لکما ( کارخانجات مخابراتی ایران )

شروع موضوع توسط جان مورفی ‏1 فوریه 2011 در انجمن تالار گفتمان بورس

  • ربات تلگرامی بورس گرام

    قیمت لحظه‌ای و نمودار سهام مورد نظرتون رو دریافت کنید و با ایجاد دیدبان شخصی، از صف خرید و فروش سهام خود باخبر شوید.

  1. جان مورفی

    جان مورفی New Member نارنجی سابق

    تاریخ عضویت:
    ‏13 اکتبر 2008
    ارسال ها:
    2,659
    تشکر شده:
    3,403
    دوستان این سهم جزء گروه پرریسک+ و پتانسیل صعود زیاد دسته بندی میشود بنابراین مناسب افرادی خواهد بود که تحقیق بیشتری کنند و تمایل به ریسک داشته باشند و دارای سبد سهام که یه حداقلی هم به این تخصیص دهند
    هدف بنده از ایجاد این مبحث بررسی و تحلیل همه جانبه ان می باشد
    یکسال پیش هم معرفی شده بود توسط سایر دوستان که علاوه براینکه نتوانسته صعود کند شرکت با اعلام زیان 225 تومانی روبرو شده است (بنظرم بد موقع معرفی شده بود گرچه تحلیلی هم از سهم ارائه نکرده بودند) الانم مبحثش خدا میداند صفحه چندم است
    پذیرای همه جور نقطه نظرات شما در این مبحث هستیم اما خب یه خط هم دلیل یا تحلیل بذارید سطح علمی تالار و مبحث بالا خواهد رفت
    وضعیت فعلی نماد کلوز منفی در 188 تومان قیمت امروز 12/11/89
    وضعیت تکنیکی: حمایت قدرتمند در سطوح 170و 180 مقاو.مت قوی 223 تومان
    بنده تحلیل خواهم کرد مسئولیت خرید و فروش و تصمیم با خودتان
     
  2. جان مورفی

    جان مورفی New Member نارنجی سابق

    تاریخ عضویت:
    ‏13 اکتبر 2008
    ارسال ها:
    2,659
    تشکر شده:
    3,403


    تا زمانیکه سطح 161 تومان را با حجم زیاد نشکسته
    سهم در حال ساخت موج بزرگ یک صعودی با هدف 600 تومان است! عبور پر حجم
    از سطوح مقاومتی حدود 2 ساله سهم 223 و 233 که مصادف با عبور از سطح مهم 8/61 فیبو نیز میباشد بشارت دهند آغاز روند پرقدرت و بلند مدت صعودی و البته موج بزرگ 1 نیز میباشد
    یکی از دلیلهای دیگه هم که ممکنه سهم در حال ساخت موج بزرگ یک صعودی باشد این است که انگاری کسی ندارد و مشارکت نمیکنند دوستان!(شوخی)



    بابامجید هم اطلاعات خوبی دارد و ممکنه منفی باشه نمینویسد بنویس بابایی اینحرفها چیه هرچی میخاد باشد اصلن تاثیر نخواهد داشت در روند سهم

    [​IMG]
     
  3. babamajid

    babamajid New Member کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏7 اکتبر 2004
    ارسال ها:
    3,425
    تشکر شده:
    2,344
    سلام آرش جان، خوبی؟ دیدم تاپیک جدیدی زدی و خواستم عرض ادبی کرده باشم، لکما خریدی یا تصمیم به خرید داری؟ b-)
     
  4. کلیداسرار

    کلیداسرار Well-Known Member کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏22 دسامبر 2006
    ارسال ها:
    208
    تشکر شده:
    297
    سلام ارش دوست خوبم
    یه چیز داری که کمتر کسی داره. زمان رشد سهم های زیان ده را خوب تشخیص می دهی. از زمانی که با ای دی توپ چهارگوش در فرابورس به معرفی فاراک 40 تومانی و اذراب 35 تومانی و صدرا پرداختی در دل ما جا داری.

    ارش جان من لکما بخر نیستم ولی تا اونجا که به تالار بورس سر بزنم به تاپیکت سر می زنم.

