شبكه شعب نيز دارد، و در كنار بانكداري الكترونيك و فروش محصولات و خدمات خود در دنياي مجازي، شبكه فيزيكي خود را نيز تقويت خواهد كرد. پيش‌بيني مي‌شود بانك گردشگري ظرف 90 روز پس از شروع فعاليت داراي 30 شعبه، و تا پايان سال 1390، داراي 120شعبه شود.
تعريف اين بانك از شعبه، خريد و تجهيز يك فضاي تجاري در بهترين موقعيت‌هاي جاري نيست. بسياري از موقعيت‌هاي تجاري فعلي فاقد امكان دسترسي مناسب‌اند و ترافيك اجازه نمي‌دهد مشتريان به‌سادگي به شعب رفت‌وآمد كنند. به‌گمان مؤسسان، ضرورتي به تأسيس شعبه در گران‌ترين مناطق شهري، و در هر منطقه، در گران‌ترين مكان (location) نيست و بانك قصد ندارد، بخش عمده‌اي از منابع سرمايه‌اي سهام‌داران خود را صرف خريد دارايي‌هاي فيزيكي كند.
با توجه به بازار هدف، بسياري از امكانات صنعت گردشگري نيز قابل‌استفاده است. دست‌اندركاران اين صنعت، مكان‌هاي بسياري در اختيار دارند كه مي‌توانند در اختيار اين بانك بگذارند. اين امكانات به بانك اجازه مي‌دهد كه فعاليت تجاري خرده‌فروشي خود را با سرعت بالايي بسط دهد، بدون اين‌كه هزينه‌هاي سنگيني را به سهام‌داران خود تحميل كند.
 

تمدن ایلام

New Member
عضو تازه
#12
رئیس هیات مدیره بانک گردشگری از پرداخت تسهیلات 2 و 5 میلیون تومانی با سود 11 درصد و بازپرداخت یک‌ساله به متقاضیان خبر داد.

مهدی جهانگیری در مراسم امضاء تفاهم‌نامه اعطاء تسهیلات بانک گردشگری به شرکت‌ها و دفاتر مسافرتی گردشگری استان تهران، اظهار داشت: تمام تلاش این بانک و نظام بانکی برای استفاده از تمامی اهرم‌های موجود به منظور توسعه فعالیت‌های گردشگری است.
وی با بیان اینکه منعی برای سهامدار شدن تمام فعالان گردشگری در این بانک وجود ندارد، افزود:‌ از آنجایی که تأمین نقدینگی برای تسریع گردشگری دفاتر مسافرتی یکی از مشکلات عمده این بخش بود تصمیم گرفته شده که تسهیلات خوب و متفاوتی از این بانک به فعالان مذکور ارائه شود.
رئیس هیات مدیره بانک گردشگری همچنین از بالابودن هزینه تمام شده پول در بانک‌های خصوصی گفت و ادامه داد: با این وجود برنامه‌ریزی بانک برای پرداخت تسهیلات بانکی در راستای رعایت قوانین بسته سیاستی-نظارتی و افزایش میزان سفر است.
جهانگیری از راه‌اندازی باشگاه گردشگری بعنوان حلقه واسط خدمات‌دهنده و خدمات گیرنده خبر داد و گفت: قرار شده از این پس کارت‌های سفر در قالب تسهیلات بانکی با سود 11 درصد و البته با مبالغ 20 میلیون ریال و 50 میلیون ریال به متقاضیان از طریق دفاتر مسافرتی پرداخت شود.
وی افزود: متقاضیان باید به دفاتر مسافرتی مراجعه و درخواست خود را ارائه دهند و کارت را از طریق شعب بانک دریافت کنند.
این مقام مسئول ادامه داد:‌ پیش‌بینی شده معادل هزار و 100 میلیارد ریال تا پایان سال از این تسهیلات پرداخت شود. مدت باز پرداخت تسهیلات مذکور یک ساله است.
غمخوار رئیس هیات مدیره انجمن سفر و گردشگری استان تهران نیز در این مراسم به بیان سخنانی پرداخت که از جمله آنها انتقاد به سیاسی شدن بخش گردشگری و عدم توجه به نیازهای این بخش بود.
وی افزود:‌ از آنجایی که در سال‌های گذشته این بخش سیاسی شده شُبهاتی به تأسیس بانک گردشگری وارد شده درحالی که سهامداران این بانک خصوصی هستند.
رئیس هیات مدیره انجمن سفر و گردشگری استان تهران اضافه کرد: بهتر است مسئولان بانک مرکزی سهمیه ارزی برای این بانک در نظر بگیرد چراکه سهمیه فعلی برای مسافران خیلی محدود است.
وی ارائه سهمیه ارز دولتی از سوی بانک مرکزی به این بانک را ابزاری برای جلوگیری از خروج اسکناس و بروز مشکلات مشابه دانست.
غمخوار گفت: درحالی که قرار بود زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تسهیلاتی به بخش گردشگری تعلق گیرد این اتفاق نیفتاد.

