خودرو ( ایران خودرو )

obese456

Well-Known Member
کاربر فعال
ظاهرا این افزایش قیمت برای پیش فروشهای قبلی هست
قیمت جدید از اخر این ماه همون ۵ درصد زیر حاشیه بازاره

عباس تابش، معاون وزير و رياست سازمان حمايت از مصرف كنندگان و توليد كنندگان:
كليه تعهدات معوق با موعد تحويل شهريور به بعد در تمام شركت ها 30 درصد افزايش قيمت را شامل ميشوند.

قیمت برای حواله های بعد از دی ماه، با قیمت 5درصد زیر حاشیه بازار خواهد بود!
 
تشکر شده: bbaz

امیر کیا

Well-Known Member
کاربر فعال
ظاهرا این افزایش قیمت برای پیش فروشهای قبلی هست
قیمت جدید از اخر این ماه همون ۵ درصد زیر حاشیه بازاره

عباس تابش، معاون وزير و رياست سازمان حمايت از مصرف كنندگان و توليد كنندگان:
كليه تعهدات معوق با موعد تحويل شهريور به بعد در تمام شركت ها 30 درصد افزايش قيمت را شامل ميشوند.

قیمت برای حواله های بعد از دی ماه، با قیمت 5درصد زیر حاشیه بازار خواهد بود!
سلام لطفا منبع خبر را هم ذکر کنید.
 
تشکر شده: bbaz
ایران خودرو زیر ذره بین اخبار

توليد و شماره گذاري وانت پيكان تخلف است

معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست بر ممنوع بودن توليد و شماره گذاري وانت پيكان تاكيد كرد و گفت: توليد و شماره گذاري وانت پيكان به علت آلايندگي بسيار زياد، تخلف است.
سيدخلاق ميرنياگفت: متأسفانه شركت ايران خودرو علي رغم اخطاري كه پيش از اين براي مطابقت استاندارد اين خودرو با استاندارد يورو 2 داده شده بود هيچ گونه اقدامي در اين زمينه صورت نداد و محيط زيست توليد اين خودرو را متوقف كرد.
وي درباره اظهاراتي مبني بر اينكه شركت ايران خودرو هنوز خودرو وانت پيكان را توليد مي كند، اظهار داشت: اين خودرو حتي اگر بعد از اين توليد هم شود شماره گذاري آن ممنوع است و محيط زيست قطعا متخلفان را به مراجع قضايي معرفي خواهد كرد.
معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست ادامه داد: شركت ايران خودرو اگر اقدام به توليد اين خودرو كند مي تواند تنها آن را جزء خودروهاي فرسوده خود انبار كند.
پيش از اين مقرر شده بود تا پايان شهريور ماه سال 84 اين خودرو به استاندارد يورو 2 دست يابد اما چنين نشد و پس از اخطاريه هاي مكرر سازمان محيط زيست، اقدامي صورت نگرفت و محيط زيست به علت آلوده زا بودن اين خودرو توليد آن را متوقف كرد.

----------------------------------
نيروي انتظامي خودروهاي وانت پيكان را شماره گذاري نمي كند

فارس: معاون راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با اشاره به ممنوعيت شماره گذاري خودروي وانت پيكان گفت: علي رغم اين ممنوعيت شركت ايران خودرو اين خودرو را بدون پلاك به مردم واگذار مي كند.

سردار محمد رويانيان گفت: ممنوعيت شماره گذاري خودروي وانت پيكان از روز 26 اسفند ماه سال 84 از سوي سازمان حفاظت از محيط زيست به نيروي انتظامي اعلام شد و نيروي انتظامي هم از 28 اسفندماه سال 84 هيچ خودروي وانت پيكان را شماره گذاري نكرده و نخواهد كرد.
وي ادامه داد: شركت ايران خودرو علي رغم عدم شماره گذاري اين خودرو مبادرت به توليد و واگذاري خودروي وانت پيكان به مردم كرده است.
اگه برای خرید خودرو نیاز به تسهیلات یا وام دارید میتونید به آدرس زیر برید و همه وام های خرید خودرو را مشاهده کنید.
وام خرید خودرو
 

