سرمايه گذاري معيار صنعت پارس (معيار )

جواد277

Well-Known Member
کاربر فعال
البته باید این را یاداوری کنم این سهم بسیار بسیار خشک است و تقریبا دست کسی نیست ولی بزودی خبرهای خوبی از این شرکت خواهید شنید
 

جواد277

Well-Known Member
کاربر فعال
سپتامبر 8, 2016 توسط jabbari


شركت سرمايه‌گذاري معيار صنعت‌ پارس (سهامي عام) در تاريخ 1385/3/3 تحت شماره 271598 در اداره ثبت شركت‌هاي تهران و در تاريخ 1389/1/16 بعنوان نهاد مالي بشماره 10774 نزد سازمان بورس و اوراق بهادار ثبت گرديد.

آخرين سرمايه ثبت شده به تاريخ 1390/11/18 بمبلغ 50 ميليارد ريال منقسم به 50 ميليون سهم يكهزار ريالي و سهام‌داران آن متشكل از 9 شركت و 576 نفر اشخاص حقيقي مي‌باشند. بموجب ماده 57 اساسنامه، سال مالي شركت از اول مهر ماه هر سال آغاز مي شود و روز آخر شهريور ماه سال بعد به پايان مي‌رسد.

بموجب صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده 87/2/18 نام شرکت به شرکت سرمایه‌گذاری معیارصنعت‌پارس تغییر یافت و ماده مربوطه در اساسنامه اصلاح گردید. مراتب طی شماره 11032رت 32ر87 مورخ 87/7/15 در اداره ثبت شرکت‌ها آگهی و در روزنامه رسمی شماره 18545 مورخ 87/8/8 درج گردید.

بموجب آگهی شماره 43205/ت/90/32 مورخ 90/11/17 مندرج در روزنامه رسمی 19508 مورخ 90/12/3 آدرس شرکت به تهران- خیابان قائم مقام فراهانی- خیابان دهم- پلاک 24- طبقه 7- واحد 34 انتقال یافت.

به موجب مجوز شماره 12402/121 مورخ 89/8/2 صلاحیت علمی اعضای هیئت مدیره بمدت 2 سال مورد تأیید اداره نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار قرارگرفت. بر اساس مجمع عمومی عادی سالیانه مورخ 89/10/14 اعضای هیئت مدیره مورد تأیید سازمان برای مدت 2 سال انتخاب شدند.
اساسنامه شرکت مطابق اساسنامه نمونه شرکت‌های سرمایه‌گذاری سازمان بورس اوراق بهادار در تاریخ 1389/7/12 به تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده رسید و در تاریخ 1389/12/12 تحت شماره 43264/ت23/89 در اداره ثبت شرکت‌های تهران به ثبت رسیده است.

هدف از تشكيل شركت سرمايه‌گذاري (سهامي عام)

در سال 84 همزمان با شروع ساخت کارخانه فولاد غرب آسیا با سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه نیزار استان قم و اختصاص سهمیه ارزی استان به آن شرکت، استاندار وقت از جناب آقای محمدحسن عرفانیان آسیائی (مجری طرح فولاد مبارکه) درخواست احداث مجتمع های فولادی در منطقه نیزار قم با سرمایه گذاری مردم استان قم را نمودند. از طرفی به پیروی از سیاست کلی دولت با توجه به فضای جدیدی که برای ورود بخش خصوصی به پروژه ها مهیا شده است و با عنایت به نقش و اهمیت شرکتهای سرمایه گذاری در ایران، مؤسسین اقدام به تاسیس شرکت سرمایه گذاری بصورت شرکت سهامی عام نمودند. بنابراین هدف از تشکیل شرکت سرمایه گذاری عام، اشتغال زایی، تحول صنعتی استان قم، رشد اقتصادی منطقه و جذب سرمایه های سرگردان استان و بازگشت سود حاصل از فعالیت های اقتصادی به مردم قم تعریف شده است.

اهميت شركتهاي سرمايه گذاري در ايران

برنامه پنجم توسعه جمهوري اسلامي ايران بر پايه آزادسازي اقتصاد، ‌افزايش نقش بخش خصوصي و جذب سرمايه‌گذاري داخلي و خارجي، تعامل با اقتصاد جهاني و افزايش بهره‌‌وري قراردارد.

با اعمال سياست‌هاي فوق و با تلاش براي ايجاد و حفظ ثبات در بازار مالي، ‌زمينه مناسبي براي رشد و توسعه بازارهاي پول و سرمايه فراهم مي‌گردد. سياست حاكم برنامه پنجم توسعه، بر گسترش بازار اوراق بهادار، ‌بازار سرمايه و نهايتاً به توسعه بورس اوراق بهادار بعنوان يكي از مهم‌ترين اركان خصوصي‌سازي تأكيد دارد و تحقق رشد اقتصادي پيش‌بيني شده در برنامه توسعه در گروِ سرمايه‌گذاري مي‌باشد. سرمايه‌گذاري از طريق جذب سرمايه‌هاي سرگردان و منابع مازاد مالي در جامعه و هدايت آن به سمت فعاليت‌هاي توليدي و مولد، ‌از يكسو موجب كنترل حجم نقدينگي و تورم مي‌گردد و از سوي ديگر منجر به رشد اقتصادي مي‌شود.

شركت‌هاي سرمايه‌گذاري با بهره‌گيري از مديران خبره و متخصص همواره مهم‌ترين و كارآمدترين نهادها در بازارهاي مالي بوده‌اند. حجم معاملات انجام شده توسط اين نهادها در بازارهاي مالي خود گواهي بر اين ادعاست. شركت‌هاي سرمايه‌گذاري علاوه بر هدايت صحيح و تخصيص كاراي منابع مالي به فعاليت‌هاي اقتصادي، ‌نقش مهمي در بازارهاي پول و سرمايه ايفا مي‌نمايند. همچنين معاملات سهام در بورس اوراق بهادار را شركت‌‌هاي سرمايه‌گذاري انجام مي‌دهند. لذا شركت‌هاي سرمايه‌گذاري در راستاي رسالت خويش با جذب منابع مالي و هدايت مؤثر آن به فعاليت‌هاي اقتصادي مي‌توانند نقشي مهم در رشد و توسعه اقتصاد ملي و شكوفايي كشور عزيزمان داشته باشند.

تركيب سهامداران :

ترکیب سهامداران متشكل از 9 شركت و 576 نفر اشخاص حقيقي در تاریخ 91/6/31 به شرح زیر می‌باشد:


سرمایه‌گذاری معیار صنعت پارس
 

جواد277

Well-Known Member
کاربر فعال
معرفی شرکت فولاد غرب اسیا یکی از شرکتهای زیر مجموعه معیار




تاریخچه شرکت ما
توضیحات
بازدید: 6730
با توجه به برنامه ريزيهاي انجام شده توسط وزارت صنايع و معادن در راستاي تحقق برنامه چهارم، مقرر شده است که تا سال 1400 توليد فولاد خام سالانه فعلي کشور از ميزان 8,5 ميليون تُن به 28 ميليون تُن و 35 ميليون تُن انواع محصولات نهايي افزايش داده شود. يکي از محصولات عمده مورد تقاضاي بازار مصرف داخلي که از موقعيت بسيار مناسب صادراتي نيز برخوردار مي‌باشد، ورقهاي توليد شده در نورد سرد مي‌باشد. اين نوع ورق در صنايع زير‌بنايي کاربُردهاي فراوان دارد. در حال حاضر ميزان نياز بازار داخلي به اين نوع ورق حدود 1,5 ميليون تُن در سال است که با توجه به توليد داخلي اين ورق در واحدهاي موجود، حدود 800 هزار تُن در سال از کشورهاي مختلف واردات انجام مي‌شود. بر اساس بررسي‌هاي انجام شده، ميانگين تقاضاي بازار تا سال 1400 به حدود چهار ميليون تُن در سال خواهد رسيد. تقاضاي بازار داخلي ايجاب مي‌نمايد که هر چه سريعتر نسبت به احداث طرح اقدام تا از واردات محصولات مشابه آن که مستلزم صرف هزينه ارزي قابل توجه مي‌باشد، جلوگيري بعمل آيد.