منوچهر زمانی مدیرعامل بانک گردشگری از دیگر سخنرانان این مراسم بود که گفت: این بانک مجوز فعالیت خود را 30 دی ماه سال گذشته دریافت کرد و در تاریخ 29 فروردین امسال نیز به شتاب وصل شد.
وی افزود: بانک گردشگری هم‌اکنون دارای 10 شعبه است که طبق برنامه قرار است تعداد این شعب تا شهریور به 50 شعبه برسد. 60 درصد این شعب در تهران و مابقی در شهرستان است.
 

tala20

Well-Known Member
کاربر فعال
#13
جهانگیری در جلسه معارفه و بازگشایی نماد بانک گردشگری در فرابورس:
بانک گردشگری ، زينت بخش اين صنعت در ايران است

بانك گردشگری زینت بخش اين صنعت در كشورمان و پیامش آرامش ، شادی و دوستي براي هموطنان عزيزمان است .
به گزارش روابط عمومي بانك گردشگري ، « مهدی جهانگیری » رئیس هیأت مدیره بانک گردشگری در جلسه معارفه پیش از بازگشایی نماد این بانک در فرابورس با بیان این مطلب گفت : با وجود اینکه بانک گردشگری یک بانک تجاری تمام عیار است و در اهداف راهبردی آن ارايه تمامی خدمات بانکی به همه مشتریان تعریف شده است ، اما موسسان و همکاران این بانک با انتخاب نام گردشگری برای این مجموعه در پی آن بودند تا پیام آور صلح و شادی و نشاط برای مردم عزیز ایران اسلامی باشند ؛ چراکه به هر مناسبت و بهانه ای که سخن از سفر و گردش به میان می آید، موجی از نشاط و دوستی و طراوت جاری و ساری می شود و ما آرزومند همین شاد زیستن برای هموطنان خود هستيم .

وی با اشاره به تمایل و تلاش دیرپای فعالان حوزه گردشگری برای تأسیس نهادی مالی و قدرتمند در این بخش گفت: از اوایل دهه 70 که به حکم قانون برنامه سوم، امکان تأسیس بانک های خصوصی فراهم شد، فعالان حوزه گردشگری همواره به دنبال تأسیس بانک بودند تا سرانجام این خواسته دیرین در واپسین روزهاي دی ماه سال 1389 با آغاز به کار بانک گردشگری جامه تحقق پوشید.
جهانگيري افزود: موسسان بانک گردشگری در پاسخ به نیاز دیرپای فعالان و علاقمندان حوزه گردشگری، تلاشی مجدانه و خستگی ناپذیر را آغاز کردند که نخستین ثمرات آن در چهره تأسیس و فعالیت بانک گردشگری از زمستان سال گذشته نمود یافته است و با برنامه ریزی ها و اقدامات پیگیرانه خانواده بانک گردشگری همواره در قالب خدماتی ارزنده، نو به نو و روزآمد شده و خواهد شد.
رئیس هیأت مدیره بانک گردشگری در ادامه برشمردن گوشه ای از اهداف و فلسفه تأسیس بانک گردشگری گفت: از آنجایی که هدفمان تسهیل شرایطی است تا هموطنانمان با برخورداری از امکانات مالی بهتر تمول و تمکن بیشتری برای سفر و گردش داشته باشند تا به این تربیت شادتر زندگی کنند، ایمان داریم که مشمول الطاف و امداد پروردگار لایزال خواهیم بود، آنچنان که تا کنون نیز بوده ایم و می توانیم به معنای واقعی کلمه و بنا بر چشم انداز ترسیم شده در آینده ای نزدیک به یکی از چند بانک موفق و برتر کشور تبدیل شویم.
مهندس جهانگیری گفت : اولویت اصلي برای ما مشارکت بیشتر مردم و حفظ منافع سهامداران خرد و برخورداری گسترده تر آنان از خدمات گردشگری است.


