علت ثبت برند و علامت تجاری چیست؟

azam_ch74

Good Member
کاربر فعال
عضو تازه
با جهانی شدن و رشد سریع شرکتها و حتی تشابه در محصولات مصرفی و شناساندن محصول و خدمات خاص خود و همچنین متمایز ساختن آن ها با محصولات و خدمات سایر شرکتهای دیگری و جلوگیری از سو استفاده دیگران نیاز به ثبت برند و ثبت علامت تجاری یکی از نیازهای ضروری بوده و این یکی از عوامل موفقیت در بازارهای داخلی و جهانی است.
با ثبت علامت تجاری خود در ایران در واقع جلوی هرگونه سواستفاده غیر مجاز احتمالی از محصول و خدمات خود را گرفته و چنانچه کسی آن علامت را جعل و یا مورد استفاده قرار دهد طبق قانون مورد مجازات قرار خواهد گرفت.
علامت تجاری یا برند در واقع عبارت است از هرگونه اصطلاح ، علامت ، نشانه ، نماد ، عدد ، طرح یا ترکیبی از اینها برای محصول یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی به کار می رود و آنها را از هم متمایز می سازد.

برای ثبت برند حتما باید نامی برای آن انتخاب کنید و باید در نظر داشته باشید که می خواهد برند مورد نظر شما فارسی ثبت شود یا به صورت لاتین .

تفاوت این دو در این است که برای برند لاتین حتما باید کارت بازرگانی اخذ شود.
عبارت و عنوان قانونی ای که برای برند استفاده می شود، نشان تجاری است.
به مجموعه گره های عقلی، ذهنی یا تداعیات کارکردی، احساسی، که ذهن بازار هدف را اشغال نموده برند گفته می شود.

از مزایا و فواید یک برند خوب، تداعی معانی و برقراری ارتباط با تصاویر و نشانه ها است.مبنای تصمیم گیری برای خرید یک برند، فواید و مزایای آن می باشد.
به بیان دیگر برند دارای ماهیت اجتماعی است و برندهای قدرت‌مند آن‌هایی هستند که افراد نسبت به آن‌ها حس مالکیت دارند و برای مثال می‌گویند: «این برند، اسم برند دلخواه من است».

نمانام‌های برتر می‌توانند هیجان و عواطف مصرف‌کنندگان خود را برانگیزند و مشتریان نیز به این نام‌ها اعتماد داشته و از آنها انتظار خلق ایده‌های برتر و نوآوری در محصولاتشان را دارند.

در این راستا موضوع وفاداری به برند از مهمترین موضوعات موردتوجه شرکتها می‌باشد و شرکتها همواره به دنبال راههایی برای کسب و جلب وفاداری مشتریان می‌باشند.

یکی از مهمترین معیارهای وفاداری به برند، عامل یادآوری و بازآوری برند با گروه کالایی خاص می‌باشد که زمینه را برای خریدهای مجدد مشتریان فراهم می‌آورد.

✍مزایای ثبت برند (علامت تجاری) در تهران و ایران

❗متمایز ساختن محصولات خود با سایر شرکتها و رقبا

❗تبلیغات گسترده تر با تاثیر گذاری بیشتر در ذهن مشتری

❗اخذ موافقتنامه های اعطای نمایندگی انحصاری

❗اخذ وام و تسهیلات بانکی

❗جلوگیری از تقلب و جعل و سو استفاده دیگران

۷ صفتی که یک برند خوب باید داشته باشد چیست؟


صفاتی را که یک برند قوی و نیرومند باید دارا باشد بدین شرح می باشند:

جذابیت برند
تناسب
جایگاه مناسب
تحمل پذیری
اعتبار
الهام بخشی
بی همتایی

این عناوین از نظر مصرف کننده اینگونه تفسیر می شوند:

منشا یا مبدا محصول
واگذاری مسئولیت به تولیدکننده
خطرپذیری کمتر
هزینه پرس و جوی کمتر
نشانه کیفیت
معامله یا عهد و پیمان با تولیدکننده محصول
وسیله نمادین برای اظهار شخصیت

مدت اعتبار علامت تجاری ۱۰ سال از تاریخ تسلیم اظهارنامه ثبت آن می باشد که بعد از ۱۰ سال مالک می تواند با پرداخت هزینه های قانونی آن را تمدید نماید همچنین یک ارفاقی شش ماهه با پرداخت جریمه برای پرداخت هزینه تمدید با تاخیر از پایان دوره نیز برای شخص در نظر گرفته می شود.

