خودرو ( ایران خودرو )

محمودیا

Well-Known Member
کاربر فعال
#لایحه_تجدیدارزیابی_دولت

در این لایحه هیچ قید و شرطی و محدو یتی برای تجدید ارزیابی شرکتها در سال 98 دیده نشده است
کدام صنعت پتانسیل تجديد ارزیابی بیشتری دارد?

@bourse_hosein_zamani
 
لایک ها: bbaz

محمودیا

Well-Known Member
کاربر فعال
دولت با حفاظت از بازار سرمایه می توانست تنش های بازارهای کالایی را کنترل کند
✍️سعید مدنی؛ مدیرعامل اسبق سایپا

✅در تحلیل بازار خودرو در روزهای اخیر هم باید بگویم دلیل هجوم مشتریان به بازار و افزایش تقاضا برای خودرو در حالی که نیازی هم برای آن احساس نمی‌شود، اطلاع یا تحلیلی است که واسطه‌گران نسبت به آتیه بازار دارند و احساس می‌کنند قیمت‌های فعلی واقعی نیست. البته مصرف‌کننده واقعی هم در خرید تعجیل می‌کند چون از گرانی‌های بعدی بیم دارد. این البته تنها مشمول خودرو نیست و خیلی از کالاهای دیگر هم به وضعیت اینچنینی دچار شده‌اند. از آنجا که به معضل رکود تورمی دچار شده‌ایم، نگرانی عمومی به جان مردم و جامعه افتاده که ارزش پول ملی پیوسته سقوط می‌کند از این‌رو سعی می‌کنند به هر قیمتی اسکناس را به کالا تبدیل کنند. دولت اگر با حفاظت و تعمیق بازار سرمایه می‌توانست بهره‌وری و سود سرمایه‌گذاری در بورس را افزایش دهد و این منابع مالی را به سمت بازار سرمایه سوق می‌داد، بخشی از تنش پیش‌آمده در بازار کالا کاسته می‌شد. متاسفانه دولت‌ها در ایران با مکث و تعلل بسیاری اقدام به تصمیم‌گیری می‌کنند و این موضوع فعلاً ضربه خود را به اقتصاد ملی و معیشت آحاد جامعه وارد کرده است. دخالت دولت باید وقتی به سرانجام می‌رسید که ابتدای سال 97 بود و دلار تازه در حال اوج‌گیری بود نه اینکه بعد از 10 ماه پافشاری بر سرکوب قیمت خودرو، شرایط به این سطح برسد. بهترین راه برای مدیریت بازار اتخاذ تصمیمات هوشمندانه و فوری از سوی دولت و خودروسازان است. اگر در 10 ماهی که صرف پافشاری بر سرکوب قیمت خودرو شد، دولت و خودروسازان آرام‌آرام قیمت را تعدیل می‌کردند، نه‌تنها تولید این اندازه افت نمی‌کرد که سطح واسطه‌گری هم کمتر بود و چالش‌های خودروسازان هم کمتر بود.
مردم به سال 98 بدبین هستند و دلایل متعددی هم دارند. ما باید بدانیم تثبیت قیمت‌ها خدمت به مردم نیست و تنها التهابات را در بازار افزایش می‌دهد و مشکلات خودروسازان را افزایش می‌دهد. همین کار باعث شده تا مردم با توجه به وضعیت اقتصاد تصور کنند اگر امروز خودرو نخرند، سال بعد دیگر نخواهند توانست به خودرو دلخواه خود برسند. به همین دلیل هم هست که این طرح فروش پنج درصد زیر قیمت بازار به‌تنهایی برای خروج از شرایط فعلی بازار خودرو راهگشا نیست. در عوض یکی از مهم‌ترین کارهایی که خودروسازان باید در کنار افزایش تیراژ تولید انجام بدهند تا تعادل به بازار برگردد، تحویل تنها یک خودرو به مشتریانی است که در چند مدل مختلف خودرو پیش‌خرید یا ثبت نام کرده‌اند و در عوض با پرداخت 10 تا 15 درصد سود بالاتر از نرخ نظام بانکی، آنها را راضی به انصراف کند.
www.meyarco.com
 

