خودرو ( ایران خودرو )

شمال

Well-Known Member
کاربر فعال
عضو تازه
یعنی اون روز که ایران خودرو بالای 100 میلیون صف خرید شد سازمان سهم رو بست که فرداش صف خريدش سنگین تر نباشه تقصیر ترامپ بوده! ترامپم فقط رو گروه خودرو تاثیر داره! اون حقوقی ها هم که هر روز رنج منفی میزنن ترامپ بهوشن گفته رنج منفی بزنن؟! یک ساله خارج شدن سالهای قبلش که خارج نشده بودن و خودرویی ها مدام منفی بودن بالا نمیرفتن مقصر کی بود؟
عزیر گفتم مقصر اصلی نه مقصر فرعی

درسته سازمان هم مخالفه رشد گروه خودروی میباشد ولی باور کنید اگر برجام پا بر جا بود الان شاپور لنگ خودش را پاره پاره میکرد نمیتوانست جلو رشد گروه خودروی را بگیره چون روندی که بخواهد شروع بشه نمیشه جلو اش را گرفت شما تازه وارد بازار بورس نشید پس آن چیزی که با واقعیت همخوانی داره بالای 70 درصد را قبول کن


اگر دلار از 4500 تومان نمیشه شد 13 الی 17 هزار تومان قیمت قبلی گروه معدنی - پالایش - پتروشیمی و فولادی میتوانستد این همه رشد کنند خیر

تنها دلیلی که باعث رشد این گروه ها شد افزایش قیمت دلار بود و گر نه با حمایت شاپور لنگ هیچ رشدی نمیکردند این را اطمینان داشته باش
 

غیبگو

Well-Known Member
کاربر فعال
همه شاپور لنگ را مقصر اصلی عدم حرکت گروه خودروی میداند در صورتی که واقعا اینطور نیست
مقصر اصلی نابودی گروه خودروی ترامپ میباشد
از وقتی که از برجام خارج شد مشکلات گروه خودروی شروع شد
همین فردا اگر برجام دوباره توسط امریکا و یا حداقل کشور های اروپا اعلام کنند تمام قرار داد های قبلی خودروی پا بر جا میباشد صف خرید 100 میلیونی همه میگیرند

پس مشکل شاپور لنگ نیست ترامپ و خروج برجام تحریم ها باعث نابودی گروه خودروی مخصوصا شیر خفته خکاوه شده
این دفعه الکی نگفتی
 

TSETMC6

Active Member
کاربر فعال
عضو تازه
مدیرعامل های گروه ایران خودرو یکه زارع و حسینی مدیرعامل ایساکو ماشین ها رو خودشون ثبت نام میکنن و در بازار آزاد میفروشن.
 

hoor

Well-Known Member
کاربر فعال
همه شاپور لنگ را مقصر اصلی عدم حرکت گروه خودروی میداند در صورتی که واقعا اینطور نیست
مقصر اصلی نابودی گروه خودروی ترامپ میباشد
از وقتی که از برجام خارج شد مشکلات گروه خودروی شروع شد
همین فردا اگر برجام دوباره توسط امریکا و یا حداقل کشور های اروپا اعلام کنند تمام قرار داد های قبلی خودروی پا بر جا میباشد صف خرید 100 میلیونی همه میگیرند

پس مشکل شاپور لنگ نیست ترامپ و خروج برجام تحریم ها باعث نابودی گروه خودروی مخصوصا شیر خفته خکاوه شده
ایندفعه هم الکی گفتی . شما ترند خودرو رو اگه مطالعه میکردی درست یکسال قبل از خروج ترامپ از برجام نزولی شد.
 

hoor

Well-Known Member
کاربر فعال
چون بازار آینده را خرید میکند و مافیا میدانستند که ترامپ از برجام خارج میشه
تو این مملکت کسی از یک ساعت دیگه اطلاعی نداره تو از هوشمندی بازار در پیش گویی یکساله حرف میزنی ؟ حالا یه حرفی الکی زدی اینقدر ماست مالی نکن دیگه .
 