    دیروز سیستم ها قطع بود. بچه های کرازگرای حافظ مثل همیشه جز خریداران فولاد بودن. تا کی این داستان ادامه داره خدا می کنه.
    کل مشتری های اصفهان ما به تهران زنگ می زدند می دونید که بیشترین گردش حساب اصفهان از آن ماست. فکر کنید با چنگ و دندان توانستم رضایت مشتری های حقیقی و حقوقی اصفهان را کسب کنید. برای یک درخواست دو نفر زنگ می زدند از اصفهان به تهران. چرااااااااااااااااااااااااااااااااا؟ خدا می دونه. استیضاح وزیر راه چه ربطی به بورس داره ما هم نمی دونیم.
     
  5. arak_bourse

    arak_bourse Well-Known Member کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏11 فوریه 2010
    ارسال ها:
    2,420
    تشکر شده:
    327
    بابا مجيد شما هم نظري در مورد اين سهم بده؟
    با نگاه به آر اس آي كه واگرايي منفي ايجاد كرده نشان از تغيير روند دارد اما از طرفي بالاي قيمت ميانگين 20 روزه قردا دارد.
    همچين اسلاتور آرون دلالت بر روند بلند مدت صعودي سهم دارد.
    نظر آرش خان در مورد اين تحليل تكنيكي چي است؟
     
  6. جان مورفی

    جان مورفی New Member نارنجی سابق

    تاریخ عضویت:
    ‏13 اکتبر 2008
    ارسال ها:
    2,659
    تشکر شده:
    3,403
    سلام بابایی@};-
    باور کن خریدن یا نخریدن من هیچ مشکلی نیست هر چی هست بگو خوشحال میشویم ما که اینحرفها رو نداریم و قصد شفاف سازی هست در مورد سهم نه جو سازی خدای نکرده
    یه وقت بد باشه فوقش با جوسازی دوتا حقیقی بیچاره میخرند حقوقی عرضه میکند بدون اینکه تاثیر بذاره چون سهم در کانال و روند خودشه همیشه
    بنویس هرچی داری از اطلاعات قدیم جدید....
     
  7. جان مورفی

    جان مورفی New Member نارنجی سابق

    تاریخ عضویت:
    ‏13 اکتبر 2008
    ارسال ها:
    2,659
    تشکر شده:
    3,403
    سلام استاد کلید اسرار عزیز آقا منور کردید مبحث را+ سایر دوستان
    باور کنید پیشنهاد خرید نیست میبینید که چگونه ریسک بالای اونهم گوشزد کردم چند بار
    اره تالار شهرستانها خراب بودند اما خب باز سفارشها میگرفتند با چند دقیقه تاخیر در تهران اجرا میکردند
     
  8. جان مورفی

    جان مورفی New Member نارنجی سابق

    تاریخ عضویت:
    ‏13 اکتبر 2008
    ارسال ها:
    2,659
    تشکر شده:
    3,403
    اراکی جان تحلیلت عالیه بشخصه نظر منم همین است تا زمانیکه سطح 161 تومان نشکسته همه چی حکایت از ساخت یک روند بلند مدت صعودی دارد
    بنویسند دوستان نظراتشان امروز ظهر میرم مسافرت انشالله جمعه شب در خدمتم باز
     
  9. babamajid

    babamajid New Member کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏7 اکتبر 2004
    ارسال ها:
    3,425
    تشکر شده:
    2,344
    ارش عزیزم ارادت، خبر که از لکما زیاد دارم و همین دیروزم اونجا بودم، ولی به دلایلی تو تاپیکش

    دیگه مطلبی نمیزنم اینا هم بخاطر خودت و اراک بورس که سوال کرد کلیتی رو میگم

    1. اخرین اماری که دارم ایران خودرو فارس که نصفش مال لکما هست بزودی افتتاح میشه ( تاریخ دقیق رو

    خواستی تو پی ام بهت میگم)

    2. وضعیت خود کارخانه همچنان نزدیک به بحران است که از گزارش اخری که داد و اعلام زیان بالای 200 که

    البته بیشتر بخاطر فروش نرفتن BTS ها بود میتوان فهمید.