bbaz

Well-Known Member
کاربر فعال
تسلا بخاطر استقبال خوب خریداراش قیمت خودروی مدل ۳ را از ۵۰ هزار دلار به ۳۵ هزار دلار کاهش داد
اینا مسلمونن نه ما
مثل ایران خودرو و سایپا مردم خودرو زیاد بخرن قیمت را 2 برابر میکنه و خودروهاشون رو هم تو یک ساعت میفروشن مردم اعتصاب کنن خودرو هم نخرن یه طرح میذارن هرچی خودرو دارن را تو 2 ساعت میفروشن یه گزارش هم میفرستن تو کدال اعلام میکنن ما خیلی بدبختیم زیانده هستیم.
باور نکن دوست عزیز. خود امریکایی ها اِند انداختن هستن. یه عمر به همه دنیا انداختن. خدا بهمون رحم کرده چین هست وگرنه اینا گوش عالم و ادم رو میبریدن. دیگه قیمت محصولات نایک و اپل رو مقایسه کنید دیگه با رقباشون.
چرا باور نکنیم دوست عزیز مشتری مداری همین هست دیگه با کم کردن قیمت کلی خودروی بیشتر میفروشن و سود بیشتری میکنند اینطوری هم خریدار راضی هست هم شرکت خودروساز نه مثل ایران که خریدار از روی ناچار مجبور هست بره ماشین بی کیفیت را چند برابر قیمت جهانی بخره، چین هست ولی شما هیچ وقت جنس آمریکای را با جنس چینی مقایسه نکن مثلا ماشینهای شورولت و فورد کجا خودروی جک و ام وی ام کجا آمریکایی ها هم خودروهاشون برای ایرانی ها گرونه که تعرفه میخوره و درآمدها پایینه برای بقیه مردم دنیا گرون نیست که ایرانی ها باید پول شورلت و فورد بدن ام وی ام سوار بشن ، یک سر به قیمت سهام خودروسازهای جهان داشته باشین قیمت سهام خودروسازهای ایران هم ببینید همون قیمت سهام ایران خودرو و سایپا خودش نشون میده این شرکتها چقدر داغون هستن به ریال خودمون اینقدر پایینه که پول یه آدامس هم نیست حالا به پول کشورهای دیگه ببینید چقدر بی ارزشه سهام خودروسازهای ایران.
تسلا قیمت‌ خودروهایش را بالا می‌برد
کدخبر:۵۸۶۷۱چهارشنبه، ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲:۴۴۲۹۲ بازدید

شرکت تسلا هم‌زمان با بستن تعدادی از نمایندگی‌هایش برای کاهش هزینه‌ها، قیمت خودروهای الکترونیکی‌اش را افزایش می‌دهد.

شرکت تسلا هم‌زمان با بستن تعدادی از نمایندگی‌هایش برای کاهش هزینه‌ها، قیمت خودروهای الکترونیکی‌اش را افزایش می‌دهد.
این شرکت اتومبیل‌سازی قبلا گفته بود که سه درصد افزایش قیمت شامل ماشین مدل ۳ (که مدل ارزان‌تری است) نمی‌شود.
تسلا اوایل ماه مارس گفته بود که تعدادی از نمایندگی‌هایش را می‌بندد تا کسری بودجه از مدل ۳ را جبران کند و بتواند این ماشین را با قیمت ۳۵۰۰۰ دلار در آمریکا عرضه کند.
حالا گفته می‌شود که با بسته شدن حدود نیمی از نمایندگی‌هایی که قرار بود بسته شوند، نیمی از بودجه مورد نظر صرفه‌جویی شده است.
تسلا می‌گوید باز نگه داشتن نمایندگی‌های بیشتر موجب می‌شود که قیمت جهانی این وسیله نقلیه به طور متوسط سه درصد بالا برود.
این شرکت ۳۷۸ نمایندگی و گاراژ تعمیر اتومبیل دارد اما اعلام نکرده که کدام‌یک از آن‌ها را خواهد بست.
شرکت تسلا گفت: "دو هفته اخیر ما تک تک نمایندگی‌ها را ارزیابی کردیم و تصمیم گرفتیم که تعداد قابل توجهی از آن‌هایی که قرار بود بسته شوند را باز نگه داریم. ما در ماه‌های آینده هم ارزیابی آن‌ها را ادامه می‌دهیم."
در حالی که شرکت تلاش می‌کند تا از افزایش قیمت مدل ۳ جلوگیری کند، نمونه‌های گران‌تر مانند "مدل اس" و "مدل ایکس" با افزایش قیمت روبرو خواهند شد. این مدل‌ها در حال حاضر تا ۸۷ هزار پوند قیمت دارند و البته مشتریان می‌توانند ماشین‌ها را تا ۱۸ مارس با قیمت فعلی بخرند.
تسلا همچنان قصد دارد فروش خودروهایش را به صورت اینترنتی انجام دهد و می‌گوید که به مشتریان خود در نمایندگی‌هایش آموزش می‌دهد که چگونه با موبایل‌ تسلا بخرند. فرآیندی که به گفته تسلا فقط چند دقیقه طول می‌کشد.
قبلا گفته شده بود که فروش اینترنتی به تسلا اجازه می‌دهد که قیمت‌ها را به طور متوسط تا ۶ درصد کاهش دهد و همچنین مدل ۳ را هم ارزان‌تر تحویل مشتری دهد.
این شرکت می‌گوید که "با سخاوتمندی ماشین‌هایش را پس می‌گیرد" تا از نیاز برای رانندگی آزمایشی توسط مشتریانش جلوگیری کند. مشتریان می‌توانند ماشین را هفت روز پس از استفاده یا پس از ۱۰۰۰ مایل (۱۶۰۰ کیلومتر) پس دهند.
تسلا گفته است بعضی نمایندگی‌ها که "بسیار در معرض دید" بودند و بسته شده‌اند، دوباره بازگشایی می‌شوند؛ البته با کارمند کمتر.
نمایندگی‌ها تعداد کمتری اتومبیل نگه می‌دارند و به مشتریانی خدمت ارائه می‌دهند که دوست دارند بلافاصله پس از خرید سوار ماشین جدیدشان شوند.
شرکت تسلا پس از گذراندن "سخت‌ترین سال" از زمان تاسیس، تصمیم به کم کردن قیمت‌ها گرفت. این شرکت در ژانویه اعلام کرد با بسته شدن حدود ۳۰۰۰ موقعیت شغلی، هفت درصد از ۴۵ هزار نیروی کارش را تعدیل می‌کند.
در آن زمان ایلان ماسک، بنیان‌گذار تسلا گفت که قیمت ماشین‌های شرکت هنوز "برای بیشتر مردم خیلی گران است."
 

