خپارس ( پارس خودرو )

hoor

Well-Known Member
کاربر فعال
یعنی من موندم این خپارس چرا به واسطه گزارش افتضاح خودرو و خساپا منفی 5 میخوره ؟
 

amini1856

Well-Known Member
کاربر فعال
یعنی من موندم این خپارس چرا به واسطه گزارش افتضاح خودرو و خساپا منفی 5 میخوره ؟
چیزی به 13 آبان نمونده روحانی هم که گفته نگران نباشید. بورس هم که تالار شیشه ای هست از همه جا زودتر میترسه.
ضمنا تو گروه خودرو چی هست که سود ده بشه. قیمت دلار رو ببین الان اگه پراید بشه 70 ملیون تازه میشه سربه سر
 

nazary1356

Well-Known Member
کاربر فعال
خپارس با توجه به اینکه محصولاتش خارجی است بیش تر ین افزایش نرخ محصولات را خواهد گرفت.
 

Mr.Optimist

Well-Known Member
کاربر فعال
خبرگزاری فارس:
رئیس سازمان بورس خبردادبازدهی ۹۵ درصدی بورس تهران در ۷ ماه امسال/ بررسی ابزار آتی سبد سهام
وی با بیان اینکه میزان بازده معامله‌گران در بورس و فرابورس طی سال جاری به ترتیب به ۹۵ درصد و ۹۲ درصد رسید و از نظر تنوع شرکت‌های مختلف هم‌اکنون ۵۹۰ شرکت در بورس و فرابورس درج یا پذیرش شده‌اند و در ۴۰ رشته مختلف صنعتی فعالیت می‌کنند.
لعنت بر دروغگو که دشمن خداست..
 

Mr.Optimist

Well-Known Member
کاربر فعال
اشتباه بزرگ سایپا در گزارش ۶ ماهه اصلاح می شود/ انتشار اصلاحیه امروز.
مدیرنظارت بر ناشران سازمان بورس از اصلاح اشتباه بزرگ در صورت های مالی ۶ ماهه و انتشار اصلاحیه طی امروز خبر داد.


سعید علیزاده در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، درباره اشتباه بزرگ سایپا در جریان انتشار صورت های مالی 6 ماهه اظهار داشت: بعد از انتشار این گزارش، مراتب به اطلاع مدیران "خساپا" رسانده و مقرر شد طی روز جاری این اشتباه اصلاح و گزارش اصلاحیه منتشر شود.

وی در برابر این سئوال که آیا در ج قیمت 44 هزار تومانی برای فروش هر دستگاه آریو و تفاوت 252 میلیارد تومانی در صورت های مالی عمدی بوده یا سهوی، توضیح داد: به گفته مدیران سایپا، این اعداد جابجا شده اند و عمدی هم در کار نبود. قرار است با دریافت اطلاعات جدید ، این موضوع بررسی شود..

براساس این گزارش، سایپا با انتشاره گزارس عملکرد نیمه اول سال که با افزایش 320 درصدی زیان نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو شد ( از 290 ریال سال قبل به 437 ریال سال جاری ) اشتباه بزرگی را در محاسبات منتشر کرد که با بازتاب زیادی در فضای مجازی و اعتراض فعالان مواجه بود و از آن به عنوان "شاهکار صورت سازی بزرگ در گزارش 6 ماهه " یاد شد.

این شرکت، قیمت فروش هر دستگاه آریو در سال گذشته را 46 میلیون تومان و در سال جاری 44 هزار تومان محاسبه کرده بود که معادل قیمت پیکان قبل از انقلاب است و طی آن به دلیل تولید و فروش 5 هزار و 323 دستگاه از این محصول و کاهش 252 میلیارد تومان سود ناخالص ، منجر به زیان عملیاتی 281 میلیارد تومانی شده است.
حرومخورای دزد سه ساله با این شارلاتان بازی پول سهامداران خردو میخورن هیچ مسئول اسکولی هم صداش در نمیاد قیمت 200 تومنی سهم 3 سال پیش شده 100 تومن ولی شاخص بورس از 2 برابرم بیشتر شده.اوضاع همه خودریا همینه.
 

888888

Well-Known Member
کاربر فعال
زمزمه های افزایش قیمت خودرو جدی شدسه شنبه ۱۳۹۷/۰۸/۰۸ 19:11


رئیس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق تهران می‌گوید: در آینده پیش‌بینی می‌شود خودروسازان قیمت محصولات خود را بین ۶۰ تا ۸۰ درصد افزایش دهند.

