شپنا ( پالایش نفت اصفهان )

amir93

Well-Known Member
کاربر فعال
افزایش سرمایه 105%از جایزه
تعدیل سود درآمدی بالای شرکت
طرح توسعه شرکت تقطیر سوم از حدود دو هفته دیگر
 

amir93

Well-Known Member
کاربر فعال
منتظر خبرهاکم کم باشید..................................................................................................................................
 

ahaddass

Active Member
کاربر فعال
خیلی وقت است خنثی است کی صعودی را شروع میکند لطفا از نظر تکنیکی اعلام فرمایید برای کشتی های بی حرکت موج ها تصمیم میکیرند
 

lovelykid

Well-Known Member
کاربر فعال
فقط منتظر یک گزارش خوب از پالایشی ها یا افزایش قیمت نفت در روز دوشنبه باشید تا این مقاومت ۸۲۰ هم بکشنه و بره به سمت ۱۰۰۰ تومن
 

kahe

Well-Known Member
کاربر فعال
خادمی با اشاره به طرح ها دولت برای کاهش مصرف سوخت :


تنها راه حل سهمیه بندی بنزین است/سهمیه بندی تا چندماه دیگر اجرا می شود





عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی می گوید تنها راه کاهش مصرف سوخت سهمیه بندی بنزین است که تا چند ماه دیگر عملیاتی می شود.








هدایت الله خادمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به طرح دولت برای کنترل مصرف سوخت اظهار داشت: دولت تا امروز برنامه مدون و دقیقی برای مدیریت مصرف سوخت در کشور ندارد، با این حال سهمیه بندی سوخت برای خودرو ها را در نظر داشت اما هنوز در این زمینه تصمیم نهایی اتخاذ نشده است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: با این حال برای کنترل و کاهش مصرف باید موضوع دو نرخی مدنظر قرار گیرد تا اگر فردی مصرف بیشتری دارد سوخت را گران تر خریداری کند.

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس دهم شورای اسلامی بیان داشت: از آنجایی که در زمان تحریم هستیم و احتمال دارد نتوانیم سوخت وارد کنیم، همچنین میزان قاچاق سوخت افزایش یافته است، به نظر می رسد اگر خام فروشی نمی کردیم و نفت خام را به فرآورده ها با ارزش افزوده بیشتر از جمله بنزین تبدیل می کردیم، آمریکا و کشورهای دیگر نمی توانستند به راحتی ایران را تحریم کنند.

وی تاکید کرد: با عدم خام فروشی نفت می توانستیم صادرات بنزین به کشورهای افغانستان، پاکستان و سایر کشورهای همسایه داشته باشیم نه اینکه نگران کمبود بنزین و به فکر راه ها واردات بنزین باشیم.

سهمیه بندی راه حل عبور از بحران بنزین است

خادمی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با تاکید براینکه تنها راه حل سهمیه بندی و احیای کارت سوخت است، بیان داشت: راه دیگر می تواند گران کردن سوخت باشد که با توجه به شرایط کشور، نه اقتصاد و نه مردم تحمل این گرانی را ندارد، البته معلوم نیست قمیت سوخت در کشور چه مبلغی است و گفته می شود در حال حاضر ارزان فروخته می شود.





این نماینده مجلس توضیح داد: از آنجایی که هر روز ارزش پول ملی کشور کاهش پیدا می کند که دلایل اقتصادی دارد حتی اگر قمیت سوخت را لیتری 10 هزار تومان در نظر بگیریم 6 ماه آینده نیز این نرخ به دلیل کاهش ارزش ریال در مقابل دلار، ارزان محسوب می شود. اما در کشورهایی که اقتصاد درستی دارند ارزش پول ملی شان در مقایسه با ارزهای خارجی تقریبا ثابت می ماند ، 10 ها سال قیمت سوخت ثابت می ماند، ارزان نیست و قاچاق نمی شود.
اگر مصرف سوخت مدیریت شود، با راه اندازی دو فاز پالایشگاه ستاره خلیج فارس دیگر نیازی به واردات بنزین نخواهیم داشت.
وی با بیان اینکه مشکل در اقتصاد ایران است، ادامه داد: با افزایش قیمت سوخت در ایران، قیمت 10 ها کالای دیگر از جمله کالهای اساسی افزایش می یابد، این در حالی است که چندین میلیون زیر خط فقر داریم و چندین میلیون نفر در صف پیوستن به کمیته امداد و بهزیستی هستند.