شهاب556

Member
کاربر فعال
عضو تازه
مجمع رفتن واسه حقوقی هاست دوست عزیز، هیچ حقیقی عاقلی با هیچ سهمی مجمع نمیره. وقتی سود تقسیمی از قیمت سهم در روز باز گشایی کسر میشه مجمع رفتن با سهم چه ارزشی میتونه داشته باشه جز اتلاف وقت. حالا فکر کن سهم پی ای ۳ باشه ۹۰ درصدشم تقسیم کنه.

اون قدیما بود رسم بود بعد مجمع سهم مثبت میخورد، اگه شک داری کمی منتظر بمون بازگشایی تجارت رو ببین.

سهام خودرویی هم تو کف هستن، همه بازار هم اینو میدونن، خودتونم میدونید، ولی خب عده ای فکر میکنن زرنگ هستن فعلا از بقیه بازار نوسان میگیرن وقتش که شد شیفت میکنن رو خودرویی ها غافل از اینکه اکثرا این بازاره که از اونا نوسان میگیره.

من ترجیح میدم دو دستی بچسبم به سهمی مثل خودرو که کفش واسم اثبات شده ست، مطمئن م دیگه پایینی نداره. نوسان بقیه بازارم باشه برای بقيه.
جناب : اغلب مجامع سالانه سهام در تیر ماه می باشد در صورتیکه در گزارش عملکرد سه ماهه اول سال سود بیشتری نسبت به سال ما قبل اعلام کند باز شدن سهم به قیمت با کسر به اندازه سود تصویبی در مجمع نخواهد بود بلکه بالاتر خواهد بود همانطوریکه اگر گزارش سه ماهه اول قبل از زمان مجمع انتشار و سود اعلامی کمترنسبت همان دوره در سال ماقبل باشد باز شدن سهم با کسر بیشتری از مبلغ سود خواهد بود
 

pirouzan

Well-Known Member
کاربر فعال
عضو تازه
تسلا قیمت‌ خودروهایش را بالا می‌برد
کدخبر:۵۸۶۷۱چهارشنبه، ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲:۴۴۲۹۲ بازدید

شرکت تسلا هم‌زمان با بستن تعدادی از نمایندگی‌هایش برای کاهش هزینه‌ها، قیمت خودروهای الکترونیکی‌اش را افزایش می‌دهد.