محمدرضا نجفی منش درباره وضعیت قیمت خودرو گفت: قیمت خودروهای ایرانی در کارخانه و کف بازار متفاوت است. در نظر داریم با گران کردن خودروها از محل درب کارخانه قیمت این محصولات را با قیمت کف بازار همسان‌سازی کنیم تا با اجرای این طرح به نوعی واسطه بازی یا دلالی کاهش یابد.
 

human1

Well-Known Member
کاربر فعال
منتظرن به وقتش اعلام کنن تا یه موج صعودی قوی با لیدری خودروییا شروع بشه شاید اون وقت شروع تحریما باشه
 

888888

Well-Known Member
کاربر فعال
پیشنهاد افزایش ۵۰ درصدی قیمت خودروشنبه ۱۳۹۷/۰۸/۱۹ 8:25
به اعتقاد مشاور مدیرعامل سایپا خودرو‌های ساخت داخل باید ۵۰ درصد افزایش قیمت بدهند تا تولید آن‌ها به‌صرفه شود. خودرو‌های خارجی هم که درصد ساخت داخل آن‌ها کم است، به صورت CKD تولید می‌شوند و ۸۰ تا ۸۵ درصد قطعات آن‌ها از خارج تأمین می‌شود، از نرخ ارز بیشتر تأثیر می‌گیرند. او بهترین راه برای تعیین قیمت خودرو را رفتن به حاشیه بازار می‌داند زیرا در این صورت است که نرخ واقعی خودرو مشخص می‌‎شود.


افزایش قیمتی که در ماه های گذشته در بازار خودرو اتفاق افتاد؛ اگر غیررسمی هم بود، حال خودروسازان طرح پیشنهادی افزایش ۵۰ درصدی نرخ را به صورت رسمی روی میز دارند. سعید باستانی، عضو کمیسیون صنایع مجلس خبر داده که بعد از تعطیلات، این کمیسیون درباره افزایش قیمت خودرو به جمع بندی خواهد رسید.

به گزارش روزنامه شرق، آن طور که سعید مدنی، مشاور مدیرعامل سایپا اعلام می کند: برای خودرو هایی که بخش عمده قطعات آن در داخل ساخته می شود، با توجه به افزایش نرخ ارز و هزینه های سربار آن، حداقل باید یک افزایش ۵۰ درصدی اعمال شود تا ساخت خودرو دارای منطق اقتصادی شود؛ البته رقمی که او پیشنهاد می دهد از نگاه علی شکوهی کارشناس خودرو، منطبق بر کشش بازار نیست. حال باید منتظر ماند و دید پس از پایان تعطیلات مجلس، نمایندگان خانه ملت چه میزان افزایش قیمت برای خودرو را به تصویب می رسانند و شورای رقابت چگونه درباره تغییر نرخ این محصول، تصمیم گیری خواهد کرد. قیمت پراید این روز ها همچون نرخ تصادفات جاده ای این خودرو، روندی صعودی به خود گرفته است.

خودرویی که از لحاظ کیفیت مطلوبیت کافی برای مصرف کننده ندارد، در بازار آزاد ۴۰ میلیون تومان قیمت گذاری می شود. اگرچه نمایشگاه داران می گویند که در قیمت های اعلام شده برای بازار کسی مایل به خرید و فروش نیست، اما متقاضیان می توانند پراید را در کارخانه اگر با خلف وعده تولیدکننده مواجه نشود، به قیمت ۲۲ میلیون تومان خریداری کنند. وضعیت بقیه خودرو ها هم بهتر از پراید نیست. محصولات شرکت های سازنده خودرو، با اختلاف قیمتی بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان بین کارخانه تا بازار، در حال معامله هستند. شاید این اختلاف معنی دار قیمت ها، تغییر نرخ ارز و رشد قیمت مواد اولیه، مجلس را بر آن داشته که بعد از تعطیلات برای تغییر قیمت این محصول، تصمیم بگیرد. آن طور که سعید باستانی، عضو کمیسیون صنایع مجلس به تسنیم گفته است: بعد از اتمام تعطیلات مجلس این کمیسیون با برگزاری جلسه ای نظرات موافقان و مخالفان افزایش قیمت خودرو را بررسی می کند و در نهایت به جمع بندی خواهد رسید.