    حالا اینها کلی بود که گفتم! بزاریم در کنار اینکه سهم سهامدار عمده درست حسابی نداره( مثل اتیه و

    زیمنس که فروشنده اند) از طرفی سهام عدالت سایه انداخته، اینها رو داشته باشیم و خریدهای مشکوک

    چند تا حقیقی طی معاملات اخیر سهم و یک حقوقی + سفته باز بودن این سهم بخاطر حجم مبنا و سرمایه

    ی کم را هم اضاف کنیم بهش! بعد نتیجه گیری نهایی در مورد خرید یا فروش لکما با خودت


    دلمم واست تنگ شده ولی خیلی وقته بکل مسنجرم رو پاک کردم و با کسی نمیچتم، ولی بیادت بودم و

    نظر زیبایی که تو وبلاگم داده بودی که ما هر چی هم....;):x

    امیدوارم هر سهمی که داری سود کنی، قربانت @};-
     
  10. m.ghorbani

    m.ghorbani New Member عضو تازه

    تاریخ عضویت:
    ‏8 ژوئن 2007
    ارسال ها:
    79
    تشکر شده:
    0
    توجيه اقتصادي، سياست حاکم بر سايت هاي داخلي ايران خودرو

    خبرگزاري موج -
    هم اکنون با سر و سامان گرفتن توليد و عرضه در سايت هاي داخلي ايران خودرو مي توان گفت که اين شرکت خودروسازي، سياست حاکم بر اين سايت ها را توجيه اقتصادي قرار داده است.

    به گزارش خبرنگار موج، ايجاد و راه اندازي سايت توليد خودرو در هر يک از استان هاي کشور نُقل دهان برخي آقايان بود و در مديريت قبلي ايران خودرو نيز به هيچ پيشنهادي نه گفته نمي شد!
    پس از روي کار آمدن "جواد نجم الدين" بر مسند مديريت گروه صنعتي ايران خودرو، وي از همان ابتدا خواستار تجديد نظر در نحوه فعاليت سايت هاي داخلي و خارجي ايران خودرو شد هر چند که در اين مسير چالش هاي بسياري را براي حمايت از توليد بر پايه توجيه اقتصادي متحمل شد.
    حال در کمتر از دو سال حضور "نجم الدين" در ايران خودرو شاهد روند رو به رشد فعاليت در سايت هاي داخلي ايران خودرو هستيم.
    براساس اين گزارش، توليد ايران خودرو خراسان با 20 درصد رشد از 100 هزار خودرو در سال 89 گذشته است، ايران خودرو تبريز نيز در سال جاري توليد 85 هزار دستگاه وانت باردو را هدف گذاري کرده است و توليد در ايران خودرو مازندران تا پايان امسال به سه هزار دستگاه مي رسد.
    سايت ايران خودرو فارس نيز با ظرفيت اوليه توليد سالانه 30 هزار دستگاه پژو پارس طي دهه فجر امسال در شيراز به بهره برداري خواهد رسيد.
    اميد مي رود که مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو در برنامه اي جامع سياست "توجيه اقتصادي" را براي سايت هاي خارجي اين غول خودروسازي خاورميانه قابل لمس تر از گذشته پياده کند تا بخش صنعت کشور جداي از تعارفات سياسي، در مسير توسعه اي خود گام بردارد.

    1 بهمن ۱۳۸۹ (۱۱:۵۶ق.ظ) خبرگزاری موج نیوز
     
  11. m.ghorbani

    m.ghorbani New Member عضو تازه

    تاریخ عضویت:
    ‏8 ژوئن 2007
    ارسال ها:
    79
    تشکر شده:
    0
    شایع شده کارخانجات مخابراتی ایران ا سرمایه گذاری 17 میلیارد تومانی در سایت شیراز ایران خودرو از این محل برای سال مالی 90 می تواند حداقل 400 ریال سود شناسایی کند ، راوی این میزان سود را بر اساس تولید 50% ظرفیت سایت عنوان نموده است

