خاور ( ایران خودرو دیزل )

share_holder

Well-Known Member
کاربر فعال
شرکت با اینهمه تورم حداقل می تونه بالای ۴۰۰ درصد از طریق دارایی ها افزایش سرمایه بده و این هم بزودی اتفاق می افته
اون متن بالا هم برای کتاب ها هست!!!!!!!!!!!!!!!!!و یک عده نوشتن کاملا مغرضانه که سهم را مفت بخرن ..................
---
با سلام،
شرکت خاور هر کاری که میتواند، باید قبل از این جلسه فوق العاده انجام دهد تا از شمولیت ماده 141 اصلاحیه قانون تجارت خارج شود.
در غیر اینصورت، دستور این جلسه فقط انحلال یا کاهش سرمایه است.
 

greenTrader

Well-Known Member
کاربر فعال
عضو تازه
---
با سلام،
شرکت خاور هر کاری که میتواند، باید قبل از این جلسه فوق العاده انجام دهد تا از شمولیت ماده 141 اصلاحیه قانون تجارت خارج شود.
در غیر اینصورت، دستور این جلسه فقط انحلال یا کاهش سرمایه است.
سلام
این یه نمونه از شپلی در تاریخ شهریور 96

https://codal.ir/Reports/Decision.aspx?LetterSerial=oe5H0IYr5kw2SJB0sV4Uxg==&rt=0&let=22&ct=0


1546702236654.png
 

amin53

Active Member
کاربر فعال
عضو تازه
---
با سلام،
شرکت خاور هر کاری که میتواند، باید قبل از این جلسه فوق العاده انجام دهد تا از شمولیت ماده 141 اصلاحیه قانون تجارت خارج شود.
در غیر اینصورت، دستور این جلسه فقط انحلال یا کاهش سرمایه است.
شپلی هم مثل خاور جلسه فوق العاده گذاشت و به جای انحلال در حال افزایش سرمایه هست و هیچ لزومی نداره که تا تاریخ جلسه افزایش سرمایه بده
 

mehdikakero

Member
کاربر فعال
عضو تازه
با سلام،
دوستان لطفا متن زیر را با دقت خوانده و راهنمایی کنید؛

ماده ۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت مقرر می‌دارد که اگر بر اثر زیان‌های وارده حداقل نصف سرمایه شرکت از میان برود، هیات‌مدیره مکلف است بلافاصله مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام را دعوت کند تا موضوع انحلال یا بقای شرکت مورد شور و رای واقع شود. هر گاه مجمع مزبور رای به انحلال شرکت ندهد، باید در همان جلسه و یا رعایت مقررات ماده ۶ این قانون سرمایه شرکت را به مبلغ سرمایه موجود کاهش دهد.
‌در صورتی که هیات مدیره برخلاف این ماده به دعوت مجمع عمومی فوق‌العاده مبادرت ننماید و یا مجمعی که دعوت می‌شود نتواند مطابق مقررات قانونی منعقد گردد هر ذینفع می‌تواند انحلال شرکت را از دادگاه صلاحیتدار درخواست کند.

شرکت خاور مقررات فوق را رعایت نکرد و پس از چندین بار تذکر از طرف سازمان، بالاخره از بورس اخراج شد.
در این وضعیت معمولا شرکتها سعی میکنند با روشهایی( مثل افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی داراییها) خود را از شمولیت این ماده خارج کنند. که گویا شرکت خاور در انجام این مورد نیز به دلایل مختلف موفق نشده است و قصد دارد جلسه فوق‌العاده ذکر شده در بالا را برگزار کند. دستور این جلسه فقط انحلال یا (در صورت عدم موافقت با انحلال) کاهش سرمایه میباشد. افزایش سرمایه در این جلسه جایی ندارد.

حالا تصور میکنید سازمان بورس شرکت خاور را بدون اجرای مقررات دوباره به تابلوی اصلی یا حتی تابلوی ب برمیگرداند؟!