قیمت تمام شده پراید بیش از ۳۰ میلیون تومان
مسئولان صنعت خودروسازی بر این باورند که ثبات قیمت، واحد های تولیدی آن ها را زیان ده کرده است. چندی پیش دو خودروساز بزرگ کشور به صورت رسمی زیان دهی خود را اعلام کردند. سعید مدنی، مشاور مدیرعامل سایپا در گفتگو با «شرق» درباره اینکه قیمت خودرو چقدر باید باشد که خودروسازی از حالت زیان دهی خارج شود، واگذاری تصمیم گیری در رابطه با قیمت ها به سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده را منطقی ترین راه معرفی می کند.


او می گوید: سازمان حمایت قاعدتا باید مابه التفاوت نرخ ارز (که تأثیر آن روی خودرو های حتی با میزان بالای ساخت داخل هم دیده خواهد شد) را محاسبه و در قیمت های جدید اعمال کند.


به گفته مدنی، خودرویی مثل پراید هزارو ۵۰۰ تا دو هزار دلار هزینه ارزی برای کشور دارد. اگر این رقم را در مابه التفاوت سه تا ۹ هزار تومان (بسته به استفاده از ارز نیمایی یا ارز بازار ثانویه) ضرب کنیم، پراید حداقل ۹ میلیون تومان بابت تعدیل نرخ ارز باید افزایش قیمت داده شود تا روند تولید این محصول کاهش نیابد.


او اضافه می کند: در حال حاضر پراید ۲۲ میلیون تومان در کارخانه قیمت دارد و باید بهای آن به بالای ۳۰ میلیون تومان برسد. زیرا به جز تغییر نرخ ارز، هزینه خرید های ریالی تولیدکنندگان خودرو نیز به دلیل تغییر قیمت ها با افزایش مواجه شده است.


تغییر قیمت خودرو های خارجی بیش از خودرو های ساخت داخل
به اعتقاد مشاور مدیرعامل سایپا خودرو های ساخت داخل باید ۵۰ درصد افزایش قیمت بدهند تا تولید آن ها به صرفه شود. خودرو های خارجی هم که درصد ساخت داخل آن ها کم است، به صورت CKD تولید می شوند و ۸۰ تا ۸۵ درصد قطعات آن ها از خارج تأمین می شود، از نرخ ارز بیشتر تأثیر می گیرند. او بهترین راه برای تعیین قیمت خودرو را رفتن به حاشیه بازار می داند زیرا در این صورت است که نرخ واقعی خودرو مشخص می ‎شود. به گفته مدنی وقتی تقاضا و میزان ظرفیت تولید با هم برابر باشد، خودرو به قیمت واقعی به فروش خواهد رسید، اما اگر تقاضا از ظرفیت تولید خودرو کمتر باشد، خودروساز با مازاد ظرفیت مواجه می ‎شود. بنابراین ناگزیر است یا قیمت خود را پایین بیاورد یا شرایط مناسب برای فروش لیزینگی (اقساطی) در نظر بگیرد تا محصولش به فروش برسد. او ادامه می دهد: اگر قیمت خودروی تولیدشده در کارخانه تفاوت معنی دار با بازار داشته باشد، سرمایه های سرگردان به سمت بازار خودرو جلب می شوند. برای مقابله با هجوم سرمایه های سرگردان و ایجاد تقاضای کاذب، باید خودروسازان محصول را به قیمت روز به مشتریان تحویل دهند، بنابراین اگر سوداگرانی در بازار قیمت ها را بالا ببرند، به دلیل اینکه محصول تحویلی به آن ها با قیمت روز نرخ گذاری می شود، از ثبت نام برای خودرو صرف نظر خواهند کرد.
او تأکید می ‎کند: برای جلوگیری از تخلف کارخانه ها و کاهش ندادن تولید با هدف افزایش قیمت ها، دولت باید کنترل های لازم را انجام دهد.


نبود کشش در بازار
اگرچه مشاور مدیرعامل سایپا از نیاز به افزایش ۵۰ درصدی قیمت ها سخن می گوید، اما علی شکوهی، کارشناس خودرو، در گفتگو با «شرق» از نبود کشش در بازار برای چنین افزایشی خبر می دهد.


او می گوید: افزایش قیمت خودرو با توجه به تغییر هزینه های بالاسری الزامی است، اما افزایش ۵۰ درصدی قیمت هم امکان پذیر نیست. خودروسازان یا باید افزایش قیمت ها را در سطح پایین تری ببینند یا با شرایطی که برای فروش ایجاد می کنند، مشتری را ترغیب به خرید کنند.


