غالبر ( لبنیات کالبر )

jalalsal

Well-Known Member
کاربر فعال
تسنیم گزارش می‌دهد
شیر و ماست گران شد + عکس‌
شناسه خبر: 1608580 سرویس: اقتصادی
۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶

بر اساس گزارش میدانی خبرنگار تسنیم، انواع محصولات لبنی برخی شرکت ها، حتی با وجود تعیین قیمت از سوی سازمان حمایت افزایش قیمت داشته و این افزایش قیمت در حال تسری به سایر برندها است.
به گزارش خبرنگار کشاورزی خبرگزاری تسنیم، قیمت محصولات لبنی حتی محصولات لبنی پرمصرفی که قیمت آنها تحت نظارت رسمی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تعیین می‌شود، افزایش‌یافته است اما هنوز این سازمان خبری مبنی بر قانونی یا غیرقانونی بودن افزایش قیمت محصولات لبنی نداده است.

آخرین قیمت مصوب هر پاکت شیر نایلونی در پایگاه اطلاع‌رسانی قیمت کالا و خدمات درج‌شده 900 گرمی 1.5 درصد 1520 تومان است که اکنون دریک برند به 1700 تومان و در برندی 1800 تومان، افزایش‌یافته است.



آخرین قیمت شیر بطری پرچرب نیز در پایگاه اطلاع‌رسانی قیمت کالا و خدمات، 2 هزار و 440 تومان درج شده بوده که اکنون در برخی برندها با افزایش 2 مرحله‌ای به 3 هزار تومان افزایش‌یافته است و این محصول در برندی‌های دیگر به قیمت 2 هزار و 700 تومان به فروش می‌رسد.



بر اساس گزارش میدانی خبرنگار تسنیم، درحالی‌که آخرین قیمت هر پاکت شیر استریل تتراپک کم‌چرب (1.5 درصد چربی) در پایگاه اطلاع‌رسانی قیمت کالا و خدمات 2800 تومان درج‌شده است که این قیمت در برخی از برندهای لبنی با افزایش دو مرحله‌ای به 3 هزار و 200 تومان رسیده است.





بنابراین گزارش قیمت انواع ماست نیز در هفته‌های گذشته افزایش‌یافته است به‌طوری که یکی از فروشندگان به تسنیم می‌گوید: باید به‌صورت هفتگی قیمت ماست را چک کنیم تا به قیمت کمتری به فروش نرسد، زیرا هر از چند گاهی قیمت این محصول دربرند‌های مختلف افزایش می‌یابد.

وی می‌افزاید: قیمت یک ماست نیم کیلویی کم‌چرب در کمتر از یک هفته 500تومان افزایش یافت و از 2 هزار و 500 تومان به 3 هزار تومان رسید.



انتهای پیام/
دبیر انجمن لبنی در گفتگو با مهر؛
قیمت لبنیات گران نشد؛بلکه واقعی شد/احتمال افزایش دوباره قیمت



