ولساپا ( لیزینگ رایان سایپا )

PETROLEUM

Well-Known Member
کاربر فعال
صورتهای مالی میاد همه چیز مشخص میشه . امیدوارم اینطوری باشه

ولی وضعیت جریانات نقدی شرکت که چنین چیزی رو نشان نمی دهد .
گزارش ماهیانه اردیبهشت هم بیاد بیرون ، کاملتر میشه صحبت کرد.

سود خالص شرکت در حال کاهش است .
 

soori

Well-Known Member
کاربر فعال
من فکر میکنم از زمانی که سایپا وضعش خراب شده زیر مجموعه هاشو فدا میکنه.الان چند ساله که در ارزوی بازدهی شیک تو رایانم.البته من چند وقتیست که فروختم.ولی ارزو میکنم دوستانی که دارند بازدهی خوبی نصیبشون بشه و من اشتباه کرده باشم.
 

19693

Well-Known Member
کاربر فعال
مقایسه سال مالی 96 و 97
تعداد لیزنگ 96 معادل 157000 خودرو -کل مبلغ تهسیلات اعطایی 1900 میلیارد-سود اقساط قرارد سال جاری 195 میلیارد-جمع هزینه تامین مالی 243 میلیارد-میانگین درامد هر لیزنگ خودرو 1.2 میلیون-درصدد سود اقساط سال جاری ب تسهیلات 10 درصدد

تعداد لیزنگ 97 معادل 63000 خودرو -کل مبلغ تهسیلات اعطایی 870 میلیارد-سود اقساط قرارد سال جاری 400 میلیارد-جمع هزینه تامین مالی 415 میلیارد-میانگین درامد هر لیزنگ خودرو 6.3 میلیون-درصدد سود اقساط سال جاری ب تسهیلات 45 درصد
---
هزینه مالی بطور باور نکردنی افزایش یافته و فعلا دقیق مشخص نیست صرف چی شده و کجا هزینه شده ولی هر کجا هست سود شرکت از همانجا سر درمیاره
---
درصد سود اقساط ب تسهیلات هم رشد زیادی داشته که دلیلش مشخص نیست

-----
باید منتظر یک گزارش 12 ماهانه عجیب و غریب باشیم
 

h.a

Well-Known Member
کاربر فعال
سال ۹۶ کل مبلغ تهسیلات اعطایی 1900 میلیارد-سود اقساط قرارد سال جاری 195 میلیاردتومن
-سال مالی 97 --کل مبلغ تهسیلات اعطایی 870 میلیارد-سود اقساط قرارد سال جاری 400 میلیارد
دلیل سود بیش از ۲ برابری اقساط قراردادهای سال جاری ناشی از پیش خرید ۴۰۰ میلیارد تومنی که ۴۰،۰۰۰خود رو میشه که با نرخ ۲۸ درصد تا زمان تحویل سودش رو می‌گیره
حالا سود ۲۸ درصدی یک ساله ۴۰۰ میلیارد ۱۱۰میلیازد تومن میشه
و الباقی سود قراردادهای سال جاری ناشی از وامی که برای خرید مواد اولیه ،خرید تجهیزات ،که بصورت عدد بزرگ می باشد هست چون اینها مانند لیز خودرو و ۱۴ میلیونی نیستند
 

h.a

Well-Known Member
کاربر فعال
مقایسه سال مالی 96 و 97
تعداد لیزنگ 96 معادل 157000 خودرو -کل مبلغ تهسیلات اعطایی 1900 میلیارد-سود اقساط قرارد سال جاری 195 میلیارد-جمع هزینه تامین مالی 243 میلیارد-میانگین درامد هر لیزنگ خودرو 1.2 میلیون-درصدد سود اقساط سال جاری ب تسهیلات 10 درصدد

تعداد لیزنگ 97 معادل 63000 خودرو -کل مبلغ تهسیلات اعطایی 870 میلیارد-سود اقساط قرارد سال جاری 400 میلیارد-جمع هزینه تامین مالی 415 میلیارد-میانگین درامد هر لیزنگ خودرو 6.3 میلیون-درصدد سود اقساط سال جاری ب تسهیلات 45 درصد
---
هزینه مالی بطور باور نکردنی افزایش یافته و فعلا دقیق مشخص نیست صرف چی شده و کجا هزینه شده ولی هر کجا هست سود شرکت از همانجا سر درمیاره
---
درصد سود اقساط ب تسهیلات هم رشد زیادی داشته که دلیلش مشخص نیست

-----
باید منتظر یک گزارش 12 ماهانه عجیب و غریب باشیم
واقعا به نکته خوبی اشاره کردید
رایان سال ۹۶ مبلغ ۱۹۰۰ میلیارد تومن وام داده سودش شده ۱۹۵ میلیاردتومن
حالا سال ۹۷ اومده ۸۷۰ میلیارد تومن وام داده که تقریبا نصف سال ۹۶ هست و‌قاعدتا باید سود قرار داد سال جاری اون نصف ۱۹۵ یعنی ۹۷/۵ میلیارد تومن بشه