مدارک لازم برای ثبت علامت تجاری (برند)

برای اشخاص حقیقی :


مدارک شناسایی
جواز کسب و فعالیت مربوطه
ارائه شکل نام در ابعاد ۱۰در ۱۰ (کارت بازرگانی اگر برند حروف لاتین باشد)

برای اشخاص حقوقی :

مدارک شناسایی مدیر عامل و اعضای هیات مدیره
کپی روزنامه تاسیس شرکت و آخرین تغییرات (بیشتر از ۲ سال نباید گذشته باشد)
جواز کسب فعالیت (جواز تاسیس – پروانه بهره برداری – پروانه کسب یا کارت بازرگانی)
کارت بازرگانی ( اگر برند حروف لاتین باشد)

آگاه ثبت، خدماتی ارزشمند...
 

susan_mo

Member
عضو تازه
چرا باید کار ثبت شرکت را به موسسات حقوقی بسپاریم

در سالهای اخیر امور ثبتی دچار تحولی اساسی گردید، به طوری که اموری چون ثبت شرکت و سایر خدمات اداری مرتبط نیاز به مراجعه حضوری نداشته و تقریبا تمامی مراحل ثبت شرکت توسط سامانه ثبت شرکتها قابل انجام است. با اعمال این تغییرات انجام کلیه این مراحل توسط خود متقاضی نیز امکان پذیر گشته است، با این حال هنوز اکثریت متقاضیان ثبت شرکت، این امر را به موسسات حقوقی و وکلا می‌سپارند.

علت این امر تخصصی بودن امر ثبت شرکت مانند سایر امور حقوقی است. در این میان موسسه حقوقی بین المللی برای انجام امور حقوقی بین الملل مورد استفاده قرار می گیرد.
مواردی چون آگاهی از نحوه تحریر موضوع فعالیت جهت رد نشدن موضوع، نحوه تقسیم سرمایه شرکت، نحوه انتخاب اسامی مناسب جهت جلوگیری از رد شدن اسامی، انتخاب نوع سرمایه متناسب با نوع شرکت، نحوه صحیح امضای اعضاء و سهامداران در ذیل مدارک، نحوه درج تاریخ صحیح تشکیل جلسات و موارد مشابه این چنینی نکاتی تخصصی است که عدم آشنایی با آنها موجب رد مکرر تقاضای ثبت شرکت، اتلاف وقت و هزینه و ورود خسارات مالی و حقوقی احتمالی به شرکت به دلیل وجود اشتباهات محتمل در ارکان اساسی شرکت در آینده خواهد شد.
در تبادلات بین المل نیز قوانین خاصی وجود دارد که یک مشاور حقوقی در شرکت یا یک موسسه حقوقی بین المللی می تواند به ما و شرکت کمک کند.
همچنین آشنایی با اصطلاحات تخصصی و حقوقی شرکتها، آشنایی با اخطارهای کارشناسی و نحوه رفع آنها در زمان مناسب، آشنایی با نوع مجوزهای لازم جهت موضوعات مجوزی، آشنایی با نحوه انجام مراحل حضوری و پایانی ثبت شرکت و همینطور لزوم چک نمودن و بررسی مداوم و مستمر پرونده از طریق سایت، جهت منقضی نشدن تقاضا و همچنین مذاکره حضوری برای رفع ایرادات احتمالی که نیازمند به مذاکره خارج از سایت هستند (با توجه به اینکه در حال حاضر کارشناسان اداره ثبت به هیچ وجه جز از طریق سایت پاسخگوی متقاضیان نیستند) نیز از جمله مواردی هستند که لزوم سپردن پروسه به موسسات حقوقی و وکیل متخصص را نشان می‌دهند.
صرف داشتن یک دفتر وکالت کسی را وکیل نمی کند. دقت کنید بسیاری از مبالغی که به وکیل یا مشاور حقوقی پرداخت می کنید در واقع در جیب وکیل نمی رود و وکیل می بایست بابت آن قرارداد ، تمبر مالیاتی ابطال نماید و علاوه بر آن نیز هر ساله مالیات پرداخت کند و هزینه های زیادی بابت ایاب و ذهاب خواهد داشت ضمن اینکه بایستی وقت بگذارد و پیگیری پرونده را بکند در نتیجه برای پرداخت اجرت وکیل سخت گیر نباشید تا او نیز بتواند کیفیت خدمات خود را ارتقا دهد.
 

