خودرو ( ایران خودرو )

lovelykid

Well-Known Member
کاربر فعال
ارزش این سهم بالای 600تومان هستش .....حتی اگه سودنسازه .........چون ارزش دارائی هایش هستش ......

قیمت تمام خودرویا 3 سال پیش حداقل دوبرابر قیمتهای فعلی بود و دلار 3000 تومن.خوب اگه با دلار 11000 تومن فعلی و شاخص دو برابر بخوان هماهنگ بشن باید از حالا به بعد 8 برابر بشن یعنی خودرو بشه 2400 سایپا 1200 وپارس خودرو 800 وساپا 800 رنا 800 تومن تازه اینجوری به قیمت روز میرسن.
سایپا ۶۰۰ تومن!
سایپا ۱۲۰۰ تومن!!

مثلا طرف بیاد ۶۰۰ میلیون بده و یک میلیون سهم بخره و سر سال به جای سود مجمع، اصل پولش بشه یک دهم! چه سرمایه‌گذاری مطمئنی!
آقا سایپا ۱۸۰۰ تومن ارزش داره اما شما این هفته ۱۳۰ تومن هرچی خواستی بخر... آتیش زدن به مالشون!
 

بابابرقی

Member
کاربر فعال
عضو تازه
نیای اقتصاد/ وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از سه ماه کشمکش و بررسی، بالاخره سیاست کلی قیمت‌گذاری خودروهای داخلی را با محوریت «آزادسازی» اعلام کرد. بنابر اعلام عباس تابش، رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، خودروسازان مجاز هستند قیمت محصولات پرتقاضای (زیر ۴۵ میلیون تومان) خود را که با موعد تحویل ابتدای شهریور تا انتهای دی‌ماه امسال پیش‌فروش کرده‌اند، ۳۰ درصد بالا ببرند. این در حالی است که خودروهای با موعد تحویل قبل از شهریور امسال، مشمول به‌روز‌رسانی نشده و خودروسازان باید آنها را با قیمت‌های قبلی تحویل دهند. محور اصلی بسته قیمتی وزارت صمت برای بازار خودرو اما اعمال سیاست آزادسازی است که از ابتدای بهمن امسال اجرا خواهد شد. قرار بر این است که قیمت خودروهای پر تقاضا از ابتدای بهمن امسال مطابق با فرمول «حاشیه بازار» تعیین شود. طبق این فرمول، خودروسازان می‌توانند از ۱۰ روز دیگر محصولات موردنظر را تا ۵ درصد زیر نرخ بازار، قیمت‌گذاری و تعهدات و پیش‌فروش‌های ابتدای بهمن به بعد را با قیمت‌های جدید انجام دهند. با توجه به آنکه وزارت صمت پیش‌تر قیمت خودروهای بالای ۴۵ میلیون تومان را آزاد اعلام کرده، اجرای تصمیم جدید این وزارتخانه به معنای تکمیل پازل قیمت‌گذاری در «حاشیه بازار» خواهد بود.

قیمت خودرو در حاشیه بازار
وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) بالاخره سیاست نهایی درباره قیمت‌گذاری خودروهای داخلی را اعلام کرد. بر این اساس، خودروسازان مجازند برای تعهدات خود تا پایان دی امسال، ۳۰ درصد به قیمت محصولاتشان اضافه کنند و از ابتدای بهمن نیز مبنای قیمت‌گذاری، «حاشیه بازار» خواهد بود. حدودا سه ماه پیش بود که شورای رقابت از پروسه قیمت‌گذاری خودرو حذف و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان جایگزین آن شد. در این مدت، بارها وعده اعلام قیمت جدید خودروها داده شد، با این حال ملاحظات اجتماعی اجازه انتشار آن را نداد. وزارت صمت البته پیش‌تر قیمت‌گذاری خودروهای بالای ۴۵ میلیون تومانی را تقریبا آزاد و در اختیار خودروسازان گذاشت، با این حال برای اعلام سیاست قیمت‌گذاری سایر خودروها با توجه به تیراژ بالا و حساسیت عمومی، احتیاط به خرج داد و صبر کرد.