kami_fu2001

Well-Known Member
کاربر فعال
من نمیدونم چرا همه دنبال افزایش قیمت محصولات هستند با این افزایش ها دنبال سود این شرکت نباشید
ایران خودرو رشد میکنه خوبم رشد میکنه ولی نه با این اخبار
خودرو میشه سایپای ۹۴ با یک افزایش سرمایه سنگین از تجدید ارزیابی دارایی ها سرمایه خودش رو‌۱۰ برابر خواهد کرد
امروز هر سهم خودرو ۳۰ تومنه
 

shojaei75

Active Member
کاربر فعال
عضو تازه
خوشحال نباش همانطور که جیب مشتریها رو سر تعهدات معوق زدن و در شرایط سخت مملکت فشار رو مستقیما به مردم وارد کردن ، جیب سهامدار خرد رو هم خواهند زد باش و ببین.
 

obese456

Well-Known Member
کاربر فعال
خوشحال نباش همانطور که جیب مشتریها رو سر تعهدات معوق زدن و در شرایط سخت مملکت فشار رو مستقیما به مردم وارد کردن ، جیب سهامدار خرد رو هم خواهند زد باش و ببین.
تا الان پول وارد جیب دلال می شد از این لحظه پول میاد تو جیب سهامدار ...با تجدید ارزیابی هم خودرو بزودی بازار را شگفت زده می کنه
 

shojaei75

Active Member
کاربر فعال
عضو تازه
تا الان پول وارد جیب دلال می شد از این لحظه پول میاد تو جیب سهامدار ...با تجدید ارزیابی هم خودرو بزودی بازار را شگفت زده می کنه
من قبلا هم گفتم از تیر 97 دارن ماشیناشون رو در حاشیه بازار می فروشند اگه شما دیدید منفعت حاصل از فروشها رو در گزارش 9 ماهه لحاظ کردن اونوقت بیا بگو سود رفت تو جیب سهامدار. اینا به هیچ کسی رحم نمی کنن نه سهامدار خرد ، نه مشتری، نه کارگر خودشون
 

bbaz

Well-Known Member
کاربر فعال
خب بالاخره مشخص شد.
پیش فروش تا شهریور بدون افزایش قیمت
پیش فروش از شهریور تا دی ۳۰ درصد
پیش فروش و فروش فوری از بهمن در حاشیه بازار.
این شد مبنای محاسبه معقول. اینجوری لااقل خیالمون راحته صنعت خودرو سازی نابود نمیشه.

ولی خب منطقا نباید توقع رشد تو یکی دو سال آینده رو از صنعت خودروسازی داشته باشیم همین که روزنه حیاتی ایجاد شد خوبه.

در مورد روند سهام با توجه به اطلاعات جدید میشه به روند متعادل قیمتی در ماههای اینده امیدوار بود. نه صعود نه سقوط.
 

محمودیا

Well-Known Member
کاربر فعال
مدیرعامل گفته خودرو 12 میلیارد دلار دارایی داره
در صورتیکه سرمایه شرکت بر اساس دلار 10 هزار تومنی میشه 153 میلیون دلار!!!
و ارزش بازار 470 میلیون دلار هست!!!!!
 
تشکر شده: bbaz

bbaz

Well-Known Member
کاربر فعال
مدیرعامل گفته خودرو 12 میلیارد دلار دارایی داره
در صورتیکه سرمایه شرکت بر اساس دلار 10 هزار تومنی میشه 153 میلیون دلار!!!
و ارزش بازار 470 میلیون دلار هست!!!!!
در ارزندگی ذاتی صنعت هیچ شک و شبه ای نیست. کشور اگه تحت تحریم نبود و روابطمون با دنیا نرمال بود، ارزش مارکت ایران خودرو و سایپا کم کم همین ده میلیارد دلاری که اون مسئول گفته میتونست باشه.

ولی متاسفانه فعلا اوضاع بر همین مداره.
 

iran land

Well-Known Member
کاربر فعال
خب تبریک فراوان به سهامداران خودرویی چهارشنبه خوب سهمو از دست خیلی ها بیرون کشیدن، از شنبه به سختی خودرویی گیر میاد...
 

mmmiii

Well-Known Member
کاربر فعال
ارزش این سهم بالای 600تومان هستش .....حتی اگه سودنسازه .........چون ارزش دارائی هایش هستش ......
مگه قراره شرکت دارائی هایش را بفروشد.....و تقسیم کند.........
اگر به دارائی باشد که بانکها بیشتر دارائی دارند....ویا دیگر شرکت ها.......ویا پالایشگاهها...وغیره.....
شرکت باید سود بسازه....که با این وضعیت تا چند سال امکانش نیست......وشاید هرگز نیز دیگر نتوانند سود ساز باشند.......و از بورس اخراج شوند.........
 