شمال

Well-Known Member
کاربر فعال
عضو تازه
تو این مملکت کسی از یک ساعت دیگه اطلاعی نداره تو از هوشمندی بازار در پیش گویی یکساله حرف میزنی ؟ حالا یه حرفی الکی زدی اینقدر ماست مالی نکن دیگه .
ماست مالی چیه ای حالا چشمت را ببند و واقعیت را قبول نکن و بشین تا زمانی که دوباره توافق بشه و یا حداقل اروپا کاری برای رفع تحریم ها کند
بعد آن موقع خواهی دید چه خبره و چه کسی ماست مالی میکند
 

lovelykid

Well-Known Member
کاربر فعال

bbaz

Well-Known Member
کاربر فعال
خب از کجا معلوم وقتی از مثلث خارج میشه نره اون پایین تو باقالیها؟!
بعد از عید وقت خرید سهام سود ده است که بری مجامع و سود بگیری. تو خودرو چه خبره؟!
مجمع رفتن واسه حقوقی هاست دوست عزیز، هیچ حقیقی عاقلی با هیچ سهمی مجمع نمیره. وقتی سود تقسیمی از قیمت سهم در روز باز گشایی کسر میشه مجمع رفتن با سهم چه ارزشی میتونه داشته باشه جز اتلاف وقت. حالا فکر کن سهم پی ای ۳ باشه ۹۰ درصدشم تقسیم کنه.

اون قدیما بود رسم بود بعد مجمع سهم مثبت میخورد، اگه شک داری کمی منتظر بمون بازگشایی تجارت رو ببین.

سهام خودرویی هم تو کف هستن، همه بازار هم اینو میدونن، خودتونم میدونید، ولی خب عده ای فکر میکنن زرنگ هستن فعلا از بقیه بازار نوسان میگیرن وقتش که شد شیفت میکنن رو خودرویی ها غافل از اینکه اکثرا این بازاره که از اونا نوسان میگیره.

من ترجیح میدم دو دستی بچسبم به سهمی مثل خودرو که کفش واسم اثبات شده ست، مطمئن م دیگه پایینی نداره. نوسان بقیه بازارم باشه برای بقيه.
 

lovelykid

Well-Known Member
کاربر فعال
مجمع رفتن واسه حقوقی هاست دوست عزیز، هیچ حقیقی عاقلی با هیچ سهمی مجمع نمیره. وقتی سود تقسیمی از قیمت سهم در روز باز گشایی کسر میشه مجمع رفتن با سهم چه ارزشی میتونه داشته باشه جز اتلاف وقت. حالا فکر کن سهم پی ای ۳ باشه ۹۰ درصدشم تقسیم کنه.

اون قدیما بود رسم بود بعد مجمع سهم مثبت میخورد، اگه شک داری کمی منتظر بمون بازگشایی تجارت رو ببین.

سهام خودرویی هم تو کف هستن، همه بازار هم اینو میدونن، خودتونم میدونید، ولی خب عده ای فکر میکنن زرنگ هستن فعلا از بقیه بازار نوسان میگیرن وقتش که شد شیفت میکنن رو خودرویی ها غافل از اینکه اکثرا این بازاره که از اونا نوسان میگیره.

