ورنا ( سرمایه‌گذاری رنا )

hajmahmood

Active Member
کاربر فعال
سلام به نظر میاد میخوان حقهای استفاده نشده را بفروشند .بیچاره شدیم .خدا لعنتشون کنه
 

alialavi9290

Member
کاربر فعال
عضو تازه
کتاب جادوی بورس از شهاب سهرابی است.



چگونه در کمتراز دو ساعت دیدگاهی در مورد بورس کسب کنیم که برخی شایددر 5 سال حضور در

بورس کسب کنند؟



چرا برخی سرمایه گذاران در بورس بیشتر سود می کنندو موفقیت های بیشتری کسب می کنندو رضایت بیشتری از سرمایه گذاری خود دارند

در حالی که اکثر سرمایه گذاران در بورس موفق نیستند

وعملکرد بسیار ناامید کننده ای دارند؟





این کتاب برای چه کسانی مناسب است؟


o افرادی که می خواهند یک بار برای همیشه بفهند که این بورس که میگویند دقیقا چی هست

o سرمایه گذارنی که قصد جدی برای ورود به بازار سرمایه رادارند

o سرمایه گذاران فعلی وفعال بورس






بعدازخواندن این کتاب :


بزرگترین کمکی که کتاب "جادوی بورس" به شما می کند این است که فضای واقعی بورس ایران را همان گونه که هست را به شما نشان می دهدو فرصت ها و تهدیدهای آن را عُریان پیش روی شما قرار می دهد


و شما آگاهی نسبی پیدا خواهید کردو این آگاهی را به شما هدیه خواهد کردکه پس از مطالعه کتاب تصمیم درست تری برای استفاده از ثروت های نهفته در بورس ایران و پتانسیل های آن را بگیریدیا

اصلاً قید آن را بزنید!!!



در این کتاب با تلاق های مرگبار که در مسیر شما وجود داردرا نشان داده و راه های واقعی دورشدن از آن هارا هم معرفی کرده است.و راه های هدایت شما به قلّه های مهم وپیروزی هم نشان داده شده است.








در این کتاب به مطالب زیر پرداخته می شود:



o 7 باتلاق در بورس که سرمایه شما را می بلعد!!!

o 3 راز مهم موفقیت در بورس ایران

o فرازونشیب های واقعی زندگی یه سرمایه گذار بورس

o معرفی چند نمونه عالی و رویایی از فرصت های طلایی واقعی نهفته دربورس ایران

o 1+21 نکته خواندنی ،کاربردی و ارزشمند در بازار بورس

o و ده ها نکته ی کاربردی دیگر...













کتاب جادوی بورس در یک نگاه:


نویسنده :شهاب سهرابی


صفحات کتاب:108 صفحه


سال انتشار:1396


شابک:7-41-8158-600-978


انتشارات:ایده پردازان چکاد


قیمت چاپی:15 هزارتومان
















کتاب "جادوی بورس" ، در پایان سال 1396 به چاپ رسید..

شامل نکات کاربردی و مثال های واقعی از بورس ایران است.

در پنج فصل و 108 صفحه نوشته شده است.



و هم چنین تجربیات واقعی ،کاربردی و ارزشمند نویسنده در بازار بورس ایران می باشد.

شما با هفت باتلاق در بورس ایران آشنا می شوید که اگر ندانسته وارد این بازارِ پیچیده شوید

قبل از این که از سودهای جهشی که گاهی تا بالای 1200درصد در کمتر از یک سال!!! هم بوده

در باتلاقی گرفتار می شوید که نه تنها یک ریال به دست نمی آورید بلکه آن چه را هم که دارید می گذارید و می روید.