با احترام لطفا همفکری و اظهار نظر کنید.
با این شرایط که خوندم احتمال کاهش سرمایه هم خیلی زیاد میشه.چندتا شرکت تا حالا این کارو کردن.
 

amin53

Active Member
کاربر فعال
عضو تازه
با این شرایط که خوندم احتمال کاهش سرمایه هم خیلی زیاد میشه.چندتا شرکت تا حالا این کارو کردن.
اگه کاهش سرمایه بده که با این دارایی خاور خیلی بعیده قیمت سهم به همون نسبت افزایش پیدا می کنه
 

Pantheism

Active Member
کاربر فعال
عضو تازه
مردم میدن سهم میخرن هزار درصد افزایش سرمایه میده ما هم سهم میخریم از سرمایه اش کم میکنن.نخواستیم بابا به قیمت خریدم برسه ردش میکنم میره
همه شانس دارن ما هم شانس داریم
لب دریا بریم باید با خودمون آفتابه ببریم
 

mehdikakero

Member
کاربر فعال
عضو تازه
بابا اصلا
مردم میدن سهم میخرن هزار درصد افزایش سرمایه میده ما هم سهم میخریم از سرمایه اش کم میکنن.نخواستیم بابا به قیمت خریدم برسه ردش میکنم میره
همه شانس دارن ما هم شانس داریم
لب دریا بریم باید با خودمون آفتابه ببریم
چیزی معلوم نیست که.این فقط از احتمالاتی هست ممکنه پیش بیاد
در ضمن اگر هم کاهش سرمایه بده برای شرکت بسیار مفیده
 

iran land

Well-Known Member
کاربر فعال
مردم میدن سهم میخرن هزار درصد افزایش سرمایه میده ما هم سهم میخریم از سرمایه اش کم میکنن.نخواستیم بابا به قیمت خریدم برسه ردش میکنم میره
همه شانس دارن ما هم شانس داریم
لب دریا بریم باید با خودمون آفتابه ببریم
دوست عزیز حالا کی گفته میخواد افزایش سرمایه نده و کاهش سرمایه بده! یه عده برای اینکه مفت خری کنن جو منفی زیاد میدن شما اهمیت نده، خاور مگه چند هست که بخواد نگرانی داشته باشه.
 

Pantheism

Active Member
کاربر فعال
عضو تازه
میشه چندتا از این شرکتها رو که کاهش سرمایه دادن نام ببرید؟؟
من تا حالا ندیدم شرکتی کاهش سرمایه بده یا اینکه با دست خودش شرکت رو منحل کنه.فکر کنم این حرفها برای بیرون کشیدن سهم از دست سهامداران ساده ای مثل من باشه.
 

obese456

Well-Known Member
کاربر فعال
این حرفها فقط برای جو منفی توسط یک عده هستش ....ما تو ایران کاهش سرمایه و انحلال نداریم

خاور صد درصد افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی خواهد داد ........
 

share_holder

Well-Known Member
کاربر فعال
میشه چندتا از این شرکتها رو که کاهش سرمایه دادن نام ببرید؟؟
من تا حالا ندیدم شرکتی کاهش سرمایه بده یا اینکه با دست خودش شرکت رو منحل کنه.فکر کنم این حرفها برای بیرون کشیدن سهم از دست سهامداران ساده ای مثل من باشه.
این حرفها فقط برای جو منفی توسط یک عده هستش ....ما تو ایران کاهش سرمایه و انحلال نداریم

خاور صد درصد افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی خواهد داد ........
---
با سلام،
از کلیه دوستانی که همفکری و روشنگری کردند تشکر میکنم.
با توجه به مطالب مفید دوستان و در نظر گرفتن اینکه زیان انباشته شرکت خاور در تاریخ 1397/06/31 برابر 34,235,486 میلیون ریال (با استناد به آخرین گزارس حسابرسی شده) میباشد، لذا انجام کاهش سرمایه مشکل شرکت خاور را حل نمیکند.
ولی کاهش سرمایه روش استاندارد برای خروج از شموليت مادة 141 قانون تجارت میباشد. برای نمونه شرکت آبگینه:

1392/02/23 سایت کدال
بسمه تعالي
اطلاعية صدور مجوز كاهش سرمايه
تقاضاي كاهش سرماية شركت توليدي و صنعتي آبگينه (سهامي عام ) از طريق كاهش ارزش اسمي هر سهم، در اين سازمان مورد بررسي قرار گرفت.
بر اساس رسيدگي انجام شده، مواردي حاكي از مغايرت با قوانين و مقررات مربوطه ملاحظه نگرديده و كاهش سرمايه با مشخصات زير و با رعايت قوانين و مقررات مربوطه، از نظر اين سازمان بلامانع ميباشد.