شرکت فولاد غرب آسيا به اهتمام سرمايه‌گذاران خصوصي و با تکيه بر تجربه‌ي مديران ارشد فولاد مبارکه در سال 1383 براي اجراء پروژه نورد ورق سرد به ظرفيت 550،000 تن در سال با ضخامت نهايي 0,18 تا 3 ميليمتر، عرض 600 تا 1700 ميليمتر و وزن هر کلاف 6 تا 30 تن با استانداردهاي بين‌المللي، در زميني به مساحت 53 هکتار و زيربناي 40،000 متر مربع در استان قم، 30 کيلومتري شهرستان دليجان تاسيس شد. عمده‌ي محصولات اين پروژه در صنايع خودروسازي، لوازم خانگي، پوشش ساختمان‌ها، ورق‌هاي رنگي، ورق‌هاي گالوانيزه، قوطي‌سازي براي صنايع بسته‌بندي مانند رنگ روغن‌هاي صنعتي، کنسروسازي و غيره مصرف مي‌شود.
 

جواد277

Well-Known Member
کاربر فعال
افزایش تولید شرکت فولاد غرب آسیا
شرکت فولاد غرب آسیا رکورد تولید 35 هزار تولید نورد سرد در ماه را زد .



مدیر عامل شرکت فولاد غرب آسیا گفت: این واحد پس از یک رکود دو ساله در سال های 95 و 94 امروز به سوی پیشرفت و توسعه حرکت می کنند .

آقای سلیمانی ظرفیت ماهانه این واحد را تولید 41 هزار تن کلاف های فولادی سرد در سایزهای مختلف اعلام کرد و افزود: تلاش می کنیم تا با همت همه کارگران و مهندسان به این ظرفیت برسیم .

شرکت فولاد غرب آسیا بزرگترین کارخانه تولید ورق های نورد سرد کشور محسوب می شود که هم اکنون 25 درصد نیاز مواد اولیه صنایع خودرو سازی ،لوازم خانگی و لوله سازی را تامین می کند .



واحد تولیدی فولاد غرب آسیا سال 90 در منطقه نیزار قم ، جاده قدیم قم- اصفهان احداث شد که هم اکنون 550 نفر در آن فعالیت دارند .
 

جواد277

Well-Known Member
کاربر فعال
یکی دیگر از شرکتهای زیر مجموعه معیار


شرکت فولاد پارس آرین نیزار
توضیحات
دسته: شرکت های تولیدی
منتشر شده در 18 -2610







مدیر عامل: محمود محمودی

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





شرکت فولاد پارس آرین نیزار در تاریخ 1387/7/14 در استان قم به ثبت رسیده است.

این پروژه از طرح‌های آمایش استانی جهت تولید شمش بیلت آلیاژی از کُنساتره سنگ آهن می‌باشد. این پروژه در دو فاز و در زمینی به مساحت 35‌هکتار انجام خواهد شد. در فاز اول تولید شمش بیلت آلیاژی و در فاز دوم ضمن افزایش ظرفیت کارخانه تولید محصولات نوردی شامل مقاطع و میلگرد نیز در دستور کار می‌باشد.

واحدهای مستقر در کارخانه به شرح ذیل خواهند بود:

- واحد انباشت و برداشت

- واحد احیاء مستقیم به روش SLRN به ظرفیت 150 هزار تن در سال

- واحد فولادسازی با ظرفیت 200 هزار تن در سال

- واحد متالورژی ثانویه

- واحد ریخته‌گری مداوم

- واحد تولید و توزیع سیالات


مواد اولیه این کارخانه کُنسانتره سنگ آهن از نوع هماتیت و قراضه فولادی می‌باشد.

محصولات این کارخانه در فاز نخست شمش فولاد آلیاژی با ابعاد 130*130 میلیمتر الی 200*200 میلیمتر می‌باشد. این کارخانه قادر خواهد بود بیش از 100 گرید فولادی از فولادهای مخصوص، آلیاژی و استنلس استیل را تولید کند.



دانش فنی:

قرارداد دانش فنی و تأمین تجهیزات مورد نیاز واحد فولادسازی و ریخته‌گری با شرکت INTECO اتریش منعقد می‌باشد و در حوزه تولید آهن اسفنجی از قرارداد دانش فنی با شرکت ITC هندوستان منعقد شده است.

مصرف‌کنندگان محصولات این شرکت عمدتاً صنایع مرتبط با انرژی، صنایع ماشین‌سازی، خودروسازی، ریلی و دریایی و صنایع مرتبط با فولاد می‌باشد.

مهم‌ترین فعالیت‌های صورت گرفته:

- اخذ موافقت کمیسیون طرح‌های آمایش استان قم

- اخذ جواز تأسیس از سازمان صنایع استان قم

- اخذ موافقت تخصیص 400 هزار تن سنگ آهن در سال از وزارت‌خانه

- ارجاع پرونده از وزارت خانه به بانک صنعت و معدن جهت اخذ تسهیلات

- اخذ موافقت و مجوزات اولیه آب، برق و گاز از سازمان‌های ذیربط

- عقد قرارداد خرید زمین 35 هکتاری از شهرک صنعتی پارس گستر نیزار

- عقد قرارداد دانش فنی با شرکت INTECO اتریش

- عقد قرارداد با شرکت ITC هند برای دانش فنیواحد احیاء مستقیم به روش SLRN

- عقد قرارداد انجام عملیات ساخت با شرکت مهندسی فن‌گستر‌پارس

- عقد قرارداد انجام عملیات مهندسی تفصیلی با شرکت فراتحقیق سپاهان

- عقد قرارداد انجام مطالعات فنی و اقتصادی با شرکت پاهنگ صنعت

- عقد قرارداد انجام مطالعات زیست محیطی با شرکت کانی کاوان شرق

- تهیه Layout طرح

سرمایه‌گذاری در این پروژه بالغ بر 65 میلیون یورو و 340 میلیارد ریال می باشد. که با مشارکت 70% بانک صنعت و معدن و 30% آورده سهام‌دارن انجام خواهد شد.