به بانک گردشگری افتخار می کنیم


مصطفی امید قائمي ، مدیرعامل شرکت فرابورس که قرار است نماد بانک گردشگری توسط آن بازگشایی شود نيز در سخنان کوتاهی در جلسه معارفه پیش از بازگشایی نماد این نهاد مالي در فرابورس ، ضمن برخی توصیه ها به کارگزاران گفت : بانک گردشگری نخستین بانکی بود که برای پذیره نویسی از طریق فرابورس اقدام کرد و نتیجه پافشاری مهندس جهانگیری در این مورد را امروز می توانیم به وضوح ببنیم چرا که امروز ديگر مسئولان بورس شرط پذیره نویسی برای شرکت ها را پذیره نویسی از طریق فرابورس اعلام می کنند.
وی ادامه داد: امروز من افتخار می کنم که بانکی به قدرت و شايستگی بانک گردشگری را در فرابورس و بازار سرمایه کشور خواهیم داشت.
امید قائمي تصريح كرد: بانك گردشگري با سرمايه 200ميليارد ريال در آذر ماه سال گذشته ، سهام خود را از طريق بازار سوم فرابورس، به قيمت اسمي هر سهم 100تومان پذيره نويسي كرده بود و چهارشنبه هفته جاري(پنجم مرداد ماه) نماد اين بانك دربازار دوم فرابورس بازگشايي مي شود.
وي ادامه داد : با توجه به تصويب افزايش سرمايه بانك به چهار هزار ميليارد ريال نماد معاملاتي حق تقدم آن هم پس از گشايش نماد معاملاتي اين شركت، بازگشايي مي شود.


نسبت های اميدوار كننده مالی بانک گردشگری


مدیر عامل بانک گردشگری نيز در اين نشست با اشاره به اهداف و چشم انداز بانک گفت: ارتقای بهره وری، مدیریت و توسعه سرمایه انسانی و توسعه خدمات از جمله مهمترین اهداف راهبردی بانک گردشگری است.
منوچهر زماني فريزهندي ادامه داد: از ابتدای فعالیت رسمی بانک تا به امروز تلاش های فراوانی برای افزایش و تنوع بخشی به خدمات بانک انجام شده است که از جمله آنها می توان به اخذ مجوز صدور دسته چک، اتصال به شبکه شتاب، راه انداری سامانه ساتنا، راه اندازی سوئیفت و عملیاتی شدن صدور آنی کارت در شعب اشاره کرد.
وي توسعه شبکه بانک گردشگری در مناطق مختلف را از اهداف این بانک اعلام کرد و اظهار داشت : در حال حاضر علاوه بر فراهم شدن زمینه های ارایه انواع خدمات بانکی ، خدمات الکترونیک بانک مانند: پرداخت اينترنتي ، بانكداري همراه ، پيامك بانك ،خدمات خودپرداز ، خدمات كارت و پايانه شعب به بهره برداري رسيده است .
وی همچنین ارایه خدمات دیگر به سپرده گذاران، مانند ارایه موجودی و امکان دریافت صورتحساب انواع سپرده ها ، اتصال سپرده به کارت و خدمات تسهیلات ، خدمات پرداخت اقساط ،انواع خدمات مربوط به چک را از دیگر خدمات بانک نام برد .
زمانی فريزهندي با تشريح حساب های بانک اظهار داشت: با توجه به مدت كوتاه سپري شده از آغاز فعاليت بانك گردشگري ، نسبت هاي مالي بسيار اميدواركننده اي را شاهد هستيم .

_______________________________________________________________________

گزارش مربوطه
http://codal.ir/Reports/DownloadFile.aspx?id=h8TFw5TO9fNIlUl/CXLC6g==


پيش بيني درآمد هر سهم سال مالي منتهي به 30/09/90
129 ریال

بانک گردشگری در گزارش 3 ماهه سال مالی منتهی به اسفند 90 موفق به پوشش 38 درصدی (49 ریال به ازای هرسهم) پیش بینی اولیه شد. گفتنی است شرکت سود سال 90 را 129 ریال به ازای هر سهم در نظر گرفته است.
 

tala20

Well-Known Member
کاربر فعال
#14
معاملات بانک گردشگری در فرابورس آغاز شد

معاون نظارت و عمليات فرابورس گفت: از امروز نماد بانك گرد
شگري در فرابورس بازگشايي شد.
به گزارش روابط عمومي بانك گردشگري ، حسن محمد تبار اظهار داشت: امروز نماد بانك گردشگري نيز در فرابورس بازگشايي شد. همچنين، اين بانك با سرمايه 200 ميليارد توماني در آذر ماه سال گذشته، 10 ميليارد تومان از سهام خود را از طريق بازار سوم فرابورس پذيره نويسي كرد.
وي افزود: اين پذيره نويسي به قيمت اسمي هر سهم 100 تومان بود كه امروز نماد آن در بازار دوم فرابورس با نرخ 1233 ريال بازگشايي شد.
معاون نظارت و عمليات فرابورس تصريح كرد: حدود 17 ميليون 43 هزار و 135 سهم بانك گردشگري به ارزش 21 ميليارد و 19 ميليون ريال و همچنين 6.1 ميليون سهم حق تقدم اين بانك به نرخ 225ريال در بازار دوم بازگشايي شد.
 