در نهایت اما دیروز بالاخره طلسم شکسته و سیاست کلی و نهایی وزارت صمت درباره قیمت‌گذاری خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان نیز رونمایی شد. با توجه به گفت‌وگوی دیروز عباس تابش رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با رادیو، افزایش قیمت خودروهای داخلی در دو مرحله صورت می‌گیرد. در مرحله اول، خودروسازان مجازند ۳۰ درصد به قیمت محصولات خود اضافه کنند، محصولاتی که موعد تحویل آنها تا پایان دی امسال است. به گفته رئیس سازمان حمایت، تعهدات خودروسازان تا ۳۱ مرداد امسال با قیمت‌های قبلی محاسبه می‌شود و آنها مجاز به افزایش قیمت این خودروها نیستند. به‌عبارت بهتر، خودروهایی که موعد تحویل آنها تا ۳۱ مرداد سال جاری بوده و خودروسازان نتوانسته‌اند به تعهد خود عمل کنند، با همان قیمت‌های قبلی واگذار خواهند شد. هرچند رئیس سازمان حمایت به‌طور شفاف در مورد خودروهای تاخیری (خودروهایی که موعد تحویل آنها گذشته) اظهارنظر نکرده، اما اظهارات وی این موضوع را به ذهن متبادر می‌کند که تاخیری‌های شهریور به بعد با قیمت روز تحویل داده خواهند شد. رئیس سازمان حمایت تاکید کرده که تعهدات خودروسازان از ابتدای شهریور تا پایان دی، با قیمت‌های به روز شده انجام می‌شوند؛ معنای این اظهارنظر به احتمال قوی این است که خودروهای تاخیری هم با قیمت روز به ثبت‌نام‌کنندگان واگذار خواهند شد. به‌عنوان مثال، کسانی که قرار بوده خودرو خود را در مهر تحویل بگیرند و خودروساز به تعهد خود در این مورد عمل نکرده، مشمول به روز شدن قیمت‌ها هستند و این یعنی، آنها باید تاوان بدعهدی خودروسازان را بدهند. البته هنوز خودروسازان اظهارنظری رسمی در این مورد نکرده‌اند، اما اظهارات رئیس سازمان حمایت، بر به روز شدن قیمت خودروهای تاخیری دلالت دارد.

قیمت‌گذاری در حاشیه بازار
مرحله دوم افزایش قیمت خودروهای زیر ۴۵ میلیون تومان اما از ابتدای بهمن امسال کلید می‌خورد. به گفته رئیس سازمان حمایت، خودروسازان مجاز هستند از ابتدای بهمن امسال قیمت محصولات خود را مطابق با حاشیه بازار تعیین کنند. به‌عبارت بهتر، قیمت خودروهای داخلی از ۱۰ روز دیگر تا ۵ درصد زیر نرخ بازار افزایش خواهد یافت تا شبه آزادسازی قیمت خودرو رسما در بازار زیر ۴۵ میلیونی‌ها کلید بخورد. با این حساب، پیش‌فروش خودروهای داخلی از ابتدای بهمن براساس قیمت‌های حاشیه بازار است و باید منتظر ماند و دید آیا استقبالی از فروش‌های آتی خودروسازان با توجه به صعود حداقل ۱۰ میلیون تومانی قیمت محصولات آنها خواهد شد. اما نکته دیگری که در اظهارات رئیس سازمان حمایت وجود دارد، به محدوده مجاز خودروسازان برای فروش فوری محصولات مربوط می‌شود. به گفته تابش، خودروسازان مجازند تنها ۲۰ درصد از محصولات تولیدی خود را به فروش فوری اختصاص دهند و ۸۰ درصد دیگر را باید صرف عمل به تعهدات کنند.