شکوهی ادامه می دهد: باید افزایش قیمت ها به صورت پلکانی انجام شود تا با بازار به تدریج سازگار شود؛ یعنی خودروسازان به جای افزایش۵۰ درصدی در ابتدا باید پنج تا ۱۰ درصد افزایش قیمت بدهند، بعد اگر بازار کشش داشت قیمت ها را بالاتر ببرند تا هزینه هایشان پوشش داده شود. به گفته او خودروسازان باید روی افزایش قیمت سبد محصولات سودآور و پرطرفدار خود کار کنند. در گزارش هایی که به تازگی منتشر شده است، سایپا در محصول کیا سراتو و پراید بیشترین سود را داشته و ایران خودرو هم در خانواده سمند شاهد بیشترین سودآوری بوده است. این کارشناس خودرو بر کاهش هزینه های بنگاه داری و هزینه های مدیریتی شرکت های خودروسازی هم تأکید می کند. بخشی از هزینه های شرکت های خودروسازی به دلیل تورم نیروی انسانی است و شرکت های خودروسازی به دلیل کاهش نرخ اشتغال قادر به تعدیل نیرو نیستند. البته شکوهی یادآور می شود: خودروسازی های ایران بیشتر به تغییر تفکرات مدیریتی نیاز دارند تا از حالت رکود خارج شوند. صرفا نباید به بحث تعدیل نیرو توجه کرد. او اضافه می کند: یکی از مشکلات ما بحث هزینه های مالی و هزینه تأمین سرمایه است. یک شرکت خودروسازی برای فروش اقساطی خودرو باید منابع مالی را با سود حدود ۲۷ یا ۲۸ درصدی تأمین کند تا به تولید خود ادامه دهد. این رقم سود بالایی است که اگر دولت سازوکاری مالی طراحی کند تا هزینه های مالی کاهش یابد و نسبت به تأمین نقدینگی شرکت ها وارد عمل شود، به نتایج مطلوبی دست خواهیم یافت.


این کارشناس خودرو اضافه می کند: مشکل بزرگ تر شرکت های نیمه دولتی و دولتی این است که این شرکت ها از لحاظ دارایی های ثابت هزینه های سربار و... سنگین هستند. خیلی از هزینه ها را می شود پوشش داد و جلوی زیان های آتی را گرفت. دولت می تواند بازپرداخت وام ها را تسهیل کند. دوره پرداخت برای وام ایجاد کند یا با درنظرگرفتن یک دوره تنفس برای وام، به واحد های خودروسازی کمک کند.
 

Mr.Optimist

Well-Known Member
کاربر فعال
.
ظاهرا فقط میخواستن سهامو در قیمتهای بالا به مردم بندازن که بعد از موفقیت دوباره صفهای فروشو چیدن تا باز 50-60درصد بکش پایین و باز از نو تبلیغات دروغو شروع کنن .بیناموسهای دزد بی همه چیز
 

arman1212002

Well-Known Member
کاربر فعال
خپارس تعدیل بالایی رو از افزایش نرخ می بره. شاید از همه خودرویی ها بالاتر
 

hoor

Well-Known Member
کاربر فعال
فعلا تو این دو هفته بیشترین حمایت رو این سهم بین خودروییها داشته .
 

سناتور1

Well-Known Member
کاربر فعال
عضو تازه



وزیر صنعت قولی بهتر و فراتر و بنیادی تر از 5 درصد زیر قیمت بازار به خودروسازان داده , ایشان تاکید بر ساماندهی صنعت خودرو داشته یعنی دولت باید هر آنچه ازدست اش بر می آید بکند تا صنعت خودرو پیشرو اقتصاد کشور شود.
این یعنی حمایت همه جانبه از صنعت خودرو ...

منتظر صف های خرید دیدنی تر فردا در گروه خودرو باشید.
 

nazary1356

Well-Known Member
کاربر فعال

بهنام محمدیان

Well-Known Member
کاربر فعال


وزیر صنعت قولی بهتر و فراتر و بنیادی تر از 5 درصد زیر قیمت بازار به خودروسازان داده , ایشان تاکید بر ساماندهی صنعت خودرو داشته یعنی دولت باید هر آنچه ازدست اش بر می آید بکند تا صنعت خودرو پیشرو اقتصاد کشور شود.
این یعنی حمایت همه جانبه از صنعت خودرو ...

منتظر صف های خرید دیدنی تر فردا در گروه خودرو باشید.

محض رضای خدا یک منبع و مدرکی می نوشتی که قولی بهتر و فراتر از 5 درصد زیر قیمت بازار رو داده ...
 
بالا