ارزش اسمي هر سهم قبل از انجام كاهش سرمايه: 000ر1 ريال
مبلغ كاهش سرمايه: 866ر72 ميليون ريال
ارزش اسمي هر سهم بعد از كاهش سرمايه: 224 ريال
موضوع كاهش سرمايه: خروج از شموليت مادة 141 قانون اصلاح قسمتي از قانون تجارت و اصلاح ساختار مالي شركت.
خاطر نشان مي سازد، انجام كاهش سرمايه حداكثر تا شصت روز پس از تاريخ اين مجوز امكان پذير خواهد بود. عدم
انجام كاهش سرمايه در مهلت مقرر، موجب ابطال اين مجوز گرديده و انجام آن مستلزم اخذ مجوز جديد از اين
سازمان خواهد بود.
غلامرضا ابوترابي
 

obese456

Well-Known Member
کاربر فعال
دوستان شرکت وقتی می تونه افزایش سرمایه بده اونم با حمایت سهامدار اصلی خود بنام ایران خودرو نیازی به کاهش سرمایه نیست که مگه دیوانه هستن که صنعت را نابود کنن و برای خودشون چاه بکنن .................
اون ابگینه هم اولین واخرین کاهش سرمایه بود دلایلش را برید ببینید چرا اینجوری شد
..خاور و صنعت خودرو را نمی توان با یک شرکت بدون صاحب مقایسه کرد که...خاور داراییهای با ارزشی داره و از طرفی صنعت مادر در کشور هست
احتمال هم داره حتی ایران خودرو تعدادی از شرکت ها را مثل سایپا به شکل درون گروهی واگذار کنه جهت این افزایش سرمایه با درصد بالا


شما هم با کپی کردن یکسری مطالب حسابداری بیخود جو منفی ایجاد نکن احتمالا منفعتت در اینه اما بصورت کاملا مغرضانه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
آخرین ویرایش:

arman1212002

Well-Known Member
کاربر فعال
دوستان شرکت وقتی می تونه افزایش سرمایه بده اونم با حمایت سهامدار اصلی خود بنام ایران خودرو نیازی به کاهش سرمایه نیست که مگه دیوانه هستن که صنعت را نابود کنن و برای خودشون چاه بکنن .................
اون ابگینه هم اولین واخرین کاهش سرمایه بود دلایلش را برید ببینید چرا اینجوری شد
..خاور و صنعت خودرو را نمی توان با یک شرکت بدون صاحب مقایسه کرد که...خاور داراییهای با ارزشی داره و از طرفی صنعت مادر در کشور هست
احتمال هم داره حتی ایران خودرو تعدادی از شرکت ها را مثل سایپا به شکل درون گروهی واگذار کنه جهت این افزایش سرمایه با درصد بالا


شما هم با کپی کردن یکسری مطالب حسابداری بیخود جو منفی ایجاد نکن احتمالا منفعتت در اینه اما بصورت کاملا مغرضانه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
به نظر می رسد طرح این موضوعات با هدف جمع اوری سهم قبل از پرواز است
 

obese456

Well-Known Member
کاربر فعال
وقتی افزایش سرمایه بالای ۴۰۰ درصدی خاور در مجمع عنوان شد اون موقع دیگه خاور دست نیافتنی میشه و یک روز می تونه ۵۰ درصد مثبت هم بخوره

با این تمدید معافیت مالیاتی برای ۵ سال راه برای این سهم هموار شده پس تا می تونید در این قیمت های بخرید
 

obese456

Well-Known Member
کاربر فعال
کارهایی که در خاور در حال انجام هست .......و دلیل محکمی که از این شرکت حمایت خواهد شد جهت افزایش سرمایه بالا و خروج از ماده ۱۴۱