بازار بورس بازاری بسیار سخت،تخصصی ،پرریسک و در عین حال جذاب و پردرآمد هست







اگر شما فردی شجاع ، ریسک پذیر ، پرظرفیت ، صبور ،از لحاظ شخصیتی قوی ،هوشمندو ماجراجو نیستید



با ورود به بورس خود و زندگی تان را بر باد می دهید

کسی که قوانین نوشته و نانوشته ی بورس را نداند یک ریال -تکرار می کنم یک ریال-به دست نخواهد آورد



و پولی که اتفاقی به دستش برسد با پول خودش در موج بعدی دودستی و با احترامبه بازار پس خواهد داد.

خیلی خیلی مراقب باشید.



شما وارد اقیانوسی می شوید پراز کوسه

بدون یادگیری شنا و تمرین در استخرهای کوچک و بعد رودخانه های کوچک و نهایتا دریاچه و دریا و بعد

اقیانوس

بدون تجهیز به علم و تجربه، هرگز هرگز هرگز وارد این بازی نشوید









قیمت یک کتاب تقریباً معادل قیمت یک پیتزا است

با این تفاوت که

پیتزا15 دقیقه بهت لذت میده

ولی

کتاب یک عمر

"جادوی بورس"

(قابل دانلود از سایت کتابراه به آدرس :www.ketabrah.ir)

(جزو پرفروش ترین های مهرماه 1397 سایت کتابراه )

(هم کتاب الکترونیک و هم کتاب صوتی)

سنگ مُفت ،گنجشک هم تقریباًمُفت!اینم لینکش



http://bit.ly/2pWTZro
 

Mr.Optimist

Well-Known Member
کاربر فعال
جدید
ظاهرا فقط میخواستن سهامو در قیمتهای بالا به مردم بندازن که بعد از موفقیت دوباره صفهای فروشو چیدن تا باز 50-60درصد بکش پایین و باز از نو تبلیغات دروغو شروع کنن .بیناموسهای دزد بی همه چیز
 

Mr.Optimist

Well-Known Member
کاربر فعال
کدال. رنا
برید ببینید به چه قیمتی 176 ملیون حق تقدم استفاده نشده رو مال خودشون کردن.4 ریال ناظر ومسئولین بورس رفته بودن گل بچینن ندیدن.
باید بصورت مزایده میفروختن نه اینکه خودشون بردارن.
 

arash111

Well-Known Member
کاربر فعال
4 هم زیاد چون قرار 100 بهش واریز کنن مادر مرده ها مجبور شدن بخرن چون کسی که 100 واریز میکنه میاد همون سهم 85 تومن میخره خب فروشنده هم که داره خداروشکر
 

Mr.Optimist

Well-Known Member
کاربر فعال
انتقادات شدید سروش از وزیر/ هزینه ۱۲درصدی پراید برای خرید سهام و زیان ماهانه ۱۰۰۰میلیاردی
مدیرعامل ۴ ماهه و سابق سایپا با اعلام نقش وزیر صنعت در برکناری وی و انتقاداتی جالب، قیمت ۴۰ میلیون تومانی پراید را گران ندانست و از سهم ۱۲ درصدی این محصول در خرید سهام و زیان ماهانه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی خبر داد.


به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، محمدرضا سروش درحالی بعد از حدود 4 ماه، ناخواسته سکان سایپا را به جواد سلیمانی داد که در گفت وگو با تسنیم ، نکات جالبی را مطرح کرد که به شرح زیر است:
برکنارم شدم / وزیر مرد تصمیمات بزرگ نیست
کمتر کسی گمان می‌کرد در طرح کلان اصلاح صنعت خودرو ( اگر اساسا چنین طرحی وجود داشته باشد) مدیرعاملی که تنها 4 ماه پیش معارفه شده برکنار شود. ماجرا چیست و چرا به این سرعت از سایپا رفتید؟