شرکت تسلا هم‌زمان با بستن تعدادی از نمایندگی‌هایش برای کاهش هزینه‌ها، قیمت خودروهای الکترونیکی‌اش را افزایش می‌دهد.
این شرکت اتومبیل‌سازی قبلا گفته بود که سه درصد افزایش قیمت شامل ماشین مدل ۳ (که مدل ارزان‌تری است) نمی‌شود.
تسلا اوایل ماه مارس گفته بود که تعدادی از نمایندگی‌هایش را می‌بندد تا کسری بودجه از مدل ۳ را جبران کند و بتواند این ماشین را با قیمت ۳۵۰۰۰ دلار در آمریکا عرضه کند.
حالا گفته می‌شود که با بسته شدن حدود نیمی از نمایندگی‌هایی که قرار بود بسته شوند، نیمی از بودجه مورد نظر صرفه‌جویی شده است.
تسلا می‌گوید باز نگه داشتن نمایندگی‌های بیشتر موجب می‌شود که قیمت جهانی این وسیله نقلیه به طور متوسط سه درصد بالا برود.
این شرکت ۳۷۸ نمایندگی و گاراژ تعمیر اتومبیل دارد اما اعلام نکرده که کدام‌یک از آن‌ها را خواهد بست.
شرکت تسلا گفت: "دو هفته اخیر ما تک تک نمایندگی‌ها را ارزیابی کردیم و تصمیم گرفتیم که تعداد قابل توجهی از آن‌هایی که قرار بود بسته شوند را باز نگه داریم. ما در ماه‌های آینده هم ارزیابی آن‌ها را ادامه می‌دهیم."
در حالی که شرکت تلاش می‌کند تا از افزایش قیمت مدل ۳ جلوگیری کند، نمونه‌های گران‌تر مانند "مدل اس" و "مدل ایکس" با افزایش قیمت روبرو خواهند شد. این مدل‌ها در حال حاضر تا ۸۷ هزار پوند قیمت دارند و البته مشتریان می‌توانند ماشین‌ها را تا ۱۸ مارس با قیمت فعلی بخرند.
تسلا همچنان قصد دارد فروش خودروهایش را به صورت اینترنتی انجام دهد و می‌گوید که به مشتریان خود در نمایندگی‌هایش آموزش می‌دهد که چگونه با موبایل‌ تسلا بخرند. فرآیندی که به گفته تسلا فقط چند دقیقه طول می‌کشد.
قبلا گفته شده بود که فروش اینترنتی به تسلا اجازه می‌دهد که قیمت‌ها را به طور متوسط تا ۶ درصد کاهش دهد و همچنین مدل ۳ را هم ارزان‌تر تحویل مشتری دهد.
این شرکت می‌گوید که "با سخاوتمندی ماشین‌هایش را پس می‌گیرد" تا از نیاز برای رانندگی آزمایشی توسط مشتریانش جلوگیری کند. مشتریان می‌توانند ماشین را هفت روز پس از استفاده یا پس از ۱۰۰۰ مایل (۱۶۰۰ کیلومتر) پس دهند.
تسلا گفته است بعضی نمایندگی‌ها که "بسیار در معرض دید" بودند و بسته شده‌اند، دوباره بازگشایی می‌شوند؛ البته با کارمند کمتر.
نمایندگی‌ها تعداد کمتری اتومبیل نگه می‌دارند و به مشتریانی خدمت ارائه می‌دهند که دوست دارند بلافاصله پس از خرید سوار ماشین جدیدشان شوند.
شرکت تسلا پس از گذراندن "سخت‌ترین سال" از زمان تاسیس، تصمیم به کم کردن قیمت‌ها گرفت. این شرکت در ژانویه اعلام کرد با بسته شدن حدود ۳۰۰۰ موقعیت شغلی، هفت درصد از ۴۵ هزار نیروی کارش را تعدیل می‌کند.
در آن زمان ایلان ماسک، بنیان‌گذار تسلا گفت که قیمت ماشین‌های شرکت هنوز "برای بیشتر مردم خیلی گران است."
فقط یک آدم سطحی کم عمق و بیسواد به یک تیتر قناعت میکنه و از درک مفاهیم داخل متن عاجزه!
 

bbaz

Well-Known Member
کاربر فعال
جناب : اغلب مجامع سالانه سهام در تیر ماه می باشد در صورتیکه در گزارش عملکرد سه ماهه اول سال سود بیشتری نسبت به سال ما قبل اعلام کند باز شدن سهم به قیمت با کسر به اندازه سود تصویبی در مجمع نخواهد بود بلکه بالاتر خواهد بود همانطوریکه اگر گزارش سه ماهه اول قبل از زمان مجمع انتشار و سود اعلامی کمترنسبت همان دوره در سال ماقبل باشد باز شدن سهم با کسر بیشتری از مبلغ سود خواهد بود
عنایت نفرمودید، بحث سر اینه که مثلا سهمی ۵۰۰ تومنی اگه ۱۰۰ تومن تقسیمی در مجمع داشته باشه این مبلغ از قیمت سهم در روز بازگشایی کسر میشه و در بهترین حالت دو ماه بعد و در بدترین حالت دو سال بعد بهتون برگردونده میشه.