طرح دوم دولت حیف و میل اموال کشور است

خادمی در خصوص طرح جدید بیان داشت: در دولت مطرح است که سهمیه بنزین به همه خانوارها تعلق ‌گیرد و هر خانواری که به سهمیه بنزین خود نیاز ندارد و آن را مصرف نمی‌کند، می‌تواند سهمیه خود را به دولت داده و وجه آن را به شکل نقدی دریافت کند، این کار بسیار بدی است به نوهای حیف ومیل اموال کشور است، از سوی دیگر مردم به زندگی در فقر عادت می کند و باعث می شود کسی کارنکند، این روش بسیار خطرناک است.

سهمیه بندی بنزین تا چند ماه آینده

وی تاکید کرد: سهمیه سوخت باید به خودرو داده شود و کسانی که مصرف بیشتر دارند باید سوخت را گران تر تهیه کنند برای این منظور نیز بایددست دولت برای تعیین نرخ دوم باز باشد.





این نماینده مجلس در خصوص احیای کارت سوخت اظهارداشت: قرار بود احیای کارت سوخت و بنزین دو نرخی اجرایی شود این موضوع در قانون برنامه ششم توسعه دیده شده است و دولت در بودجه سال 97 افزایش 60 درصدی نرخ سوخت را دیده بود که مجلس آن را نپذیرفت، به نظر می رسد با توجه به شرایط تحریمی تا چند ماه آینده سهمیه بندی بنزین اجرایی شود.

در بنزین خودکفا می شویم اگر مصرف مدیریت شود

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص میزان واردات بنزین بیان داشت: حدود 10 تا 12 میلیون لیتر بنزین وارد کشور می شود اما میزان مصرف سوخت در کشور افزایش یافته است با این حال اگر مصرف سوخت مدیریت شود، با راه اندازی دو فاز پالایشگاه ستاره خلیج فارس دیگر نیازی به واردات بنزین نخواهیم داشت.
 

kahe

Well-Known Member
کاربر فعال
چرا فقط پالایشگاه های ایران سودده نیستند؟

دریافت خبر : پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۹



«پالایشگاه سازی سودده نیست.» همین جمله کوتاه 20 سال صنایع پالایشی ایران را راکد نگه داشته است. در این مدت تنها دو طرح پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند و پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس به ثمر نشسته است.

به گزارش تجارت نیوز، «پالایشگاه سازی سودده نیست.» همین جمله کوتاه ۲۰ سال صنایع پالایشی ایران را راکد نگه داشته است. در این مدت تنها دو طرح پالایشگاه امام خمینی(ره) شازند و پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس به ثمر نشسته است.
از آن سو همه تلاش ها بر صادرات نفت خام و تزریق پول آن در بودجه جاری صرف شده است؛ معضلی که از دید تمام کارشناسان اقتصادی در بلندمدت موجب تضعیف اقتصاد، ایجاد رکود در تولیدات داخلی، افزایش واردات و نهایتا بیکاری نیروی انسانی می شود.
وابستگی درآمد کشور به پول حاصل از فروش نفت خام باعث شد تحریم های نفتی، این وابستگی را هدف بگیرد و به ایران فشار وارد کند.
بهترین راه حل اصولی و بلندمدت برای رفع وابستگی به پول نفت خام، افزایش سریع ظرفیت پالایش نفت در داخل کشور است. در اسناد بالادستی مثل برنامه ششم توسعه و سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی هم تاکید زیادی به این راهکار شده است.
پالایش و فراورش نفت خام در کشور، علاوه بر رونق تولید داخل در زمینه صنایع شیمیایی، پتروشیمیایی، نساجی و… موجب پیشی گرفتن صادرات بر واردات، خروج از رکود، ایجاد ارزش افزوده بیشتر و نهایتا اشتغالزایی می شود.
مطالعه بیشتر:
کاهش ۷۶۰ هزار بشکه ای صادرات نفت ایران به آسیا

۳ عامل سودده نبودن پالایشگاه های ایران
عقیده مدیران وزارت نفت این است که پالایشگاه ها سودده نیستند اما کشورهای دیگر خلاف این را اثبات کرده اند. هند، کره جنوبی و ژاپن حتی با نفت وارداتی پالایشگاه های سودآوری دارند.
در ادامه این نوشتار سه عامل اصلی که باعث شده در ایران توسعه و ساخت پالایشگاه ها هیچ گاه در اولویت قرار نگیرد به طور مختصر شرح داده می شود. ...

[ مشاهده متن کامل چرا فقط پالایشگاه های ایران سودده نیستند؟ در تجارت نیوز ]
************************************************************************
حسن بیگی در تشریح مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه خبر داد؛
تشکیل کمیته تعیین نرخ بنزین مازاد مصرف

عضو کمیسیون تلفیق بودجه از تشکیل کمیته ای برای تعیین نرخ بنزین مازاد مصرف داخلی خبر داد.