آمد و شد مدیران طبیعی است و مساله بنده و دیگران مطرح نیست و اشخاص اصالت ندارند.
پس رفتن شما از سایپا استعفا نبود؟
خیر، برکنار شدم و تصمیم را هم در وزارتخانه گرفتند و ارجاع مساله به هیات مدیره سایپا، فرافکنی و با هدف فرار از مسئولیت طرح شد. متاسفانه آقای رحمانی مردی نیست که به دنبال تصمیمات بزرگ باشد و توان آنرا ندارد که تصمیمات ریشه‌ای بگیرد و متاسفانه در حال مدیریت سیاسی و *** صنعت کشور است. درحالی که صنعت جایی است که باید به‌طور تخصصی مدیریت شود و جای سیاسی‌کاری نیست.
اگر وزیر من یا هر شخصی در زیرمجموعه را بخواهد و بگوید برنامه‌های بنده X است و شما به روش Y اعتقاد دارید، پس بهتر است نباشید، هیچ مساله‌ای نیست و امری طبیعی اتفاق افتاده و باید به وزیر برای پیشبرد برنامه‌هایش اختیارات و فرصت داد. اما با مانورهای سیاسی و پوپولیستی وضعیت صنعت از این هم بدتر خواهد شد و دود آن به چشم همه مردم می‌رود.
در مساله برکناری شما چنین بحثی نشده؟ یعنی از تضاد برنامه‌ها و ... صحبت نشد؟
متاسفانه خیر. مساله افزایش قیمت‌ها که مصوبه‌ای است که رحمانی امضای چندین وزیر را برای اجرای آن گرفته است بهانه کار شد. بعد بحث اولتیماتوم و بقیه را هم که می‌دانید. موضوع افزایش قیمت خودرو که خواسته خود وزیر است را در بازی‌های سیاسی پیچیده و دنبال کی بود کی بود من نبودم هستند.
به این شکل مهندسی سیاسی و *** شد که گویی محمدرضا سروش سرخود قیمت پراید را افزایش داده و حالا با ورود وزیر و برکناری مدیرعامل سایپا مساله حل شده است. از شما و جناب رحمانی یک سوال ساده می‌پرسم. آیا قیمت پراید را قرار است به قیمت‌های قبل برگردانید؟ یقین داشته باشید چنین نخواهند کرد و شخص وزیر طرفدار افزایش قیمت خودروهای داخلی است.
پس به راحتی نتیجه می‌گیریم یک بازی سیاسی با مساله‌ای ذاتا کارشناسی و فنی اتفاق افتاده است. گله بنده از این وجه ماجرا است که از آن بوی حسن نیت به مشام نمی‌رسد.
پراید 40 میلیون تومانی گران نیست/ 4.5 میلیون تومان فقط برای خرید سهام
داستان پراید و این قیمت‌های نجومی که خودروها چه تولید داخلی و چه وارداتی و مونتاژی پیدا کرده را چگونه باید فهم کرد؟ آیا واقعا باید 30 سال پراید و پژو 405 تولید کرد و اساسا در کجای دنیا 30 سال یک محصول را تولید می‌کنند؟