یکشنبه ۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷

دبیرانجمن صنایع لبنی با بیان اینکه قیمت‌ فرآورده‌های لبنی در بازار گران نشده بلکه به نرخ‌های واقعی خود نزدیک شده،گفت:
رضا باکری در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اینکه اکثر برندهای لبنی قیمت محصولات خود را در بازار گران کرده اند، گفت: این گران کردن نیست؛ قیمت های جدید، قیمت‌های منطبق بر اسناد و مدارک و بهای تمام شده تولید این محصولات هستند.
وی با اشاره به عدم موافقت سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار با افزایش قیمت و تاکید آنها بر نرخ های ۹۳ و اینکه از سال ۹۳ تاکنون قیمت داده نشده است، افزود: تورم عادی سالانه کشور را اگر ۹ درصد هم در نظر بگیریم، بهرحال از ۹۳ تا ۹۶ این تغییرات تورمی، در قیمت تمام شده محصولات لبنی هم تاثیرگذار بوده است.
دبیر انجمن صنایع لبنی کشور افزود: درحالی که دولت برای کارخانجات، ۱۷ درصد سود قانونی لحاظ می کند اما در بررسی هایی که انجام شد حتی یک کارخانه را نتوانستند پیدا کنند که ۵ درصد سود برده باشد، و اکثر شرکت های کوچک همه زیان ده هستند؛ کارخانه های بزرگ و متوسط هم در این مدت توانسته اند با میانگین سود ۱.۸ درصدی، خود را سرپا نگهدارند. بنابراین قیمت های فعلی موجود در بازار، قیمت های واقعی است نه «قیمت گران»!
باکری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هنوز قیمت های جدید محصولات لبنی از سوی ستاد تنظیم بازار ابلاغ نشده است، گفت: گویا دامداران نیز معتقدند قیمت شیرخام باید افزایش یابد و اسناد و مدارک لازم را برای سازمان حمایت جهت بررسی ارسال کرده اند، ستاد تنظیم بازار نیز منتظر نتیجه بررسی سازمان حمایت است تا همزمان درباره این دو موضوع تصمیم بگیرد.
وی تصریح کرد: بهرحال مسائل در حال رسیدگی است، امیدواریم زودتر بررسی نرخ شیرخام نیز به اتمام برسد و ستاد تنظیم بازار همزمان درباره شیرخام و محصولات لبنی تصمیم گیری کند.
گزارش های میدانی خبرنگار مهر حاکی است که اکثر برندهای لبنی، قیمت فرآورده های خود را حدود ١٠ درصد افزایش داده اند؛ در همین زمینه یکی از مغازه داران به خبرنگار مهر گفت: کمتر از دو هفته است که سه شرکت لبنی حدود ١٠ درصد به قیمت محصولات خود افزوده اند.
مغازه دار دیگری هم گفت: یکی از برندهای لبنی حدود یک هفته است ١٠٠ تومان به نرخ محصولات تولیدی خود افزوده است.
یک مغازه دار دیگر هم گفت: قیمت بطری شیر یک لیتری یکی از برندها دو هفته است ٢٠٠ تومان گران شده و حدود ٥٠٠ تومان به نرخ پنیر ٤٠٠ گرمی یکی دیگر از برندهای مشهور افزوده شده است؛ ضمن اینکه حدود سه هفته قبل برند دیگری قیمت شیر خود را ٢٠٠ تومان گران کرده بود و نرخ آن را از ٢٥٠٠ تومان به ٢٧٠٠ تومان افزایش داده بود.
یکی از مغازه داران هم در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: قیمت ماست سنتی یکی از برندهای مشهور طی هفته های اخیر ٥٠٠ تومان گران شده و از ٥٥٠٠ به ٦٠٠٠ تومان رسیده است.
 

dies120

Well-Known Member
کاربر فعال
یا هو

حقوقی و حقیقی هاش تو سهم چراغ سبز دادن

و تو غالبرح هم حقوفیش 1 میلیون تو کفه قیمتی خریده

با توجه به افزایش قیمت لبنیات از فردا بازیگردان میکشدش بالا

..............................................................................
 

Behzadv7

Well-Known Member
کاربر فعال
عضو تازه
دوستان این سهم مخصوصا حق تقدمش که در کف سالیانه قرار گرفته و حجم خوبی خورده بعلاوه خرید حقوقی و حقیقی توصیه به بررسی و خرید میشه حتما مقداری از سبد خودتون رو به سهم یا حق تقدمش اختصاص دهید.
 

dies120

Well-Known Member
کاربر فعال
یا هو

خوب امروز سهم و حقش دقیقا از حمایت برگشت زدن

حقوقی امروزم ۱ میلیون خریده

و رو قیمت ۴۵ تومن اردر سنگین حمایتی گذاشت

فردا قطعا میتونه صفه خرید بشه ان شا الله پس الکی فروشنده نباشید

یا حق
 

sabz1

Well-Known Member
کاربر فعال
حال که شرکت ها پیشبینی سود ارائه نمی دهد، نسبت P/E را چطور بدست آوریم؟