با اجراي طرح ملي دولت محقق مي شود: نوسازي بيش از 60 هزار خودرو تجاري توسط ايران خودرو ديزل مديرعامل ايران خودرو ديزل از سهم 30 درصدي اين شركت در طرح نوسازي ناوگان حمل و نقل تجاري خبر داد و گفت:‌ در سال جاري حدود 15 هزار دستگاه و تا پايان اجراي طرح نيز بيش از 60 هزار دستگاه خودرو تجاري توليد و وارد ناوگان تجاري كشور خواهيم كرد. به گزارش ايکوپرس، عليرضا ساجي با بي سابقه خواندن طرح نوسازي ناوگان تجاري در تاريخ صنعت كشور و با اشاره به نقش كليدي ايران خودرو ديزل در آن گفت: با اجرايي شدن طرح در سال جاري، اين شركت حدود 15 هزار خودرو را توليد و در اختيار ناوگان حمل و نقل تجاري قرار خواهد داد. وي با اشاره به برنامه توليد آريسان در ايران خودرو ديزل تصريح كرد: امكان افزايش ظرفيت توليد اين محصول در سال جاري تا 20 هزار دستگاه وجود دارد. مديرعامل ايران خودرو ديزل با اشاره به شرايط تحريم در سال جاري، توانايي و ظرفيت اين شركت براي داخلي سازي محصولات در مقايسه با ساير توليدكنندگان را بالا ارزيابي كرد و گفت: قواي محركه محصولات توسط شركت هاي زيرمجموعه از جمله ايدم، چرخشگر، محورخودرو و قطعات خاور با درصد بالاي ساخت داخل توليد مي شود، بنابراين در شرايط تحريم نيز مشكل زيادي در تامين نخواهيم داشت. وي افزود: با برنامه ريزي انجام شده، دو مدل از محصول واگن هود را در چرخه ناوگان فرسوده وارد خواهيم كرد كه اين موجب افزايش تيراژ توليد محصولات شركت هاي زيرمجموعه و تامين كنندگان ايران خودرو ديزل خواهد شد. ساجي كاهش تعداد توليد در سال گذشته را ناشي از تمركز بر ارتقاي كيفيت و اجراي برنامه هاي بهبود محصولات با همكاري شركت هاي صاحب تكنولوژي دانست و گفت: در سال جاري توليد در اين شركت رونق گرفته و محصولات با استانداردهاي آلايندگي يورو 4 توليد و عرضه مي شود. وي تصريح كرد: از ابتداي سال تاكنون با تامين قطعات مورد نياز، توليد به شرايط نسبتا مطلوبي رسيده و در نيمه نخست سال موفق خواهيم شد اهداف تعيين شده را محقق كنيم. وي احياي جايگاه ايران خودرو ديزل به عنوان نخستين تجاري ساز ايران را هدف اصلي اين شركت عنوان كرد و گفت: موفقيت هاي زيادي در اين مسير كسب كرده ايم. ساجي درباره اعمال استانداردهاي 85 گانه گفت: بسياري از استانداردها در محصولات جاري ايران خودرو ديزل پياده سازي شده و طبق برنامه زمانبندي كه از سوي سازمان استاندارد تعيين شده،‌ در تلاش هستيم تا موارد باقي مانده را نيز اعمال كنيم. وي خطاب به همه ذينفعان از جمله سهامداران،‌ مشتريان و كاركنان گفت: ايران خودرو ديزل تنها تجاري سازي است كه با در اختيار داشتن ظرفيت و تخصص لازم، با قدرت و راحت تر از ديگران توان مقابله با شرايط تحريم و محدوديت هاي مالي و ارزي را خواهد داشت.