    گفته می شود سایت ایران خودرو شیراز 22 بهمن به بهره برداری می رسد
     
  12. جان مورفی

    جان مورفی New Member نارنجی سابق

    تاریخ عضویت:
    ‏13 اکتبر 2008
    ارسال ها:
    2,659
    تشکر شده:
    3,403
    بنظرم دوستانی که از حاشیه سود این نوع شرکتها در استانها اطلاع دارند مشارکت کنند انوقت میشو تحلیل دقیقی از پیشبینی سود 90 لکما ارائه داد
    اما در این گزارش که دوست عزیز گذاشته و چندتا گزارش دیگه هم که بنده خواندم حرف از تولید ظرفيت اوليه توليد سالانه 30 هزار دستگاه هست
    اگر بخواهیم این 30 هزار دستگاه محاسبه کنیم سود لکما محیر العقول خواهد شد!
    حال ما بدبینانه فرض بگیریم 12 هزار دستگاه! از قرار قیمت هر خودرو نیز 15 میلیون تومان مساوی با 180 میلیارد تومان
    شرکت ایرانخودرو اصلی حاشیه سود ناخالص 18 درصد دارد که سود خالص اون پس از کسر هزینه های ادارای و تشکیلاتی و ردیف سایر هزینه ها به 12 درصد خواهد رسید
    6درصد از این 12 درصد سود متعلق به لکما است حدود 11 میلیارد تومان سود!! برای هر سهم 180 تومان!!!!!!!
    این یک براورد از سود شرکت اصلی و فروش تقریبی ان بود که ممکنه تغییر کند شرکت اصلی تولیداتی دارد که حاشیه سود کمتری دارد اما پژو پارس حاشیه سود بیشتری دارد و ممکن است سایت شهرستانها نیز حاشیه سودش باز فرق کند بیشتر یا کمتر باشد
    از یه روش دیگه هم میشه سود تقریبی شرکت را حدس زد
    از طریق سرمایه گذاری و بازده نقدی ان و بازگشت سرمایه
    لکما 17 میلیاردتومان سرمایه گذاری کرده برای هر سهم 278 تومان الان چندسال هست سرمایه درگیر هست که هیچ فرض بگیریم پس از شروع بکار شرکت و نرخ بازگشت سرمایه در بیشترین حالت 5 ساله! باز برای هرسهم بیش از 57 تومان بازده خواهد داشت
    چون شرکت خیلی وقته درگیر این پروژه است بنظر میرسد سود بیشتری داشته باشد........
    در پست بعدی یه تحلیل و خبر عالی دارم در مورد بنیادی شرکت و سود عملیاتی اون که خواهم گذاشت
     
  13. جان مورفی

    جان مورفی New Member نارنجی سابق

    تاریخ عضویت:
    ‏13 اکتبر 2008
    ارسال ها:
    2,659
    تشکر شده:
    3,403
    در پست بعدی یه تحلیل و خبر عالی دارم در مورد بنیادی شرکت و سود عملیاتی اون که خواهم گذاشت
    نمیدونم این را بذارم یا نه؟؟ از وقتی این مبحث زدیم معاملاتش کم شده!!!!!!!!
    وقتی میگم فروم نویسی باید با هدف همفکری باشد و تعصب رو گذاشت کنار همینه ها!!
     
  14. babamajid

    babamajid New Member کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏7 اکتبر 2004
    ارسال ها:
    3,425
    تشکر شده:
    2,344
    آرش به آدرسی که تو پ م سایتم گفته بودی یه ایمیل زدم، اینقدر هم آدرست رو چنج نکن هرچند خودم از تو بدترم ولی همیشه یه ایمیل رسمی و ثابت از سالها پیش دارم! حتما" ی ه ع ک س ج د ی د ه م ا ز ل. ب ف ر س ت شاید ایام عید یا اردیبهشت ماه ببینمت! زیر سایه ی حق، موفق و پرسود باشی
     
  15. نيما آزادي

    نيما آزادي New Member کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏1 دسامبر 2008
    ارسال ها:
    365
    تشکر شده:
    2,360
    شغل:
    مهندس برق
    محل سکونت:
    تهران
    لکما 39% ایران خودرو فارس را دارد نه 49% اون 10% را فروخته و بجاش زمین خریده ..........
    ایران خودرو فارس در سال به هر سهمش حداقل 150-160 تومان باید سود بدهد که راه اندازی اش نزدیک است........
    این شرکت 5 میلیارد تومان اوراق مشارکت داره ...........
    این شرکت توی پاسداران یک ملک بزرگ دارد ..........