شرح شاخص

ارزش

نرخ بازگشت داخلي كل سرمايه‌گذاري (IRR)

24.32%

نرخ بازگشت داخلي آورده نقدي (IRRE)

35.69%

دوره بازگشت سرمايه

6 سال و 10 ماه و24 روز

ارزش خالص جريان نقدي كل سرمايه‌گذاري

(Net Present Value of Total Capital)

607,164.60

نقطه سربه‌سر در سال اول (Break even point)

46.49

نقطه سربه‌سر در سال مبنا (Break even point)

30.99

میزان سود در سال اول (میلیون ریال)

222,254.23

نسبت سود ویژه به درآمد در سال اول

16.11

نسبت سود ویژه به درآمد در سال مبنا

20.77

نسبت سود ویژه به حقوق صاحبان سهام در سال اول

13.25

نسبت سود ویژه به حقوق صاحبان سهام در سال مبنا

27.13

عمده سهام این شرکت متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری معیارصنعت پارس (سهامی عام) بوده و شرکت‌های فن گستر پارس، شهرک صنعتی و فراتحقیق سپاهان بعنوان مجریان و مشاوران این طرح بخش‌هایی از سهام را در اختیار دارند.

مدت زمان اجرای این پروژه دوسال در نظر گرفته شده است و بازگشت سرمایه آن 4 ساله خواهد بود.



---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

اطلاعات تماس:

تهران، خیابان قائم مقام فراهانی، خیابان دهم، پلاک 24 (5 قدیم) طبقه دوم، واحد 5
 

جواد277

Well-Known Member
کاربر فعال
جرثقیل سازی دلتا صنعت پارس نیزار
توضیحات
دسته: شرکت های تولیدی
منتشر شده در 04 شهریور 1392











مدیر عامل: سینا رستار

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

شرکت دلتا صنعت پارس نیزار به شماره ثبت 8150 در بخش مهندسی، طراحی و تولید انواع جرثقیل‌ها کوشش نموده تا با استفاده از فن‌آوری روز و استانداردهای بین‌المللی محصولات جرثقیل‌ها را عرضه کند.

شرکت دلتا صنعت پارس نیزار در زمینی به مساحت 55.000 متر مربع در شهرک صنعتی پارس نیزار در استان قم در دست احداث می‌باشد.

میزان سرمایه گذاری : 540 میلیارد ريال

مدت زمان اجرای پروژه: 2 سال

میزان اشتغال‌زایی: 104 نفر

وسعت زمین: 5/5 هکتار



معرفی طرح:

طرح تولید انواع جرثقیل و وینچ در کمیسیون ویژه صنعت و معدن استان قم مورخ شانزدهم آذر ماه 1387 تصویب گردید.

عمده‌ترین تولیدات سالانه این شرکت عبارتند از:

تولید جرثقیل به تعداد 2900 دستگاه

تولید وینچ جرثقیل به تعداد 5000 دستگاه

تولید الکترو موتور 3 فاز به ظرفیت 20000 دستگاه

میزان اشتغال مستقیم این طرح بیش از 104 نفر بوده و ضریب اشتعال‌زایی غیر مستقیم قابل توجهی را در سطح استان و کشور خواهد داشت با بهره‌برداری از این طرح واردات انواع جرثقیل به ویژه قطعات یدکی مورد مصرف صنایع کشور مرتفع خواهد گردید.


ردیف

نام محصول

میزان تولید سالانه

واحد تولید

1

جرثقیل سقفی

480

دستگاه

2

جرثقیل دروازه‌ای و بنادر

50

دستگاه

3

جرثقیل ستونی و بازویی

100

دستگاه

4

جرثقیل متحرک دیواری

20

دستگاه

5

الکترو موتور ترمز دار

20000

دستگاه

6

وینچ جرثقیل

5000

دستگاه

اقدامات انجام شده:

اخذ مجوزات تأسیس از سازمان‌های مربوطه.

تهیه گزارش فنی و اقتصادی طرح.

اخذ مصوبه از بانک صنعت و معدن بابت تسهیلات ارزی.

انعقاد قرارداد دانش فنی و خرید خط مکانیزه تولید پل جرثقیل با شرکت OMIS ایتالیا.

خرید زمین به مساحت 55000 متر مربع در شهرک صنعتی پارس گسترنیزار.

انعقاد قرارداد مدیریت طرح با شرکت مهندسی فن‌گسترپارس.

اقدامات لازم اولیه برای انعقاد قراردادهای مهندسی طرح.

اجرای پروژه‌های نگهداری و تعمیرات جرثقیل‌های سقفی در شهرک‌های فولاد غرب آسیا و صنعت ورق.



مشخصات فنی جرثقیل‌ها

- جرثقیل دو پل با پشتیبانی

حداکثر ظرفیت: 200 تن - حداکثر دهانه: 40 متر - حداکثر ارتفاع بالابری: 132 KW - حداکثر سرعت مسیر طولی: 120 متر در دقیقه - حداکثر سرعت حرکت عرضی: 40 متر در دقیقه

- جرثقیل های دروازه ای تک پل و دو پل

حداکثر ظرفیت: 100 تن - حداکثر ارتفاع پل زیرین: 15 متر - حداکثر قدرت موتور بالابری : 132 KW - حداکثر سرعت مسیر طولی: 60 متر در دقیقه - حداکثر سرعت حرکت عرضی: 40 متر در دقیقه

- جرثقیل های سقفی تک پل با پشتیبانی

حداکثر ظرفیت: 10 تن - حداکثر دهانه: 25 متر - حداکثر ارتفاع بالابری: 15 KW - حداکثر سرعت مسیر طولی: 60 متر در دقیقه - حداکثر سرعت حرکت عرضی: 30 متر در دقیقه



سرمایه و سهام

سرمایه شرکت 6.300.000.000 ريال منقسم به 6.300.000 سهم با نام 1000 ريالی

- سهام‌داران عمده:

شرکت معیار صنعت پارس

شرکت مهندسی فن گسترپارس

شرکت شهرک صنعتی پارس گسترپارس

مدیر عامل: مهدی سپهر



مجموعه فعالیت‌ها

مدیریت راهبری (اُپراتوری) جرثقیل‌های سقفی و درواز‌ای.

ارائه سرویس‌های نگهداری و تعمیرات پیش‌گیرانه (PM) اعم از تعمیرات برقی و مکانیکی، انجام بازرسی‌ها و سرویس‌های روزانه، هفتگی، ماهانه، فصلی و سالیانه، انجام تعمیرات اضطراری (EM) و آماده بکار نمودن کلیه جرثقیل‌های سقفی و دروازه‌ای، نگهداری و تعمیرات اصطلاحی (CM).

انجام طراحی در زمینه‌های مورد نظر و انجام تغییرات در سیستم کاربری جرثقیل‌ها.

آموزش دانش فنی در زمینه‌های کاربری جرثقیل و نگهداری آنها و تدوین دستورالعمل‌های نگهداری و تعمیرات.

آموزش عیب‌یابی و انجام رفع عیب با تیم تعمیرات آن شرکت.

تهیه لیست قطعات یدکی پر مصرف و تأمین SPARE PARTS از منابع داخلی و خارجی و تأمین انواع قطعات یدکی کم مصرف و پر مصرف.

تهیه ساختار سازمانی مناسب مدیریت نگهداری و تعمیرات جرثقیل‌ها و دفتر فنی همراه با شرح شغل و آموزش‌های مورد نیاز.

انجام بازدیدهای دوره‌ای و کاهش هزینه‌های نگهداری.

ارائه آموزش اپراتوری، ریگری و تعمیرات، بازرسی جرثقیل‌ها، مستندسازی تعمیرات به صورت نوشتار و تصویر.

ارائه خدمات مشاوره قبل از خرید جرثقیل‌ها.

بهینه‌سازی و انجام اصلاحات بر روی جرثقیل‌ها.