اما.........این عدد بجای ۹۷/۵ بیش از ۴ برابر شده یعنی ۴۰۰ میلیارد تومن شده
یعنی ....۳۰۰ میلیارد تومن بیش‌ترساخته ،بالا که گفتیم ۱۱۰ میلیارد اون مال ۴۰،۰۰۰ پیش خرید خودرو هست واقعا این ۱۹۰ میلیارد تومن سود. و از کجا ساخته
به نظر من سود قراردادهای قطعات ،مواداولیه ،تجهیزات به شرکت ها بوده
 

19693

Well-Known Member
کاربر فعال
واقعا به نکته خوبی اشاره کردید
رایان سال ۹۶ مبلغ ۱۹۰۰ میلیارد تومن وام داده سودش شده ۱۹۵ میلیاردتومن
حالا سال ۹۷ اومده ۸۷۰ میلیارد تومن وام داده که تقریبا نصف سال ۹۶ هست و‌قاعدتا باید سود قرار داد سال جاری اون نصف ۱۹۵ یعنی ۹۷/۵ میلیارد تومن بشه

اما.........این عدد بجای ۹۷/۵ بیش از ۴ برابر شده یعنی ۴۰۰ میلیارد تومن شده
یعنی ....۳۰۰ میلیارد تومن بیش‌ترساخته ،بالا که گفتیم ۱۱۰ میلیارد اون مال ۴۰،۰۰۰ پیش خرید خودرو هست واقعا این ۱۹۰ میلیارد تومن سود. و از کجا ساخته
به نظر من سود قراردادهای قطعات ،مواداولیه ،تجهیزات به شرکت ها بوده
--------
علامت سوال های بسیاری وجود دراه مثلا
1-چرا هزینه تامین مالی دو برابر پارسال اما تسهیلات اعطایی نصف سال قبل
2-سال 97 شرکت افزایش سرمایه داشته وپول امده تو شرکت قاعدتا باید اینو یجایی سرمایه گزاری کرده باشه
3-شرکت تا گزارش 9 ماهه حدود 900 میلیارد تسهیلات داشته و حدود 700 میلیارد هم از شرکت های هم گروه طلب کار بوده و سرمایه شرکت هم 900 میلیارد است -اما فقط 870 میلیارد مشخص است که برای عملیات لیزینگ هزینه کرده و الباقی و سود اون میمونه
-----------
باید منتظر 12 ماهه عجیب و غریب باشیم
 

liverno

Well-Known Member
کاربر فعال
سلام جناب h.a وقت عالی متعالی
سه شنبه شرکت بودم ...و چون بنده را می شناسند اولتیماتوم دادند...نمیخوام دردسر بشه...ولی فقط در حد یک جمله بگم یکهو دیدید همه چی هویدا شد...سال خوبی برای ولساپا هست..سهامدار بمانید.
 

liverno

Well-Known Member
کاربر فعال
خب نکته داره عزیزم

تا پایان سال 97 ، درآمد لیزینگ 770 میلیارد ت داشته . سال 96 درآمد لیزینگ 552 میلیارد ت . یعنی 40 درصد افزایش
منتها نکته اش چیه ؟
هزینه تامین مالی لیزینگ تا پایان اسفند ، 415 میلیارد تومن شده ! یعنی 250 درصد افزایش نسبت به سال 96 o_O:oops::oops:
خب حالا چه فرضیاتی وجود داره ؟
حالت خوش بینانه اش اینه که این رایان سایپا رفته با وام ، خودرو گرفته ولی لیز نکرده
اما حالتهای دیگه هم وجود داره ;)
حالت دوم : این افزایش قلابی سود وام ، برای کم نشان دادن سود سال 97 و در نهایت کم کردن از سود تقسیمی مجمع است
حالت سوم: با این وام رفتن ماشین گرفتن ، منتها بجای این که شرکت لیز کنه ، خودشون لیز کردن ! یا نقدی فروختن .
درواقع شرکت رفته وام گرفته منتها اعضای متعهد هیات مدیره ! خودشون این ماشینها رو نقدی فروختن و سودشو زدن به جیب
حالا این که کدام حالت بالا هست ، قضاوت با خودتون :cool::cool:
پ ن : تا پایان سال 96 به اندازه 2.2 برابر سود تسهیلاتش ، درآمد لیزینگ داشته
اماااا در پایان اسفند ، این نسبت شده 1.85
و در همین فروردین امسال ، این نسبت شده 1.46 ....
یعنی سود شرکت داره هی کم میشه .
وام با بهره سنگین گرفتن اما معلوم نیست خروجی این وام سنگین چی بوده برای شرکت ؟:oops:
روی کاغذ برای سال 97 ، باید حدود 27 تومن سود برای هر سهم بسازه .(محاسبات شما اشتباه هست بدلایلی که توضیح دادم)
این وضعیت بغرنج و نامشخص شرکت ، علامت سوال داره
...
راستی هزینه های پرسنلی سال 97 رو هم حدود 100 میلیارد ت تخمین زدم
حالت سوم....>>>>>از جیب سهامدار....ترسی ندارم ولی سهامداران هم مقصر هستند که به جای حضور در مجمع فقط نگاه میکنند....افزایش سرمایه سنگین پارسال از آورده به شرکت رسید مدیر عامل چکار با این پول کرد کجا رفت ....به جیب مدیران سایپا و مخصوصا کارمندان از ما بهتران....در پیش خریدها چرا سایت قفل هست دلیل،واضح تر از اینکه برای خودشون شخصا لیز میکنند...در نهایت به اسم هزینه های ناکجا آباد مالی برای سهامداران از سود کم میکنند و هزینه میفروشند....به تمامی معنا به تمامی کلام اینها کلاهبرداران نوین هستند و با چهار تا افزایش سرمایه از آورده و انباشته سر سهامدار شیره میمانند که ما حال دادیم....سود مجمع کم میدهند و بازپرداخت آن 6،ماه بعد و این حقه بازی......سهام داران این شرکت سرشون کلاه می ره چون سود به جیبشان نمی ره....والسلام
 