    دارایی های شرکت به ازای هر سهم 2000 تومان می باشد .........

    بنظرم قیمت 200 تومانی سهم مفت هست ، اگر دو تا سهامدار درست و حسابی داشت الان می بایست قیمتش 500 تومان باشد .

    خیلی وقت ها بازار یک سری تحولات مهم رو پیشخور خواهد کرد ........

    شاید بزودی ، شاید از همین فردا ، شاید هفته بعد .........
     
  16. جواد277

    جواد277 Well-Known Member کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏11 آگوست 2005
    ارسال ها:
    8,074
    تشکر شده:
    13,974
    توليد آزمايشي پژو پارس در ايران‌خودرو فارس آغاز شد سرويس: خودرو
    1389/11/17
    02-06-2011
    16:00:42
    8911-10564: كد خبر



    خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
    سرويس: خودرو


    کارخانه ايران خودرو فارس با ظرفيت توليد 30 هزار دستگاه پژو پارس در سال آماده بهره‌برداري است.

    به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، محمدجواد حبيبي - مدير عامل کارخانه ايران خودرو فارس، با اعلام خبر بالا به ايكوپرس گفت: اين سايت به گونه‌اي طراحي شده است كه امكان توليد ساير محصولات خانواده پژو405 نيز در آن وجود دارد، اما در مرحله اول پژو پارس در دستور توليد قرار دارد.

    وي از آغاز توليد آزمايشي خودرو پژو پارس دردهه فجر در اين کارخانه خبر داد و گفت: اين سايت يکي از سايت‌هاي مهم داخل کشور است و در راه‌اندازي آن همه استانداردهاي مورد نظر رعايت شده است.

    حبيبي اظهار كرد: شركت كارخانجات مخابراتي ايران در شيراز شريك اصلي ايران خودرو در اين سايت به شمار مي‌رود و 49 درصد سهام شركت مذكور را در اختيار دارد.

    قرار است کارخانه ايران خودرو فارس به زودي به بهره برداري برسد و اين سايت در حوالي فرودگاه بين‌المللي شهيد دستغيب شيراز قرار دارد.

    انتهاي پيام

    كد
     
  17. جان مورفی

    جان مورفی New Member نارنجی سابق

    تاریخ عضویت:
    ‏13 اکتبر 2008
    ارسال ها:
    2,659
    تشکر شده:
    3,403
    بر اساس چه گزارشی 10درصد فروخته زمین خریده؟؟ چیزی هست مستند بذار استفاده کنیم
    اخرین اطلاعاتی که هست از گزارش 9ماهه شرکته که 99/48 درصد ایرانخودروی فارس متعلق به لکما هست طی بازدیدی هم که دوستان بنده از این کارخانه داشتند در حال اتمام است و 22 بهمن افتتاح میشود و حتا ممکنه اولین پژو پارس تولیدی خود را به نمایش بگذارد
    شرکت پرتفوی خوبی دارد لیست ان را میگذارم بر اساس گزارش چندهفته پیش به کدال

    اون خبری هم که میتواند بنیادی شرکت را متحول کند انگار کسی بهش اشاره نمیکند

    [​IMG]
     
  18. rezamono

    rezamono New Member کاربر فعال

    تاریخ عضویت:
    ‏13 اکتبر 2010
    ارسال ها:
    738
    تشکر شده:
    4
  19. جان مورفی

    جان مورفی New Member نارنجی سابق

    تاریخ عضویت:
    ‏13 اکتبر 2008
    ارسال ها:
    2,659
    تشکر شده:
    3,403
    توليد آزمايشي پژو پارس در ايران‌خودرو فارس آغاز شد
    سرويس: خودرو

    1389/11/17
    02-06-2011
    16:00:42
    8911-10564: كد خبر
    [​IMG]خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
    سرويس: خودرو
    کارخانه ايران خودرو فارس با ظرفيت توليد 30 هزار دستگاه پژو پارس در سال آماده بهره‌برداري است.