اینکه روزهای بعد از مجمع سهم چه روندی در پیش میگیره اهمیتی نداره، اگه کسی به روند سهم خوشبینه میتونه بعد از مجمع وارد بشه.

اما در مورد صادراتی ها و به اصطلاح دلاری ها هم سال ۹۸ مثل سال ۹۷ نخواهد بود. سال ۹۷ سال خاصی بود و عموما همه سهم ها هم بواسطه کاهش ارزش ریال رشد کردن ولی خب تو اصلاح شاخص خیلی سهم ها قیمتشون برگشت اما دلاری ها مخصوصا فلزی ها زیاد افتی نکردن. این اتفاقا پتانسیل بقیه بازار رو نشون میده نسبت به دلاری ها.

البته تحلیل ها و پیش بینی ها متفاوته. فقط گذر زمان هستش که میتونه صحت پیشبینی ها رو مشخص کنه، باید منتظر بود و دید.
 

pirouzan

Well-Known Member
کاربر فعال
عضو تازه
البته تحلیل ها و پیش بینی ها متفاوته. فقط گذر زمان هستش که میتونه صحت پیشبینی ها رو مشخص کنه، باید منتظر بود و دید.
بله تحلیل ها و پیش بینی ها متفاوته بد نیست یادی کنیم از صحت پیشبینی شاخص 140000و زاگرس3500 تومنی خودت که دیگه همه با این آدرس میشناسنت...خخخ
 

bbaz

Well-Known Member
کاربر فعال
بله تحلیل ها و پیش بینی ها متفاوته بد نیست یادی کنیم از صحت پیشبینی شاخص 140000و زاگرس3500 تومنی خودت که دیگه همه با این آدرس میشناسنت...خخخ
دقیقا رو شاخص ۱۹۷ هزار صحبت از شاخص ۱۴۰ تا ۱۵۰ کردم که البته تو مخیله خیلی ها نمیگنجید و تمسخر میکردن.

همون موقع از بازار خارج شدم اتفاقا شاخص ۱۵۴ رو هم دید. تو شاخص ۱۵۶ هزار وارد شدم الان شاخص نزدیکه ۱۷۰ هزاره. البته هنوزم سودی نکردم چون سبدم نه بالا میره نه پایین میاد ولی مطمئنم ظرف یک ماه طی ۶ ماه آینده تارگتی که مد نظرمه رو میزنه.

زاگرس هم ۳۵۰۰ رو میبینه تا اواخر سال آینده سهم خوب و بد هم نداریم قیمت ها گاهی حباب مثبت میگرن گاهی حباب منفی.

شمام به جا اینکه با ۱۵۰ تا آی دی مختلف دنبال دیگران راه بیفتی سوتی بگیری و فحاشی کنی برو به زندگیت برس، داری به بدترین شکل ممکن زندگیت رو تباه میکنی. مسیر زندگی سالم این نیست. فکر کنم خودتم متوجه شده باشی.
 

pirouzan

Well-Known Member
کاربر فعال
عضو تازه
دقیقا رو شاخص ۱۹۷ هزار صحبت از شاخص ۱۴۰ تا ۱۵۰ کردم که البته تو مخیله خیلی ها نمیگنجید و تمسخر میکردن.

همون موقع از بازار خارج شدم اتفاقا شاخص ۱۵۴ رو هم دید. تو شاخص ۱۵۶ هزار وارد شدم الان شاخص نزدیکه ۱۷۰ هزاره. البته هنوزم سودی نکردم چون سبدم نه بالا میره نه پایین میاد ولی مطمئنم ظرف یک ماه طی ۶ ماه آینده تارگتی که مد نظرمه رو میزنه.

زاگرس هم ۳۵۰۰ رو میبینه تا اواخر سال آینده سهم خوب و بد هم نداریم قیمت ها گاهی حباب مثبت میگرن گاهی حباب منفی.

