خساپا ( سایپا )

امیر کیا

Well-Known Member
کاربر فعال
باز یه سری کانال با اخبار افزایش نرخ حسابی انداختن به ملت رفت . سلام بر سایپا ۱۲۰ .
گروه خودرو ارزش خرید نداره . ملت احمقن میرن میخرن . آخه وقتی که کلی سهم پی به ای ۳ و ۴ ریخته . برای چی این آشغالا رو میخرید
جناب دوست داری اینجا فحش بخوری , یا اینقدر از اعتبار ومنش ات نا اامید شدی که بجای فروش دارایی آمدی شخصیت ات رو حراج کنی!!!؟
اینجا کسانی هستند که بهتر و سنگین تر و رنگین تر از خودت بتونند جواب ات و بدهند , منتها نمی خواهند هم ایاق و همگن خودت باشند.رعایت کن به نفع ات هست.
 

سهم طلایی

Well-Known Member
کاربر فعال
سرمایه های کلان در حال تزریق به بازار هستند. از وقتی قانون نحوه محاسبه سود بانکی بصورت ماهیانه تصویب شده دیگه کسی تمایل به گذاشتن پول در بانکها نشان نمیدهد.
در حالیکه بازار های موازی ارز و طلا و مسکن رشد خود را داشته و تقریبا به حالت اشباع خرید رسیده اند تنها و تنها بازاری که مستعد رشد است فقط بورس است. هفته گذشته کاملا مشخص بود که نقدینگی تازه ای به بازار تزریق شده.
بازار بورس ایران تمام خبرهای منفی را پیشخور کرده.با خارج شدن ترامپ از برجام و پاره کردن آن از طرف آمریکا و تصویب تحریمهای یکی پس از دیگری در چند ماه گذشته بازار واکنش نشانداده و شدیدا قیمتها افت کرده و اکثر تحلیلگرا متفق القول بر این باورند که اکثر قیمتها به نقاط حمایتی خود رسیده اند. قیمتها آنقدر افت کرده که دیگر اعمال تحریمها تاثیری بر روند بازار نخواهد داشت دقیقا از روز یکشنبه هفته گذشته که تحریم جدید اروپا اعلام شد بازار کاملا بی تفاوت و مثبت به راه صعودی خودش ادامه داد.

غول سرمایه از بورس هیچوقت خارج نمیشود بلکه بسته به شرایط اقتصادی کشور و جهانی هر روز ممکن است یک گروه خاص مورد توجه بازار باشد. سرمایه در بازار بورس از یک گروه به گروه دیگر انتقال پیدا میکند.
باتوجه به بی ارزش شدن سهام شرکتها و پایین آمدن ارزش ریالی خیلی از سهمها نسبت به دارایی های شرکتها اکثر تعدیل های عالی و افزایش سرمایه باید بدهند.
فاکتور اصلی و محرک قوی برای رشد بازار بی ارزش شدن سهمهای بازار است. بزودی کف قیمتی خیلی از سهمهای بازار 1000 تومان می شود



 

شهروز..

Well-Known Member
کاربر فعال
عضو تازه
عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:
یاتاقان مدیریت در خودروسازان/ بلعید شدن تسهیلات با طعم عدم تحویل خودرو
زمانی که سخن از مدیریت می‌شود دلیل آن این است که خودروهای تولیدی گاها تا 3برابر قیمت جهانی به فروش رفته اما هنوز خودروسازان بزرگترین بدهکاران به شمار می‌آیند.
محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز، در پاسخ به سوالی در خصوص برطرف شدن مشکلات قطعه‌سازان گفت: برخی از قطعه‌سازان مطالبات خود را دریافت کرده اما برخی دیگر کماکان پس از گذشت 8ماه لیست طلبکاری آنها سرریز شده و هیچ مطالبه‌ای به آنها پرداخت نشده است؛ نبود خواست تسویه طلبکاری از سوی خودروسازان، قشر قطعه‌ساز را دلسرد کرده و کارگران اصلا رضایت خاطر ندارند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر باید انتقادی به قطعه‌سازان وارد شود زیرا با وجود آنکه دریافتی از بخش مطالبات داشته‌اند اما این اعتبار را به بدنه کارگران تزریق نکرده‌اند و کارگر را به‌عنوان طلبکار باقی نگاه داشته‌اند.

نماینده مردم در خانه ملت با اشاره به اینکه آیا دولت و بانک‌مرکزی باید تسهیلاتی به این حوزه اختصاص دهند نیز اظهارکرد: صنهت خودروسازی و قطعه‌سازی کشور درد مدیریت داشته و تا زمانی که مدیریت نداشته باشند، اعطای تسهیلات دوای هیچ دردی نیست چراکه انبوه مطالبات ایجاد شده حجمی بالاتر از تخصیص هرگونه تسهیلات را دارد؛ زمانی که سخن از مدیریت می‌شود دلیل آن این است که خودروهای تولیدی گاها تا 3برابر قیمت جهانی به فروش رفته اما هنوز خودروسازان بزرگترین بدهکاران به شمار می‌آیند.

وی تصریح کرد: بنابراین باید تاکید کرد که پول و تسهیلات نه‌تنها کلید حل مشکلات این صنعت نیست بلکه فسادآور بوده و خودروسازان باید کلید حل مشکلات خود را در بهره‌وری و تمرکز بر تولید داخل نهادینه کنند.