boxell

Member
کاربر فعال
عضو تازه
برندسازی یا برندینگ چیست؟
«برند» یک نام، نشان یا مؤلفه متمایزکننده است که در شناسایی یک شرکت یا محصول از سایر موارد مشابه به مخاطب کمک می‌کند. در واقع، امروزه دیگر صرفاً خود محصولِ ملموس تنها دلیل برای خرید مردم نیست؛ بلکه محصول تنها بخشی از برند است و مردم عملاً برند را خریداری می‌کنند. به‌عنوان مثال، آیا حاضرید قوطی نوشابه‌ای را خریداری کنید که هیچ نام و نشانی از یکی از برندهایی که می‌شناسید و به آن اعتماد دارید ندارد؟
بازار پر از محصولات مشابه است؛ برای اینکه بتوان محصولی را متمایز نشان داد باید به آن هویت بدهیم. استفاده از مواردی مانند نام، نماد یا لوگو، رنگ‌های خاص و مؤلفه‌های دیگر در راستای همین هویت بخشیدن به محصول است. در واقع، از این طریق تلاش می‌کنیم تا به محصولمان شخصیت بدهیم و برای آن در ذهن مشتری جایگاه ویژه‌ای را ایجاد کنیم.
در واقع این‌طور می‌توان گفت که برند شما در ذهن مشتریانتان وجود دارد. به زبان ساده، برند برداشت کلی یک مشتری با توجه به تک‌تک تعاملاتی است که با شما، شرکتتان و محصولاتتان داشته است. «برندینگ» فرآیند ایجاد و تقویت برداشت مثبت نسبت به شرکت یا محصولات آن در ذهن مخاطب هدف است؛ به عبارت دیگر، برندینگ فرآیندی است که از طریق ایجاد و شکل دادن به برند در ذهن مشتریان، به شرکت، محصولات یا خدمات آن معنا می‌دهد. برندینگ یک استراتژی است که شرکت‌های مختلف آن را با هدف کمک به مردم در جهت شناسایی سریع محصولات و سازمان خود و دادن دلیلی به آن‌ها برای انتخاب محصولشان (در رقابت با رقبا) تدوین می‌کنند.
 

boxell

Member
کاربر فعال
عضو تازه
اصول برند سازی برای روشن کردن چشم انداز
با اصول برند سازی، کالایی که می‌خواهید به آن دست‌یابید مشخص می‌شود. برند همانند نماد روی پرچم کشورهای گوناگون که نمادی از مهم‌ترین موضوع برای آن فرهنگ و جامعه است، مهم‌ترین موضوع برای سازمان شمارا نشان می‌دهد. برند همچون ثبت شرکت است که آنچه برای آن اشتیاق دارید، ارزش‌های زیربنایی، آنچه آرزوی به‌دست آوردنش رادارید و وعده‌ای که اعتبار شما به آن وابسته است را نشان می‌دهد. با برند سازی شرایطی که می‌خواهیم بدان برسیم یا همان چشم‌انداز مشخص می‌شود.
چشم‌اندازی که خوب تعریف‌شده باشد، در برند سازی شخصی و سازمانی اهمیت یکسانی دارد زیرا:
اگر برند شخصی می‌سازید، چشم‌انداز شما درک ویژگی‌هایی را که به آن دلیل می‌خواهید شناخته شوید آسان‌تر می‌کند. چشم‌انداز باعث می‌شود آنچه را لازم است بدانید و انجام دهید.
اگر برند محصول، شرکتی یا غیرانتفاعی می‌سازید، چشم‌انداز برای همهٔ اعضای سازمانتان شرح می‌دهد چه می‌کنید، چرا این کار را می‌کنید و می‌خواهید چه کالایی تولید کنید. ایجاد یک چشم‌انداز واضح باعث می‌شود همهٔ اعضای تیم شما آنچه را که لازم است انجام دهند و برند سازی را به یک فرایند شفاف تبدیل می‌کند. با تدوین چشم‌انداز بلندمدت که می‌خواهید به آن برسید، وعدهٔ برند به تعهدی در همهٔ اعضای سازمان تبدیل می‌شود.
 
بالا