---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

اطلاعات تماس:

تهران، خیابان قائم مقام فراهانی، خیابان دهم، پلاک 24 (5 قدیم) طبقه هفتم، واحد 34

تلفن: 021-82175506

فکس: 88541277-021
 

جواد277

Well-Known Member
کاربر فعال
شهرک‌های صنعتی پارس‌گسترنیزار
توضیحات
دسته: شرکت‌های خدماتی
منتشر شده در 20 شهریور 1392






مدیرعامل: علی هاشمی مقدم

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

شرکت شهرک‌های صنعتی پارس‌گسترنیزار (سهامی خاص) در تاریخ 1385/6/1 تحت شماره 5946 در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی استان قم با عنوان شرکت صنعتی پارس‌گسترنیزار به ثبت رسید و در تاریخ 1386/2/8 موفق به اخذ جواز تأسیس احداث شهرک صنعتی خصوصی از سازمان صنایع و معادن استان قم گردید. پس از آن نام شرکت در تاریخ 1388/2/30 با موافقت ارگان‌های ذیربط از شرکت صنعتی پارس‌گسترنیزار به شرکت شهرک‌های صنعتی پارس‌گسترنیزار تغییر یافت. در سال 1386 زمینی به وسعت نود و پنج (95) هکتار از سوی مدیریت محترم امور اراضی استان قم در پلاک ثبتی 17 بخش 8 اصلی قم موسوم به حاجی آباد نیزار واقع در کیلومتر 70 جاده قم ـ دلیجان با هدف احداث شهرک صنعتی خصوصی تحت عنوان شهرک صنعتی پارس به شرکت واگذار گردید. در حال حاضر عملیات آماده‌سازی این شهرک به پایان رسیده و شرایط واگذاری زمین به متقاضیان فعالیت‌های صنعتی و خدماتی فراهم شده است.

چشم‌انداز شرکت:

شرکت شهرک‌های صنعتی پارس‌گسترنیزار (سهامی خاص) سازمانی پویا، مشتری‌مدار و چابک می‌باشد، که ضمن دستیابی به جایگاه بزرگترین و معتبرترین شهرک صنعتی خصوصی کشور، قادر خواهد بود علاوه بر واگذاری زمین به متقاضیان صنعتی و خدماتی در شهرک‌های صنعتی تحت مالکیت خود، کلیه خدمات کسب و کار را به متقاضیان سرمایه‌گذاری ارائه نموده و بهترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری را به ایشان پیشنهاد نماید.

اهداف پنج ساله:


- اجرای طرح توانمندسازی و سند توسعه نیروی انسانی شرکت

- آماده‌سازی فاز اول شهرک صنعتی خصوصی پارس

- اخذ پروانه بهره‌برداری فاز اول شهرک صنعتی خصوصی پارس

- اجرای طرح توسعه 1000 هکتاری شهرک صنعتی خصوصی پارس

- اخذ مجوز احداث شهرک صنعتی خصوصی پارس 2 در استان مرکزی - شهرستان دلیجان

- توسعه کمی وکیفی خدمات قابل ارائه در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری پارس(P.C.I.S)

- توسعه خوشه‌های صنعتی و شبکه‌های پیمانکاری فرعی

- مطالعه و تهیه طرح‌های توسعه در شهرک صنعتی پارس

- احداث مجتمع‌های کارگاهی آماده با هدف حمایت از ایجاد بنگاه‌های صنعتی کوچک زودبازده

- احداث تصفیه خانه فاضلاب در شهرک صنعتی پارس با هدف رعایت مسائل زیست محیطی

- توسعه فضای سبز شهرک صنعتی پارس جهت تلطیف و شادابی فضای شهرک و زیباسازی محیط آن

- ایجاد امکانات رفاهی و تأمین نیازهای عمومی صنعتگران در شهرک صنعتی پارس

- ایجاد مرکز خدمات فنی ـ مهندسی توانمند و فعال در شهرک صنعتی پارس با هدف ارائه خدمات مهندسی به واحدهای صنعتی در حال ساخت و بهره‌برداری

- تأسیس و راه‌اندازی مرکز اسناد صنعتی

- تأسیس و راه‌اندازی نمایشگاه دائمی محصولات صنعتی در شهرک صنعتی پارس

- تأسیس و راه‌اندازی موزه تاریخ صنعت

مزایا و مشوق‌ها:


- اولین و تنها شهرک تخصصی صنایع فلزی کشور

- مکانی مناسب جهت استقرار صنایع بالا دستی و پایین دستی فولاد و صنایع جانبی آن

- دسترسي به امکانات زيربنايي مناسب پيش بيني شده براي 30 سال آتي با قابلیت توسعه

- واقع شدن در موقعيت مکاني که طبق آمار حداقل هزينه حمل و نقل را در کشور دارا مي‌باشد

- امکان مشارکت با طرح‌هاي صنعتي و خدماتی از سوي متقاضیان استقرار در شهرک

- ارائه کلیه خدمات عمومی و صنعتی مورد نياز فضای کسب‌ و کار به سرمايه‌گذاران متقاضی استقرار در شهرک از جمله:

خدمات اداري صنعتي - اخذ تسهيلات بانکي - تهيه و تدوين مطالعات توجيه فني و اقتصادي طرح- خدمات آموزشي - خدمات کاریابی و تأمین نیرو - خدمات مالي و مالياتي - خدمات بيمه‌های بازرگانی - خدمات حمل و نقل بار - خدمات مسافربري - مشاوره در انتخاب پيمانکاران صاحب صلاحيت

موقعیت جغرافیایی شهرک:

قرار گرفتن در فاصله 70 کيلومتري شهر قم و 30 کيلومتري شهر دليجان

واقع شدن در محور ترانزیت اصفهان ـ قم ـ تهران

قرارگرفتن در مرکز ثقل بازار خدمات صنعتی کشور

عبور قطار سريع‌السير تهران - قم - اصفهان از داخل شهرک و مجاورت با ايستگاه مسافربری آن

قرارگرفتن در مرکز ثقل بازار مصرفی کشور

واقع شدن در شعاع 250 کیلومتری بیش از 63 درصد صنایع کشور

واقع شدن در مجاورت صنایع بزرگ فولاد

قرار گرفتن در فاصله 30 متري پست 230 کيلو ولت دائم نیزار

واقع شدن در فاصله 450 متري 5 خط لوله سراسري گاز کشور

واقع شدن در فاصله 450 متري 5 خط لوله سراسري گاز کشور

واقع شدن در فاصله 50 متري خطوط انتقال نفت خام و فرآورده هاي نفتي کشور

واقع شدن در فاصله 1 کيلومتري فيبر نوري سراسري کشور

واقع شدن در فاصله 3 کيلومتري خطوط انتقال آب سد 15 خرداد و سرشاخه هاي دز

واحدهای صنعتی مستقر:

- طرح‌های صنعتی:

  • طرح فولاد آلیاژی پارس آرین‌نیزار با ظرفیت 200 هزار تن در سال شمش بیلت آلیاژی از کنساتره سنگ آهن تا شمش بیلت و سرمایه گذاری 2300 میلیارد ریال.
  • طرح جرثقیل‌سازی دلتا صنعت پارس جهت تولید اسکلت فلزی و جرثقیل‌های صنایع فولادی با سرمایه‌گذراری 500 میلیارد ریال.
- طرح‌های خدماتی