mehran5

Well-Known Member
کاربر فعال
#17
با سلام خدمت تمامی دوستان مدیران بانک گردشگری دارای ارتباطات بسیار قوی بوده وبراورد عملیات بانک حکایت از

ارتقای سریع و بسیار قابل توجه است نمونه ان ارتقای تعداد شعب از 10 شعبه به 50 شعبه تا اخر شهریور ماه است

لذا با توجه به نفوذ و منابع و امکانات در اختیار بانک رشد ان به شکل تصاعدی براورد میشود بوشش بسیار مناسب بانک

در 6 ماهه (حدود 75 درصد) بیانگر توان بالای بانک می باشد. با ارزوی سلامتی و سوداوری برای همه.
 

تمدن ایلام

New Member
عضو تازه
#20
توقف ارائه مجوز به بانک آریا/ توسعه بانک گردشگری متوقف شدبانک مرکزی ارائه مجوز به بانک آریا را متوقف کرد، همچنین بانک گردشگری که به تازگی مجوز فعالیت خود را دریافت کرده است، از توسعه باز ایستاد.به گزارش خبرنگار مهر، براساس آخرین تصمیم گیریها در بانک مرکزی، روند ارائه مجوز به بانک آریا توسط بانک مرکزی متوقف شد، این در حالی است که بانک آریا به عنوان بانکی جدید درخواست اخذ مجوز از بانک مرکزی را ارائه کرده بود.
توسعه بانک گردشگری به عنوان بانکی نوپا که به تازگی مجوز فعالیت از بانک مرکزی را دریافت کرده است، طبق ابلاغیه بانک مرکزی متوقف شد.
روند مجوزدهی بانک مرکزی به بانکهای جدید متوقف شده است، در حالی که سال گذشته بانک مرکزی یکی از برنامه های مهم خود را بررسی ارائه مجوزهای جدید بانکی اعلام کرده بود.
رامین پاشایی فام معاون سابق اقتصادی بانک مرکزی در گفتگو با مهر، در مورد توقف ارائه مجوزهای جدید بانکی گفت: باید اجازه داد که در فضای رقابتی هر متقاضی تاسیس بانک وارد بازار فعالیت شود، محدود کردن ارائه مجوزهای بانکی باعث ایجاد رانت و سرقفلی برای بانکهایی می شود که در حال فعالیت هستند، بسیاری از موسسات اعتباری طی سالهای گذشته بدون مجوز بانک مرکزی فعالیت می کردند که نظارت عملکرد ساماندهی ارائه مجوزبه آنها در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفته است.
وی با ابراز مخالفت از ایجاد رانت با عدم ارائه مجوزهای جدید توسط بانک مرکزی، تاکید کرد: سرعت گردش پول نشان می دهد که نیازمند تغییر هستیم.
همچنین اصغر ابوالحسنی در گفتگو با مهر در مورد افزایش تعداد بانکهای خصوصی در کشور گفت: رقابت پذیری بانکها به عنوان بنگاههای اقتصادی را باید به رسمیت بشناسیم، بنابراین باید دیدگاههایی مانند اینکه شرایط اقتصادی کشور ظرفیت فعالیت بانکهای بیشتری را ندارد را کنار بگذاریم.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی بر اجرای قانون بانکداری اسلامی و بدون ربا توسط بانکهای کشور تاکید کرد و افزود: اگر بانکها این موضوع را رعایت کنند هیچگونه نگرانی از بابت تاسیس بانکهای جدید و افزایش بانکهای کشور وجود نخواهد داشت.
وی با تاکید بر اینکه در عین حال باید ضوابطی برای تاسیس بانکهای جدید در نظر گرفته شود، اظهارداشت: شاخص تعداد مهم نیست، در هیچ کشوی شاخص تعداد بانکها ملاک عملکرد نیست.
ابوالحسنی ادامه داد: اگر موضوع مبارزه با جرم پولشویی هم در این زمینه مطرح باشد، از طریق نظارت و تدوین شاخصهای نظارتی قابل پیگیری است، یعنی بانک مرکزی به عنوان مقام ناظر بر عملکرد بانکها نظارت داشته باشد تا استانداردها رعایت شود.
وی با بیان اینکه بانکها بنگاههای اقتصادی هستند، اضافه کرد: قانون برای بانکها شرایط و مقرراتی را تعیین کرده است که باید طبق آن عمل کنند، بانکها در این شرایط رقابت می کنند، در غیراینصورت طبق قانون با آنها برخورد می شود.
 
بالا