اصل مساله‌ را قبول دارم. البته با 4 ماه حضور در سایپا مسئول وضعیت خودروسازی ایران نیستم و باید کسانی که 40 سال در این صنعت حضور داشته‌ و برای ان برنامه‌ریزی کرده‌اند جواب دهند که البته وزیر صنعت حتی به آنها نزدیک هم نمی‌شود. چون حمایت سیاسی قوی دارند.
تولید یک محصول برای 30 سال قطعا غیرکارشناسی است و باید محصولات روز را با منطق هزینه-فایده اقتصادی تولید کرد. چیزی که در همه کشورهای خودروساز جهان وجود دارد. من که به این مساله اعتقاد دارم باید برکنار شوم و کسانی که این وضعیت را ایجاد کرده اند باید در آرامش باقی بمانند. آیا این دو گزاره نشان از این دارد که "اصلاحگری" در صنعت خودرو به راه افتاده است؟ تاکیدم این است که مردم را نمی شود فریب داد و آنها تحولات را زیر نظر دارند و می‌فهمند که چه کسی به دنبال خدمت است و چه کسی در حال بازی‌های سیاسی است. ضمن اینکه مساله گرانی پراید به گونه ای که فکر می‌کنید نیست.
یعنی پراید گران نیست؟
خیر. قیمت پراید اگر بر فرض مثال 40 میلیون تومان هم باشد، معادل 3700 دلار است. آیا کسی می‌تواند خودرویی در هر کجای جهان به بنده نشان دهد که بتوان با 3700 دلار خرید؟ قطعا خیر.
ببینید اینکه جامعه ما به دلیل رکود اقتصادی شدید کنونی فقیر شده و توان خرید بالا ندارد تقصیر خودروساز نیست. این مساله به کلان اقتصاد باز می‌گردد و باید کلیت اقتصاد به گونه ای بازخوانی شود تا مردم ثروتمندتر شوند و بتوانند پرداخت بیشتری برای خرید خودرو انجام دهند. نمی‌شود در بازارهای سکه، ارز و ... جهش قیمتی تا 4 برابر باشد و همزمان قیمت خودرو را سرکب کرد. این کار نشدنی است و خودروساز را نابود می‌کند. به هر حال این سیل نقدینگی ایجاد شده به بازار خودرو هم کشیده می‌شود و حتما قبول دارید که اقتصاد یکپارچه است و آنرا نمی‌توان به بخش‌های مجزا از هم تقسیم کرد.
البته حداقل 12 درصد هزینه زائد در قیمت گذاری پراید یعنی حدود 4.5 میلیون تومان فقط از ناحیه خرید سهام شرکت به خریدار تحمیل شده است که به دوره‌های قبل باز می‌گردد و قیمت پراید را می‌توان با استفاده از مزیت‌های اقتصادی کاهش داد اما نمی‌توان پایین‌تر از نقطه سر به سر فروخت.
در جریان لابی خودروسازان برای حفظ تعرفه‌ها نیستم
انتقاد اصلی به خودروسازان به دیوار مرتفع تعرفه‌ها باز می‌گردد که با انحصار سنگین باعث ایجاد حاشیه امن شده و آنها را لوس بار آورده است. بسیاری معتقدند لابی خودروسازان باعث حفظ دیوار رفیع تعرفه‌ها - برخلاف سایر بخش‌های اقتصادی مثل نساجی و کالاهای ساده که تعرفه واقعی آنها به 10 درصد هم نمی‌رسد- شده است. لطفا صریح و بی‌تعارف پاسخ دهید آیا به‌عنوان یک مدیر خودرویی، موافق رقابتی کردن بازار و کاهش تعرفه‌ بر واردات خودرو هستید؟

اول اینکه از لابی خودروسازان برای حفظ دیوار تعرفه‌ها اطلاعی ندارم اما اگر چنین چیزی صحت داشته باشد باید از مدیران 40 ساله خودرو سوال کرد که با 1.3 دوره کار ( 40 سال) در صنعت خودرو به دنبال مقصر معرفی کردن دیگران هستند. اما در مورد رقابت ، کاملا موافقم. با قیمت‌های کنونی ارز به راحتی البته با نگاه تخصصی و نه سیاسی می‌توان با خودروسازان دنیا رقابتی برخورد کرد. یعنی دیوار تعرفه‌ها را کنار گذاشت و البته قیمتگذاری را هم به بازار سپرد.
یعنی قیمت گذاری خودرو توسط دولت هم باید کنار گذاشته شود؟
کاملا. معنی رقابت هم همین است. تعرفه‌ها کاهش یابد و قیمت گذاری دولتی هم نباشد. فرض کنید مانند بازار موبایل. این سبک مدیریت که نیم قرن سابقه دارد نه باعث ایجاد خودروسازی قدرتمندی شده و نه منافع مصرف کننده را حفظ کرده است. من که مخالف وضع موجود هستم را به‌عنوان بانی وضع موجود معرفی می‌کنند. همین نشان می‌دهد که مقصر اصلی را باید در جای دیگری جستجو کرد.
با سرکوب قیمتی سایپا ماهانه 1000 میلیارد تومان زیان می دهد و در 10 ماه اخیر 10 هزار میلیارد تومان از جیب ایران خودرو و سایپا به نام مردم به جیب دلالان و در خوش‌بینانه‌ترین حالت به جیب 650 هزار نفر رفته است. کدام عقل سلیمی از این وضعیت دفاع می کند؟
فکر می‌کنید وصعیت خودروسازان قابل اصلاح است؟
در صورت حاکم شدن نگاه فنی و کارشناسی، قطعا بله. اما با نگاه سیاسی فعلی در وزارت صنعت، معدن و تجارت که اصل موضوع را کنار گذاشته و به دنبال مقصرتراشی و فرافکنی هستند، خیر.
انتهای پیام
 