  • مرکز طبخ و رستوران آفتاب سرزمین فرشتگان در وسعت 3000 متر مربع
  • مرکز اورژانس و آتش‌نشاني شرکت ایمن طب سینا در وسعت 400 متر مربع
  • شرکت حمل و نقل فرشته راهداران فولاد در وسعت 3500 متر مربع
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

اطلاعات تماس:


دفتر مرکزی :قم- بلوار عطاران نبش بیست متری گلستان طبقه فوقانی بانک سپه

شهرک صنعتی پارس: قم- کیلومتر 70جاده دلیجان – شهرک صنعتی پارس

دفتر تهران: تهران، خیابان قائم مقام فراهانی، خیابان دهم ، پلاک 24 طبقه هفتم واحد 34

تلفن: 32904303-025 و 82175500-021

فکس: 32904304-025 و 88541277-021

ایمیل: parsiec@pneyzar.com این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید - info@parsiec.com این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

وب‌سایت: www.parsiec.com

 

جواد277

Well-Known Member
کاربر فعال
میخواستم خبرهای بیشتری از این سهم برایتان بگذارم دیدم این سهم اصلا عرضه کننده ندارد و سهم تقریبا قفل است
 

جواد277

Well-Known Member
کاربر فعال
متن کامل طرح مجلس برای خروج از رکود/ افزایش سرمایه بانک ها و رفع موانع تولید در دستور کار

شناسهٔ خبر: 2344195 - چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸
سیاست > مجلس
کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تصویب طرحی برای حمایت از تولید ملی و خروج از رکود، راهکارهایی برای افزایش سرمایه بانک ها، اعطای تسهیلات به تولید کنندگان و رونق تولید و تشکیل کمیته ای برای تصمیم گیری در راستای رفع موانع تولید گام عملی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و همراهی با سیاست های دولت در راستای خروج از رکود برداشت.
به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، طرح خروج از رکود و نیل به اقتصاد مقاومتی با 63 امضا به هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تقدیم شد. طراحان این طرح پیشنهاد تشکیل کمیته ای مرکب از 13 مقام دولتی، قوه قضائیه و مجلس را داده اند تا در مورد واحد های تولیدی و ارائه تسهیلات به آن ها و تصمیمی گیری در مورد استمهال بدهی هایشان تصمیم گیری کند .

علاوه بر این طرح ذیل، بانک ها را مکلف به واگذاری دارایی هایشان برای افزایش سرمایه می کند و راهکارهایی از قبیل برداشت از صندوق توسعه ملی و تسویه بدهی های دولت به بانک ها برای افزایش سرمایه آن ها در نظر می گیرد.

بر این اساس بانک مرکزی مکلف می شود 3 میلیارد و 500 میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای سپرده گذاری در بانک ها برداشت کند.

با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری در طول 5 سال گذشته و همچنین ماهیت نامگذاری سالها که حاکی از پیش بینی دقیق ایشان از افزایش شدت دشمنی استکبار در بعد اقتصادی دارد و متاسفانه آن گونه که شایسته بود به این اندازه توجه نگردید و عدم تمهید و تدابیر لازم در زمان مقتضی که نتیجه آن محدودیت های فعلی بخش های اقتصادی بخصوص تولیدی شده و بحران های اقتصاد جهانی با همراهی تحریم های اعمال شده کاملا بی سابقه در جهان برای کشورمان، منجر به رسوب بحران در بخشهای تولیدی کشور و کاهش رقابت پذیری بنگاههای تولیدی و در نتیجه تعطیلی آنها یا کاهش تولید یا افزایش ضرر روزافزون آنها در شرایط رکود تورمی اقتصاد کشور و کاهش اشتغال موجود بوده و مشکلات عدیده ای را شاهد می باشیم.

از این رو اقدام عاجل و فوری برای تقویت توان ملی کشور در پایداری در مقابل خواسته های ناحق کشورهای سلطه طلب، از طریق برپا نگهداشتن بنگاههای تولیدی و فعال نمودن بنگاههایی که دچار توقف گردیده اند و برای افزایش توان مقابله و زمینه سازی برای حماسه اقتصادی، پیشنهادات ذیل جهت درج در اصلاحیه قانون بودجه سال 1393 و یا تدوین لایحه قانونی مستقل و برای حداکثر سه سال از اجرایی شدن این قانون ارائه می گردد.

ماده 1: شرکتهای تولیدی بخش خصوصی و تعاونی (اعم از کشاورزی، صنعتی و معدنی) و شرکتهای صادراتی که در سال 1385 و سالهای بعد از آن فعال بوده اند، مشمول مزایا و حمایت های موضوع این قانون قرار می گیرند. اولویت های استفاده از مزایای این قانون وفق آمارهای موجود و بر اساس آخرین لیستهای ارائه شده به سازمان تامین اجتماعی عبارتند از:

اولویت اول: واحدهای تولید صنعتی دارای 100 تن کارکن و بیشتر

اولویت دوم: واحدهای تولید صنعتی دارای 50 الی 99 تن کارکن

اولویت سوم: واحدهای تولید صنعتی دارای 10 الی 49 تن کارکن

اولویت چهارم: واحدهای تولید صنعتی دارای 9 تن کارکن و کمتر

الف- حیطه های وظایف اجرایی

تبصره 1- شرکتهای تولیدی فعال، شرکت هایی می باشند که در سال مزبور با تایید کتبی سازمانهای ذیل:

-وزارت صنعت، معدن و تجارت

-سازمان امور مالیاتی

-سازمان تامین اجتماعی

یا حسب مورد وزارت جهاد کشاورزی و یا وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فعالیت های تولیدی در آنها جاری بوده و صورتهای مالی و بیمه خود را صرف نظر از زیان و یا تعویق ایفای تعهدات وفق قوانین موضوعه ارائه می داده اند. چنانچه شرکت های تولیدی بر اثر شرایط اقتصادی ناشی از تحریم ها بعد از سال 1385 متوقف و یا تعطیل گردیده باشند با اولویت بندی شامل حمایت های این قانون قرار می گیرند.

تبصره 2- تشخیص اهلیت بنگاههای تولیدی خصوصی و تعاونی مشمول مزایا و حمایت های این ماده و تبصره های آن در هر استان، با معرفی و درخواست کتبی سازمان صنایع، معادن و تجارت استان، سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و یا سازمان جهاد کشاورزی استان، حسب مورد و تصویب آن توسط کمیته ای مشتکل از:

1-استاندار (رئیس کمتیه)

2-رئیس مجمع نمایندگان هر استان در مجلس شورای اسلامی

3-دادستان استان

4-اداره کل اطلاعات استان

5-رئیس بازرسی کل استان

6-رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان

7-رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان

8-رئیس سازمان تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان

9-مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان

10-نماینده بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در استان

11-رئیس اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی استان (دبیرکمیته)

12-رئیس اتاق تعاون استان

13-رئیس یکی از تشکل های مردم نهاد استان به انتخاب اعضاء فوق

و مبتنی بر رای کتبی و مخفی اکثریت آنان احراز می گردد. دبیرخانه این کمیته در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قرار دارد.

تبصره 3- موضوعات فعالیت و اتخاذ تصمیم این کمیته عبارتند از هرگونه موارد اجرایی و قوانین مزاحم ادامه فعالیت تولیدی بنگاههای فعال کشور، اعم از اعتبارات و تسهیلات ریالی و ارزی، قوانین و مالیات، قوانین تامین اجتماعی، قوانین زیست محیطی به جز شرایط حادی که محیط زیست را با خطر مواجه نماید، قوانین شهرداری، قوانین گمرکی و موارد مشابه می باشد که اختلال در فعالیت های بنگاه تولیدی موضوع بررسی کمیته را ایجاد نموده.