شمام به جا اینکه با ۱۵۰ تا آی دی مختلف دنبال دیگران راه بیفتی سوتی بگیری و فحاشی کنی برو به زندگیت برس، داری به بدترین شکل ممکن زندگیت رو تباه میکنی. مسیر زندگی سالم این نیست. فکر کنم خودتم متوجه شده باشی.
با دروغ گفتن و اتهام زدن نمیتونی خودتو نجات بدی
شاخص زیر ۱۶۰ بود که میگفتی ۱۴۰ میشه
زاگرس حدود ۴۵۰۰ بود میگفتی ۳۵۰۰
مدرکش هم موجوده
 

mahyar1357

Well-Known Member
کاربر فعال
زمان حرکت گروه خودروی سال 98 میباشد
حالا خواه باور کنید ویا خواه باور نکنید
شمال جان هر بار شما تاریخ و زمان برای رشد گروه خودرو تعیین میکنید برعکس میشه...ولی این دفعه منم با شما موافقم.حالا بنظرت حدود تو چه ماهی استارت رشد گروه زده میشه و چه نمادی بیشتر مد نظرته؟
 

siso

Well-Known Member
کاربر فعال
عضو تازه
دقیقا رو شاخص ۱۹۷ هزار صحبت از شاخص ۱۴۰ تا ۱۵۰ کردم که البته تو مخیله خیلی ها نمیگنجید و تمسخر میکردن.

همون موقع از بازار خارج شدم اتفاقا شاخص ۱۵۴ رو هم دید. تو شاخص ۱۵۶ هزار وارد شدم الان شاخص نزدیکه ۱۷۰ هزاره. البته هنوزم سودی نکردم چون سبدم نه بالا میره نه پایین میاد ولی مطمئنم ظرف یک ماه طی ۶ ماه آینده تارگتی که مد نظرمه رو میزنه.

زاگرس هم ۳۵۰۰ رو میبینه تا اواخر سال آینده سهم خوب و بد هم نداریم قیمت ها گاهی حباب مثبت میگرن گاهی حباب منفی.

شمام به جا اینکه با ۱۵۰ تا آی دی مختلف دنبال دیگران راه بیفتی سوتی بگیری و فحاشی کنی برو به زندگیت برس، داری به بدترین شکل ممکن زندگیت رو تباه میکنی. مسیر زندگی سالم این نیست. فکر کنم خودتم متوجه شده باشی.
زاگرس ندارم ولی از رو باد معده داری حرف میزنی
این که شاخص 156 ورود زدی والان در170 دوزار سود نکردی هم مال همین شر و ور گویی هات هست
چون دوزار سواد انتخاب بورسی نداری
این که زاگرس با دلار20سال بعد میره نزدیک10هزارتومن بماند نمیدونم چرا این قدرمانور میدی رو سبدت!!!!
حداقل یک تاپیک بزن اون جا مانور بده !!
..................................................
در این گروه همگی به گل نشسته اند اما در98 شاید ایران خودرو اون هم به خاطر تجدید ارزیابی حال بهتری پیدا کنه اگر بتونه تجدید بزنه
درست انتخاب کنیم
نقدینگی در گروه های دلاری است
این را 3هفته قبل گفتیم وجنابعالی فملی320را توصیه به فروش میکردی!!!
چون هنوز نمیدونی حجم معاملات و فروش های حقوقی ذات این شرکت هاست
 

محمودیا

Well-Known Member
کاربر فعال
معاون امور صنایع وزارت صمت: شرکت خودروسازی رنو به ایران برمی گردد

شرکت رنو فرانسه در ایران یک میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده و با توجه به میزان سرمایه‌گذاری انجام شده دوباره به ایران باز خواهد گشت.
مکانیزمی در نظر گرفته‌ایم که تولید رنو با یکسری تفاوت‌ها دوباره شروع شود/ جام جم
@Akharinkhabar
 