قیمت جدید خودروها
هرچند تا لحظه تنظیم این گزارش، تنها ایران خودرو قیمت محصولات خود را به روز کرده، با این حال با توجه به فرمولی که وزارت صمت برای قیمت‌گذاری خودروهای داخلی در نظر گرفته، می‌توان قیمت جدید محصولات سایپا را نیز محاسبه کرد.

ایران خودرویی‌ها اواخر وقت سه‌شنبه قیمت پژو ۴۰۵، سمند، پارس، رانا و ۲۰۶ را به روز کردند تا حداقل ۱۰ میلیون تومان به قیمت آنها اضافه شود. بر این اساس، قیمت پژو پارس دوگانه‌سوز ۵۴ میلیون و ۹۱۴ هزار تومان، پژو پارس سال ۵۲ میلیون و ۷۷۵ هزار تومان، پژو پارس سال با سیستم اخطار سرقت و یورو ۴ بهینه ۵۳ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ بنزینی GLX ۴۲ میلیون و ۸۲۹ هزار تومان، پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز GLX ۴۵ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان، پژو ۴۰۵ بنزینی اس‌ال‌ایکس ۴۵ میلیون و ۶۳۸ هزار تومان، سمند LX سال ۴۳ میلیون و ۵۹۷ هزار تومان، سمند LX مدل EF۷ پایه گازسوز ۴۶ میلیون و ۹۰۸ هزار تومان، سمند LX مدل EF۷ پایه گازسوز با مخزن ۱۰۰ لیتری ۴۷ میلیون و ۶۳ هزار تومان، سمند LX مدل EF۷ ۴۴ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان، پژو ۲۰۶ تیپ دو ۴۷ میلیون و ۱۷۴ هزار تومان، پژو ۲۰۶ تیپ پنج ۵۴ میلیون و ۵۲۶ هزار تومان، پژو ۲۰۶ صندوق‌دار مدل V۸، ۵۵ میلیون و ۵۹۳ هزار تومان و رانا ال‌ایکس، ۵۱ میلیون و ۳۶۳ هزار تومان تعیین شد.

همچنین با توجه به مجاز شدن خودروسازان به افزایش قیمت ۳۰ درصدی محصولات، نرخ احتمالی خودروهای سایپا نیز قابل حدس است. بر این اساس، قیمت پراید مدل ۱۱۱ به حدود ۲۹ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان می‌رسد و پراید ۱۳۱ نیز قیمتی برابر با ۲۹ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان خواهد داشت. همچنین تیبای معمولی نیز با قیمتی معادل ۳۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان عرضه می‌شود و قیمت ساینا دنده‌ای هم به ۴۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می‌رسد. مدل اتومات این خودرو نیز با قیمت ۵۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تحویل مشتریان داده خواهد شد. این قیمت‌ها با توجه به مجوز ۳۰ درصدی سازمان حمایت محاسبه شده و ممکن است سایپایی‌ها تصمیم بگیرند در راستای جلوگیری از انصراف مشتریان، قیمت‌ها را کمتر از ۳۰ درصد بالا ببرند.
 

خرید منطقی

Member
کاربر فعال
عضو تازه
سایپا ۶۰۰ تومن!
سایپا ۱۲۰۰ تومن!!

مثلا طرف بیاد ۶۰۰ میلیون بده و یک میلیون سهم بخره و سر سال به جای سود مجمع، اصل پولش بشه یک دهم! چه سرمایه‌گذاری مطمئنی!
آقا سایپا ۱۸۰۰ تومن ارزش داره اما شما این هفته ۱۳۰ تومن هرچی خواستی بخر... آتیش زدن به مالشون!
در تایید حرفهای دوست عزیز خواستم بگم که چرا دوستان اصل رو ول کردن و به فرع چسبیدن
قیمت یه سهم رو سود اون سهم تعیین میکنه
حالا چون دارایی های شرکت زیاده ویا قیمت شرکت چند سال پیش برابر همین قیمت بوده و الان باید بالا بره که دلیل نمیشه مردم بیان سهام بخرن .
سوداوری شرکت مردم رو به خرید سهم ترغیب نمیکنه و قیمتش رشد نکرده.
 