عدم ارائه پیش بینی سود توسط شرکت ها به خودی خود اتفاق مثبتی است که توسط کارشناسان و متخصصان بازار با استقبال مواجه شده است. دلیل این امر جلوگیری از دخالت مدیران و ذینفعان شرکت در جهت دهی به بازار است.
اما متاسفانه در بازار ما نسبت P/E براساس پیش بینی شرکتها، سالهاست که مورد استفاده سهامداران خرد است. زمانی که شرکت ها این اطلاعات را ارائه نمی دهند، چطور این نسبت را بدست آوریم؟
در بازارهای مالی توسعه یافته نسبت P/E رواج بسیاری دارد و بر اساس سود محقق شده شرکت ها در یک سال اخیر (و نه سال مالی قبل) محاسبه می شود. این نسبت را به عنوان P/E ttm یا Trailing P/E یا "نسبت قیمت به سود محقق شده" می شناسند. عبارت ttm مخفف trailing twelve months است و به این معنا است که در مخرج کسر P/E از EPS مبتنی بر 12 ماه گذشته سهم استفاده می شود. به این ترتیب برای محاسبه این نسبت، ارزش بازار سهم (P) بر سود خالص 4 فصل اخیر شرکت (EPS ttm) تقسیم می شود. نسبت قیمت به سود محقق شده، کاربرد زیادی در ارزش گذاری و مقایسه شرکت ها با یکدیگر دارد و کمک فراوانی به تحلیل گران برای شناسایی فرصت های سرمایه گذاری می کند.

بورس ویو چه کمکی به شما می کند؟
در بورس ویو برای تمام شرکت ها و صنایع نسبت P/E ttm به صورت روزانه محاسبه و ارائه شده است و امکان جستجو و فیلتر کردن سهام بر اساس این نسبت نیز مهیا شده است. این نسبت با دقت بسیار زیادی محاسبه می شود و تحلیل گران امکان مشاهده تاریخچه P/E سهم را نیز برای اولین بار در ایران خواهند داشت.

www.BourseView.com
 

sabz1

Well-Known Member
کاربر فعال
حال که شرکت ها پیشبینی سود ارائه نمی دهد، نسبت P/E را چطور بدست آوریم؟

عدم ارائه پیش بینی سود توسط شرکت ها به خودی خود اتفاق مثبتی است که توسط کارشناسان و متخصصان بازار با استقبال مواجه شده است. دلیل این امر جلوگیری از دخالت مدیران و ذینفعان شرکت در جهت دهی به بازار است.
اما متاسفانه در بازار ما نسبت P/E براساس پیش بینی شرکتها، سالهاست که مورد استفاده سهامداران خرد است. زمانی که شرکت ها این اطلاعات را ارائه نمی دهند، چطور این نسبت را بدست آوریم؟
در بازارهای مالی توسعه یافته نسبت P/E رواج بسیاری دارد و بر اساس سود محقق شده شرکت ها در یک سال اخیر (و نه سال مالی قبل) محاسبه می شود. این نسبت را به عنوان P/E ttm یا Trailing P/E یا "نسبت قیمت به سود محقق شده" می شناسند. عبارت ttm مخفف trailing twelve months است و به این معنا است که در مخرج کسر P/E از EPS مبتنی بر 12 ماه گذشته سهم استفاده می شود. به این ترتیب برای محاسبه این نسبت، ارزش بازار سهم (P) بر سود خالص 4 فصل اخیر شرکت (EPS ttm) تقسیم می شود. نسبت قیمت به سود محقق شده، کاربرد زیادی در ارزش گذاری و مقایسه شرکت ها با یکدیگر دارد و کمک فراوانی به تحلیل گران برای شناسایی فرصت های سرمایه گذاری می کند.

بورس ویو چه کمکی به شما می کند؟
در بورس ویو برای تمام شرکت ها و صنایع نسبت P/E ttm به صورت روزانه محاسبه و ارائه شده است و امکان جستجو و فیلتر کردن سهام بر اساس این نسبت نیز مهیا شده است. این نسبت با دقت بسیار زیادی محاسبه می شود و تحلیل گران امکان مشاهده تاریخچه P/E سهم را نیز برای اولین بار در ایران خواهند داشت.

www.BourseView.com
 

هخامنش

Well-Known Member
کاربر فعال
با افزایش قیمت لبنیات رشد سهمهای این گروه قطعی می باشد
غالبر همین امروز احتمال صف خرید شدنش وجود دارد
 