بدین ترتیب با تصویب و لازم الاجراء شدن این قانون کلیه عوامل مختل کننده فعالیت بنگاه، با تصویب کمیته برای مدت قید شده در مصوبات که از سه سال از تاریخ لازم الاجراء شدن قانون نمی تواند تجاوز نماید، به حالت تعلیق در خواهد آمد. کمیته مجاز به اتخاذ تصمیم در خصوص طرحهای ایجادی و یا توسعه ای نبوده و ورود به حیطه این موضوعات ممنوع و تنها برای حفظ و بقاء بنگاههای تولیدی موجود مجاز به اتخاذ هرگونه تصمیمی می باشد.

تبصره 4- در صورت تصویب کمیته تبصره 2، عملیات اجرائی برای بازداشت، توقیف و مزایده و حراج اموال و سایر وثائق بنگاههای تولیدی خصوصی و تعاونی بدهکار مالیاتی و تامین اجتماعی و بانکهای دولتی و خصوصی و موسسات مالی دارای مجوز از بانک مرکزی و همچنین موسسات مالی خصوصی فاقد مجوز، برای مدت سه سال از تاریخ لازم الاجراء شدن این قانون تعلیق می گردد. بنگاههای تولیدی که از سال 1385 به بعد تعطیل شده اند در صورت انجام فعالیت مجدد مشمول حکم این تبصره می شوند.

تبصره 5- در صورت تصویب کمیته تبصره 2، اعمال ماده (2) قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی برای مدیران بنگاههای تولیدی خصوصی و تعاونی، به جز جرائم عمدی، از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون به مدت سه سال ممنوع می باشد و مدیران بنگاههای تولیدی که از این بابت در بازداشت باشند، از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون فورا آزاد می شوند.

تبصره 6- در صورت تصویب کمیته تبصره2، کلیه بانکها و موسسات مالی و اعتباری دولتی و خصوصی دارای مجوز از بانک مرکزی و یا موسسات مالی فاقد مجوز مکلفند در صورت درخواست شرکت های تولیدی، اقدام به توافق برای نحوه پردادخت بدهی نمایند. کلیه جرائم بنگاههای تولیدی که پس از این توافق و حسب برنامه زمان بندی توافق شده، اقدام به تسویه تسهیلات معوق خود نمایند، بخشیده می شوند. زمان بندی جدید و نرخ سود تنها مشمول اصل بدهی می گردد. نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار در زمان ایجاد، ملاک محاسبات موضوع این تبصره می باشد.

تبصره 7- در صورت تصویب کمیته تبصره 2، بانکها و موسسات مالی و اعتباری دولتی و خصوصی دارای مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و موسسات مالی خصوصی فاقد مجوز، مجاز به دریافت سود و کارمزد بیش از نرخ مصوب شورای پول و اعتبار نمی باشند.

تبصره 8- در صورت تصویب کمیته تبصره 2، نرخ مالیات بردرآمد موضوع جزء های (2) و (3) بند "الف" و جزء (1) بند "ب" ماده (96) قانون مالیات های مستقیم به صورت موقت در سه سال موضوع اجراء این قانون از بیست و پنج درصد (25%) کاهش می یابد.

تبصره 9- در صورت تصویب کمیته تبصره 2، حق بیمه سهم کارفرما در بنگاههای تولیدی خصوصی و تعاونی از بیست و سه درصد (23%) به هشت درصد (8%) تقلیل یافته و پانزده درصد (15%) باقیمانده از تاریخ لازم الاجراء شدن این قانون به مدت سه سال از سوی دولت و از منابع پیش بینی شده این قانون پرداخت می شود.

تبصبره 10- بنگاههای فعالی که سطح اشتغال موجود را حفظ و یا افزایش دهند مشمول حکم این ماده خواهند بود. مرجع تشخیص و تایید، سازمان های مذکور در تبصره 1، حسب مورد خواهند بود. مدیران کل سازمانهای ذیربط طرف استعلام کمیته موضوع تبصره 2 در خصوص ارائه تاییدیه های خواستار شده در خصوص هر موضوعی، شخصا در مقابل قانون مسئول صحت تاییدیه های صادر شده می باشند و هرگونه اهمال در این خصوص مستوجب تعقیب قضائی می باشد.

تبصره 11- از آنجایی که حفظ شرکت های تولیدی فعال موجود در اولویت می باشد، بانکهای دولتی و خصوصی دارای مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف به تامین سرمایه در گردش بنگاههای تولیدی دارای مصوبه کمیته تبصره 2 این ماده از محل منابع داخلی خود و یا منابع در اختیار به موجب این قانون و تا سقفی که توسط کمیته تعیین گردیده می باشند.

تبصبره 12- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است، حداقل معادل مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون (3.500.000.000) دلار از منابع صندوق توسعه ملی را
 

جواد277

Well-Known Member
کاربر فعال
نزد بانکهای صنعت و معدن، کشاورزی، ملی و سپه سپرده گذاری نماید تا مبلغ مذکور از سوی بانکهای عامل و با معرفی وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت یا وزارت جهاد کشاورزی و یا وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی حسب مورد و تایید کمیته موضوع تبصره 2 این ماده به مصرف تامین مواد اولیه خارجی مورد نیاز بنگاههای تولیدی مصوب کمیته برسند. تسویه ارز به نرخ زمان معامله استناد در بانک کارگزار می باشد. چنانچه محدودیت گشایش اعتبارات اسنادی برای بنگاه موضوع تصویب کمیته تبصره 2 باشد، نحوه عمل طبق تصمیم کمیته مزبور بر اساس نظر نماینده بانک مرکزی استان عضو کمیته تعیین و ابلاغ می گردد.

تبصره 13- بانکها در صورت عدم اجرای تعهدات و قراردادها و یا تعلیق تسهیلات تعهد شده، ملزم به پرداخت جریمه دیرکرد با نرخ سود رایج هستند.

تبصره 14- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است همه ساله، برای شرکت هایی که تصویب کمیته تبصره 2 را دارا می باشند حداقل مبلغ سیصد هزار (300.000) میلیارد ریال در قالب تسهیلات خرید کالاهای تولیدی شرکت های تولیدی صنعتی و معدنی، کشاورزی و شرکت های صادراتی بخش خصوصی و تعاونی موضوع این قانون و دارای مصوبه کمیته تبصره 2 برای خریداران تخصیص دهد. نرخ سود این تسهیلات مطابق مصوبات شورای پول و اعتبار بوده و مبلغ آن نیز برای سالهای آتی، با تصویب هیات وزیران، متناسب با رشد تولیدات صنعتی، معدنی و کشاورزی افزایش خواهد یافت. شرط مندرج در تبصره 19 این قانون برای استفاده از این تسهیلات الزامی و غیر قابل تخطی می باشد.

تبصره 15 – کلیه بانکها مکلفند برای شرکت های تولیدی دارای مصوبه کمیته تبصره 02 با دریافت نقدی حداکثر 10 درصد (10%) مبلغ گشایش اعتبار از شرکت تولیدی و اخذ اسناد تجاری، مبادرت به گشایش اعتبار تنها برای ورود مواد اولیه نمایند.