Mr.Optimist

Well-Known Member
کاربر فعال
وقتی میگیم شاپور ترکه منحوس و بعضیا مخالف رشد خودریا هستن و چوب لای چرخشون میزارن یه عده پاچه خوار میان چرت و پرت میگن ودستمال یزدی میکش. میشه الان همونا بگن وقتی لوتوس 300 ملیون صف خریده و 17/5درصدش مال وساپاست چرا باید وساپا منفی باشه جز اینکه اونم سهامدار خودریی هست؟
 

Mr.Optimist

Well-Known Member
کاربر فعال
سهامداران متضرر خودرویی دارند توسایتهای دیگه دارند قرار تجمع میزارن ظاهرا این حرفهایهم که مثلا نماینده مدیرعامل سایپا در مورد رشد قیمت سهام در اینده گفته بخاطر همین تجمع هست.یه چندتا از نظراتو برای اطلاع دوستان کپی پیست کردم.
رضا محمدی
reza957@

#خساپا #خودرو #خپارس #خزامیا ....بعد از توزیع با رانت و کثافتکاری در ثبت نام پیش‌فروش سکه به وابستگان ....بعد از توزیع و لجن مالی توزیع ارز ۴۲۰۰تومانی به افراد دلال وابسته ......بعد از ثبت سفارشهای بودار و فاسد خودروهای خارجی در وزارت صمت .....همه اومدند گفتند این مقصر است آن مقصر است ......حضرت آقا فرمودند نهادهای نظارتی قبل از وقوع تخلف مراقبت کنند تا این اتفاقات صورت نگیرد ......در حال حاضر به عینه میبینیم یکسری نماینده دلال و مدیر فاسد در صنعت خودرو همسو با هم در حال چاپیدن جیب سهامدار بدبخت است آخر حیوانها مگر سهامدار خودرو در این چندساله چه سودی کرده که اصل سرمایه اون را دارید به تاراج میبرید .......به خدا رهبری نمی‌داند ....آقای سراج رییس محترم سازمان بازرسی ....آقای لاریجانی رییس محترم قوه قضاییه ....آقای لاریجانی رییس محترم مجلس .....آقای منتظری دادستان کل کشور .......به ولله این ماشینهای زیر قیمت بدست مردم عادی نمیرسد این رانتی که برخی از این وکلا ایجاد کردند فقط و فقط در راستای جیب رفقایشان و برخی مدیران فاسد صنعت خودرو است ......به ولله چند صباح بعد می آیید میگویید که این رانت هم مثل پیش‌فروش سکه و ثبت سفارش و دلار ۴۲۰۰ یی اشتباه بود .......
مسعود
winner10@

#خساپا #خودرو #خگستر ، عجیب نیست !حالا که حرف از اعتراض و تجمع سهامدارها شده وعده ی رشد سهام سایپا و... داده میشود !!!!!!
میتی کمان
mita2022