سهم طلایی

Well-Known Member
کاربر فعال
کاملا مشخصه تمایلی به منفی شدن نیست. اندک سهامداری که در سود هستند بزودی خارج میشوند و ادامه راه صعودی با همان سهامدار و بازیگر اصلی پیش خواهد رفت
 

mitork

Well-Known Member
کاربر فعال
۴۵ میلیون حق تقدم استفاده نشده رو دست سهامدار عمده مونده یعنی تقریبا هیچ حقیقی ای حاضر به شزکت تو افزتیش سزمایه نشده....طبیعی هم هست
این شرکت مدیر عامل و رییس هیات مدیرش دزده به تمام معناست
 

mirzaei.s

Well-Known Member
کاربر فعال
بازی کنترل سهم باید با اتمام حق تقدم ها تمام شده باشه سهمو بخاطر حق های مانده پایین کشیدن که مفت بخرند
این کارو انجام دادن باید آماده حرکت صعودی سهم بود هدف 200و240
 

sabz1

Well-Known Member
کاربر فعال
منتظریم تا خبرهای جدید در ارزندگی سهم شکی نیست این نوسانات مهم نیستند.
 

jalalsal

Well-Known Member
کاربر فعال
تاریخ: ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آستارا خبر داد
صادرات 26 تن فرآورده لبنی ایران به روسیه و آذربایجان


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آستارا از صادرات 17 هزار و 323 کیلوگرم پنیر خامه‌ای تولید شرکت کاله و هشت‌هزار و 639 کیلوگرم شیر پاستوریزه تولید داخل از مرز زمینی این شهرستان به فدراسیون روسیه و جمهوری آذربایجان خبر داد.

بهرام پورضرب پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا اظهار کرد: 17 هزار و 323 کیلوگرم پنیر خامه‌ای تولید شرکت کاله و هشت‌هزار و 639 کیلوگرم شیر پاستوریزه تولید شرکت پگاه با نظارت مستقیم شبکه دامپزشکی و رعایت شرایط قرنطینه به‌ترتیب به فدراسیون روسیه و جمهوری آذربایجان صادر شد.

وی ارزش پنیر خامه‌ای را 270 هزار دلار و ارزش شیر پاستوریزه را 64 هزار دلار دانست و تصریح کرد: صدور تمام مجوزهای لازم محموله‌های صادراتی مذکور به‌ترتیب از سوی اداره‌کل دامپزشکی استان مازندران و استان گیلان باهدف تأمین بخشی از مواد غذایی موردنیاز کشور هدف انجام‌شده است.

به‌گفته رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان آستارا از آغاز سال جاری تاکنون نیز بالغ‌بر 59 تن انواع پنیر و خامه پاکتی، 19 تن ماهی منجمد، چهار تن روغن ماهی و 47 تن پودر ماهی از مرز زمینی این شهرستان به کشورهای فدراسیون روسیه و جمهوری آذربایجان صادر شده است.

به گزارش فارس، پذیرش فرآورده‌های دام و طیور ایران در کشورهای همسایه منوط به داشتن گواهی‌نامه معتبر از سوی سازمان دامپزشکی است و تمام محموله‌های صادراتی در سامانه یکپارچه قرنطینه دامی سازمان دامپزشکی به‌صورت لحظه‌ای ثبت می‌شوند
 

jalalsal

Well-Known Member
کاربر فعال
تحولی مهم در صنعت لبنیات :
این صنعت برای اولین بار در تاریخ کشور با حاشیه سود صادراتی بسیار بالا روبرو شده.
60 تا 70 درصد بهای تمام شده صنعت را شیر خام تشکیل می دهد. قیمت شیرخام برای کارخانجات لبنیات در کشور همسایه ای مثل ترکیه که به اوراسیا صادرات داره در حال حاضر چیزی در حدود 5 تا 6 سنته که با دلار 8 هزار تومان هر کیلو شیرخام چیزی درحدود 5 هزار تومان خواهد بود اما در کشور ما هم اکنون هر کیلو شیر خام با کیفیت 1450 توامن می باشد یعنی بهای تمام شده تولید در کشورهای مجاور بین 2 تا 3 برابر این صنعت در کشورماست.(با توجه به حساسیت بالای مسولین کشور نسبت به افزایش قیمت مواد غذایی مطمئنا سالها زمان خواهد برد تا قیمت شیرخام کشورمان به قیمت شیرخام در کشورهای مجاور نزدیک شود که این یعنی تداوم افزایش بالا در حاشیه سود صادراتی این صنعت). برای محصولی مثل پنیر, هرکیلو آن در کشور روسیه حدود 50 تا 70 هزار تومان می باشد درصورتی که در کشور ما بین 12 تا 18 هزار تومان است. با این تفاصیل هم به لحاظ بهای تمام شده هم از نظر قیمت محصولات اختلاف قابل توجه ای با سایر کشور ایجاد شده است. طبق گفته های دیشب مدیرعامل یک شرکت لبنیاتی خارج از بورس پارسال 5 درصد کل فروش شرکت را صادر می کردند اما تا الان با توجه به حاشیه سود بالای صادرات 35 درصد کل محصولات در حال صادرات به بازارهای هدف می باشد. همچنین طبق گفته همین مدیرعامل در سال جاری تاکنون به طور متوسط 20 درصد نرخ محصولات افزایش داده شده که با توجه به افزایش قیمت ظروف لبنی انتظار می رود مجددا نرخ محصولات داخل نیز افزایش یابد. در مجموع انتظار می رود در سال جدید سهم فروش صادراتی شرکت های لبنی با افزایش همراه شود که در کنار سود تسعیر ارز، با توجه به اهرم بالای شرکتهای این گروه حداقل برای امسال, سود شرکتهای صادراتی این صنعت با جهش باورنکردنی همراه شود...
 