ابوالفضل حسن بیگی در گفتگو با خبرنگار مهر جزئیات مصوبات جلسه امروز کمیسیون تلفیق بودجه را تشریح کرد.
وی گفت: کمیسیون تلفیق بانک ها را مکلف کرد جریمه با معوقات وام های زیر ۱۰۰ میلیون تومان را به شرط تسویه وام ببخشند.
نماینده مردم دامغان در مجلس افزود: دولت مکلف به استمهال وام کشاورزان شد. زیرا کشاورزان به دلیل سرمازدگی سال ۹۷ و خشکسالی های اخیر دچار مشکلات زیادی شده اند.
حسن بیگی گفت: همچنین مقرر شد وام های اشتغالزایی روستایی در سال ۹۸ در سقف سال ۹۷ مجددا تخصیص یابد.
عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت: همچنین مقرر شد کمیته ای تشکل از اعضای کمیسیون اجتماعی، اقتصادی، برنامه و بودجه و امنیت ملی، نرخ بنزین مازاد مصرف داخلی را تعیین تکلیف کند.
حسن بیگی در توضیح این مطلب گفت: با راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس، تولید بنزین در کشور به حدود ۱۰۳ میلیون لیتر افزایش یافته است. مصرف داخلی حدود ۸۵ تا ۹۰ میلیون لیتر است. مابه التفاوت مصرف روزانه و تولید حدود ۱۵ میلیون لیتر است که باید در بودجه مشخص شود این بنزین به چه قیمتی به فروش برسد.
عضو کمیسیون تلفیق ادامه داد: نرخ ترجیحی بنزین حدود ۷-۸ هزار تومان و نرخ بنزین در فوب خلیج فارس حدود ۳ هزار تومان است و باید مشخص شود دولت با چه سازوکاری و با چه قیمتی این بنزین را به فروش خواهد رساند.
 
آخرین ویرایش:

Exotic

Member
کاربر فعال
عضو تازه
پوشش شتران که عالی بودش
6 ماهه 40 تومن
9 ماهه 90 تومن

یعنی توی فقط 3 ماه 50

با این حساب پوشش شپنا و بقیه هم باید عالی باشه
 

amir93

Well-Known Member
کاربر فعال
بارها تحلیل زدم و گفتم شپنا را مفت نفروشید ....روی حرفم هستم قطعا امسال بین 180تا 210سود میسازد....پی بر ای سهم الان 2.7
 

lovelykid

Well-Known Member
کاربر فعال
پوشش شتران که عالی بودش
6 ماهه 40 تومن
9 ماهه 90 تومن

یعنی توی فقط 3 ماه 50

با این حساب پوشش شپنا و بقیه هم باید عالی باشه
احتمالاً سود نه ماهه باید یک عددی در حدود 110-120 باید باشه و تا آخر سال حدود 180 تومن...
چون ریسکش تقریباً صفره (تحریم، رکود و... هیچ اثری روش نداره) یک ضریب 6 هم بگیریم کف سهم هزار تومنه برای امسال. سال بعدهم سودش با این فرمول بالای 250 تومن و قیمت 1500 تومن منطقیه براش
 

سهم طلایی

Well-Known Member
کاربر فعال
بازار بورس کاملا پویا و طبیعی به روند خود ادامه میدهد
با توجه به تعین سود بانکی بصورت ماهیانه از طرف بانکها و عدم تمایل مردم به سپرده گذاری در بانکها و رکود و خطرات بازارهای موازی همچون دلار و طلا و رکود مسکن مطمن ترین مکان برای سرمایه گذاری بورس می باشد
ورود نقدینگی به بازار کاملا مشهود است.
اکثر سهمها و گروههای بازار به کف قیمتی رسیده اند. فقط باید گروه مستعد را در هر زمان نسبت به اخبار و قیمتهای جهانی و دیگر فاکتورهای مهم تشخص داد. سرمایه های بازار مدام در حال جابجایی از یک گروه به گروه دیگر میباشند.یک روز سیمانیها یک روز پالایشیها و روز دیگر خودروییها و بانکیها .....
شک نکنید تمام اخبار منفی با خروج ترامپ از برجام و عملا پاره کردن برجام پیشخور شده است. هیچ خبر منفی دیگر قدرت پایین اوردن بازار را ندارد چون اکثر سهمها کف قیمت رسیده اند.
کاهش ارزش ریالی قیمت سهام شرکتها و مهمترین فاکتور که افزایش نرخ دلار است اکثر شرکتهای بورسی تعدیلهای سنگین به همراه افزایش سرمایه های جذاب خواهند داشت .

با توجه به بی ارزش شدن ریال کف قیمتی خیلی از سهمهای بازار بزودی 1000 تومان خواهد شد
 
بالا