تبصره 16- گمرک ایران موظف است برای شرکت های دارای مجوز کمیته تبصره 2 فوق با اخذ ضمانت نامه بانکی یا بیمه نامه یا سفته و یا سایر تضمین های معتبر، نسبت به ترخیص کالا اقدام به حداکثر تا یک سال پس از ترخیص کالا نسبت به دریافت حقوق ورودی اقدام نماید.

تبصره 17- محاسبه حقوق ورودی در روز ترخیص برای هر کالا با نرخ ارز در روز ثبت سفارش کالا خواهد بود.

تبصره 18 – تعرفه حقوق ورودی مواد اولیه شرکت های تولیدی، با منشاء ارز صادرات غیر نفتی، بیست درصد (20) کمتر از کالاهای وارداتی با سایر ارزها خواهد بود.

تبصره 19- شرکت های تولیدی موضوع این ماده می بایست حداقل دارای سی درصد(30 %) ارزش افزوده باشند.

تبصره 19- شرکت های تولیدی موضوع این ماده می بایست حداقل دارای 30 درصد ارزش افزوده باشند. شرکت های تولیدی دارای درصد بالاتر ارزش افزوده در اولویت بالاتر قرار می گیرند. وزارت صنعت، معدن و تجارت و یا وزارت جهاد کشاورزی حسب مورد به همراه وزارت امور اقتصادی و دارایی مرجع تشخیص و اعلام و صدور تاییدیه به کمیته موضوع تبصره 2 می باشند.

تبصره 20- مزایا و حمایت های موضوع این ماده توسط شرکت های تولیدی، صرفاً می بایست در خصوص موضوع فعالیت تولیدی واحد مربوطه به کار برده شود. در صورت تخطی و استفاده از منابع حاصل از مزایای این ماده در غیر موضوع تصویب شده و موضوع فعالیت واحد تولیدی، موجب فسخ و توقف کلیه حمایت های معمول شده گردیده و کلیه بدهی ها به همراه جرایم مربوطه تبدیل به دین حال گردیده و توسط کمیته موضوع تبصره 2 این ماده به نهاد قضائی معرفی و حداکثر مجازات های در نظر گرفته شده در قوانین موضوعه، برای اشخاص حقوقی و یا حقیقی متخلف خواهد بود.

تبصره 21- برحسب تصویب کمیته تبصره 2 و حداکثر تا سقف 50 درصد سود تسهیلات سرمایه در گردش موضوع تبصره 11 این قانون، توسط دولت از محل سهمیه بخش تولید قانون هدفمندی یارانه ها تامین می گردد.

ب- تامین منابع مورد نیاز

تبصره 22- بنگاه های تولیدی که مصوبه کمیته تبصره 2 این قانون را دریافت می نمایند مکلفند ظرف مدت 2 ماه از تاریخ تصویب، گزارش و تاییدیه موسسات حسابرسی که دارای رتبه بندی الف یا ب از جامعه حسابداران رسمی ایران می باشند را مبتنی بر اعلام و تایید مصرف وامها و تسهیلات دریافتی از شبکه بانکی ایران از سال 1385 تا پایان سال 1392 را تنها در بنگاه تولیدی خود به کار گرفته اند. اعلام خلاف و کذب این موضوع، اشخاص حقیقی یا حقوقی مسئول اداره بنگاه را مشمول حکم تبصره 20 فوق می نماید.

تبصره 23- بلافاصله پس از لازم الاجراء شدن این قانون بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است مبلغ 450 هزار میلیارد ریال از محل منابع مالی در اختیار شبکه بانکی به نحوی که مقتضی می داند فراهم نموده و به وزیر مربوطه اعلام نماید. مصرف منابع تامین شده در غیر محل مصوبات کمیته تبصره 2، غیرقانونی بوده و مرتکبین آن قابل تعقیب کیفری می باشند. نحوه عملیات اجرایی استفاده از منابع فراهم شده این تبصره طبق آیین نامه یا خواهد بود که وفق مفاد مندرج در تبصره 32 تهیه گردد.

تبصره 24- کلیه بانکها و موسسات اعتباری موظفند از تاریخ تصویب این قانون و حداکثر تا مدت 5 سال (سالانه حداقل 20 درصد)، اموال و دارایی های (اعم از منقول، غیرمنقول، سهام و سرقفلی) مازاد خود را واگذار نمایند و تنها به انجام وظایفی که در ماده 2 قانون عملیات بانکی بدون ربا مصوب 1362/6/8 درج گردیده مبادرت نمایند. منظور از اموال و دارایی های مازاد، اموال و دارایی هایی است که به تملک موسسات اعتباری و شرکت های تابعه (شرکت هایی که بانکها و موسسات اعتباری به صورت مستقیم یا غیرمستقیم مالک بیش از 50 درصد سهام آن بوده و یا این که اکثریت اعضای هیات مدیره آن را تعیین نمایند) درآمده است. در صورت عدم انجام تکالیف موضوع این ماده، بانک مرکزی ج.ا.ا با اخطار قبلی، نسبت به لغو صلاحیت حرفه ای مدیران بانک اقدام و با تصویب شورای پول و اعتبار وفق بند (د) ماده 39 قانون پولی و بانکی کشور مصوب 1351/4/18 اقدام نماید. بانک مرکزی ج.ا.ا مسئولیت حسن اجرای این ماده را بر عهده دارد. مابه التفاوت حاصل از فروش اموال و دارایی های مازاد نسبت به مبلغ قیمت دفتری و هزینه های فروش، منحصراً به حساب افزایش سرمایه بانک منظور خواهد شد. 30 درصد افزایش قدت وام دهی بانک ها از این محل منحصراً در اختیار تامین منابع مالی مورد نیاز این قانون قرار گرفته و مابقی آن در اختیار طرح های ایجادی یا تکمیلی و سایر موارد به تشخیص هیات وزیران قرار می گیرد. وجوه حاصل از این تبصره از پرداخت مالیات و سود سهم (در خصوص بانک های دولتی سود سهم دولت) معاف است حکم این ماده از مقررات عام و خاص مغایر مستثنی است.

تبصره 25- معادل یک درصد از درآمد حاصل از صادرات نفت خام و میعانات گازی از سال 1393 طی مدت 5 سال صرفاً برای افزایش سرمایه بانکهای دولتی اختصاص می یابد. 30 درصد افزایش قدرت وام دهی بانکها از این محل منحصراً در اختیار طرح های ایجادی یا تکمیلی و سایر موارد به تشخیص هیات وزیران قرار رمی گیرد. در سال 1393 سهم صندوق توسعه ملی موضوع بند (ب) تبصره 2 ماده واحده قانون بودجه سال 1393، 28 درصد تعیین می گردد.

الف: یک درصد مذکور در این ماده بیش از هرگونه تسهیم از قبیل سهم وزارت نفت، صندوق توسعه ملی و سایر موارد مشابه خواهد بود.