شركت ايران خودرو ديزل از راه‌اندازي خط توليد كاميونت‌هاي HD65 و HD78 شركت هيونداي پس از آغاز مجدد همكاري با اين شركت خبر داد. به گزارش روابط عمومي شركت ايران خودرو ديزل، عليرضا ساجي مديرعامل شركت ايران خودرو ديزل با اعلام اين مطلب خاطرنشان كرد كه پس از امضاي قرارداد آغاز مجدد همكاري بين شركت‌هاي هيونداي و ايران خودرو ديزل و برنامه‌ريزي‌ها و اقدامات صورت گرفته، خط توليد كاميونت‌هاي جديد اين شركت در مراسمي با حضور مديران ارشد اين شركت مورد بهره‌برداري قرار گرفت. عليرضا ساجي افزود: شركت ايران خودرو ديزل به عنوان اولين و قديمي‌ترين همكار شركت هيونداي در بخش خودروهاي تجاري، تلاش خواهد كرد علاوه بر توليد جديدترين محصولات اين شركت نسبت به انتقال دانش و فناوري توليد اين محصولات و همچنين افزايش روزافزون ضريب داخلي‌سازي اين محصولات اقدام نمايد. مديرعامل شركت ايران خودرو ديزل همچنين تاكيد كرد كه با انجام مراحل دريافت تائيديه‌هاي لازم از مراجع ذيربط، شماره‌گذاري و تحويل اين محصولات به مشتريان آغاز خواهد شد. وي با اشاره به چشم‌انداز روشن توسعه همكاري‌ها ميان دو شركت هيونداي و ايران خودرو ديزل در دور جديد همكاري‌هاي فيمابين تاكيد كرد كه مذاكرات و برنامه‌ريزي‌هاي لازم براي تنوع بخشيدن به سبد محصولات و توليد ديگر محصولات روز شركت هيونداي از جمله انواع اتوبوس درون شهري و برون شهري و همچنين ميني‌بوس و کاميونت در دستور كار قرار دارد. كاميونت هيونداي باري HD78 از موتوري با قدرت 150 اسب بخار و كاميونت هيونداي باري و كمپرسي HD 65 از موتوري با قدرت 140 اسب بخار برخوردار است و هر دو اين محصولات به استاندارد آلايندگي Euro4+DPF مجهز هستند.


عزم جدي ايران خودرو ديزل براي تأمين ناوگان اورژانس كشور. مديرعامل ايران خودرو ديزل گفت : اين شركت براي تامين ناوگان اورژانس كشور و توليد آمبولانس هاي مجهز و پيشرفته عزم جدي دارد . مهدي يونسيان در آيين بهره برداري از 400 دستگاه آمبولانس پيشرفته ناوگان اورژانس كشور اظهار كرد : آمبولانس هايي كه به وزارت بهداشت تحويل مي دهيم داراي مدرن ترين تجهيزات براي رفاه حال بيمار و راننده است . وي سابقه همكاري ايران خودرو ديزل با وزارت بهداشت در زمينه تأمين ناوگان اورژانس را از سال 78 دانست و گفت : تا كنون دوهزار و هفتصد دستگاه آمبولانس در اختيار اين وزارت خانه قرار داده ايم . يونسيان با اشاره به محدوديت هاي بين المللي فعلي ، داخلي سازي توليد و تجهيز آمبولانس را از اولويت هاي اصلي ايران خودرو ديزل عنوان كرد و گفت : آمادگي داريم محصول ون وانا را براي بهره مندي در ناوگان اورژانس تجهيز كنيم . همچنين توانمندي لازم براي تجهيز آمبولانس هاي وارداتي را نيز داريم . مديرعامل ايران خودرو ديزل از مشاركت شركت گواه براي تأمين نيازمندي هاي بخش خدمات پس از فروش آمبولانس ها خبر داد و گفت : تمهيداتي را نيز براي تأمين قطعات يدكي و مصرفي در دوران گارانتي و وارانتي انديشيده ايم . وي تصريح كرد : مصرف كنندگان بايد از دريافت خدمات پس از فروش به موقع و با كيفيت اطمينان داشته باشند . گفتني است مراسم بهره برداري از 400 دستگاه آمبولانس اورژانس كشور با حضور وزير بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي ، معاون امور صنايع وزير صمت ، معاون توسعه وزير بهداشت ، رئيس سازمان اورژانس كشور و مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو در شركت ايران خودرو ديزل برگزار شد .
 
بالا