من ترجیح میدم دو دستی بچسبم به سهمی مثل خودرو که کفش واسم اثبات شده ست، مطمئن م دیگه پایینی نداره. نوسان بقیه بازارم باشه برای بقيه.
اگه مطالب من رو دنبال کنی بنده قبلا اعلام کردم که آخر سال یا اوایل سال آینده میام روی خودرو اما الان به چند دلیل کمی مردد هستم. اول اینکه اکثر اعتقاد دارن از اردیبهشت ماه دوباره دلار به شدت روند صعودی میگیره و لذا دلاریهای بازار رو هم با خودش میکشه بالا و سهام وابسته به دلار مثله همین خودروییها در بهترین حالت در جا میزنن. دوم اینکه این سهم به طور خاص، به طور عجیبی لش هست و اصلاً تکون نمیخوره. تقریبا اکثر سهام بازار حتی شرکتهای ورشکسته و تعطیل دوبرابر شدن اما این لش نه!!! و لذا یک کم برام سخته قبول کنم که مثلا خودرو میخاد در کوتاه مدت بشه 500 یا بالاتر! سوم اینکه اگه قرار باشه این قیمت حاشیه بازار ادامه دار باشه و بره بالا احتمالا دوباره دستوریش میکنن و نمیزارن سودی سهم بسازه و لذا میشه زیان روی زیان.
پ.ن: کلیت حرفت رو قبول دارم اما اگه بازار روی دلاریها باشه اون سود مجمع در مدت کوتاهی برمیگرده خیلی زود. ضمن اینکه سود سال آینده این شرکتها خیلی بالاتر میافته مثلاً شپنا امسال 200 بسازه سال بعد حداقل 300 میسازه و لذا اگه با قیمت 1000 بره مجمع و 100 تومن تقسیم کنه کسی به سهم 900 تومنی با سود 300 تومنی به این مطمئنی رحم نمیکنه خصوصاً اگه یک افزایش 100 درصدی هم از سود انباشته داشته باشه و لذا راحت و مطمئن میشه روش سرمایه گذاری کرد اما خودرو تنها رخداد مهم براش تجدید ارزیابی سنگینه مثلاً حداقل 500% که در اون حالت میشه انتظار سه برابر شدن سهم رو داشت البته کلش بعیده قبلا افزایش سرمایه رخ بده و باید دوسال براش صبر کرد.
 
لایک ها: bbaz

غیبگو

Well-Known Member
کاربر فعال
اگه مطالب من رو دنبال کنی بنده قبلا اعلام کردم که آخر سال یا اوایل سال آینده میام روی خودرو اما الان به چند دلیل کمی مردد هستم. اول اینکه اکثر اعتقاد دارن از اردیبهشت ماه دوباره دلار به شدت روند صعودی میگیره و لذا دلاریهای بازار رو هم با خودش میکشه بالا و سهام وابسته به دلار مثله همین خودروییها در بهترین حالت در جا میزنن. دوم اینکه این سهم به طور خاص، به طور عجیبی لش هست و اصلاً تکون نمیخوره. تقریبا اکثر سهام بازار حتی شرکتهای ورشکسته و تعطیل دوبرابر شدن اما این لش نه!!! و لذا یک کم برام سخته قبول کنم که مثلا خودرو میخاد در کوتاه مدت بشه 500 یا بالاتر! سوم اینکه اگه قرار باشه این قیمت حاشیه بازار ادامه دار باشه و بره بالا احتمالا دوباره دستوریش میکنن و نمیزارن سودی سهم بسازه و لذا میشه زیان روی زیان.
پ.ن: کلیت حرفت رو قبول دارم اما اگه بازار روی دلاریها باشه اون سود مجمع در مدت کوتاهی برمیگرده خیلی زود. ضمن اینکه سود سال آینده این شرکتها خیلی بالاتر میافته مثلاً شپنا امسال 200 بسازه سال بعد حداقل 300 میسازه و لذا اگه با قیمت 1000 بره مجمع و 100 تومن تقسیم کنه کسی به سهم 900 تومنی با سود 300 تومنی به این مطمئنی رحم نمیکنه خصوصاً اگه یک افزایش 100 درصدی هم از سود انباشته داشته باشه و لذا راحت و مطمئن میشه روش سرمایه گذاری کرد اما خودرو تنها رخداد مهم براش تجدید ارزیابی سنگینه مثلاً حداقل 500% که در اون حالت میشه انتظار سه برابر شدن سهم رو داشت البته کلش بعیده قبلا افزایش سرمایه رخ بده و باید دوسال براش صبر کرد.
با سلام
دلار نزولی میشه
 