سهم طلایی

Well-Known Member
کاربر فعال
سرمایه های کلان در حال تزریق به بازار هستند. از وقتی قانون نحوه محاسبه سود بانکی بصورت ماهیانه تصویب شده دیگه کسی تمایل به گذاشتن پول در بانکها نشان نمیدهد.
در حالیکه بازار های موازی ارز و طلا و مسکن رشد خود را داشته و تقریبا به حالت اشباع خرید رسیده اند تنها و تنها بازاری که مستعد رشد است فقط بورس است. هفته گذشته کاملا مشخص بود که نقدینگی تازه ای به بازار تزریق شده.
بازار بورس ایران تمام خبرهای منفی را پیشخور کرده.با خارج شدن ترامپ از برجام و پاره کردن آن از طرف آمریکا و تصویب تحریمهای یکی پس از دیگری در چند ماه گذشته بازار واکنش نشانداده و شدیدا قیمتها افت کرده و اکثر تحلیلگرا متفق القول بر این باورند که اکثر قیمتها به نقاط حمایتی خود رسیده اند. قیمتها آنقدر افت کرده که دیگر اعمال تحریمها تاثیری بر روند بازار نخواهد داشت دقیقا از روز یکشنبه هفته گذشته که تحریم جدید اروپا اعلام شد بازار کاملا بی تفاوت و مثبت به راه صعودی خودش ادامه داد.

غول سرمایه از بورس هیچوقت خارج نمیشود بلکه بسته به شرایط اقتصادی کشور و جهانی هر روز ممکن است یک گروه خاص مورد توجه بازار باشد. سرمایه در بازار بورس از یک گروه به گروه دیگر انتقال پیدا میکند.
باتوجه به بی ارزش شدن سهام شرکتها و پایین آمدن ارزش ریالی خیلی از سهمها نسبت به دارایی های شرکتها اکثر تعدیل های عالی و افزایش سرمایه باید بدهند.
فاکتور اصلی و محرک قوی برای رشد بازار بی ارزش شدن سهمهای بازار است. بزودی کف قیمتی خیلی از سهمهای بازار 1000 تومان می شود



 

شهروز..

Well-Known Member
کاربر فعال
عضو تازه
خودرو

شنیده ها حاکی از ارسال افزایش سرمایه 280% ایران خودرو از محل تجدید ارزیابی دارای ها به سازمان بورس می باشد.
 

lovelykid

Well-Known Member
کاربر فعال
بعید به نظر می رسه به این زودیها خبری بیاد. احتمالا خردادماه سال آینده یک خبری مصاحبه ای چیزی درباره اش بکنن و شاید سه چهارماه بعدشم اجرایی بشه.
 

kami_fu2001

Well-Known Member
کاربر فعال
خودرو

شنیده ها حاکی از ارسال افزایش سرمایه 280% ایران خودرو از محل تجدید ارزیابی دارای ها به سازمان بورس می باشد.
دوست عزيز سال ٩٤ صحبت از ٣٦٠٪؜ بود الان حداقل دو برابر خواهد بود
 

شهروز..

Well-Known Member
کاربر فعال
عضو تازه
دوست عزيز سال ٩٤ صحبت از ٣٦٠٪؜ بود الان حداقل دو برابر خواهد بود
معمولا صحبتهای بازار با واقعیتها متفاوت بوده. برای قیمت خکاوه مدتهاس صحبت از 2000 تومن هستش ولی تا حالا به 170 تومن هم نگذاشتن برسه..!!280% که عرض کردم کاملا موثق هستش. شما همین 280% را مد نظر تون قرار بدید که اگه شد 350% خوش بحالتون بشه وگرنه اگه الان بگن 400% ولی در عمل 280% بشه اونوقت حالتون گرفته میشه.
 
بالا