    به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، محمدجواد حبيبي - مدير عامل کارخانه ايران خودرو فارس، با اعلام خبر بالا به ايكوپرس گفت: اين سايت به گونه‌اي طراحي شده است كه امكان توليد ساير محصولات خانواده پژو405 نيز در آن وجود دارد، اما در مرحله اول پژو پارس در دستور توليد قرار دارد.

    وي از آغاز توليد آزمايشي خودرو پژو پارس دردهه فجر در اين کارخانه خبر داد و گفت: اين سايت يکي از سايت‌هاي مهم داخل کشور است و در راه‌اندازي آن همه استانداردهاي مورد نظر رعايت شده است.

    حبيبي اظهار كرد: شركت كارخانجات مخابراتي ايران در شيراز شريك اصلي ايران خودرو در اين سايت به شمار مي‌رود و 49 درصد سهام شركت مذكور را در اختيار دارد.
    قرار است کارخانه ايران خودرو فارس به زودي به بهره برداري برسد و اين سايت در حوالي فرودگاه بين‌المللي شهيد دستغيب شيراز قرار دارد.
    انتهاي پيام
    در این خبر هم که دوست عزیز جواد اوردند خود مدیر عامل هم بصراحت گفتند 49درصد کارخانه متعلق به لکما می باشد http://isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1709940&Lang=P

    بنظرم شرکت میتواند تا پایان سال دوبار نمادش جهت تعدیل بسته شود
    1- بخاطر کاهش زیان 89 و احیانن گرفتن قراردادهای جدید
    2- ارسال گزارش خوب سال 90
     
  20. جان مورفی

    جان مورفی New Member نارنجی سابق

    تاریخ عضویت:
    ‏13 اکتبر 2008
    ارسال ها:
    2,659
    تشکر شده:
    3,403
    توليد آزمايشي پژو پارس در ايران‌خودرو فارس آغاز شد

    توليد آزمايشي پژو پارس در ايران‌خودرو فارس آغاز شد
    سرويس: خودرو

    1389/11/17
    02-06-2011
    16:00:42
    8911-10564: كد خبر
    [​IMG]خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
    سرويس: خودرو
    کارخانه ايران خودرو فارس با ظرفيت توليد 30 هزار دستگاه پژو پارس در سال آماده بهره‌برداري است.

    به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، محمدجواد حبيبي - مدير عامل کارخانه ايران خودرو فارس، با اعلام خبر بالا به ايكوپرس گفت: اين سايت به گونه‌اي طراحي شده است كه امكان توليد ساير محصولات خانواده پژو405 نيز در آن وجود دارد، اما در مرحله اول پژو پارس در دستور توليد قرار دارد.

    وي از آغاز توليد آزمايشي خودرو پژو پارس دردهه فجر در اين کارخانه خبر داد و گفت: اين سايت يکي از سايت‌هاي مهم داخل کشور است و در راه‌اندازي آن همه استانداردهاي مورد نظر رعايت شده است.

    حبيبي اظهار كرد: شركت كارخانجات مخابراتي ايران در شيراز شريك اصلي ايران خودرو در اين سايت به شمار مي‌رود و 49 درصد سهام شركت مذكور را در اختيار دارد.
    قرار است کارخانه ايران خودرو فارس به زودي به بهره برداري برسد و اين سايت در حوالي فرودگاه بين‌المللي شهيد دستغيب شيراز قرار دارد.
    انتهاي پيام

    خب در این خبری هم که دوست عزیز جواد277 اوردند مدیر عامل ایرانخودروی فارس همین امروز بصراحت گفتند 49 درصد کارخانه متعلق به لکما است http://isna.ir/ISNA/NewsView.aspx?ID=News-1709940&Lang=P

    در کل سهم فروشنده ای هم ندارد و اکثر احساسیها خارج شدند
    این قابلیت وجود دارد که نماد شرکت تا پایان سال دوبار بسته شود
    1- بخاطر کاهش زیان 89 و قراردادهای جدید
    2- پیشبینی سال 90 و تعدیل عالی