لایک ها: bbaz

bbaz

Well-Known Member
کاربر فعال
زاگرس ندارم ولی از رو باد معده داری حرف میزنی
این که شاخص 156 ورود زدی والان در170 دوزار سود نکردی هم مال همین شر و ور گویی هات هست
چون دوزار سواد انتخاب بورسی نداری
این که زاگرس با دلار20سال بعد میره نزدیک10هزارتومن بماند نمیدونم چرا این قدرمانور میدی رو سبدت!!!!
حداقل یک تاپیک بزن اون جا مانور بده !!
..................................................
در این گروه همگی به گل نشسته اند اما در98 شاید ایران خودرو اون هم به خاطر تجدید ارزیابی حال بهتری پیدا کنه اگر بتونه تجدید بزنه
درست انتخاب کنیم
نقدینگی در گروه های دلاری است
این را 3هفته قبل گفتیم وجنابعالی فملی320را توصیه به فروش میکردی!!!
چون هنوز نمیدونی حجم معاملات و فروش های حقوقی ذات این شرکت هاست
خدا رو شکر سطح شعور هر کسی از طرز بیانش مشخصه و معلومه کی چی میگه.
بنده که سهامدار خودرو هستم نمیدونستم باید تو تاپیک خودرو از سبد شما تعریف کنم.
 

siso

Well-Known Member
کاربر فعال
عضو تازه
خدا رو شکر سطح شعور هر کسی از طرز بیانش مشخصه و معلومه کی چی میگه.
سطح شعور افراد متناسب با فردی است که دارند باهاش صحبت میکنند
کسی که ادعا داره و توخالی بیش نیست بهتر از این نباید باهاش حرف زد!

عزت زیاد
 

شمال

Well-Known Member
کاربر فعال
عضو تازه
شمال جان هر بار شما تاریخ و زمان برای رشد گروه خودرو تعیین میکنید برعکس میشه...ولی این دفعه منم با شما موافقم.حالا بنظرت حدود تو چه ماهی استارت رشد گروه زده میشه و چه نمادی بیشتر مد نظرته؟
امان از تحریم های فلج کننده که همه را بدبخت کرد

امان از سو مدیریت و نا توان بودن که صنعت خودرو که بعد از صنعت نفت مهمه را نابود کرد

حرکت باید از خراد ماه 98شروع بشه کم کم
 

شهاب556

Member
کاربر فعال
عضو تازه
عنایت نفرمودید، بحث سر اینه که مثلا سهمی ۵۰۰ تومنی اگه ۱۰۰ تومن تقسیمی در مجمع داشته باشه این مبلغ از قیمت سهم در روز بازگشایی کسر میشه و در بهترین حالت دو ماه بعد و در بدترین حالت دو سال بعد بهتون برگردونده میشه.

اینکه روزهای بعد از مجمع سهم چه روندی در پیش میگیره اهمیتی نداره، اگه کسی به روند سهم خوشبینه میتونه بعد از مجمع وارد بشه.

اما در مورد صادراتی ها و به اصطلاح دلاری ها هم سال ۹۸ مثل سال ۹۷ نخواهد بود. سال ۹۷ سال خاصی بود و عموما همه سهم ها هم بواسطه کاهش ارزش ریال رشد کردن ولی خب تو اصلاح شاخص خیلی سهم ها قیمتشون برگشت اما دلاری ها مخصوصا فلزی ها زیاد افتی نکردن. این اتفاقا پتانسیل بقیه بازار رو نشون میده نسبت به دلاری ها.

البته تحلیل ها و پیش بینی ها متفاوته. فقط گذر زمان هستش که میتونه صحت پیشبینی ها رو مشخص کنه، باید منتظر بود و دید.
شما مثل اینکه مطلق گرا هستید. افرادی که در بورس فعال هستند عملکردشان بر مبنای انتظاریست . پیشینه بعضی از سهام را مطالعه کنید بعضی از سهام مانند زاگرس شپدیس و ...در روز بازشدن سهم با توجه به باز بودن دامنه نوسان معامله شده است . این امر در مورد افزایش سرمایه سهامی مانند دسبحا و ... اتفاق افتاده است . در ضمن دوست عزیز از شما گله ای دارم در گذشته های دور مباحث طلبه گری انجام می شد. مثلا تعدادی از طلبه ها ادعا می کردند که خدا وجود دارد و عده ای ادعای عدم وجود خدا و بحث میکردند در صورتیکه هر دو گروه به وجود خدا اعتقاد راسخ داشتند و این عمل برای راسخ تر بودن و استحکام اعتقاداتشان بوده اگر شما در آن زمان بودید حتما شکایت به فتا می بردید. باید دید آن شخص که در مورد جایگزین خودکشی پیشنهاد ترور مقامی می دهد خودش این کار را خواهد کرد . لازم است برای پیشرفت جامعه ابراز هر عقیده ای است اگر عقیده ای به قصد و یاانجام عمل رسید باید عکس العمل نشان داد . فردی که آن یشنهاد را داده یک معترض است هنر شما باید این باشد که معترض را به موافق و یا خنثی تبدیل کنید نه اینکه مخالف را به معاند . با پوزش : گرامی گله ای کوچکی بود
 