منصوری به افزایش سرمایه خودروسازان در بازارسرمایه نیز اشاره داشت و گفت: خودروسازان با انبوهی از بدهی مواجه‌اند و چگونه می‌خواهند میزان سرمایه خود را با افزایش مواجه کنند؛ امروز بیش از 400هزارخودرو پیش فروش شده و بخاطر بدهکاری، نمی‌توانند تعهدات خود را جرایی کنند.
 

mhs12345

Well-Known Member
کاربر فعال
عده ای اومدن تو تایپیک دایه مهربانتر از مادر شدن واسه سهامداران خودرویی بابا دوست عزیز سهام خودرویی که نداری واسه چی اومدی اینجا بلغور میکنی فردا فلان میشه پس فردا گزارش میاد فلان میشه گم شو برو تو سهمی که داری اظهار نظر کن به یاد ضرب المثل گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه اخه وصف حاله این آدما هست که فردا میخان تو صف خرید خودکشی کنن
 

شهروز..

Well-Known Member
کاربر فعال
عضو تازه
خساپا

رئیس برنامه‌ریزی سایپا خبر داد:
"با توجه به نهایی شدن بسته پیشنهادی صنعت خودرو در خصوص قیمت‌گذاری خودرو و تامین نقدینگی، امکان افزایش تولید و مدیریت بازار و قیمت در گروه سایپا میسر خواهد شد"
 

mds

Well-Known Member
کاربر فعال
عضو تازه
زیان گروه خودرو در گزارش های ۹ ماهه همه رو متعجب میکنه . ولی مهم نیست . چون بازار همیشه میدونه . فقط کی قراره سود ده بشن و یک سال در مجمع سود تقسیم کنن ، مشخص نیست !
 

mhs12345

Well-Known Member
کاربر فعال
سهامداران سهمو واسه آینده میخرن مطمئن باشید سال آینده سال شکوفایی سهام خودرویی و صنعت خودروسازی خواهد بود سهام دلاری هم سهام خوبی هستن و سودساز ولی به نظر میرسه سودهایی که امثال کسب کردن سال بعد با این تحریم ها نتونن تکرار کنن ولی به نظر سهام خودرویی با توجه به عدم رشد و کاهش ۳ برابری ارزش ریال تو این قیمتها نخواهند ماند
 

mhs12345

Well-Known Member
کاربر فعال
مطلب مهم دیگر با نگاه به گزارشات ۹ ماهه میتوان به اعدادی رسید جهت تصمیم گیری بهتر خساپا در ۹ ماهه ۶۸ هزار میلیارد ریال فروش داشته که بماند خودشون نفروختن تا افزایش نرخ بگیرن وگرنه الان فروششون خیلی بالاتر بود فقط ۳۰ درصد افزایشو اعمال کنی مبلغ ۲هزار میلیارد به مبلغ فروش اضافه میشه که به ازای هر سهم ۵۰ تومن میشه سال آینده سال سود سازی شرکت های خودروسازی خواهد بود
 

iran land

Well-Known Member
کاربر فعال
چهارشنبه کله سهام خودرویی رو فروختیم رفت پی کارش.
این گروه فقط اعصاب خوردی داره و بس.
فرزاد جان عجله کردی اکثر گروههای بازار رشد کردن حتی گروه بانکی که اوضاع بدتری دارن 3 برابر شدن ولی خودریی ها اصلا رشدی نداشتن حداقل از قیمتهای فعلی تا عید باید 2 برابر بشن.
موافقم اما بعد از اومدن خبر گزارش نه ماهه و چند روز صف فروش احتمالی!
دوست عزیز توجه شما رو به دیدن نماد بانک دی و زیان 568 تومنیش و قیمتی بالاتر از سایپا و رشد بیش از 2 برابری از 4 ماه گذشته تاکنون جلب میکنیم....
 

کوپر

Well-Known Member
کاربر فعال
عضو تازه
فرزاد جان عجله کردی اکثر گروههای بازار رشد کردن حتی گروه بانکی که اوضاع بدتری دارن 3 برابر شدن ولی خودریی ها اصلا رشدی نداشتن حداقل از قیمتهای فعلی تا عید باید 2 برابر بشن.


دوست عزیز توجه شما رو به دیدن نماد بانک دی و زیان 568 تومنیش و قیمتی بالاتر از سایپا و رشد بیش از 2 برابری از 4 ماه گذشته تاکنون جلب میکنیم....
هر گردی گردو نیست
 

lovelykid

Well-Known Member
کاربر فعال
دوست عزیز توجه شما رو به دیدن نماد بانک دی و زیان 568 تومنیش و قیمتی بالاتر از سایپا و رشد بیش از 2 برابری از 4 ماه گذشته تاکنون جلب میکنیم....
اولا قیمتش کمتر از سایپاست
دوما خکاوه که همون میزان زیان داره قیمتش بالاتره
سوما الان اقبال بازار روی گروه بانکه بخاطر خبر تسعیر و تجدید و ...
چهارما احتمالا انتظار نداری که خودرو ۲۵۰ تومن توی نه ماهه زیان بسازه و بعدش صف خرید بشه؟!
 

شمال

Well-Known Member
کاربر فعال
عضو تازه
چهارشنبه کله سهام خودرویی رو فروختیم رفت پی کارش.
این گروه فقط اعصاب خوردی داره و بس.
وقتی همه خسته شدند و توجه کسی به سهام گروه خودروی نیست بعد از پایان اصلی اصلاح قیمت و زمانی طوری سهانه خوروی رشد می کند بابهانه خنده دار که کسی باورش نمیشه
 
بالا