liverno

Well-Known Member
کاربر فعال
این شرکت درآمدش فوق العاده هست ولی این درآمد بدون هیچ نظارتی به جیب خودشون سرازیر هست...برای همین هست که سهم شرکت براشون زیاد مهم نیست 150باشه ...100باشه...اون حقوقی ها هم دستشون مثل کریم جلال وند با اینها تو یک کاسه هست..سهمی که سهامداری در آن فقط ریختن پول به جیب دلالان و بالایی ها هست
 

19693

Well-Known Member
کاربر فعال
حالت سوم....>>>>>از جیب سهامدار....ترسی ندارم ولی سهامداران هم مقصر هستند که به جای حضور در مجمع فقط نگاه میکنند....افزایش سرمایه سنگین پارسال از آورده به شرکت رسید مدیر عامل چکار با این پول کرد کجا رفت ....به جیب مدیران سایپا و مخصوصا کارمندان از ما بهتران....در پیش خریدها چرا سایت قفل هست دلیل،واضح تر از اینکه برای خودشون شخصا لیز میکنند...در نهایت به اسم هزینه های ناکجا آباد مالی برای سهامداران از سود کم میکنند و هزینه میفروشند....به تمامی معنا به تمامی کلام اینها کلاهبرداران نوین هستند و با چهار تا افزایش سرمایه از آورده و انباشته سر سهامدار شیره میمانند که ما حال دادیم....سود مجمع کم میدهند و بازپرداخت آن 6،ماه بعد و این حقه بازی......سهام داران این شرکت سرشون کلاه می ره چون سود به جیبشان نمی ره....والسلام
----------
یک کلام از حرف های شما ارزش تصمیم گیری نداره و کلا احساسی و رو هوا حرف می زنید.لطفا اینقدر داستان سرایی نکن و برای نت مردم ارزش قایل باش. برخلاف حرف های شما همه چیز تو گزارش 12 ماهه مشخص میشه
 

خسرو _ علي جعفري

Well-Known Member
کاربر فعال
عضو تازه
اولین ماه سال مالی ٩٨ ولساپا جالب بود و ٤١٧ میلیارد ریال درامد محقق شده
سهم ٢٨٥ میلیارد ریال هزینه مالی داشته و ١٣٢ میلیارد ریال سود ناخالص عملیاتى بوده
در فروردین سال قبل این عدد ٣٩٨ میلیارد ریال بوده
براى فروردين كه معمولاً تا بيش از نيمى از ماه مردم مسافرتند و تعطيله به نظر عاليه
 
  • Like
Reactions: h.a

ronesans

Active Member
کاربر فعال
موندن با این سهم تاوان داره اگر یک نفر پیدا شد بتونه یک تحلیل الیوتی رو این سهم بزنه اون موقع مشخص میشه سهم با خودش چند چنده حتی جرات نمی کنن چارتش رو بررسی کنن یکی دونفری هم که مثلا تحلیل زدن فقط برچسب گذاشتن اصن معنی و مفهوم موج شماری رو از بیخ بلد نبودن
امیدوارم گرفتار نشید مثل ما
 

samann

Active Member
کاربر فعال
سود سال مالی نود وهفت بعلاوه سود اباشته قابل تقسیم رایان چقر میتونه باشه؟
 

خسرو _ علي جعفري

Well-Known Member
کاربر فعال
عضو تازه
الان ولغدر رفته مجمع 200 ریال تقسیم کرده و بعد از بازگشایی رشد هم کرده و با سود کمتر از ولساپا!!
متاسفانه وقتی کانالی به نام چرچیل رشد ولساپا رو مینده به دمب خساپا دیگه چی میشه گفت !!!
مشکل از رفتار سهامداران سطحی هست ونه شرکت
بابد فرهنگ سازی بشه که این صنعت لیزینگ هست نه خودرو وباید راهش رو از خساپا جدا کنه
جناب چرچیل فرهنگ ساری کن و نه تخریب سازی بخاطر منافع شخصی
میبینید که چرتچیل هیجی در باره ولساپا نمیگه !!!
از بس که رند و متوهمه
 
  • Like
Reactions: h.a
بالا