bbaz

Well-Known Member
کاربر فعال
شما مثل اینکه مطلق گرا هستید. افرادی که در بورس فعال هستند عملکردشان بر مبنای انتظاریست . پیشینه بعضی از سهام را مطالعه کنید بعضی از سهام مانند زاگرس شپدیس و ...در روز بازشدن سهم با توجه به باز بودن دامنه نوسان معامله شده است . این امر در مورد افزایش سرمایه سهامی مانند دسبحا و ... اتفاق افتاده است . در ضمن دوست عزیز از شما گله ای دارم در گذشته های دور مباحث طلبه گری انجام می شد. مثلا تعدادی از طلبه ها ادعا می کردند که خدا وجود دارد و عده ای ادعای عدم وجود خدا و بحث میکردند در صورتیکه هر دو گروه به وجود خدا اعتقاد راسخ داشتند و این عمل برای راسخ تر بودن و استحکام اعتقاداتشان بوده اگر شما در آن زمان بودید حتما شکایت به فتا می بردید. باید دید آن شخص که در مورد جایگزین خودکشی پیشنهاد ترور مقامی می دهد خودش این کار را خواهد کرد . لازم است برای پیشرفت جامعه ابراز هر عقیده ای است اگر عقیده ای به قصد و یاانجام عمل رسید باید عکس العمل نشان داد . فردی که آن یشنهاد را داده یک معترض است هنر شما باید این باشد که معترض را به موافق و یا خنثی تبدیل کنید نه اینکه مخالف را به معاند . با پوزش : گرامی گله ای کوچکی بود
ممنون دوست عزیز، هیچ شخصی و هیچ جامعه ای از ترویج خشونت و توهین و فحاشی نفع نمیبره که ما دومیش باشیم، چه در جمعی به کوچکی همین تالار گفتمان باشه چه به بزرگی یک کشور. بله هر شخصی نظری داره اما ابراز خشونت، ترویج قتل و ترور نقطه قرمز همه جوامع هست از توسعه یافته بگیر تا جوامع در حال توسعه.

باور کنید همون جمله اگه در فیسبوک شخصی در ایالات متحده ذکر بشه طرف رو مدتها زندانی میکنن و یا اگه اختلال *** ای در شخص تشخیص داده بشه تا چندین سال از جامعه جدا و در مراکز درمانی تحت درمان قرار میگیره.

من خیلی نمیدونم طلبه ها چه خط و مشئ دارن اما میدونم اونچه که جوامع توسعه یافته تجربه کردن رو لازم نیست ما دوباره آزمایش کنیم. اتفاقا توسعه یافتگی حقیقی نه صرفا در آزادی پوشش، نه در آزادی خوراک و نوشیدنی که عمدتا در ممنوعیت ها و محدودیت هاست، محدودیت در آسیب رسوندن به سایر افراد جامعه اعم از آسیب فیزیکی و یا ***! ممنوعیت خشونت علیه دیگران، ممنوعیت فحاشی، ممنوعیت افترا و... که متاسفانه ما از اون فرهنگ هم فقط آزادی هاش واسمون شیرین و قابل قبوله پای محدودیت ها و ممنوعیت ها به میون بیاد حاضر نیستیم تن بدیم.

دوست عزیز چه بخوایم چه نخوایم هر اصلاحی باید از خودمون شروع شه، مگه میشه مملکتی اکثر افرادش اکثر اجزاء ش سالم باشن، پاکدست باشن، مؤدب باشن بعد وزیر و وکیلش نا اهل؟ وزیر و وکیل این مملکت همین ماها هستیم تا کی خودمون رو گول بزنیم.

این جامعه با فلان قدرت خارجی و فلان اپوزیسون واخلی فلان معجزه مذهبی اصلاح نمیشه، تنها و تنها راه اصلاح اینه که هر کدوم از ما از خودمون شروع کنیم و اگه عمری بود و تونستیم سعی کنیم فرزندان سالم و صالح تری تربیت کنیم نه خدای نکرده یه سری بیمار. هیچ کار دیگه ای از دستمون بر نمیاد و هیچ وظیفه دیگه ای نه داریم نه میتونیم داشته باشیم.
 
بالا