jalalsal

Well-Known Member
کاربر فعال
تحولی مهم در صنعت لبنیات :
این صنعت برای اولین بار در تاریخ کشور با حاشیه سود صادراتی بسیار بالا روبرو شده.
60 تا 70 درصد بهای تمام شده صنعت را شیر خام تشکیل می دهد. قیمت شیرخام برای کارخانجات لبنیات در کشور همسایه ای مثل ترکیه که به اوراسیا صادرات داره در حال حاضر چیزی در حدود 5 تا 6 سنته که با دلار 8 هزار تومان هر کیلو شیرخام چیزی درحدود 5 هزار تومان خواهد بود اما در کشور ما هم اکنون هر کیلو شیر خام با کیفیت 1450 توامن می باشد یعنی بهای تمام شده تولید در کشورهای مجاور بین 2 تا 3 برابر این صنعت در کشورماست.(با توجه به حساسیت بالای مسولین کشور نسبت به افزایش قیمت مواد غذایی مطمئنا سالها زمان خواهد برد تا قیمت شیرخام کشورمان به قیمت شیرخام در کشورهای مجاور نزدیک شود که این یعنی تداوم افزایش بالا در حاشیه سود صادراتی این صنعت). برای محصولی مثل پنیر, هرکیلو آن در کشور روسیه حدود 50 تا 70 هزار تومان می باشد درصورتی که در کشور ما بین 12 تا 18 هزار تومان است. با این تفاصیل هم به لحاظ بهای تمام شده هم از نظر قیمت محصولات اختلاف قابل توجه ای با سایر کشور ایجاد شده است. طبق گفته های دیشب مدیرعامل یک شرکت لبنیاتی خارج از بورس پارسال 5 درصد کل فروش شرکت را صادر می کردند اما تا الان با توجه به حاشیه سود بالای صادرات 35 درصد کل محصولات در حال صادرات به بازارهای هدف می باشد. همچنین طبق گفته همین مدیرعامل در سال جاری تاکنون به طور متوسط 20 درصد نرخ محصولات افزایش داده شده که با توجه به افزایش قیمت ظروف لبنی انتظار می رود مجددا نرخ محصولات داخل نیز افزایش یابد. در مجموع انتظار می رود در سال جدید سهم فروش صادراتی شرکت های لبنی با افزایش همراه شود که در کنار سود تسعیر ارز، با توجه به اهرم بالای شرکتهای این گروه حداقل برای امسال, سود شرکتهای صادراتی این صنعت با جهش باورنکردنی همراه شود...
دوستانی که صورتهای مالی رو خوب بلدند یک نگاهی به صورتهای مالی همین غالبری که همه ازش فراری شدند بیاندازند. این شرکت حدود 5 میلیارد تومان در سال گذشته صادرات داشته که حکایت از توجه بیشتر به بازارهای صادراتی است. امسال نیز عملکرد این شرکت در کنار سایر شرکتهای لبنی برخلاف تصور خواهد بود... توصیه میکنم صفره ای که پهن شده با حوصله در منفیها خریدار باشید
 
بالا