تبصره 26- سقف ردیف درآمدی 210110 جدول شماره 5 قانون بودجه سال 1393 کل کشور موضوع جزء (ب) تبصره 2 ماده واحده، 150 هزار میلیارد ریال افزایش می یابد و به عبارت زیر در جزء مذکور جایگزین عبارت "خزانه داری کل کشور مکلف است... پرداخت نماید" می شود:

"خزانه داری کل کشور مکلف است تا سقف 75 هزار میلیارد ریال از وجوه واریزی را جهت تقویت بنیه دفاعی از محل ردیف 121-530000 ستاد کل نیروهای مسلح به نیروهای مسلح وابسته بر اساس موافقتنامه با معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور پرداخت نماید و تا سقف 75 هزار میلیارد ریال وجوه واریزی را از محل ردیف 138-530000 بابت تسویه بدهی دولت به بانک های دولتی و افزایش سرمایه دولت نزد بانک های مذکور با تشخیص و تصویب مجمع عمومی بانکها به بانک های مذکور پرداخت نماید. 30 درصد افزایش قدرت وام دهی بانک ها از این محل منحصراً در اختیار تامین مالی مورد نیاز این قانون قرار گرفته و مابقی آن در اختیار طرح های ایجادی یا تکمیلی و یا سایر موارد به تشخیص هیات وزیران قرار می گیرد. تخصیص وجوه این بند به ردیف های 121-530000 و 138-530000 به نسبت منابع واریز شده به ردیف درآمدی 210110 خواهد بود"

تبصره 27- در بند (الف) تبصره (3) ماده واحده قانون بودجه سال 1393 کل کشور بعد از عبارت "جدول شماره (5) این قانون واریز نماید" عبارت زیر اضافه می شود:

"صد در صد وجوده حاصل از واگذاری باقیمانده سهام دولت در بانک ها و بیمه های مشمول واگذاری، به تشخیص و تصویب مجمع عمومی بانک ها به افزایش سرمایه بانک های دولتی اختصاص می یابد" سی (30) درصد افزایش قدرت وام دهی بانک ها از این محل منحصرا در اختیار تامین منابع مالی مورد نیاز این قانون قرار گرفته و مابقی آن در اختیار طرح های ایجادی یا تکمیلی و یا سایر موارد به تشخیص هیئت وزیران قرار می گیرد.

تبصره 28- بانک های دولتی مکلفند تفاوت ناشی از سود تسعیر دارائی ها و بدهی های ارزی خود را پس از وضع زیان احتمالی سال جاری و انباشته بانک، در حسابی تحت عنوان (اندوخته ناشی از تسعیر ارز)، نگهداری و پس از طی تشریفات قانونی به حساب سرمایه منظور نمایند. سی (30) درصد افزایش قدرت وام دهی بانک ها از این محل منحصرا در اختیار تامین منابع مالی مورد نیاز این قانون قرار گرفته و مابقی آن در اختیار طرح های ایجادی یا تکمیلی و یا سایر موارد به تشخیص هیئت وزیران قرار می گیرد. تفاوت ناشی از تسعیر دارائی ها و بدهی های ارزی بانک های دولتی مشمول مالیات نمی باشد.

تبصره 29- افزایش توان اعتباری بانک های دولتی و حسب مورد بانک های غیر دولتی و موسسات اعتباری ناشی از اجرای تبصره های 24، 26، 25 و 27 این قانون طبق دستورالعملی که به طور مشترک توسط وزارت امور اقتصادی و دارائی و بانک مرکزی ج.ا.ا و با لحاظ مواد 2 و 3 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار مصوب 16/11/1390 ابلاغ می گردد، صرف اعطای تسهیلات به واحدهای موضوع تبصره های این قانون، پس از تصویب کمیته تبصره 2 می گردد.

تبصره 30- در صورت وجود کمبود منابع مالی مورد نیاز موضوع حمایت های این قانون، منابع مورد نیاز باقیمانده می تواند از محل افزایش در حقوق ورودی کالاهای لوکس و همچنین مالیات ارزش افزوده آنها و سهمیه تولید در قانون هدفمندی یارانه ها و کمبود آن از صندوق توسعه ملی تامین گردد.

تبصره 31- در راستای حصول به توسعه اقتصادی پایدار در سال اقتصاد مقاومتی، دولت موظف است حداکثر در مدت 6 ماه از تاریخ لازم اجرا شدن این قانون نسبت به تدوین و ارائه راهبرد توسعه اقتصادی و توسعه صنعت و معدن و کشاورزی کشور را تهیه تا در قالب یک قانون مادر مورد تصویب قرار گیرد.

تهیه این قانون در هیئتی متشکل از:

الف- نمایندگان منتخب مقام معظم رهبری

ب- نمایندگان منتخب هیئت دولت

ج- نمایندگان منتخب مجلس شورای اسلامی

د- نمایندگان منتخب قوه قضاییه

ه- نمایندگان منتخب مجمع تشخیص مصلحت نظام

و- نمایندگان منتخب اساتید دانشگاه های اقتصادی کشور
 

جواد277

Well-Known Member
کاربر فعال
دیروز یکشنبه 96/5/15 یک حقوقی زیر یک درصد حدود 500 هزار تا فروخت که در تاریخ 2الا 3ساله این سهم بی سابقه بود این حجم معاملات وامروز هم در قیمتهای 173تومان ناظر معاملات زیر 20 هزار تای ان را تایید نکرد ببینم خدا چه میخواهد سهمی گمنام با داراییهای بسیار زیاد وسرمایه بسیار کم که کسی هم ان را ندارد
 

aboori

New Member
عضو تازه
دیروز یکشنبه 96/5/15 یک حقوقی زیر یک درصد حدود 500 هزار تا فروخت که در تاریخ 2الا 3ساله این سهم بی سابقه بود این حجم معاملات وامروز هم در قیمتهای 173تومان ناظر معاملات زیر 20 هزار تای ان را تایید نکرد ببینم خدا چه میخواهد سهمی گمنام با داراییهای بسیار زیاد وسرمایه بسیار کم که کسی هم ان را ندارد
سلام،
آیا معاملات 500000 تأیید شده است؟
 

جواد277

Well-Known Member
کاربر فعال
با توجه به تولیدات وگرانی فولات شرکت فولاد غرب اسیا که سهامدار ان معیار است ارزشمندتر از گذشته شده است
 

جواد277

Well-Known Member
کاربر فعال
البته دارایهای این سهم بسیار زیاد است ولی چون دست کسی نیست ارزش موشکافی و شفاف کردن بیشتر ان را ندارد اگر شناوری سهم بالاتر رفت انشالله این سهم را بیشتر به بازار معرفی خواهم کرد هر چند میدانم باز یک مشته ..................باز مخالفت و تخریب سهم را شروع خواهند کرد سهمی که دست کمتر از 500 نفر است
 

aboori

New Member
عضو تازه
خیلی ممنونم از توضیحاتتون.
آیا معاملات 500000 تأیید شده است؟
چرا معاملات این سهم تأیید نمیشود؟
 

جواد277

Well-Known Member
کاربر فعال
خیلی ممنونم از توضیحاتتون.
آیا معاملات 500000 تأیید شده است؟
چرا معاملات این سهم تأیید نمیشود؟
بله ان 500 هزار تا تایید شده است
اما درمورد تایید معاملات در روزهای دیگر مثل امروز باید بالای 20 زهر تا معامله بشود تا تایید بشود وچون این سهم دست افراد بسیار کمی است وکسی ان را ندارد وانهایی هم که دارند مثل خودم حتی یکدانه از سهم خود را در این قیمتها نمیفروشم ارزش این سهم با توجه به سرمایه گذاریهای گسترده ان نسبت به سرمایه بسیار کمش بسیار بسیار بیشتر از این قیمتهای است وهر دانه از این سهم زیر 1000 تومان حکم طلا را دارد
 
بالا