لایک ها: bbaz

market12

Well-Known Member
کاربر فعال
عضو تازه
قیمت حاشیه بازار فقط واسه 20 درصد تولیده و بقیه تولید باید به پیش فروشهای قبلی داده بشه که متاسفانه حداقل تا نیمه سال آینده خودروسازها با نصف قیمت تمام شده به پیش فروشهای قبلی خودرو تحویل خواهند داد . قطعه سازها هم ظاهرا زیربار ارزان فروشی نمیرن
 

bbaz

Well-Known Member
کاربر فعال
اگه مطالب من رو دنبال کنی بنده قبلا اعلام کردم که آخر سال یا اوایل سال آینده میام روی خودرو اما الان به چند دلیل کمی مردد هستم. اول اینکه اکثر اعتقاد دارن از اردیبهشت ماه دوباره دلار به شدت روند صعودی میگیره و لذا دلاریهای بازار رو هم با خودش میکشه بالا و سهام وابسته به دلار مثله همین خودروییها در بهترین حالت در جا میزنن. دوم اینکه این سهم به طور خاص، به طور عجیبی لش هست و اصلاً تکون نمیخوره. تقریبا اکثر سهام بازار حتی شرکتهای ورشکسته و تعطیل دوبرابر شدن اما این لش نه!!! و لذا یک کم برام سخته قبول کنم که مثلا خودرو میخاد در کوتاه مدت بشه 500 یا بالاتر! سوم اینکه اگه قرار باشه این قیمت حاشیه بازار ادامه دار باشه و بره بالا احتمالا دوباره دستوریش میکنن و نمیزارن سودی سهم بسازه و لذا میشه زیان روی زیان.
پ.ن: کلیت حرفت رو قبول دارم اما اگه بازار روی دلاریها باشه اون سود مجمع در مدت کوتاهی برمیگرده خیلی زود. ضمن اینکه سود سال آینده این شرکتها خیلی بالاتر میافته مثلاً شپنا امسال 200 بسازه سال بعد حداقل 300 میسازه و لذا اگه با قیمت 1000 بره مجمع و 100 تومن تقسیم کنه کسی به سهم 900 تومنی با سود 300 تومنی به این مطمئنی رحم نمیکنه خصوصاً اگه یک افزایش 100 درصدی هم از سود انباشته داشته باشه و لذا راحت و مطمئن میشه روش سرمایه گذاری کرد اما خودرو تنها رخداد مهم براش تجدید ارزیابی سنگینه مثلاً حداقل 500% که در اون حالت میشه انتظار سه برابر شدن سهم رو داشت البته کلش بعیده قبلا افزایش سرمایه رخ بده و باید دوسال براش صبر کرد.
منم مثل شما اولویتم به هیچ وجه خودرو نیست، البته سهام دلاری هم نیست (رو گروه ساختمان نظرم مثبت تره) ولی اگه شما انتخابت سهام دلاری هست من یه پیشنهاد دارم نمیدونم چقد منطقی و مفید میتونه باشه.

اگه ۷۰ درصد سبدتون رو به دلاری ها تخصیص میدید ۳۰ درصدش رو هم به این سهم اختصاص بدید. اگه دلاری ها رفتن بالا که چه بهتر لااقل مطمئنید این ۳۰ درصد پایین تر دیگه نمیره. اگرم خودرو اتفاق خوبی واسش افتاد که دیگه چه بهتر سود کمتر اما شیرین تر بواسطه اینکه لااقل از دستش ندادید.
 

iran land

Well-Known Member
کاربر فعال
شاخص را چند هزارتا چند هزارتا با فولاد فملی و بانک ملت بالا میبره که بگن شاخص مثبت شده و تو تلوزیون اعلام کنند شاخص مثبته درصورتی که رو خیلی از سهمها دستکاری قیمت به وضوح مشخصه و هیچ ناظری وجود نداره رو بعضی سهمها هم که سفته بازی میشه دوران شاپور بدترین و ننگ ترین دوران تاریخ بورس بوده که شاید در زمان رئیس بعدی مشخص بشه.
 
بالا