#خساپا من موندم این اقایون و خانومای مجلس چرا اینقدر که نگران افزایش قیمت خودرو هستند نگران گرانی مرغ و گوشت و لوازم خانگی نیستند دختر دم بخت باید برای جهیزیهش یخچال و گاز و لباسشویی بده نه ماشین چرا جلو گرانی اینها رو نمیگیرند شاید دستشون با دلالای ماشین تو یه کاسه است
مسعود
winner10@

#خساپا #خگستر #خودرو ،100 درصد باید تجمع انجام بشه ،حرف که باد هواست ، سهم باید به قیمت واقعیش برسه در عمل نه با حرف
taraj 9209
taraj9209@

#خساپا بله درسته دوست عزیز و کاملا اشتباهه که بیخیال تجمع بشیم با این وعده سر خرمن یکی از مسعولین سایپا حتما باید یکشنیه همه بیان تا درست بشه .
 

Gholipour

Active Member
کاربر فعال
سلام
سهام حاصل از افزایش سرمایه به پرتفوی کسی اضافه شده است؟
با سپاس
 

Mr.Optimist

Well-Known Member
کاربر فعال
اول وقت سایپا چند ملیون صف خرید داشت که حقوقیای دزد شغال فورا قسمت عرضه رو پر کردن و بهم زدن.
 

Gholipour

Active Member
کاربر فعال
سلام
سهام حاصل از افزایش سرمایه به پرتفوی کسی اضافه شده است؟
با سپاس
 

Mr.Optimist

Well-Known Member
کاربر فعال
اونایکه مجمع امروز رنا بودن ایا مبلغ پاداش درسته تو کدال زده یعنی اگر 5نفر هیات مدیره باشه نفری 30 میلیارد تومن میشه.اونوقت دزدای شغال صفت قیمت سهمو کردن 70 تومن و سه ساله خون سهامداران خردو تو شیشه کردن.

حق حضور ( 8000000 حد اقل دو جلسه در ماه
پاداش )ميليون ریال1500
1500/000/000 ریال یعنی 150 میایارد تومن
 

ak119

Well-Known Member
کاربر فعال
عضو تازه
صرفا یه نگاه (نمودار خیلی بلند مدت 3 ماهانه تعدیل نشده)


1551882674568.png
 

شهاب556

Active Member
کاربر فعال
عضو تازه
وقتی میگیم شاپور ترکه منحوس و بعضیا مخالف رشد خودریا هستن و چوب لای چرخشون میزارن یه عده پاچه خوار میان چرت و پرت میگن ودستمال یزدی میکش. میشه الان همونا بگن وقتی لوتوس 300 ملیون صف خریده و 17/5درصدش مال وساپاست چرا باید وساپا منفی باشه جز اینکه اونم سهامدار خودریی هست؟
شاپور ترکه یعنی چی ؟ چرا شما بحث قومیت به میان می آورید؟ همه ما ایرانی هستیم . ایران مانند یک فرش چهل تکه که هر تکه آن یک قوم از این سرزمین کهن است. چندین بار از کلمه شاپور ترکه استفاده کرده اید. انسانها خوب یا بدند و به قومیت ربطی ندارد. بنده فارس هستم و به همه اقوام ایرانی احترام می گزارم . لطفا از بدی شاپورآنچه در توان دارید پست بگزارید ولی توهین به قومیت خطاست .
 

arash111

Well-Known Member
کاربر فعال
ورنا
مدیرعامل زیرمجموعه مهم سایپا تغییر کرد و یک کارگزار سکاندار" ورنا" شد.
بورس پرس - با تصمیم مدیرعامل سایپا ، مدیرعامل سرمایه گذاری رنا بعد از ۳.۶ سال تغییر کرد تا مدیرعامل یک کارگزای وابسته به بانک سکاندار یکی از زیرمجموعه های مهم سایپا شود.به این ترتیب در حالی میرجواد سلیمانی از بهمن ماه جانشین محمدرضا سروش در سایپا شده که با تصمیم وی ، علی اکبر چهارمحالی جانشین على شیدایى در "ورنا" شد.
 
بالا