تشکر شده: kor2

حسن کله

Well-Known Member
کاربر فعال
تعداد خودروهای ناقص در ایران خودرو و سایپا به بیش از 90 هزار دستگاه رسید

ایلنا (١٤:٢١) ٩٧/١٠/٢٠

ایلنا/ دبیر انجمن قطعه‌سازان همگن اظهار داشت: امروز خودروسازها بیش از 5 هزار میلیارد تومان بدهی معوق به قطعه‌سازها دارند که حتی اگر آن هم تعیین شود به دلیل عدم فعالیت بیشتر قطعه‌سازان در ماه‌های اخیر و بالا رفتن مواد اولیه حداقل نیازمند 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات و سرمایه در گردش هستند تا بتوانند دوباره فعالیت خود را از سر بگیرند.

آرش محبی‌نژاد از افزایش خودروهای فاقد قطعه در کارخانه‌های ایران خودرو و سایپا خبر داد.
وی گفت: بنا بر آخرین آمار، خودروهایی که در این دو کارخانه به دلیل کمبود قطعات یدکی تجاری نشده‌اند و در کف انبار خوابیده است امروز به بیش از 90 هزار دستگاه رسید. این یعنی سرمایه عظیمی از این دو خودروساز و قطعه‌سازان راکد مانده است.

محبی‌نژاد افزود: کسری قطعات این خودروها عمدتاً داخلی است. این یعنی خودروساز نتوانسته از قطعه ساز داخلی جنس مورد نیاز خود را تهیه کند و همانطور که بارها اعلام کردیم قطعه‌سازان امروز به دلیل عدم پرداخت مطالبات خود ازسوی قطعه‌سازان و افزایش قیمت مواد اولیه و مشکلات ارزی و تهیه مواد اولیه خارجی نمی‌تواند سفارشات خودروسازها را تامین کند. البته بخش اندکی از این خودروها نیز نیازمند قطعات وارداتی است.

دبیر انجمن قطعه‌سازان همگن تصریح کرد: از سوی دیگر این روند باعث افزایش قیمت تمام شده خودرو می‌شود علاوه بر اینکه خودروساز مجبور است مکانی برای دپو کردن این خودروها تدارک ببیند در آینده نیز وقتی قطعه تامین شد دوباره باید کارگر و تکنسین بر روی این خودروها کار کند و مراحل کنترل کیفیت را دوباره پشت سر بگذارند که این هزینه زیادی به خودروسازها وارد می‌کند.

وی در خصوص وضعیت قطعه‌سازان گفت: امروز خودروسازها بیش از 5 هزار میلیارد تومان بدهی معوق به قطعه‌سازها دارند که حتی اگر آن هم تعیین شود به دلیل عدم فعالیت بیشتر قطعه‌سازان در ماه‌های اخیر و بالا رفتن مواد اولیه حداقل نیازمند 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات و سرمایه در گردش دارند تا بتوانند دوباره فعالیت خود را از سر بگیرند.

وی افزود: ما تمام این مشکلات را به صورت تصویب شده به 290 نماینده مجلس و سران سه قوا فرستاده‌ایم. همچنین پیشنهاد خود را در هشت بند مطرح کرده‌ایم. به نظر من تنها راه خروج از بحران فعلی اجرایی شدن این موارد هشتگانه است.
 

Mr.Optimist

Well-Known Member
کاربر فعال
قیمت تمام خودرویا 3 سال پیش حداقل دوبرابر قیمتهای فعلی بود و دلار 3000 تومن.خوب اگه با دلار 11000 تومن فعلی و شاخص دو برابر بخوان هماهنگ بشن باید از حالا به بعد 8 برابر بشن یعنی خودرو بشه 2400 سایپا 1200 وپارس خودرو 800 وساپا 800 رنا 800 تومن تازه اینجوری به قیمت روز میرسن.
 
بالا